![]() 25.03.2003 00:10:55 | |
---|---|
Olipa kyllä melkoinen pettymys tuo RHCP:n tämäniltainen veto Stadissa..Biisejä tuli vain BSSM:ltä ja kahdelta uusimmalta levyltä sekä pari coveria. Liekö ollut pitkän kiertueen ansiota, että bändi soitti jotenkin tosi laiskasti. John ja Flea jamitteli moneen otteeseen ja soittivat välillä biiseihinkin mitä sattuu. Vanhoja äijiähän ne kyllä on jo..Setti oli biiseiltään aika epätasainen, jotenkin tosi paljon hitaita lauluja.. Bonusta oli se, että myös John lauloi ja laulu oli miksattu kunnolla kuuluvaksi. Anthonykin lauloi paremmin kuin aikaisemmin. Myös lavarekvisiitta oli mageeta. Jos joku laittaa biisijärjestyksen, ni ois jees. Ois kiva kuulla sit myös mielipiteitä Turun keikasta! | |
![]() 25.03.2003 00:15:38 (muokattu 25.03.2003 00:16:01) | |
Toivottavasti säästelivät Turun keikkaa varten. Huomenna(tänään) se nähdään. Odotukset ei kovin korkealla niiden keikkojen perusteella mitä nyt olen lähiajoilta nähnyt. Kuudesta ällästä hän on tietysti iloinen. Iloa korostaa vielä sen, että hän
joutui talvella auto-onnettomuuteen, jossa katkesi niin käsi kuin jalkakin. | |
![]() 25.03.2003 00:24:58 | |
Ääh, saavuin juuri kotiin vitutuksen valtaamana kyseiseltä Hki:n keikalta. Oli kyl jokseenki pettymys toi keikka mullekin. Äijät oli vähän laiskoja tosiaan ja tuntu silt et ne vaan tekee sitä ku on pakko. Biisitarjontakin oli paria kipaletta lukuunottamaata melkoisen ykstoikkonen. Sairaana raahauduin keikalle ekaa kertaa äijii näkemään ja tuonko siitä saa palkkioks. Noh, ei pitäs valittaa, ei kai niilkään voi aina olla hyvä päivä. Afterpartyt ois ollu nyt kyl aika rok mutta enpä niistäkään mitään onnistunut kuulemaan... zip. Aura - the basisti | |
![]() 25.03.2003 00:41:59 | |
Kyllä mulle maistui keikka tuollaisenaankin, kun en ole ennen Peppersejä livenä nähnyt. Olin aika lavan edessä ja ääni oli siinä kohdin kieltämättä jokseenkin puuroa. Voin vain arvailla miltä kuulosti niille jotka oli esim. hallin toisessa päässä:( Johnille isot propsit esityksestä multa. Aika kivaa kitarointia ja varsinkin laulua (+ stemmalaulua). Kun väitetään että huumekausi vei terän Johnin kitaroinnista niin olen sitä mieltä että kyllä tyyliä on tullut vähintään saman verran tilalle mitä tekniikassa on hävinnyt. Paha kuitenkaan vertailla kun en ole nähnyt ko. herraa livenä ennen huumesekoiluja (siis oikeasti livenä, videolta tietty). Ja ainahan toi jammailu kuuluu asiaan kun Peppersien keikoista puhutaan. Ihmettelin vaan kun Chad ei ollut tällä kertaa oikein messissä niissä ja ylipäätään jammailua oli aika vähän. Niin ja olisin halunnut Scar Tissuen sillä alkuperäisestä säädetyllä soololla. En tällä minkä heitti esim. Pariisisa. Vaikka tuokin on huva. Biisivalinnoista voi sitten olla montaa mieltä.. | |
![]() 25.03.2003 00:58:21 | |
niin lämppäristä vielä, eli bändi nimeltänsä "Mars Volta". Tsekatkaa Turkuun menijät! Oli tosi kova. Harmitti kun näin vaan loppupuolen keikasta. Veti semmoista jazzinsekaista rockia aikamoisella tsempillä! Laulaja oli kuin Robert Plantin tummaihoinen äpäräpoika...Osaako joku kertoa tuosta bändistä jotain? En löytänyt oikein mitään tietoa netistä...Oli pojilla tahtilajit hallussa (: | |
![]() 25.03.2003 01:00:15 | |
niin lämppäristä vielä, eli bändi nimeltänsä "Mars Volta". Tsekatkaa Turkuun menijät! Oli tosi kova. Harmitti kun näin vaan loppupuolen keikasta. Veti semmoista jazzinsekaista rockia aikamoisella tsempillä! Laulaja oli kuin Robert Plantin tummaihoinen äpäräpoika...Osaako joku kertoa tuosta bändistä jotain? En löytänyt oikein mitään tietoa netistä...Oli pojilla tahtilajit hallussa (: No se suuri ja mahtava eli allmusic tietää kertoa jotain kattos sieltä. Yksi EP ja joku tour sampleri tullut niiltä vaan ton mukaan. | |
