Aihe: Epäluottamusta myyjiä kohtaan
1
kingdom
04.04.2003 22:52:39 (muokattu 04.04.2003 22:53:13)
Selvitänpä aluksi tarinan taustaa: Olin eräässä musiikkiliikkeessä katsomassa nauhureita. Kysyin myyjältä erään nauhurin hintaa, jonka hinnaksi hän antoi 375 euroa. Tämän jälkeen myyjä kysyi hintarajaani. Vastasin hänelle maksimihinnan olevan n. 500 euroa. Loogisesti myyjä päätti alkaa esittelemään juuri minulle sopivaa pakettia, jonka hinta olisi ollut "vain minulle" 1050 euroa. Ihmettelin että onko tuo jätkä kuuro vai muuten vaan tyhmä, omasta mielestäni vastasin 500 euroa. Siinä laitteessa oli mukamas kaikki: 10 raitaa, polttava asema, blaa blaa blaa.. Liikkeestä lähtiessäni lupasin soitella.

Ja niinhän minä teinkin. Kotona aloin miettimään paljonko sama laite olisi ollut ilman polttavaa. Vastaus: "No ei siinä ole hintaeroa käytännössä katsoen yhtään." Kysyin tarkkaa hintaa. Vastaus: "No sinulle 750 euroa." Aloin nauramaan sillä omasta mielestäni 1050 euron ja 750 euron välillä on n. 300 euron ero. Tarjous oli kuulemma voimassa vain rajallisen ajan, tarkkaa aikaa hän "ei tiennyt".

Eli voiko tommosen kanssa tehdä kauppoja jossa mies ajaa koko ajan vain omaa etuaan. Okei, ehkä kaikki myyjät ovat tuontapaisia, mutta en minä ole sellainen joko tekee heräteostoksia tuosta vaan. Minkätakia tämä mies ei esitellyt minulle niitä alle 500 euron nauhureita? Käsittämätöntä. Kommentoikaa nyt jotenkin tähän, kiitos :) .
Heillä on enemmän lahjoja kuin joulupukilla: Imagined Kingdom
afro
04.04.2003 22:57:57
Outoa.
Mutta kylläkin tuttua.
Ja ehkä aika yleistä.
No joo. Osta muualta.
Tai no, mikäs minä olen puhumaan. Piti vain komentoida jotenkin. ;)
Mutta nuo on kyllä inhottavia tuollaset ketkut. Mee ja osta muualta, vaikka siellä ois kalliimpaa. Asiakaspalvelu on tärkeää. Jatkossakin.
http://www.afrotumza.tk
reijoteppo
04.04.2003 23:57:14
No ei mitään niiden puheita kannata ilman suodattimia sisäistää...
Hammer Of The Gods
05.04.2003 02:23:05
No höh. Olipa aika paska myyjä!

Itse olen toiminut näiden musiikkiliikkeiden kanssa sillä tavalla, että ostan mahdollisuuksien mukaan aina kaiken samasta kaupasta ja mielellään vielä samalta myyjältä. Asun Kuopiossa ja Viiking Musiikista olen kaiken ostanut. Hinnat pysyvät terveinä, kun tuttu myyjä laskee hinnan heti siihen mihinkä kuuluukin. Asiakaspalvelu toimii kun myyjä tuntee asiakkaan ennaltaan ja on tietoinen, että kyseinen henkilö on tuonut liikkeeseen rahaa ennenkin.

Keskittäkää siis ostoksenne johonkin hyväksi ja mukavaksi toteamaanne liikkeeseen. Vaikka kaikki ostokset eivät aina olisikaan sitä kaupungin halvinta, niin pitemmän päälle vakkarikauppa tulee kuitenkin halvemmaksi ja osamaksujen ja kokeilulainojen saaminen on huomattavasti helpompaa. Itselleni ei enää tulisi mieleenkään lähteä ostamaan edes kielisatsia "vieraasta" liikkeestä, kun Viikingissä on tutut myyjät ja heti sopivat hinnat!
It's hard to rock without rolling...
Ukko
05.04.2003 09:29:30

