Aihe: Nine Inch Nailsin Hurt
1 2
Linda
26.03.2003 12:07:25
Millä NIN:n levyllä on tämä kyseinen kappale? Itse asiassa olen kuullut vain Johnny Cashin ja Tori Amoksen versiot, joten ehkä olisi aika tutustua siihen orkkikseenkin.
"She's addicted to nicotine patches, she's afraid of the light in the dark." -Tori Amos
Chemo
26.03.2003 12:08:38

The Downward Spiral.
Cornflake
26.03.2003 12:43:02
Linda:
olen kuullut vain Johnny Cashin ja Tori Amoksen versiot, joten ehkä olisi aika tutustua siihen orkkikseenkin.

Kuinkas sattuikaan. Yksi kaverini on tehnyt paripäivää A/B vertailua J.C:n ja NIN:in versioiden välillä.

Eilen hän oli sitämieltä että J.C versio hakkaa NIN:in 36-0 ja tänää luku oli kasvanut 101-0:aan...
No ei se nyt niin justiinsa ole...
jabaa_
26.03.2003 13:19:44
Mun mielestä se alkuperänen on ihan selkeesti paras, johnny cash on jättänyt pois sen ovelan riitasoinnun a-osista.
Tori Amosin versiota en oo kuullut, mut jos se on samanlainen kun kaikki muut sen coverit, niin en halua edes kuulla.
1960-1980
26.03.2003 13:33:00
Alkuperäinen on naurettava, Johnny Cashin versio uskomattoman koskettava.
jabaa_
26.03.2003 13:41:16

Mun mielestä on huomattavasti naurettavampaa kun rick rubin ehdottaa johnny cashille nine inch nailsin coveroimista, ja molemmat nauraa matkalla pankkiin. Alkuperäsestä Hurtista välittyvää tuskaa ei todellakaan ole kliinisessä Johnny Cashin nuotioversiossa.
the jokke
26.03.2003 13:42:15
alkuperäinen on selkeesti parempi.. se cashin versio on ihan sama ko kuuntelis uutistenlukua..
Diz
26.03.2003 13:56:56

Alkuperäsestä Hurtista välittyvää tuskaa ei todellakaan ole kliinisessä Johnny Cashin nuotioversiossa.

100% samaa mieltä. Hyvä että täällä sentään joku osoittaa hyvää makua ;) heh
Juhani
26.03.2003 14:00:00

Siis sävellys on naurettava? Mutta Johnny on koskettava?
Fortune
26.03.2003 14:03:38
No kyllä nuo ovat aika samalla viivalla sekä Cashin että NIN:in versiot, eri tavalla ovat hyviä.

Cashin levystä tulee kyllä kylmät väreet, jotenkin se on aika pirun uskottavaa, kun se mies sanoo "I hurt myself today".

Brr..

Cashin "I hung my head"-cover taas menettää paljon, kun se on suoristettu nelijakoiseksi.
Ostetaan midipedaali. Katso tori.
Kitarakamakaavio.
1960-1980
26.03.2003 15:50:34
Siis sävellys on naurettava? Mutta Johnny on koskettava?

Eäh. Tarkoitin että Reznorin laulamana kappale on epäuskottava ja naurettava. Cash saa siihen tunnetta mukaan.
arrgh
26.03.2003 23:18:05
Itse olen kova NIN diggari, mutta mielestäni Cashin versio hakkaa alkuperäisen, joka ei toki sekään huono ole. Ehkä Cash saa ladattua siihen enemmän tunnetta sen takia, että hänellä on ollut huumeiden kanssa hiukan enemmän vaikeuksia kuin Reznorilla.
Linda
27.03.2003 10:51:07
Tori Amosin versiota en oo kuullut, mut jos se on samanlainen kun kaikki muut sen coverit, niin en halua edes kuulla.

