Aihe: Koulutusta?
1
folkkari
20.05.2003 12:15:09

Minkälaista koulutusta teidän mielestä muusikot tarttis (musiikkiopintojen lisäksi) pärjätäkseen musiikin ihmemaassa?

Vai tarvitaanko siihen minkäänlaista koulutusta?

Meinaan vaikkapa harrastajille/puoliammattilaisille/ammattilaisille suunnattua pläjäystä, jossa käsiteltäs alan käytäntöjä kuten esim. sopimukset, keikkailuetiketti, ohjelmatoimiston rooli, levytysdiili, luvat, Teosto/Gramex-viidakko ym.

Entä olisitko sinä kiinnostunut moisesta tiedonsaannista = opiskelusta?

Oletteko käyneet mitään musiikkialan (muita kuin itse soittamiseen ja laulamiseen liittyviä) kursseja?
Jos kyllä, niin mitä ja missä?

Kauheesti kysymyksiä..! Älkää menettäkö hermojanne!
Ihmisen suurin heikkous on luovuttaminen.- T.Edison
Vilhelmus
20.05.2003 12:47:56

Oletteko käyneet mitään musiikkialan (muita kuin itse soittamiseen ja laulamiseen liittyviä) kursseja?

Ite opiskelen medianomiks äänipuolella ammattikorkeakoulussa ja meillä kuuluu opetukseen jonkin verran liiketaloutta (yrittäjyys?), musabisenesopintoja ja tekijänoikeutta (juuri tulin tentistä). Mielestäni tuollaisen pitäisi liittyä kaikenlaiseen alan koulutukseen, bisnespuolessa kuitenkin löytynee aina aukkoja. Ainiin, itse olen ihan harrastelijamuusikko, ettei jää epäselväksi.
Kaikki komeat miehet ovat hinttejä. -Turbo Terminaattori
kivi
20.05.2003 12:48:01

No, tuo 'markkinoinnin perusteet' on hyvä kurssi kenelle vaan - tekee siinä ohessa melkoisen immuuniksi mainoksille, mikä on eri jees bonus. Taideteollinen korkeakoulu, kuului kaiketi perusopintoihin.

Popäänittäjäkoulu, Yleisradio. Järjestettiin kokeeksi yhden kerran.

Elokuva ja sen taustaääni, alkeiskurssi. Elokuvaprojisoinnin puolelta kurssitusta on enemmänkin takana, vaikkei varsinaista proikankäyttäjäkorttia ookaan.

Sitten mä olen valtavan kiinnostunut populaarimusiikin sosiologisista ja kulttuuriantropologisista puolista. Niistä on tullut itseopiskelumielessä luettua varmaan toista metriä kirjallisuutta. En muista, oliko Hgin Yliopistossa kans jotain aiheesta sinä lyhyenä hetkenä kun kulttuuriantropologiaa luin, ainakin oon sittemmin luennoinut ideoiden työstämisestä siellä.

Mutta eiköhän se oo ihan tuo elämän koulu, mistä tärkein oppi on tullut.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Bluesmies
20.05.2003 12:55:29

Ite opiskelen medianomiks äänipuolella ammattikorkeakoulussa

Laula pikkukakkosen posti-sävelellä:

Ammattikorkeakoulu!!
Postilokero: mitä sil on väliä.
Mikä sieltä valmistuu, joku vitun tradenomi.
Ammattikorkeakoulu!!

=)
Mullontele.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)