![]() 25.03.2003 01:00:44 | |
Osaako joku kertoa tuosta bändistä jotain? Joo, nousi At The Drive-In -yhtyeen tuhkasta. Eikö www.allmusic.com sanonut mitään perustavanlaatuista? Oon vaarallinen. Janoatko mua? | |
![]() 25.03.2003 01:29:07 | |
Osaako joku kertoa tuosta bändistä jotain? Red Hot Chili Peppersien sivuilta (www.redhotchilipeppers.com), keikkakalenterista klikkaa lämppäribändin nimeä (eli se Mars Volta, vaikka siitä Helsingin keikan kohdalta) ja pääset yhdelle sivulle, siit on sit linkkejä vissiin eteenpäin. En hirveesti itte tutkinu niit sivui joten en tiedä mitä siel oli mut jotain kuitenkin. Aura - the basisti | |
![]() 25.03.2003 02:08:22 | |
Olipa kyllä melkoinen pettymys tuo RHCP:n tämäniltainen veto Stadissa..Biisejä tuli vain BSSM:ltä ja kahdelta uusimmalta levyltä sekä pari coveria. Liekö ollut pitkän kiertueen ansiota, että bändi soitti jotenkin tosi laiskasti. John ja Flea jamitteli moneen otteeseen ja soittivat välillä biiseihinkin mitä sattuu. Vanhoja äijiähän ne kyllä on jo..Setti oli biiseiltään aika epätasainen, jotenkin tosi paljon hitaita lauluja.. Kiesus mitä itkua. Hyvää ja vetreää meininkiä tuonkin ikäisiltä äijiltä. Onneksi sentään tuli muutama helmi BSSM:ltä, vanhemmat beasyt ovat olleet verraten vähemmistössä tällä kiertueella. Eikös jamittelu ja biisien variointi livenä ole juurikin esityksen suola??? Johnin (ja myös Anthonyn) lauluosuudet olivat tyystin eri sfääreistä kuin edellisen rundin Helsingin keikoilla, mutta mainittakoon että bassosoundi oli luvattoman heikosti miksattu, erityisesti keikan alkupuoliskolla. Näin ainakin lavan ja miksauspyödän puolivälissä kuunneltuna.. Tokihan vanhoja hittejä jäi läjäpäin soittamatta, mutta hyviä tuli nytkin tuutin täydeltä. - basstah stupidity should hurt. | |
![]() 25.03.2003 09:11:15 (muokattu 25.03.2003 09:16:06) | |
Lämppärinä oli Mars Volta. Niillä oli ehkä paras keikka mitä ikinä olen nähny. Mars volta on cedricin ja omarin (at the drive-in) uusi bändi. Kesällä ilmestyy niitten ensimmäinen albumi. If it sells, it's art | |
![]() 25.03.2003 12:23:09 | |
Pakko kyllä myöntää kanssa, että lämppäri Mars Volta oli paljon positiivisempi yllätys kuin itse RHCP. Oli sinänsä vähänsä huono referenssi tuo ks. bändi lämppäriksi, kun peppers tuntui sen jälkeen kyllä aika lepsulta...no muuten ihan yees keikka. Siinä oli kyllä rumpali kohillaan....soittotyyliä voisi jo kutsua urheiluksi. Energinen kokonaisuus. Olenkin tässä kuunellut bändin tuotantoa, kun sitä löytyy kohtuu hyvin niiden sivuilta. Innolla odotan koko pitkää... Marko | |
![]() 25.03.2003 13:30:42 | |
Oli se ihan hauska keikka. Johnin sooloilut olisin kans halunnut kuulla kyllä alkuperäisinä (mutta kyllähän sitä ymmärtää ettei niitä aina samallailla jaksa soittaa..). Kyllä mää tykkäsin enemmän tästä keikasta kun siitä kolmen vuoden takaisesta. Tosin silloin olin aitiossa ja nyt permannolla ja siinä on vissi ero. Mars Voltasta ehin näkeen vaan viimesen biisin ja kuulosti tajuttoman hyvältä. Onko varma se juttu että niiltä ei oo viä mitään ilmestyny? Ainakin siä myytiin jotain niitten plattaa kymmenellä escuudolla (ois pitäny ostaa...) Turun spedet, tsekakkaa MV. Tosin mulla oli koko illan aika ryöstetty olo, ku lipun lisäks ostin semmoset E.A.R:n kahen kympin kuulokkeet (väitti että kaupassa 45€..) ja ei nyt järin loistavilta tuntunut... There's a bullet in the matress | |
![]() 25.03.2003 16:48:07 | |
tietääkseni mars voltalta on tullut ep | |
![]() 25.03.2003 16:59:14 (muokattu 25.03.2003 17:00:08) | |
