Jaristoteles 07.06.2003 11:15:43 | |
---|
Niin, kaikkihan meistä muistavat tämän legendaarisen "iiikiliikkuja se on" -lastenlaulun. Mutta kuka esitti? Löytyykö tätä enää yhtään mistään? Olen päättänyt kasvattaa kaverini lapsukaiset vanhan kunnon lastenmusiikin avulla. Toinen on se Tarzan-laulu.. "hei apinat, missä kaikki pähkinät? - Ne vei King Kong, se pelaa niillä ping pong!". Tiedättekö tästäkään mitään? Ei olis kiva olla Saharassa kun kaikki pierut menee sinne. |
Vilhelmus 07.06.2003 11:31:06 | |
---|
Kaikkien palvoma ja rakastama Mikko Alatalo vetää ikiliikkujan, jos tuo se oli. Uskon pyhään kolmen soinnun voimaan. |
Jaristoteles 07.06.2003 11:38:44 | |
---|
Kaikkien palvoma ja rakastama Mikko Alatalo vetää ikiliikkujan, jos tuo se oli. Plussaa et saa mutta pusun! Ei olis kiva olla Saharassa kun kaikki pierut menee sinne. |
Jaristoteles 07.06.2003 11:53:28 | |
---|
Mikä tuon biisin nimi on, millä levyllä se on? Ei löydy. Auaoa. Sen sijaan löytyy jotain täysin pimeää tämän kansanedustajamme menneisyydestä kazokaapas:
MISTÄ MINÄ OON TULLUT? Mikko Alatalo - Harri Rinne 1981 Mikko Alatalo "Eläimiä suomalaismetsissä" Kaunis tavoite oli kertoa jotakin sellaista laulussa, joka joidenkin vanhempien olisi piinallista itse kertoa. Periaate tietysti se, että lasten kysymyksiin pitää aina vastata niin todenmukaisesti kuin osaa. Moraali-, uskonto- ym. kysymyksissä pitäisi jopa kertoa, miten asiat ovat paitsi omasta myös muiden mielestä. Lauluna sitten ei niin kovin onnistunut. MISTÄ MINÄ OON TULLUT? Poika kysyi isältä "mistä minä oon tullut" isä oli hämillään "poika, miksi sinä semmoisia kysyt" Poika sanoi "no kun meidän luokalla on yksi poika, joka sanoi että se on tullu Lappeenrannasta" Poika kysyi äidiltä "mistä minä oon tullut" äiti vastas "minun masusta" Isot ihmiset pieniä ihmisiä tekee siihen tarvitaan isä ja äiti ja rakastelemista Rakasteleminen on sitä, että isä ja äiti ovat hyvin hyvin lähellä toisiaan Sen lähemmäksi ei voi kaksi ihmistä päästä ja he haluavat olla hyviä toisilleen Isän pippeli on äidin sisällä pimpissä se tuntuu hyvältä, melkein niin kuin joku kutittaisi Sitten isän pippelistä äidin sisälle lentää siemeniä, joista joskus vauva voi saada alkunsa
Go Mikko go! Ei olis kiva olla Saharassa kun kaikki pierut menee sinne. |
FatSam 07.06.2003 12:42:38 | |
---|
MISTÄ MINÄ OON TULLUT? Mikko Alatalo - Harri Rinne 1981 Mikko Alatalo "Eläimiä suomalaismetsissä" Voihan pylly!! Löytyyköhän tätä biisii mahdollisesti netistä? Mikko rulez!
