Aihe: Roskilde 2003
1
parinc.
01.07.2003 20:08:10
noniin noniin, festariyhteenvedosta toiseen - ketkä onnekkaat vaivautuivat aina Tanskanmaalle saakka festivaalin viettoon? Parhaat aktit? Suurin yllätys? Pahin pettymys?

Parhaan aktin titteli menee Metallicalle, joka pääsi laihan karvan verran Maidenin ohi. Tosin em. orkestereita ei pysty millään vertaamaan pienempiin akteihin, joten jätetään ne omaan kastiinsa. Muuta parhaimmistoa ehdottomasti ainakin Tomahawk, Sigur Ros (välittömästi Maidenin jälkeen, ei niin pieni kontrasti!), Mew, QOTSA, The Polyphonic Spree (suurin yllättäjä), Coldplay, Kashmir, Björk ja Turbonegro. Kunnon pettymyksiä ei juuri ollut, jos Beth Gibbonsin, Delgadosin tai Streetsin missaamisia ei lasketa. No Cardigans oli kieltämättä aika vaisu.
MC Dirty Lady
02.07.2003 02:06:30
Aika lailla samanlainen lista mulla, mutta Cardigans ei musta ollut vaisu, kaverini heitti keikan luonnehdinnaksi "kaunis" mikä musta sopi siihen aika hyvin. Blur oli hauska ja keikan jälkeen joka puolelta kuului koko loppuillan Song2-henkisiä woohoo-huudahduksia, mikä oli aika tarttuva ilmiö:) Björkin keikka ilotulituksineen oli upea, joskaan en moista musaa oikein levyltä jaksaisi kuunnella.

Monen artistin asenteesta lavalla kuulsi läpi, että Roskildessa esiintyminen on asia jota artistit arvostavat. Erityisesti Metallican hemmot ja Björk tuntuivat olevan todella fiiliksissä. Miinuspuolelle laskettakoon erityisesti Dave Gahanin missaaminen, syystä että Metallica esiintyi samaan aikaan. Positiivisin yllätys oli perjantaipäivän karaoke festarialueella - laulajia oli kuin meren mutaa ja katsojat lähtivät biiseihin mukaan - kuvasti hyvin sitä Roskilden uskomatonta henkeä.

Ulkomusiikillisista seikoista sen verran, että olipa mukavaa taas tavata ihmisiä ympäri Eurooppaa ja törmätä myös mm. saksalaisiin "vanhoihin tuttuihin". Ilmatkin suosivat, paitsi tuloiltanamme maanantaina, jolloin telttoja pystytettiin ukkosmyrskyssä ankaran kiroilun säestyksellä. Ensi vuonna sitten taas! :)
parinc.
02.07.2003 09:32:04
Miinuspuolelle laskettakoon erityisesti Dave Gahanin missaaminen, syystä että Metallica esiintyi samaan aikaan.

no provinssin perusteella et paljoa menettänyt. Gahan ei toiminut mitenkään ainakaan meikäläisen kirjoissa.

Ehditkö tsekkaamaan Beth Gibbonsia, Delgadosia tai Streetsiä? jäivät piru vie vaivaamaan mieltä. Toisaalta menneinä vuosina on onnistuttu missaamaan useampia ja tärkeämpiäkin nimiä (Flaming Lips, Tori Amos, etc. etc.), joten kai tässä pitäisi olla tyytyväinen.
Aerodactev
02.07.2003 12:58:19
En kyllä itse sinne ole monista syistä johtuen pystynyt raahautumaan / jaksanut raahautua.
Mikä tietysti hävettää minua, sillä ainakin tästä kuvasta päätellen där har varit jätteroligt:

http://skunk.spray.se/rapporter/roskilde03/cretin/images/DSC00156.jpg
90% tietämyksestäni on MUTUa ja loput 8% on kopioitu kaiken tiedon kirjasta.
Tsekkaa myös Kissapuhelin
MC Dirty Lady
03.07.2003 11:33:49
Ehditkö tsekkaamaan Beth Gibbonsia, Delgadosia tai Streetsiä?

Delgados ja Streets jäivät molemmat Iron Maidenin alle. Hemmetti kun saavat nuo mielenkiintoisimmat aktit päällekkäin. Maidenia olen diggaillut vuodesta -83 ja kun en bändiä ollut aiemmin nähnyt niin ei tullut mieleenkään jättää väliin. Beth Gibbonsista en ole ikinä kuullutkaan, nolo myöntää... De La Soul tuli missattua kun oltiin koko porukka niin hirveässä darrassa ettei päästy klo 14 mihinkään:) Tanskalaisista bändeistä Kashmir ja Moi Caprice olivat musta hyviä. Ja Massive Attack oli sellaista ambienttia että päätettiin kavereiden kanssa kahden biisin jälkeen lähteä kaljalle...
jannesamuli
03.07.2003 11:54:34
Metallicaa oli kyllä ilo katsella, tällä kertaa hienoin keikkakokemus. Läski tanskalainenkin soitti enimmäkseen niin kuin pitää, bändi viihtyi lavalla, ja yleisö oli ehkäpä eniten mukana mitä millään näkemälläni isolla keikalla. Kentän sivulta oli mukava katsella ja kuunnella meininkiä, ja se Nothing Else Mattersin sytkämeri pisti hymyilyttämään pidemmäksi aikaa. Hienoja kappaleita, hieno tunnelma.

Pettymyspuolelle menee Tomahawk, ehkäpä odotukset olivat liian kovat. Ei keikka huono ollut, mutta odotin ehkä jotain muuta. Perhana kun en löytänyt yhtään levyä mistään ennen reissua.

Sää oli tosiaan Tanskan oloihin poikkeuksellisen hieno, itse kun tulin vasta torstaina.
parinc.
03.07.2003 14:18:40 (muokattu 03.07.2003 14:19:42)
Beth Gibbonsista en ole ikinä kuullutkaan, nolo myöntää...

Portisheadin vokalisti. Ainakin Roskilde Daily -lehdessä ylistettiin keikkaa enemmän kuin paljon.

De La Soul tuli missattua kun oltiin koko porukka niin hirveässä darrassa ettei päästy klo 14 mihinkään:)

sama :)

Tanskalaisista bändeistä Kashmir ja Moi Caprice olivat musta hyviä.

Moi Caprice ei sano mitään, mutta Kashmir oli kyllä hieno. Tanskalaisten kärkeen meni silti Mew, joka sai parhaan mahdollisen soittoajan (la 02.00) ja -paikan (Arena). Kashmirin taakaksi jäi liian isot puitteet ja aikainen soittoaika. Harmittaa että jäi väliin se Tavastian keikka.
kingdom
03.07.2003 14:26:16
Minä pelkään Hammetin puolesta, kun olen huomannut pienoista laskua hänen soittotaidoissaan. Mitenkä Hammett pärjäsi lavalla, tuliko sooloista mitään? Arvostan tyyppiä hirveästi.
See a gun is real easy, in this desperate part of town. Turns you from hunted into hunter, you go an' hunt somebody down. Wait a minute now! Somebody said "Fair Warning"?! Lord! Lord strike that poor boy DOWN!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)