Aihe: Reading College of arts and design,kokemuksia?
1
Intohimo
21.03.2003 20:29:29

Tietäiskö joku Reading college of arts and designin. Hain
sinne kouluun, lähetin demon ja tarjosivat paikkaa BMUS BTC music performance kurssilla. Oisko hyvä koulu, vai pitäiskö hakee ennemmin Rovalaopistoon?

Mites kurssimaksut? Onko lukukausimaksun 1100 vuosi lisäksi maksettava se 3500 puntaa kurssimaksua, vai
miten se menee?
"Hyvä itseluottamus lähentelee röyhkeyttä".
Jimi Henri
24.03.2003 02:02:43
Tietäiskö joku Reading college of arts and designin. Hain
sinne kouluun, lähetin demon ja tarjosivat paikkaa BMUS BTC music performance kurssilla. Oisko hyvä koulu, vai pitäiskö hakee ennemmin Rovalaopistoon?

Mites kurssimaksut? Onko lukukausimaksun 1100 vuosi lisäksi maksettava se 3500 puntaa kurssimaksua, vai
miten se menee?

Joskus kun meinasin itse lähteä englantiin opiskelemaan, huomasin että parhaiten tietoa ja apua sai työvoimatoimiston täteiltä. Netissä tieto oli usein ristiriitaista ja vanhentunutta.

Lukukausimaksut ovat tosiaan suurehkot ja eläminen helkutin kallista. Noihin se lähtö sitten itsellä tyssäsi. Kannatta muistaa katsellessaan lukukausi ynnä muita kurssimaksuja, että ne ovat nykyään samat englantilaisille ja EU-laisille.
Intohimo
24.03.2003 14:01:53

Joskus kun meinasin itse lähteä englantiin opiskelemaan, huomasin että parhaiten tietoa ja apua sai työvoimatoimiston täteiltä. Netissä tieto oli usein ristiriitaista ja vanhentunutta.

Lukukausimaksut ovat tosiaan suurehkot ja eläminen helkutin kallista. Noihin se lähtö sitten itsellä tyssäsi. Kannatta muistaa katsellessaan lukukausi ynnä muita kurssimaksuja, että ne ovat nykyään samat englantilaisille ja EU-laisille.

Nettitiedosta ei tosiaan ota selkoa.. Oon mä siellä 5 kk
ollukki töissä, mut kielitaito ei tarpeeksi parantunut. Vietin
suurimman osan ajasta kuuntelemassa espanjalaisia. Kun mentiin baariinki ne vaan politti espanjalaa, joten olin aika
juubassa loppuillasta..
Toi 35xxx tossa hämääkin kun en tiedä et onko se maksu
lisäksi vai onko pelkkä 1100 puntaa lukukausimaksu, eikä
kurssimaksua. Opetustunteja on kai jotain 10h viikossa
ja loppuaika pitää reenata itekseen. Jos vaan rahhaa
löytyy ni pittää kai se lähtee. Vaikka on suomen kouluissa
varmastikin parempi opetuksen taso jos ei puhuta jostain
huippupaikoista.
drumm
24.03.2003 14:40:03
Moi Ilari,

"Universities and colleges in England, Wales, and Northern Ireland have tuition fees. Most students have to pay part or all of their tuition fees, except for Scotland, see below. For 2002/2003 the maximum a student will have to pay is £1,100.

In Scotland, all Scottish and EU students on degree programmes will pay about £2,000 into a fund called 'Graduate Endowment'. Payment is made after graduating. For more details, please have a look at www.saas.gov.uk"

Tsekkaa ihmeessä British Councilin nettisivut:

www.britishcouncil.fi -> study in the UK -> undergraduate studies

Sieltä pitäisi löytyä moneen kysymykseen vastaukset ja jos ei löydy, niin soita sinne tai käy paikan päällä. Siellä on ihmisiä töissä ihan sitä varten.
drumm
24.03.2003 15:00:09
Niin ja katso vielä sen jälkeen www.ucas.co.uk .
Se on varmaan jo tuttu jos olet jo hakenut, mutta tarpeellista tietoa sielläkin.
ChangeOfSeasons
24.03.2003 15:13:36
maksaako Suomenvaltio ja Englannin mitään noista maksuista jos menee sinne yliopistoon ?
..and I smile and I'll lurn to pretend...
Jimi Henri
25.03.2003 02:28:48 (muokattu 25.03.2003 02:29:07)
maksaako Suomenvaltio ja Englannin mitään noista maksuista jos menee sinne yliopistoon ?

Opintotukeahan saa normaaliin malliin ja opintolainaa voi nostaa muistaakseni tuplamäärän kuussa. Itse lukukausimaksuihin ei valtio puutu. Ainut keino hankkia rahaa on eri rahastojen ja säätiöiden stipendit. Käsittelyajat vaan tietääksen ovat lähes yhtäpitkät kuin elämä. Näistäkin tädit työvoimatoimistossa tietävät lisää.
Fortune
25.03.2003 08:59:47

Jos olet itse täällä yliopiston kirjoilla, niin yliopistojen välillä on paljon vaihto-oppilassopimuksia, jolloin esim. lukukausimaksuja ei joko ole tai ne ovat alennettuja (eli on saatu jokin taho sponssaamaan). Niihin paikkoihin on sitten haku aina ajoittain ja hyvällä tuurilla/opintomenestyksellä voi päästä ulkomaille suorittamaan osan tutkinnostaan, ei tosin kokonaista tutkintoa tietenkään.

Yliopistosta riippuen noihin on erilaisia mahdollisuuksia päästä, esim. omassa koulussani vaihtoon pääsee kuulemma suht' helposti, kun se ei ole kovin pop teekkareiden keskuudessa.
Ostetaan midipedaali. Katso tori.
Kitarakamakaavio.
ChangeOfSeasons
25.03.2003 09:40:41

pop teekkareiden keskuudessa.

nyt rupesi kaivelemaan.. miten kirjoitetaanko pop-musiikki nois ?
Fortune
25.03.2003 09:41:44

nyt rupesi kaivelemaan.. miten kirjoitetaanko pop-musiikki nois ?

Joo, pop-musiikki kirjoitetaan näin.

Oikea ilmaus minulla olisi ollut: 'ei ole kovinkaan "pop" teekkareiden keskuudessa'

So not :)
Ostetaan midipedaali. Katso tori.
Kitarakamakaavio.
ChangeOfSeasons
25.03.2003 09:55:25

Joo, pop-musiikki kirjoitetaan näin.

Oikea ilmaus minulla olisi ollut: 'ei ole kovinkaan "pop" teekkareiden keskuudessa'

So not :)

not so...rupesi vaan kaivelemaan kun YOssa kirjoitin.
Intohimo
26.03.2003 11:50:16

Kiitoksia neuvoista kaverit. Työkkärin tädit ei tosin täällä
päin tiiä mittään.. No, saattaapi olla että pysyn täällä suokkilassa. Täällä on kuitenki ilimasta tuo opiskelu.
Ja pitäis olla ihan euroopan huippua koulutuskin.
Intohimo
26.03.2003 21:51:36

Toisaalta mietin, että jos menis ns. Music acces kurssille TVU:hun, jos sinne pääsee, niin varmaan vuodessakin oppisi jo yhtä jos toista, vaikkei siitä tutkintoa tulekaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)