Eli voiko tommosen kanssa tehdä kauppoja jossa mies ajaa koko ajan vain omaa etuaan. Okei, ehkä kaikki myyjät ovat tuontapaisia.
Yksi hyvä tapa ottaa selvää myyjän hinta politiikasta on kysyä ensin tavaran lopullinen hinta. Sitten kysyt vaihto tarjousta. Siinä saa monesti nauraa kun myyjä menee konsepteissaan sekaisin ja alkaa todistelemaan vastoin todellisuutta kuinka edullisesti tarjous asiakkaalle tehdään. Kärjistetysti tämä käy ilmi autokaupassa. Tietysti täytyy ottaa huomioon että bisnes on bisnes eikä myyjä voi sitä tappiokseen tehdä. Tampereen soitinkeskus on sellainen liike jossa tälläistä paskanjauhanta politiikkaa EI harjoiteta.
slavery
07.04.2003 00:19:57
Joo, valitettavasti aika usein törmää sellaisiin soitin kauppiaisiin jotka yrittävät kiskoa todella ylihintaa ja lähes tulkoon valehtelevat asiakkaalle. Monesti myös palvelua saa alan liikkeissä tasan sen mukaan kuinka paksuksi asiakkaan lompakon noin arviolta voisi kuvitella. Ei kyllä pidä mennä yleistämään tässäkään asiassa, on myös todella hyviä, rehtejä ja asiallisia kauppiaita, joiden kanssa on mukava asioida. Neuvoksi annan minäkin että vaihda kauppaa tai ainakin vihjaise ko. myyjälle jotakin sen suuntaista, niin uskoisin että palvelu paranee ja hintakin saattaa vähän laskea.
viisas kun olisin niin tähän jotain laittaisin, turhuutta...
zkelez
07.04.2003 10:31:42
Ostaa kauan samalta ja maksaa ylihintaa niin myöhemmin alkaa saamaan mukavia alennuksia ja etuuksia.
Herra minut on luonut niin kuin parhaaksi on nähnyt, parhaaksi todellakin, tai ainakin todella hyväksi
-J
07.04.2003 13:53:42
Tampereen soitinkeskus on sellainen liike jossa tälläistä paskanjauhanta politiikkaa EI harjoiteta.

Aamen!
Ei teillä kellään sattuis oleen näkkileivän palaa takataskussa. Mulla meni kurkkuun jotain karvasta eikä se lähde pois!
Bassballs
07.04.2003 14:17:09

Joo, valitettavasti aika usein törmää sellaisiin soitin kauppiaisiin jotka yrittävät kiskoa todella ylihintaa ja lähes tulkoon valehtelevat asiakkaalle. Monesti myös palvelua saa alan liikkeissä tasan sen mukaan kuinka paksuksi asiakkaan lompakon noin arviolta voisi kuvitella.

Kannattaa tietää, mitä on ostamassa ja vertailla hintoja muiden musiikkiliikkeiden ja jopa thomannin kanssa, niin saa realistisen kuvan tuotteen hinnasta. Tekee pahaa katsoa, kun joissain liikkeissä hyväuskoiselle äidille myydään paskaa sikahinnalla, kun hän ole asioista aivan perillä.
Ongelman kimppuunkäymisen ongelma on juuri kimppuunkäyminen.
Salaud
07.04.2003 16:13:44
Muistan ainakin kerran kun ostelin kotiin vermeitä (mm. syntikan, mikserin ja kompuran) Turusta Soundgardenilta ja kun myyjä rupesi hintoja kertomaan jotka tuntuivat minusta vähän turhan kovilta, otin taskusta Thomannin esitteen ja ilmoitin että taidan kuitenkin ostaa tuotteet saksasta kun hinnat olivat paljon halvempia siellä. Myyjä alkoi heti tiputtamaan hintoja ja lopulta sain vermeet melkein samaan hintaan kuin jos olisin Thomannilta tilannut.
Eli kannattaa kilpailuttaa liikkeitä.
MacGyver
07.04.2003 16:19:44
Ei myyjille ole tarkoitus olla ylimukava, varsinkaan tuollaisille niljakkeille. Olisit vaan suoraan kysynyt onko vika kuulossa vai ymmärryksessä kun ihan selvästi sanoit alle 500 euroa. =)

-MacGyver
Ei mitään putkia prkl!
Treeniohjelma
Oma rakkaani
Karlsson
07.04.2003 16:53:18
Tos jokunen vuosi sitten tuli tarvetta isommille bassokamoille ja painelin silloisen asuinkaupunkini "parhaaseen" musaliikkeeseen, joka kuului isompaan alan ketjuun. Haaveena olivat kovin mageen näköinen alumiinikartioinen pönttö ja riittävän kokoinen nuppi.
Halpoja tommoset kamat ei kuitenkaan ole, joten ajattelin antaa vaihdossa jokseenkin tarpeettomaksi jääneen Fenderin de luxe telen, made in USA.
Venähti naama kun myyjä lupasi hyvittää tonnin (markoissa) kyseisestä kitarasta. Kuitenkin soitin oli melkein uudenveroisessa kunnossa, kun ei sillä oltu soitettu juuri ollenkaan ja uutena hintaa on kai päälle seittämän tuhatta mk. Mutta bravuurina tämä myyjä tarkastellessaan nyppäs irti maadotuspiuhan joka menee tallaan kopan pintaa pitkin. Kysy vaan et "mikäs tää on?" %&#"## taukki..
"I know all the music theory there is to know, basically." -Yngwie Malmsteen, 1988
arcana
07.04.2003 19:02:58
Mutta bravuurina tämä myyjä tarkastellessaan nyppäs irti maadotuspiuhan joka menee tallaan kopan pintaa pitkin. Kysy vaan et "mikäs tää on?" %&#"## taukki..

Tyly myyjä :D
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)