Noh, sillähän on oma tyyli tehdä näitä biisejä uusiksi. Mutta J.C:n versio riipaisi kyllä niin syvältä, että tuli suorastaan paha olo.
"She's addicted to nicotine patches, she's afraid of the light in the dark." -Tori Amos
ganesha
28.03.2003 10:15:16
Jouni Käteisen versio on tietyllä tapaa intensiivisempi, mutta kun gubben ääni on mennyt jo aikas paskaksi niin mielummin sitä kuuntelee NIN-versiota relaksoituessaan kotosohvalla keijo-pullo kädessä.

oli miten oli mutta näin on.
"if we can´t be free, let´s at least be cheap!" - Frank Zappa
eetu-
29.03.2003 20:20:34
Kyllä trent laulullansa päihittää cashin kuppasen rätinän.
Ja muutenkin, Johnnyn versio on liian clean,
Ei oikeaa fiilistä. Reznor sentään kertoo omista tunteistaan...
Marlowe
29.03.2003 20:31:01
Reznor kertoo itse "liikuttuneensa kyyneliin saakka" nähtyään Cashin videon.
The unhappiest people I know, romantically speaking, are the ones who like pop music the most. (Nick Hornby)
Juhani
29.03.2003 21:01:31

Reznor sentään kertoo omista tunteistaan...

Aivan. Kappale on syntynyt Trent Reznorin synkistä sielunmaisemista enkä lähtisi sitä kyseenalaistamaan. Jos Trent on liikuttunut kyyneliin niin mun mielestä se kertoo että tuska josta biisi kertoo on aito ja tosi. Elämänvaiheet ovat erilaisia näillä miehillä. Ehkä Johnny on vetoavampi ikänsä puolesta. Mulla meni ainakin kylmät väreet kun ekaa kertaa kuulin ja näin videon. Tuli olo siitä, että vanha mies laulaa rakkaidensa kuolemisesta, elämän raadollisuudesta, menneisyyden hyvät ajat on pelkkää tuhkaa. Raskasta.
Iso D
30.03.2003 11:48:21
Kyllä Cashin versiosaa on semmosta tunnetta, jota NIN versiossa ei löydy. Cashin äänessä on semmosta uskottavuutta ja särmää, jota ei kovin monella tämän maan päällä löydy.
maelstorm
31.03.2003 13:27:53
ihmeellistä lukea hehkutusta tästä johnny cashin äänestä ja emootiosta kun tietää millaisella rutiinilla ja dollarinkuvat silmissä se vanha mies koverinsa 'nuorten hiteistä' väsäilee.

Disrespectaan kaikkia jotka pudottelevat ideoita ettei Reznor omaan kappaleeseensa ole saanut tunnetta mutta joku vanha mies kitara+laulu kombolla saa. Johnny Cash tuskin tietää yhtään mitään siitä maailmasta josta reznorin Hurt on peräisin. Hurt kertoo hyvin rumista asioista ja hieman ulkomusiikkia (henkilö/bändihistoriaa etc) tutkailevat tietävät kyllä. Muille olkoon vain sitten mikälie teknoballadi.

tämä on minun mielipiteeni.
a mystic can summon up maelstorms of fire, delete free will, or even stop time.
jabaa_
31.03.2003 16:59:45
ihmeellistä lukea hehkutusta tästä johnny cashin äänestä ja emootiosta kun tietää millaisella rutiinilla ja dollarinkuvat silmissä se vanha mies koverinsa 'nuorten hiteistä' väsäilee.

Disrespectaan kaikkia jotka pudottelevat ideoita ettei Reznor omaan kappaleeseensa ole saanut tunnetta mutta joku vanha mies kitara+laulu kombolla saa. Johnny Cash tuskin tietää yhtään mitään siitä maailmasta josta reznorin Hurt on peräisin. Hurt kertoo hyvin rumista asioista ja hieman ulkomusiikkia (henkilö/bändihistoriaa etc) tutkailevat tietävät kyllä. Muille olkoon vain sitten mikälie teknoballadi.

tämä on minun mielipiteeni.

Olen ihan samaa mieltä.
Jos Reijo Taipale olisi vetänyt herskaa ränniin nuorempana, niin Kentin Dom Andran coverointi ilmeisesti liikuttaisi kovastikkin?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)