Olipa kyllä melkoinen pettymys tuo RHCP:n tämäniltainen veto Stadissa.. Vanhoja äijiähän ne kyllä on jo..Setti oli biiseiltään aika epätasainen, jotenkin tosi paljon hitaita lauluja.. Höhhöh, hieno keikka se oli! Ja vanhoiksi äijiksi riehuivat kyllä lavalla helvetin paljon enemmän kuin monet nuoremmat vässykät. Flea kusi mukiin rumpupatterin vieressä kesken keikan... aika suoritus täyden areenan edessä ;) Anthonyn laulu ja Johnin soitto + laulu toimivat pääosin erittäin hyvin. Pari hienoa Johnin stemmalaulu-osuutta mm. lämmitti erityisesti. Biiseistä esim. Parallel Universe ja aika yllättävä uuden levyn Venice Queen olivat hiton hienoja. Kokonaisuudessaan biisit introineen ja _hyvine_ jamituksineen oli nivottu yhteen toimivaksi setiksi. Toivottavasti Turussa on vähintään yhtä hyvä keikka! PS. Mikä v-tun Mars Volta? ;) | |
![]() 25.03.2003 17:04:30 | |
Hyvä keikka se oli...John veti homman (muutamaa överiksi menevää sooloa lukuunottomatta) todella tyylikkäästi kaikkine lauluineen... Ei voi valittaa. I'm entertained. Follow your instinct - it usually takes you home... | |
![]() 25.03.2003 17:39:41 | |
Jumalalle kiitos Johnista. Kyllähän se jätkä veti niin hyviä juttuja että oksat pois (anteeksi tämä latteus). Mun mielestä kaikki toimi tosi hyvin ja lavan edessä oli ihan mieletön meininki. hallelujah' rock' n rollah! | |
![]() 25.03.2003 17:40:08 (muokattu 25.03.2003 18:19:20) | |
Mitäs helvettiä, porukka valittaa täällä että huono keikka! Fuck Off. Mun mielestä RHCP rokkas ihan älyttömän hyvin. Koko bändi jaksoi meuhkata kunnolla koko keikan niinkuin mekin siellä vitun istumakatsomassa toisin kuin puolet lattia katsomosta jotka vaan seiso siellä paikallaan. Tuo oli ainoa mikä jäi vituttamaan keikan jälkeen. Ehkä olisi bändi voinut soittaa muutaman vanhan biisin jonkun Zephyr Songin tai Universally Speakingin tilalle.. Mutta hieno keikka kaiken kaikkiaan ja päättyi hienoon biisiin, Fire! Mulle ei ainakaan lämppäri iskenyt yhden biisin jaksoin katsoa sitten siirryin nauttimaan olutta. Tässä biisit mitä muistan, saattaa puuttua pari. Ei järjestyksessä: By the way, Universally speaking, Don't forget me, Zephyr song, Can't stop, Throw away your television, Venice queen, Around the world, Parallel universe, Scar tissue, Otherside, Right on time, Give it away, If you have to ask, I could have lied, Under the bridge,Fire, Havana Affair, ja Fox On The Run. You Broke My Heart (So I Break Your Face) | |
![]() 25.03.2003 18:23:40 | |
Mitäs helvettiä, porukka valittaa täällä että huono keikka! Fuck Off. Mun mielestä RHCP rokkas ihan älyttömän hyvin. ugh. stupidity should hurt. | |
![]() 25.03.2003 19:20:59 | |
Mitäs helvettiä, porukka valittaa täällä että huono keikka! Fuck Off. . No suurin osahan täällä on tykännyt keikasta. Sitä paitsi onhan heillä oikeus mielipiteisiinsä vaikka ne olisivatkin vääriä heh:) t: rokkipolliisi | |
![]() 26.03.2003 21:38:16 | |
Olin kattomassa toista keikkaa areenalla-99 ja täytyy sanoa et tää oli jotain aivan erilaista. Silloin ainoa "keskustelu" yleisön kanssa tais olla Flean keksimä biisi "Hell"sinki, "hell"sinki... Maanatai oli TÄYSIN erilainen, keskustelua käytiin yleisön kanssa, soitto oli tutun rentoa ja yleisökin oli hyvin messissä. Omiin suosikkeihin kuuluu matskut vuosilta 85-91 mut vaikka biisitkin oli suurimmaks osaks uudempaa tuotantoa niin tosi hyvä keikka. Jos jotain haluais muuttaa niin Otherside ja Don't Forget Me pois ja tilalle vaikka Higher Ground ja Subterranean Homesickblues Parempaa lopetusta (FIRE) ei ois voinu olla. Tuli mieleen energinen "Fire" versio Seinäjoelta-88 joka muuten löytyy What Hits videolta. Loistavaa. We're not worhty..... Jos RHCP vielä Suomeen löytää niin toivois kyseessä olevan kesäfestarit. Oliks joku kattomassa RHCP:tä Turussa-96 tai Seinäjoella-88 ? "The question is: how many baby-kangaroos can fit in a tea-spoon?" | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)