Aihe: Saarijärven Kirmot -Zén Cafe !!
1
Lilli
04.08.2003 08:03:30
Männä perjantaina esiintyivät S-järven Kirmot-kyldyyripippaloissa LenniKalleTaipale Group, Maija Vilkkumaa ja Zén Cafe. Kaksi ekaa näistä meni hieman silmien ja korvien ohi (a) olutjonossa seisomisen vuoksi tai (b) huonon miksauksen vuoksi. Mutta kun viimein ZC aloitti settinsä oli hämmästykseni valtaisa: tämä on kyllä Suomen ykköslivebändi. -Vaikka levyt (ainakin viimeisi) ovat olleet mukavan lepposia ja hyvin sanoitettuja, iski ZC:n liveanti kyllä jalat alta.

Vielä erityiskehut valomiksaajalle: välillä visuaalinen anti ohitti kiinnostavuudessaan loistavan lavasoundin.
- Painukaa v***uun lauloi Preeriasusi ja poistui itse paikalta.
Aimo
04.08.2003 15:02:41
Zen cafe on kyllä mahtaisa livenä.
Pieru on perseestä ja homous on miesten juttu
HaloOfFlies
04.08.2003 15:16:50

Näin on- Viisi kertaa on tullut todistettua paikan päällä.
Aimo
04.08.2003 16:41:56
Näin on- Viisi kertaa on tullut todistettua paikan päällä.

Mulla on vain kaksi. Viime vuoden ankka ja nyt ruisrok. Oli turussa aikamoinen fiilis, kun varmaan jotain 30000 ihmistä laulo Todella kaunista ja bändi oli hiljaa. Voi olla putrolla tunteet herkässä semmosessa tilanteessa. Kaunis on kappale se.
vaiktutus
04.08.2003 16:45:48
Oli turussa aikamoinen fiilis, kun varmaan jotain 30000 ihmistä laulo Todella kaunista ja bändi oli hiljaa.

Tuntui myös aika hassulta istua maassa vähän kauempana maan täristessä kun ihmiset hyppivät. Taisi Harrin aikana eniten täristä. Silloin en jaksanut mennä lähemmäs lavaa, mutta Ankkarockissa viime lauantaina oli mahtavaa, vaikka yleisöön suihkutettiinkin vettä ja tuli kylmä.
"Moninkertaiset huutomerkit ovat selvä sairaan mielen merkki" -velho Rincewind
Jucciz
04.08.2003 17:56:55

Kaksi kertaa nähnyt, molemmilla kerroilla meinasin nukahtaa.
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
Silvertown
04.08.2003 18:15:13
Kaksi kertaa nähnyt, molemmilla kerroilla meinasin nukahtaa.

No ensi kerralla sitten vähemmän viinaa =)
Voittajat eivät luovuta, luovuttajat eivät voita.
HaloOfFlies
05.08.2003 21:21:41

Mulla on vain kaksi. Viime vuoden ankka ja nyt ruisrok. Oli turussa aikamoinen fiilis, kun varmaan jotain 30000 ihmistä laulo Todella kaunista ja bändi oli hiljaa. Voi olla putrolla tunteet herkässä semmosessa tilanteessa. Kaunis on kappale se.

On hieno biisi. Oon ite samasta kaupungista kuin Putro ja Nylander(eli Raahesta, oon Putroon täällä silloin tällöin myös törmännyt). Mies Eikä Poika Enää-biisin kohdassa "Merikadun kenttä jäätyy ennen muita", kun ne sitä biisiä täällä esittävät, niin yleisö puhkeaa sellaiseen meteliin, että Putrolta meinaa loppua soittaminen siihen paikkaan. Muutenkin Zen Cafen keikoilla on ollut aivan ainutlaatuinen tunnelma täällä soittaessaan, koska onhan Raahe heidän kotikaupunkinsa.
KooAa
06.08.2003 12:04:35
Himoksella tuli nähtyä juhannuksena ja täytyy sanoa että bändi kuin bändi, jos yleisö on riittävästi mukana niin tunnelma on hieno. ZC laulaa suomeksi, laulu ei ole liian nopeaa ja rytmit on riittävän yksinkertaisia.
Vaikken bändin musiikista ihan täysillä pidäkkään niin kyllä liveakteja täytyy käydä kattelemassa sopivan paikan tullen.
Koo(Aa)lla ei ole väliä !
Pallisti
06.08.2003 12:36:20
Zen Cafe on tekotaiteellista paskaa. IMO
Täysii ja ihan vi*un nopee.. www.collarbone.tk
Aimo
06.08.2003 12:40:22

