Aihe: Ilosaarirock vm. -03
1 2 3
jenni.rotten
14.07.2003 16:10:31
Viikonloppu oli ja meni, hujahti ohi vauhdilla.
Mitäs porukka diggaili meiningistä? Mitä bändejä tuli katsottua? Muut tunnelmat?

Meitsi osti rannekkeen ja käväisi alueella tasan 7 kertaa milloin mistäkin syystä. Harmittaa kun suurimmasta osasta bändeistä ei ole mitään muistikuvaa enemmän tai vähemmän vahvan humalatilan takia. Bändit, jotka tuli tsiikattua olivat: Raised Fist, Haunted, Wasted, Bombshell Rocks ja Manifesto Jukebox. Tosi hyviä olivat jokainen, vaikka selvästi paras keikka oli Wastedilla (jonka aikana tuli pokottua eturivissä aika rankasti).
Suurin osa ajasta kului siis ns. "Punkkiparkissa" YleX-telttalavan portin viereisessä "metsikössä" tai leirintäalueella, jonne tunnetusti pääsin koko viikonlopun ajan väärennetyllä rannekkeella.

Yritin myös etsiskellä mahdollisia merkkejä m.nettiläisistä, mutten ainakaan tietääkseni havainnut ketään.. Harmi.

Joo, kertokaa.
Sekunda jo eläessään - kusipää jo syntyessään
Il Brutto
14.07.2003 17:06:13

Et sattuisi tietämään missä oli bombshell rocksin Mårten? ei näkyny keikalla.
Dig that groove, baby!
Lähikauppias
14.07.2003 17:51:22 (muokattu 14.07.2003 17:51:45)

Näin tasan yhden bändin kokonaan.

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … 0&o=0&x=971e640706&co=0

Se Sonic Youth olikin sitten ihan oikeastikin sen 45 euron arvoinen. Ihan täysin.

Pointsit sille järkkärille, joka tuli päälavan kalja-alueella meille sanomaan "että ei täällä saa makoilla". Tuntui vähän huvittavalta.

Mnettiläisiä en bongannut, en ainakaan tietääkseni. Mahtoikohan joku bongata minut? Mulla oli päällä sininen ruudullinen lungi (intialainen miestenvaate, joka näyttää erittäin paljon hameelta) ja sininen t-paita, jossa oli punainen numero ja raitoja hihoissa. Sitten mulla on semmoset ylikasvaneet mustat poppihiukset.

Sonic Youthin keikalla lauloin kovaan ääneen sitä korkealta menevää kitarariffin tynkää Sympathy For the Strawberry -biisissä. Siitäkin joku saattaa tunnistaa, sillä ainakin ympärillä näkyi muutamia ärtyneitä / huvittuneita katseita.
-Mickill-
14.07.2003 18:08:59
Ilosaaressa oltiin, näin tasan 0 bändiä. Rannekketta ei ollut mutta leirintäaleella tuli koko festarit vietettyä. Matka alkoi loistavasti kaverin kanssa 30 euron sakoilla.. Syytä en kyllä kerro! Ilosaaressa oli taas kyllä ihan älyttämän hauskaa ja ilmatkin oli loistavat, jokseenkin aivan helvetin kuumat! Iho paloi aika kivasti..
Politix Are Nothing, Fucking Is Something.
MrGuitarist
14.07.2003 18:15:13
Hienoin rokki vuosiin, luulin ettei viime vuodesta paremmaksi voisi mennä, mutta kyllä tämä voiton vei. Bändeistä kävin katsomassa Egotripin ja Stellan perjantaina Sulo-klubilla. Lauantaina Don Huonot, Don Johnsson Big Band ja Sunnuntaina Ismo Alanko Säätiön.

Jamstream (featuring Jabbe) veti myös loistavan setin festarialueella :) Onnea bändikisan voitosta!
jenni.rotten
14.07.2003 18:15:58
Ilosaaressa oli taas kyllä ihan älyttämän hauskaa ja ilmatkin oli loistavat, jokseenkin aivan helvetin kuumat! Iho paloi aika kivasti..

No mä tuskailin jo torstaina kun Säämies lupasi viikonlopulle Itä-Suomeen sadekuuroja ja ukkosta. Vitut mitää sato koko viikonloppuna.
jenni.rotten
14.07.2003 18:17:53
Et sattuisi tietämään missä oli bombshell rocksin Mårten? ei näkyny keikalla.

