Toivottavasti meni oikealle keskustelualueelle.. Siis. Olen nyt kuuden vuoden ajan soittanut enemmän ja vähemmän säännöllisesti rumpuja, lähinnä omaksi ilokseni. Mitään muita instrumentteja setin ja perkussioiden lisäksi en ole koskaan soittanut, enkä ole mitään teoriajuttuja koskaan opetellut. En oikeastaan edes osaa lukea nuotteja. Hieman vaivalloisesti niitä kyllä ymmärrän, kun vaihtarivuoden aikana jazz-orkassa snarea ja muita perkkuja soittaessa niitä tuli hieman opittua. Nyt kaiken itsenäisen paukutuksen jälkeen tuntuu siltä että olisi kiva olla ihan ohjatussa opetuksessa. Tuntuu vähän että omin päin ei enää keksikään mitään kovin mullistavia juttuja. Kysymys siis kuuluu: Kannattaako edes harkita tuonne Pop-Jazz konservatorioon hakemista tällä pohjalla ja onko siinä ylipäänsä mitään järkeä? Hakuaikahan on nyt päällä ja ensi kuussa olisi pääsykokeet. Kalliiksihan se tulisi, mutten oikein tiedä paljonko yksityiset opettajat sitten kustantavat. Olisiko järkevämpää aloittaa harjoittelu yksityisen opettajan johdolla? Tilanne on sikäli vähän ristiriitainen, että aloittelijaksi minua ei voi luokitella, mutta varmasti löytyy ihan perusasioita mitä minun tulisi harjoitella ennen eteenpäin siirtymistä. Toisaalta kykenen soittamaan aika monimutkaisiakin juttuja ja siltäosin voisin olla aika pikälläkin, mutta toisaalta koko homma taitaa mennä ensiksi perusnuotinluvun harjoitteluksi ja rudimenttien vääntämiseksi. Olisin kiitollinen kaikista mielipiteistä ja ohjeista. Mikäli yksityinen olisi sitten järkevämpää, joku voisi neuvoa mistä aloittaa opettajan etsiminen. Pitäisi siis löytää opettaja Espoo-Helsinki-alueelta, joten iskekää vaan kaikkia mahdollisia kontakteja pöytään. Nyt nukkumaan. :) miks mustat tyypit on keksiny kaikki hyvät jutut? |