Aihe: Musiikki lukiot
1 2
HeavyMan
27.03.2003 19:38:29

Ois Ensi vuonna valinta eessä ja pitäs valita että minne menee ylä-asteen jälkeen.Yksi vaihtoehto ois musiikki lukio.Kertokaapa vähän Faktoja musiikki lukioista.Kuinka moni teistä on käynyt musiikki lukion,onko ollut hyötyä,millaset pääsykokeet,Kannattiko?
I'm The Man Who Walk's Alone!
Paddle
27.03.2003 19:40:27
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=1&t=22283

Tuolla on oikaistu minun käsityksiäni.
Tosimiehet pysyisivät hiljaa.
Bassballs
27.03.2003 19:49:53

Ois Ensi vuonna valinta eessä ja pitäs valita että minne menee ylä-asteen jälkeen.Yksi vaihtoehto ois musiikki lukio.Kertokaapa vähän Faktoja musiikki lukioista.Kuinka moni teistä on käynyt musiikki lukion,onko ollut hyötyä,millaset pääsykokeet,Kannattiko?

No niin. Itse olen juuri kirjoittanut ulos Savonlinnan taidelukiosta, mikä on sekä musiikki-, että kuvataidelukio. Tavallisesta lukiosta opinahjo eroaa sillä, että musiikkipuolen opiskelijat saavat osallistua erilaisten musiikkiaineiden(musiikin teoria ja säv.tapailu, musiikin historia yms.) tunneille. Lukion puolesta on myös pää-ja sivuaine(instrumentti/laulu) opetusta kerran viikossa.

Pääsykokeet oli suht helpot. Jos osaat soittaa edes hieman, todistuksesi on edes siedettävä ja olet miellyttävä ihminen, on pääsysi tänne taattu. Kannattaa pyrkiä, hyvä mesta, vaikka boheemit kuvispuolelaiset ovatkin outoja.
Ongelman kimppuunkäymisen ongelma on juuri kimppuunkäyminen.
KMT
27.03.2003 20:22:59

Kaveri kävi Sibelius-lukion ei oo pahaa sanonut paikasta,
meikäläinen on tämmösessä musiikkiteatteri-painotteisessa lukiossa Parkanossa...
Mä olen vain tyhmä...
Oz
27.03.2003 22:24:49

funkylord
27.03.2003 23:07:52

Mieti vielä josko konservatorioon kannattaisi. varsinkin, jos ihan vakavissasi olet musiikin suhteen.
PORKKANA!
Reno.
29.03.2003 01:58:20
Savonlinnan taidelukio on ihan jees paikka. Vähän hippiä porukkaa mutta kaikki annetaan anteeksi rennon meiningin takia. Koululta löytyy hyvät vehkeet musiikin/kuvisjuttujen työstämiseen eikä opettajat oo sellasia v*tunmoisia tiukkapipoja kuin kaupungin toisessa "L-tehtaassa". (Käyn siis itse tuota L-tehdasta) Muista välttää tekotaidetta ja pysy kaukana nu-metallista niin kaikki on hyvin.
I've been attacked by storms of disillusions
HeavyMan
29.03.2003 10:22:07

Kuinka kauan olitte soittaneet ennen kuin menitte musiikkilukioon?Itse olen soittanut n.2v ja ymmärrän teoriaa jonkin verran.Niin kannattaako mun lähtee sinne jos en teoriasta vielä ennen lukiota paljon ymmärrä ja kuinka alusta alkaen ne opettaa sitä teoriaa?
Supernaut
29.03.2003 20:25:10
Funk you!
Villa
31.03.2003 19:34:44
Itse kävin Sibelius-lukion, jota voin todella lämpimästi suositella. Jälkeenpäin ajateltuna lukio on ollut ehkä elämäni parasta aikaa... Samaan aikaan taloon sattui todella mukavaa porukkaa ja opetus oli hyvää. Koko ajan oli jonkinlaista projektia käynnissä, joten musaa tosiaan _tehtiin_ koko ajan. Lisäksi en ole mielestäni ollut koskaan niin hyvä kitaristi kuin lukiossa. ;-)

En ollut käynyt mitään musiikkiopiston kursseja ennen lukiota, mutta mut kutsuttiin koesoittoon. Jälkeenpäin tein sitten kurssejakin, joten todennäköisesti liikuin siellä 3/3 - tolppa-I -tasolla soitossa lukioon mennessäni (pop/jazz-tutkintoja, klassisiin tutkintoihin voi näppituntumalla lisätä yhden pykälän).

Tsemppiä hakuun ja koesoittoon, jos pyrit Sibelius-lukioon!
James Mc Brown
31.03.2003 19:43:42

Mitenkäs se peruslukiokoulutuksen laita?

minkälaisilla arvosainoílla noista musalukioista yleensä valmistutaan? onko tuo samaa tasoa kuin "tavallisissa"?
On ihan yhtä rankkaa treenata joka päivä 25 vuotta urheilua kuin puhallella vähän lavalla nuotteja paskatorveen tai sutia baskeri silmillä kännissä pillunkuvia tauluun. -Tony Halme
Dirk
31.03.2003 20:44:23
Mitenkäs se peruslukiokoulutuksen laita?

minkälaisilla arvosainoílla noista musalukioista yleensä valmistutaan? onko tuo samaa tasoa kuin "tavallisissa"?

