Aihe: Nummijärvellä teknisiä ongelmia..
1
Bonham
21.06.2003 19:13:00
Kaveri äsken soitti ja kertoi, että Niskalaukauksen keikka katkesi kun päälävalla "napsahti".. Kannattikohan nyt aivan varmasti säästää PA:n kohdalla..

No toivottavasti vika saadaan oiottua.
Opinons are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Roberto
21.06.2003 19:28:15

Kaveri äsken soitti ja kertoi, että Niskalaukauksen keikka katkesi kun päälävalla "napsahti".. Kannattikohan nyt aivan varmasti säästää PA:n kohdalla..

Eipä tuossa (valitettavasti) ole mitään uutta. Olin miksaamassa siellä joskus 90-jotain ja kesken kolmannen biisin koko kylästä lähti sähköt. Käsi oli just jonkun kompressorin namikassa ja kelasin että olihan perkele vehje kun tollasta aiheutti. Ainoa ääni sen jälkeen oli la-puhelimista kuuluva 'kuka vittu se oli!!!!'... jotkut paikalliset sankarit oli possauttaneet ison muuntajan jollain sekoiluillaan. Hyvät on meiningit :)
Souleye
21.06.2003 21:56:55
Mä oon kuullu et joku(Mikko Alatalo tai joku... en oo varma) oli pamauttanu sulakkeet jostain laskettelukeskuksesta ku oli vedelly liikaa valo ja äänikamaa :D mahtanu paikan omistajia hiukan pänniä
"free your mind and ass will follow"
paradoxbox
21.06.2003 23:29:07
Mä oon kuullu et joku(Mikko Alatalo tai joku... en oo varma) oli pamauttanu sulakkeet jostain laskettelukeskuksesta ku oli vedelly liikaa valo ja äänikamaa :D mahtanu paikan omistajia hiukan pänniä

Heh, Mikko on kunnon renne.
The H is O
Bonham
22.06.2003 11:42:41
Ilmeisesti Lordin veto oli ollut melkoinen sekasotku Nummirockissa. Ihmetyttää vaan edelleen "tapahtumajärjestäjät", jotka säästää väärässä paikassa.
Opinons are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Juntunen
22.06.2003 15:21:05

Juu meillä oli kans muutama vuosi sitten Klamydia esiintymässä tuossa rannassa niin valot räpsi koko illan vielä toisella puolen kylääkin.

Viimevuonnakin oli Tulenkantajien aikaan ylikuormaa, ettei voinu valoja laittaa lavalle kun pari pikkulamppua.

Ei mitään muuta ongelmaa kun se, että rantalavalle menee liian pitkä letku. Tahtoo mennä alijännitteelle. Mikä lie ollu insinöörillä mielessä.
Majesty
22.06.2003 18:06:16

No ainakin Danny on kunnostautunut tuolla puolella...
The one that I get the most these days is, "Hey dude, did anyone ever tell you that you look like Tommy Lee." For which my stock response is, "Yeah, but I have better taste in women and a bigger penis." - Steve Vai -
Anarkiapurilainen
22.06.2003 22:25:21

Juu meillä oli kans muutama vuosi sitten Klamydia esiintymässä tuossa rannassa niin valot räpsi koko illan vielä toisella puolen kylääkin.

Viimevuonnakin oli Tulenkantajien aikaan ylikuormaa, ettei voinu valoja laittaa lavalle kun pari pikkulamppua.

Ei mitään muuta ongelmaa kun se, että rantalavalle menee liian pitkä letku. Tahtoo mennä alijännitteelle. Mikä lie ollu insinöörillä mielessä.