I rulez 4eva!!111 T: mä |
Nimismies 07.06.2003 13:55:24 (muokattu 07.06.2003 13:55:44) | |
---|
Hyi helvetti:) "Tämähän on vahvempaa kuin isoäitini kaurapuuro" - Seraphin Lampion. Mitäpä teen vanhuksella, joka puhelimeenkin sanoo vain että 'möö möö'? |
Jaristoteles 07.06.2003 15:39:10 (muokattu 07.06.2003 15:40:58) | |
---|
Voihan pylly!! Löytyyköhän tätä biisii mahdollisesti netistä? Mikko rulez! Vitut sä sitä mistään netistä hommaa ku rehellisesti kaupasta. Divarissa ei muuten ollut yhtään Mikon levyjä. Varsinkin nämä alkuaikojen lastenlevyt ovat todella harvinaisia ilmeisestikkin. Palatakseni alkuperäiseen kysymykseen. Kävi ilmi, ettei Alatalo ole tehnyt tuota ikiliikkuja-biisiä. Eikä ole varmaa onko se nimeltään Ikiliikkuja vai Fiksu vekotin vai kumpikaan! Kertokaa jotka tiedätte, tämä on pakko saada haltuun. Ei olis kiva olla Saharassa kun kaikki pierut menee sinne. |
jannu 07.06.2003 15:51:01 | |
---|
Toi ikiliikkujapiisi sai mun muistaakseni alkunsa Pikku Kakkosesta. Muistan lapsena katsoneeni ohjelman jossa Ransua tuurannut Kaapo-niminen varis päivitteli piisin lopussa ollutta tokaisua, "ihmisen pää, mutta kanan aivot..." |
Vilhelmus 07.06.2003 15:54:03 | |
---|
Toi ikiliikkujapiisi sai mun muistaakseni alkunsa Pikku Kakkosesta. Muistan lapsena katsoneeni ohjelman jossa Ransua tuurannut Kaapo-niminen varis päivitteli piisin lopussa ollutta tokaisua, "ihmisen pää, mutta kanan aivot..." Heh, luin ensin "Ransua tuupannut". Ja minäkun niin luulin Mikoksi. Mikolla kun oli puhuva autokin. Uskon pyhään kolmen soinnun voimaan. |
Zed 07.06.2003 16:20:20 (muokattu 07.06.2003 16:22:51) | |
---|
Suomalaisen musiikin tietokanta antoi seuraavanlaisen tuloksen hakusanalla Ikiliikkuja: Kappale Ikiliikkuja Säveltäjä Chydenius Kaj Käännös / suomalaiset sanat Peltola Sulevi Lähde Teosto Esittäjä Kom-Teatteri Love records lrlp 049 ( lp ) Porvari Nukkuu Huonosti 1971 Kom-Teatteri Love records lrcd 049 ( cd ) Porvari Nukkuu Huonosti KOM Teatterin Lauluja. 1971 -------------------------------------------------------------------------------- Kappale Ikiliikkuja Säveltäjä Kiiskinen Timo Veli Käännös / suomalaiset sanat Kiiskinen Timo Veli - Rissanen Jari Ilkka Esittäjä Kiiskinen Timo - Löytty Mikko - Löytty Sakari - Rissanen Jarkka Parlophone 7243 83748129 Suuri Mies 1996 -------------------------------------------------------------------------------- Kappale Ikiliikkuja Säveltäjä Simonen Esa Kari Käännös / suomalaiset sanat Simonen Esa Kari Lähde Teosto Esittäjä Simonen Esa Finnlevy fde 205 ( cas ) Liikkuvat Laulut 1 Kroppa Kuntoon 1975 -------------------------------------------------------------------------------- Kappale Ikiliikkuja Alkuperäinen nimi Tuntematon Säveltäjä Strauss Johann Nuor. Esittäjä Polyteknikkojen Orkesteri Gold disc gdl 2017 ( lp ) Lasten Konsertti 1979 -------------------------------------------------------------------------------- Kappale Ikiliikkuja Säveltäjä Virtanen Pertti Olavi Käännös / suomalaiset sanat Virtanen Pertti Olavi Lähde Teosto Esittäjä Virtanen Love records lrs 2058 ( 45 ) 1974 Virtanen Love records lrcd 123 ( cd ) Haloo 1974 Virtanen Love records lrlp 123 ( lp ) Haloo 1974 -------------------------------------------------------------------------------- Tämä näyttää idioottimaiselta, jäsentely oli sivulla täysin erilainen, mutta yrittäkää tihrustaa. Yngwie - A legend in his own lunchtime |