En kyllä nyt tarkalleen muista, mutta eikös ne jotain siinä kuuluttaneetkin biisien välissä puuttuvasta jäsenestä?
jenni.rotten
14.07.2003 18:25:08
Lähikauppias: Mahtoikohan joku bongata minut?

Joo, kyllähän minä ainakin siut bongasin, meinaan jos olit joskus ennen Sonic Youthia päälavan lähettyvillä? Kävelin meinaan vaan ohi siitä ja muistelisin nähneeni mainitsemas langi-vaatteen.

Entäs mie. Kuinka moni tunnustaa nähneensä mustapiikkisen keesipään sonnustautuneena Misfitsin paitaan ja hameeseen (ja kenties sammuneena Punkkiparkkiin perjantaina)?
Lähikauppias
14.07.2003 18:30:20

Joo, kyllähän minä ainakin siut bongasin, meinaan jos olit joskus ennen Sonic Youthia päälavan lähettyvillä? Kävelin meinaan vaan ohi siitä ja muistelisin nähneeni mainitsemas langi-vaatteen.

No olin kyllä hyvin pitkälti juuri niillä paikkeilla silloin. Mukavaa, että minut on huomattu. Langiko se nyt sitten onkin? Tyttöystävä toi Intiasta ja paketissa luki lungee.
1960-1980
14.07.2003 18:50:16 (muokattu 14.07.2003 19:12:05)
Siellä oli kuuma.

Ihan kivaa oli. Bändejä en nähnyt kovin montaa mutta SONIC YOUTH oli täyttä parhautta. Kauko Röyhkä vetäisi myöskin helvetin hyvän keikan. Propseja vielä Deep Turtlelle kun soittivat kahtena päivänä.

M.nettiläisistä bongasin ainakin nahkiksen Turtlen keikan aikana.
1960-1980
14.07.2003 18:52:14
Sonic Youthin keikalla lauloin kovaan ääneen sitä korkealta menevää kitarariffin tynkää Sympathy For the Strawberry -biisissä. Siitäkin joku saattaa tunnistaa, sillä ainakin ympärillä näkyi muutamia ärtyneitä / huvittuneita katseita.

Ai se olit sinä :P Minä ainakin vilkuilin huvittuneena, olin siinä ihan eturivissä.
JM
14.07.2003 18:52:51
Minut tunnisti lauantaina mustasta paidasta ja farkkutakista (!) ja sunnuntaina minut nähdessään pystyi varmasti kuulemaan "V*ittu ku v*tuttaa, takki pöllittiin"- tyylistä tekstiä..ainiin ja sunnuntaina olin yksi niistä lukuisista Niskalaukauksen Hävetkää-paidan kantajista..
"Kyllä mies kivun kestää, mutta ei häpeää!" T.Rautianen
krushing
14.07.2003 19:10:54

Paikalla olin minäkin. Sonic Youthia ja Herbalizeria lähin kattomaan ja ne näin (Nuspirit Helsinkiäkin muutaman biisin)...ja olisi kyllä kumpikin noista ollut yksistään sen festarilipun arvoinen. Ja parhaat yleisfiilikset jäi tämän kesän festareista täältä. Oli mukavaa koko rahan edestä.
Avola
14.07.2003 19:16:55
Mukavat festarit oli. Ilma oli loistava ja meininki sen mukainen. Bändeistä DJBB ja sonata oli mun mieleen.

Tunnistiko kukaan mua? Mulla oli mustat shortsit ja sininen pikkutakki.
"Never talk about hobbits.Hobbits are gay."
lxi
14.07.2003 20:06:18
No mä tuskailin jo torstaina kun Säämies lupasi viikonlopulle Itä-Suomeen sadekuuroja ja ukkosta. Vitut mitää sato koko viikonloppuna.

Kuolemahan siellä oli lähellä! Kolme päivää raviradan leirinnässä ilman mitään varjoa, teltassa noin 70 astetta lämmintä, aamuseitsemältä jo liian kuuma nukkumiseen. Ja KOKO ajan jaksoi aurinko paistaa. Meikäläinen on aivan kauttaaltaan punaiseksi palanut. Ei ole kivaa.

Propseja vielä Deep Turtlelle kun soittivat kahtena päivänä.