Jos tänä vuonna katkeaa sähköt kesken Sonata Arctican keikan niin ei ainakaan minua haittaa. (Illan todelliset tähdet on kuitenkin siinä vaiheessa keikkansa heittäneet..)
"Free your mind and your ass will follow"
Basismi
23.06.2003 09:53:42

Sulakkeita saa kaupasta, nou?
Yleensähän sähköt on pikkukuppiloissa perseestä ja jos valoja meinaa laittaa, niin paukkuu. Ja sitten jos on kolmivaihevirtaa saatavilla niin johto on jäänyt tietenkin treenikselle :)
Juntunen
23.06.2003 13:32:32

Jos tänä vuonna katkeaa sähköt kesken Sonata Arctican keikan niin ei ainakaan minua haittaa. (Illan todelliset tähdet on kuitenkin siinä vaiheessa keikkansa heittäneet..)

Heh, aivan. =)
Marzi
23.06.2003 18:38:52

Kaveri sitten varmaan kuuli ulinan ennen yläpäiden putoamista. Kesken biisiä alkoi hirveä kierrontapainen ulina(tain oskillaattori-UUUU) joka hetken päästä aiheutti sen, että yläpäiden päätteistä pompsahti lämpösulakkeet. Napit takaisin pohjaan ja menoksi.

Kiertohan on kaiuttimille tosi vaarallista ja sitä varten valmistajat tekee noita suojia niihin.

nimim. Paikan päällä ollut.
Pidän ääntä, olen.
Marzi
23.06.2003 18:40:10

Norther kärsi taas muuten sähkökatkoksesta, tällä kertaa jostain valtakunnanvirtakatkosta joka pimensi hetkeksi koko Pohjanmaan. :)

Mahtoi ukkoja naurattaa. :)
Pidän ääntä, olen.
Marzi
23.06.2003 18:41:20

Ilmeisesti Lordin veto oli ollut melkoinen sekasotku Nummirockissa. Ihmetyttää vaan edelleen "tapahtumajärjestäjät", jotka säästää väärässä paikassa.

Mitäs ihmeen sekasotkua siinä oli? En mä kyllä huomanut sellaista.

Voisitko valottaa?
Pidän ääntä, olen.
psyanide
24.06.2003 12:56:14

Mitäs ihmeen sekasotkua siinä oli? En mä kyllä huomanut sellaista.

Voisitko valottaa?

Basisti Kalma kertoili ongelmien liittyneen MiniDisc-säätöihin, eli ei kai siis varsinaisesti järjestäjien äänentoistojuttuihin.
Hammer Of The Gods
24.06.2003 22:20:40
Basisti Kalma kertoili ongelmien liittyneen MiniDisc-säätöihin, eli ei kai siis varsinaisesti järjestäjien äänentoistojuttuihin.

Ei meinannu playbacki lähtee rullaamaan?!?
Mitä helpommin, sitä helpommin!
Tsiisus
25.06.2003 16:33:54
miksaajilla tais olla jotain ongelmaa kun melkeen kaikilta bändeiltä katos laulu jossain vaiheessa
Marzi
28.06.2003 16:30:06

miksaajilla tais olla jotain ongelmaa kun melkeen kaikilta bändeiltä katos laulu jossain vaiheessa

?

Muutamilta kyllä, ukot tuntui lähtevän aika lennosta nuo keikat, ts. monikaan ei tehnyt muuta kuiin linjatsekin ja bändi käveli ekan kerran lavalle suoraan keikalle. Aika usein sielä oli jotain juttuja, jotka ne sai kondikseen vasta ekan biisin aikana. Laulut oli aina aika hiljaa aluksi. Niitä on vaikee tsekata kun kompurat on edellisen bändin säädöissä.

Festarit on festareita, pientä säätöä ne tuntuu aina tuottavan. It's only rock 'n roll man. :D

Yhden bändin miksaajalla oli muuten mielenkiintonen tapa tehdä gainaukset. Kaikki oli säröllä kanavissa, siis infernaalisen säröllä. Sitten se ihmetteli kun PA on ruvella. Talon FOH-vastaavan oli pakko opettaa sille keikan kuluessa vielä PFL:ien käyttö. Kaikenlaista.
Pidän ääntä, olen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)