Fortune 07.06.2003 16:37:09 | |
---|
Hähää, meilläpä on kasettina tuo "Eläimiä suomalaismetsissä". Loistolevy, muttei yllä MA:n "Jestapa jepulis - Herra Huun ihmeelliset seikkailut" -lätyn tasolle kuitenkaan. Asiaan: "Fixu vekotin" on kappaleen nimi ja esittäjä/suomalaisen käännöksen tekijä on Benny "Muumilaakson tarinoita" Törnroos. TJEU: http://www.yle.fi/aanilevysto/firs2 … ale.php?Id=Fixu+Vekotin&lang=fi |
Jaristoteles 07.06.2003 17:06:13 | |
---|
Hähää, meilläpä on kasettina tuo "Eläimiä suomalaismetsissä". Loistolevy, muttei yllä MA:n "Jestapa jepulis - Herra Huun ihmeelliset seikkailut" -lätyn tasolle kuitenkaan. Asiaan: "Fixu vekotin" on kappaleen nimi ja esittäjä/suomalaisen käännöksen tekijä on Benny "Muumilaakson tarinoita" Törnroos. TJEU: http://www.yle.fi/aanilevysto/firs2 … ale.php?Id=Fixu+Vekotin&lang=fi Ihana ihminen oot! Tuota arvelinkin, että sen nimi kirjoitetaan jotenkin hämmentävästi ilman että sitä normaali ihminen voi arvata. Nyt se riemu repeää... levykauppaan heti maanantaina. Kai tulet Räntäkäärmettä kazomaan la 14.6 Ristijärven taiteiden yöhön? Ei olis kiva olla Saharassa kun kaikki pierut menee sinne. |
Kulkunen 07.06.2003 20:05:30 | |
---|
Heh, luin ensin "Ransua tuupannut". Ja minäkun niin luulin Mikoksi. Mikolla kun oli puhuva autokin. Hoho! Puhuva auto...? Niin, se Pimppaloora vai? (Syvimmät anteeksipyyntöni) All chiefs, no indians. |
Fortune 07.06.2003 20:18:25 | |
---|
Kai tulet Räntäkäärmettä kazomaan la 14.6 Ristijärven taiteiden yöhön? Vaikutan etelässä ja bentsiini on kallista. Tulkaa Espooseen ;)
|
Marlowe 14.06.2003 22:11:41 (muokattu 14.06.2003 22:12:03) | |
---|
Niin, kaikkihan meistä muistavat tämän legendaarisen "iiikiliikkuja se on" -lastenlaulun. Mutta kuka esitti? Löytyykö tätä enää yhtään mistään? Benny Törnroosin "Fixu vekotin" on tuo kyseinen kappale, löytyy useammaltakin äänitteeltä. Kannattaa kysyä kirjaston lastenosastolta. The unhappiest people I know, romantically speaking, are the ones who like pop music the most. (Nick Hornby) |
Fortune 15.06.2003 12:22:47 | |
---|
Benny Törnroosin "Fixu vekotin" on tuo kyseinen kappale, löytyy useammaltakin äänitteeltä. Kannattaa kysyä kirjaston lastenosastolta. Ja "Hitain sytytys" -palkinto menee tänä vuonna nimimerkille "Marlowe". Hoho. |
m6mm 19.06.2003 20:16:02 | |
---|
Hoho! Puhuva auto...? Niin, se Pimppaloora vai? Hoho... Se tais olla kyllä Poppaloora "No pain, no game..." |
Marlowe 20.06.2003 17:58:58 (muokattu 20.06.2003 17:59:21) | |
---|
Ja "Hitain sytytys" -palkinto menee tänä vuonna nimimerkille "Marlowe". Kiitos. En tosiaankaan huomannut että oikea vastaus oli jo ehtinyt tulla oman postauksesi yhteydessä. No, kerrankos tuota ihminen erehtyy. The unhappiest people I know, romantically speaking, are the ones who like pop music the most. (Nick Hornby) |
Fortune 20.06.2003 21:46:16 | |
---|
Kiitos. En tosiaankaan huomannut että oikea vastaus oli jo ehtinyt tulla oman postauksesi yhteydessä. No, kerrankos tuota ihminen erehtyy. Jep, kerran jos toisenkin :) |