MITÄ VITTUA? MITÄ HELVETTIÄ? Kerro!!

M.nettiläisistä bongasin ainakin nahkiksen Turtlen keikan aikana.

Ahaa, sinäkö se tulit juttelemaan keikan alussa?

Ismo Alanko Säätiö oli kirkkaasti paras -- loistavia biisejä loistavin sovituksin ja loistavalla meiningillä. Kun keikka alkoi Onnellisella päivällä, ei voinut kuin hymyillä alusta loppuun. Ja vasta jälkikäteen tajusi, että keikka oli oikeastaan pelkkä hittiputki. Monen muun bändin kohdalla sellainen olisi tylsää, mutta kun Ismo soitti biisejä yli 20 vuoden ja neljän bändin haitarilta, niin homma toimi aivan loistavasti.

Töminällä Turtle, Viikate ja Karma olivat kaikki hyviä. Underground Rock Orchestra huvitti odotetusti sekä lisäksi yllätti, kun toista kitaraa soitti itse Jukka Orma. Sonic Youth meni melkolailla ohi, aika abstraktia touhua. Moonspell oli aika tylsä, vain encorebiisi jäi varsinaisesti mieleen. YUP ja CMX soittivat standardikeikat, muutama kiva biisivalinta molemmilla.

Ohimennen kuulluista Tequilajazzz ei tehnyt vaikutusta, Tulenkantajat svengasi kivasti ja Mokoman Takatalvi kuritti kyllä oikein väkevästi.

Musiikillinen taso oli tasaisen hyvä, festarifiilis ei ollut. Sää oli silkkaa murhaa ja muutenkaan tunnelma ei oikein päässyt omalla kohdalla kohoamaan. Sääli.
Vastaus kysymykseesi löytyy osoitteesta http://www.google.com.
1960-1980
14.07.2003 20:14:40
MITÄ VITTUA? MITÄ HELVETTIÄ? Kerro!!

Ahaa, sinäkö se tulit juttelemaan keikan alussa?

Turtlet soittivat toisen keikan lauantaina Sonic Youthin jälkeen siellä pikkulavalla ja ei, en tullut juttelemaan.
aiiT
14.07.2003 21:21:37

Mä en vielä ole ihan sisäistänyt kaikkia keikkoja, se teltassa nukkuminen luultavasti kuivatti aivot niin koppuralle, ettei pysty kautta kykene vielä analysoimaan mitään näkemäänsä.

Sen voin kertoa, että Kaarihallissa KT:n aikana oli aika lämmin. Kiuasta ei näkynyt kyllä missään.

Ja koin kyseisessä hallissa elämäni kummallisimman osto/myynti-tapahtuman. Olutpuolella työskennellyt nuori neitonen sai kulumaan parin biisin verran aikaa pyynnön "olut ja lucky strike-aski" toteuttamiseen. Tarjosi kolmea pulloa Vichyä, hortoili kolmesti röökihyllyn ohi ja lopuksi yritti oluesta ja tupakoista laskuttaa 13,50 (eli laski ne limsat siihen mukaan, joita se ei koskaan mulle edes antanut.) .. sain jopa lohduttelevia taputuksia olkapäähän vieressä jonottaneelta naiselta.
We are accidents waiting to happen.
Vimpo
14.07.2003 21:53:36

Henkilökohtaisesti oli aika standardi-Ilosaarirock. Kivaa oli vaikka helle kyllä vaati veronsa. Bändeistä harmittaa kun missasin Ismo Alangon ja Sonic Youth oli aika meteliä. Mehut meni The Hauntediin ja Mokomaan aika hyvin. Pitää nyt vielä antaa propsit Jamstreamille. Ja sille sankarille joka kaatui pianon päälle.
Liver-Box
14.07.2003 22:02:09

Törmäsikö kukaan sellaiseen 3 miehen armeijaan , jotka soittivat mankan täydeltä psykedeelistä konemusaa?
"Space Monkey´s Cosmos"
aiiT
14.07.2003 22:05:30

Törmäsikö kukaan sellaiseen 3 miehen armeijaan , jotka soittivat mankan täydeltä psykedeelistä konemusaa?

Hehe. Entäs joukkioon, joka luukutti Tero ja minä -biisiä tuntikausia, ja kommunikoi täyteen ääneen huutamalla? If so, oli varmaan hauska tavata :)
We are accidents waiting to happen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)