Mutta paskakin sisältää yllättävän kauniita piirteitä.
absqua
06.08.2003 12:58:34

Mielenkiintoinen näkemys!
Mitkä elementit tekevät siitä nimenomaan "tekotaiteellisen" sinun mielestäsi? Sanoituksetko? Sävellys/Soittopuoli on ainakin niin suoraa tankoa, ettei luulisi kenenkään pitävän sitä tekotaiteellisena, mutta olen ollut ennenkin väärässä. Vai onko tekotaiteellinen nyt vain yksi paska-sanan synonyymeistä?

Minun mielestäni Zen Cafen paletti on kautta linjan aika "straight" - lyriikatkit ovat varsin realistispohjaisia eikä mitään taivaanrannanmaalailurunoutta, jonka itse saattaisin helpommin yhdistää ns.tekotaiteellisuuteen.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Juhani
06.08.2003 13:35:42

Minun mielestäni Zen Cafen paletti on kautta linjan aika "straight" - lyriikatkit ovat varsin realistispohjaisia eikä mitään taivaanrannanmaalailurunoutta, jonka itse saattaisin helpommin yhdistää ns.tekotaiteellisuuteen.

Samaa mieltä. Juuri Zen Cafen suorastaan arkirealistinen ja sanomaltaan selkeä lyriikka on suuri osa bändin viehätystä. Zen Cafe toimii. Uusimmat levyt ovat tosin ehkä hieman alkaneet toistaa itseään. Idiootti on mun suosikki edelleen.
Pallisti
06.08.2003 14:09:57
Mielenkiintoinen näkemys!
Mitkä elementit tekevät siitä nimenomaan "tekotaiteellisen" sinun mielestäsi? Sanoituksetko? Sävellys/Soittopuoli on ainakin niin suoraa tankoa, ettei luulisi kenenkään pitävän sitä tekotaiteellisena, mutta olen ollut ennenkin väärässä. Vai onko tekotaiteellinen nyt vain yksi paska-sanan synonyymeistä?

Siinä olet hieman oikeassa, että sana tekotaiteellinen on yksi paska-sanan synonyymeista.

Minua kyseisessä orkesterissa häiritsee juuri ne paljon kehutut lyriikat. En pidä niistä ollenkaan. Sitten se laulaja pukeutuu tosi pellesti ja basisti näyttää ihan huoralta.

Mutta toisalta mitään musiikkia ei voi paskaksi haukkua, jos siitä joku tykkää ja Zen Cafe:sta ilmeisesti hyvin moni pitää.
Eikös se muuten ole vain rikkautta, että ihmisillä en erilaisia mieltymyksiä, jonka ansiosta maailmasta löytyy paljon erilaista musiikkia tms.
Täysii ja ihan vi*un nopee.. www.collarbone.tk
absqua
06.08.2003 14:31:28 (muokattu 06.08.2003 14:34:42)
Siinä olet hieman oikeassa, että sana tekotaiteellinen on yksi paska-sanan synonyymeista.

OK. WC:stä leijuu kevyt tekotaiteellisuuden aromi.

Minua kyseisessä orkesterissa häiritsee juuri ne paljon kehutut lyriikat. En pidä niistä ollenkaan. Sitten se laulaja pukeutuu tosi pellesti ja basisti näyttää ihan huoralta.

En ihmettele että lyriikat jakavat mielipiteitä, mutta ainakin Putrolla on persoonallinen tyylinsä, mikä suurimmalta osalta tusinasanoittajia puuttuu. Hyvien sanoitusten tekeminen suomalaisyleisölle on vaikea laji, koska rima on korkealla.

Basisti näyttää ihan huoralta?! Miltä Twisted Sisterin jäbät sitten näyttävät sun asteikollasi, jos Zen Cafen basisti näyttää huoralta? Ihan vaan mielenkiinnosta tiedustelen.

Mutta toisalta mitään musiikkia ei voi paskaksi haukkua, jos siitä joku tykkää.

