Dumb 27.02.2003 19:31:51 | |
---|
Niin, tuossa otsikossa se varsinainen kysymys jo tulikin esille, eli miten saan JPEG-formaatissa olevat kuvat muutettua JPG-formaattiin? Pelkkä .JPG -lisäys nimen perään ei auta. Otettiin tossa pari tuntia sitten muutama kuva digitaalikameralla ja kaveri lähetti ne mulle sähköpostiin. Haluaisin uusia esim. tuon "oman kuvan" tuosta esittelysivulta, mutta se vaatii .JPG tai .GIF -formaatissa olevan kuvan. Auttakaa, nörät! 8-) |
magnetman 004 27.02.2003 19:33:58 | |
---|
Auttakaa, nörät! 8-) Mikä selain? Mulla ei toiminu Operalla, Explorerilla ainakin toimii. Ps. Kaukana nörästä. Terkkuja! |
lxi 27.02.2003 19:34:28 | |
---|
Eh. JPEG = JPG. Käytätkö Operaa? Taitaa olla vika nyt vain selaimessa. |
Dumb 27.02.2003 19:36:56 (muokattu 27.02.2003 19:37:56) | |
---|
Mäkin olen käsittänyt, että ne on yksi ja sama formaatti. Selaimena on Microsoft Internet Explorer 6.0 (muistaakseni, en ole ihan 100% varma tosta versiosta). Viimeksi kuvan lisäyksessä ei ollut muuta ongelmaa kuin se, että aluksi yritin laittaa liian isoa kuvaa. Uusi kuva on kuitenkin aika lailla saman kokoinen kuin vanhakin. EDIT: Tarkensin tuota selainta hieman. |
Fortune 27.02.2003 19:37:53 (muokattu 27.02.2003 19:38:35) | |
---|
Niin, tuossa otsikossa se varsinainen kysymys jo tulikin esille, eli miten saan JPEG-formaatissa olevat kuvat muutettua JPG-formaattiin? Pelkkä .JPG -lisäys nimen perään ei auta. Otettiin tossa pari tuntia sitten muutama kuva digitaalikameralla ja kaveri lähetti ne mulle sähköpostiin. Haluaisin uusia esim. tuon "oman kuvan" tuosta esittelysivulta, mutta se vaatii .JPG tai .GIF -formaatissa olevan kuvan. Auttakaa, nörät! 8-) Hmm, jpeg-pakkauksellahan se on pakattu, joten kyllä sen tiedostopäätteen vaihdon pitäisi tepsiä, tiedostopäätteellä ei ole väliä. Koetapa avata se jossakin kuvankäsittelyohjelmassa (vaikka Winukan "Imaging" tai jotain, löytyy käynnistä-valikon kautta) ja "tallenna nimellä" jpg-muotoon. Jos pakkausalgoritmi on jpeg, niin päätteellä ei tosiaankaan pitäisi olla mitään väliä. EDIT: perhanan salamasormet :) "I know everything there is to know about monkeys since I have seen every Tarzan movie ever made!" -Ren Hoëk
Galleria avattu. |
lxi 27.02.2003 19:40:24 | |
---|
Huomatkaas. Rajoitus on annettu vain formaatille, eli oletan että miten tahansa nimetyn tiedoston pitäisi kyllä mennä läpi, kunhan tiedosto on tyypiltään oikea. Jos nimi vaikuttaa asiaan, on kyseessä huonoa koodia ... |
Dumb 27.02.2003 19:40:34 | |
---|
OHO! Se onkin vaihtanut sen. Tarkistin äsken ja uusi kuva oli paikallaan. Kiitos vaan vastanneille. Pistelkää varoitusta tälle viestiketjulle, sillä tämän voisi poistaa. |
Fortune 27.02.2003 19:45:25 | |
---|
OHO! Se onkin vaihtanut sen. Tarkistin äsken ja uusi kuva oli paikallaan. Kiitos vaan vastanneille. Pistelkää varoitusta tälle viestiketjulle, sillä tämän voisi poistaa. Joo, "refresh"-nappia sai painella avatarin päivityksenkin yhteydessä ahkerasti. Eikä tätä kannata poistaa, on tässä ihan asiaakin :) "I know everything there is to know about monkeys since I have seen every Tarzan movie ever made!" -Ren Hoëk
Galleria avattu. |
Dumb 27.02.2003 19:47:50 | |
---|
Joo, "refresh"-nappia sai painella avatarin päivityksenkin yhteydessä ahkerasti. Luulin aluksi, että se herjaa siitä kuvasta kun uuden kuvan lähettämisen jälkeen tuli ne ohjeet esiin ja vanha kuva ilmestyi vielä. En ole kertaakaan vaihtanut tuota kuvaa niin oli vähän uutta minulle. Eikä tätä kannata poistaa, on tässä ihan asiaakin :) Ehkä onkin, mutta tämä viestiketju myös osoittaa kuinka käsi mä olen tietokoneisiin liittyvissä jutuissa. 8-) |