Olemme bändimme kanssa menossa soittamaan ääneen ja vimmaan ensimmäistä kertaa ja kaipaisin vinkkejä koskien katselmusta.. Onko kokemusta mihin tuomaristo kiinnittää huomiota? Ja kuulin myös että rumpali voi saada miinus pisteitä laskiessaan kapuloihin? Kaivataan siis aiemmin tapahtumassa soittaneilta kokemuksia ja vinkkejä, kiitos. Jos et itse tiedä niin ei sitä kukaan puolestakaan päätä... |
rumpali voi saada miinus pisteitä... Enpä ole noin typerää juttua kuullutkaan. Kai sitä nyt saa laskea biisin käyntiin vaikka päähänsä! Joku tuomari on varmaan läppänä heittänyt, ei tuo voi olla totta. Joka tapauksessa, ainoa vinkki jonka voin antaa on tämä: soittakaa ihan omina itseinänne niin hyvin kun ne biisit menee. Kannattaa välttää turhaa hermoilua kilpailun takia, musa on hauskaa, se ei ole urheilua. Ja itse en pahemmin huumorihommista perusta, eli mun puolesta hassut vaatteet ja peruukit voi jättää kotiin... Tuomaristo kuuntelee biisejä ja bändin yhteissoittoa, katselee ulosantia lavalla ja useimmiten vasta viimeisenä kuuntelee yksittäisiä teknisiä suorituksia. (en tietenkään voi puhua jokaisen tuomarin puolesta, mutta yleisellä tasolla) Jos bändi saa yleisön messiin, se vaikuttaa varmasti fiilikseen ja sitä mukaa ehkä tuomaristoonkin, eli kutsukaa kaverit kannustamaan... t: yksi tuomareista How d'you know I was lookin' at you if you weren't lookin' at me? (Mr Bungle) |