Ainakin Oulun Madetojassa kirjoittaneiden arvosanat ovat olleet keskimäärin kolmanneksi parhaat Oulun seudun, hmm, noin 10 lukiosta. Ja tämä on ihan hyvin sillä pyrittäessä ei periaatteessa ole minkään näköisiä keskiarvovaatimuksia; tosin tottakai se lasketaan pyrkimispisteisiin, mutta musiikilliset ansiot korvaa heikompaa todistusta...
Ville81
01.04.2003 01:59:24
Sibikseen on kyllä turha yrittää parin vuoden treenauksen jälkeen, sori vaan. Mutta onhan noita muitakin lukioita, esim. Vaskivuori, jonne on jo helpompi päästä.
Sibelius-lukio on kyllä ihan ok, persoonallisia ihmisiä riittää.

älä niinq mee muzalugioo, se tabbaa luovuuden!!!!111
Lauri Saastamoinen
01.04.2003 13:32:17
Kuinka kauan olitte soittaneet ennen kuin menitte musiikkilukioon?Itse olen soittanut n.2v ja ymmärrän teoriaa jonkin verran.Niin kannattaako mun lähtee sinne jos en teoriasta vielä ennen lukiota paljon ymmärrä ja kuinka alusta alkaen ne opettaa sitä teoriaa?

no en nyt rupee kehumaan meidan musalukioo enempaa kun basso kivekset sen jo teki (MEIDÄN KOULU ON PARAS). mutta voin omasta puolestani sanoa etta ite en osannut hölkkäsen pölläystä teoriasta enne ku tulin tänne, ja soittanutkin olin vaan reilun vuoden, mutta silti pääsin joten ei tänne tullakseen tarvii olla mikään virtuoosi. ja teoriaa täällä siis opetetaan ihan alusta asti eli 1/3 ja opetus on hyvää. voin kyllä vielä sen sanoa että oon kehittynyt musiikillisesti aika hurjasti tän vuoden aikana,verrattuna siihen mitä olin ennen kun tulin tänne. joten kannattaa hakea musiikkilukioon ehdottomasti!
"dont worry,be happy!"
Mimi
01.04.2003 17:57:05

joo en oo soittanu kovin hirveest, 1,5 vuotta kitaraa, en oo käyny mitään kursseja tms. teoriaa ymmärrän jonkunverran, mutta en hirveesti... oon pyrkimässä musalukioon... en tiedä kuinka epätoivosta mun on yrittää päästä sinne, mutta kokeilempahan nyt kumminkin, ku musiikki vie suurimman osan mun ajasta, eikä oikein mitään muutakaan mielekästä ole... mut ei mun maailma kokonaan kaadu vaikka en selviä tonne opiskelemaan... valintakoe pelottaa ihan sairaasti...=)...
per aspera ad astra
HeavyMan
01.04.2003 18:53:41

Pitääkö kaikkien lukioiden pääsykokeessa soittaa joku kappale ja millaset ne pääsykokeet yleensä on?
*kaamos*
01.04.2003 19:01:15 (muokattu 01.04.2003 19:05:18)

Mie en ainakaan soittanut mitään pääsykoetta kun lukioon hain...Toikkarilla ja soitto suosituksilla sinne pyrin ja hyvin meni! Mutta yli kymmenen vuotta olen soitellut jotain soitinta... Mutta on sinne löyhemmilläkin suosituksilla porukkaa sisälle päässyt...Se on tietenkin plussaa jos on jonkun tutkinnon suorittanut. Teoriaa ne opettaa siellä ihan alkumetreistä asti ja siinä samalla sitten tentitään niitä.
Mage Magrilli
att0r
02.04.2003 08:54:23
Savonlinnan taidelukio on ihan jees paikka. Vähän hippiä porukkaa mutta kaikki annetaan anteeksi rennon meiningin takia. Koululta löytyy hyvät vehkeet musiikin/kuvisjuttujen työstämiseen eikä opettajat oo sellasia v*tunmoisia tiukkapipoja kuin kaupungin toisessa "L-tehtaassa". (Käyn siis itse tuota L-tehdasta) Muista välttää tekotaidetta ja pysy kaukana nu-metallista niin kaikki on hyvin.

onko KAIKKI oppilaat juuri peruskoulusta valmistuneita?
itse olen suorittanut ammatillisen tutkinnon (merkonomi)
eikä siitä ole minulle kyllä mitään hyötyä.

johonkin taiteelliseen paikkaan haluaisin opiskelemaan mutta mieluiten sellaiseen missä ikähaitari olisi edes vähän sinnepäin kuin oma ikäni (19)

enkä oikein ammattikorkeakouluunkaan haluaisi, vai onko se kenties ainut vaihtoehto :P
JeeVes
03.04.2003 09:46:04
Kannattaa pyrkiä, hyvä mesta, vaikka boheemit kuvispuolelaiset ovatkin outoja.

Todistan edellisen väitteen todeksi!
Suck my error!
Conrad Lant
03.04.2003 11:07:10

Savonlinnan taidelukio...

onko KAIKKI oppilaat juuri peruskoulusta valmistuneita?

Eivät ainakaan silloin kun itse ko. oppilaitoksessa oleskelin (tosin jo yli vuosikymmen sitten). Sitäpaitsi meininki oli rento ja vaikka poliittisuuden aste oli 60/70-luvun vaihteesta heikennyt, antoi vaihtoehtonuorien/ääriuskonnollisten/bossanovanörttien kohtaaminen eri hyviä viboja :-)

Savonlinnan taidelukiohan on Suomen ensimmäinen ja IMNSHO opetukseltaan laadukkain* erikoislukio, joten vaihtoehtona ihan varteenotettava kenelle vain. Ihan kohtuullinen läjä nykyisiä julkimomuusikoita/taiteilijoita/yms muuten omaa taikkaritaustan.

* Kuvataidepuoli on tosin ainakin asteen tai pari tasokkaampi kuin musiikki-, jolle löytyy suht. samantasoisia kilpailijoita muualtakin päin maata.
No one prayed for Sodom
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)