Kyllä musaa saa minun mielestäni haukkua paskaksi jos se siltä tuntuu, vaikka joku muu siitä pitäisikin. Varsinkin jos osaa perustella miksi se on paskaa. Kaikki on niin subjektiivista.

Eikös se muuten ole vain rikkautta, että ihmisillä en erilaisia mieltymyksiä, jonka ansiosta maailmasta löytyy paljon erilaista musiikkia tms.

Jo vain. Tästä olen 100% samaa mieltä! :-)
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
PuNkKi
06.08.2003 16:44:41
zen cafe:ta en ikinä ole livenä nähnyt... harmi kyllä :(
pitää joskus korjata tuokin tilanne... eikä vielä yhtään
levyäkään hyllystä löydy... mikä on jo ihme...
täytyypä tänään käydä joku hankkimassa.

on se sen verran rok!
Se mikä ei tapa, Sattuu aivan saatanasti.
Jucciz
07.08.2003 09:16:42 (muokattu 07.08.2003 09:17:24)
En ihmettele että lyriikat jakavat mielipiteitä, mutta ainakin Putrolla on persoonallinen tyylinsä, mikä suurimmalta osalta tusinasanoittajia puuttuu. Hyvien sanoitusten tekeminen suomalaisyleisölle on vaikea laji, koska rima on korkealla.

Mun mielestä tämä Putro on nimen omaan tusinasanoittaja. Mies kirjoittaa arkisen tylsistä asioista arkisen tylsästi ja silti nämä "sanoitukset" ovat olevinaan niin hienoa lyriikkaa. Mielestäni kyseisen äijän sanoituksissa ei vaan kerta kaikkiaan ole mitään ideaa ja musiikillisestikaan bändi ei herätä minussa mitään. Kerrassaan mitään.

Sanoittamisen rima on korkealla ja mielestäni yksi harvoja, jotka tuon riman yli suomessa pääsevät, on Pauli Hanhiniemi. Miehellä on kerrassaan hauska ja omaperäinen tapa ja taito kertoa hyvinkin yksinkertaisista asioista omalla värikkäällä kielellään, milloin kuvaillen yleisesti asioita, milloin tarttuen hyvinkin pieniin yksityiskohtiin. Ennen kaikkea, hyvin oivaltavaa ja sujuvaa tekstiä, jotka mies vielä tulkitsee mielestäni hyvin vakuuttavasti. Muita varteenotettavia sanoittajia ovat toki olleet Juice ja Martti Syrjä. Molemmilla on ennen kaikkea verbaliikka ja suomen kielen mahdollisuudet aika hyvin hallussa. Nykysanoittajia tuntuu vaivaavan se, että kaikki asiat taitaa olla jo puettu sanoiksi niin moneen kertaan, että on hankala keksiä mitään uutta ja oivaltavaa.

No ensi kerralla sitten vähemmän viinaa =)

Olisi kai pitänyt lisätä että molemmilla kerroilla olin myös selvin päin, vaikkei ehkä olisi pitänyt. Sen verran tylsää oli.
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
Sgt. Baker
07.08.2003 10:51:47

Erittäin hyvin sanottu siellä takana. =)

Zen Cafe on tullut nähtyä monta kertaa livenä, aina yhtä aneemisena. Putro ei myöskään mielestäni pysty Liimatan Tommin tasoisiin teksteihin, vaikka kovasti yrittääkin. Joskus tykkäsin bändin alkupään tuotannosta, nyt ei uppoa yhtään.
Halutaan ostaa rumpali. Miel. hyväkunt. ja sisäsiisti.
Pateettinen
07.08.2003 12:59:33
Erittäin hyvin sanottu siellä takana. =)

Zen Cafe on tullut nähtyä monta kertaa livenä, aina yhtä aneemisena. Putro ei myöskään mielestäni pysty Liimatan Tommin tasoisiin teksteihin, vaikka kovasti yrittääkin. Joskus tykkäsin bändin alkupään tuotannosta, nyt ei uppoa yhtään.

Jos suht simppelejä tekstejä ja sävellyksiä väsäävä Zen Café on tekotaiteellista paskaa, mitenköhän syvältä pitää Liimatan tuotantoa kaivaa?
Sgt. Baker
07.08.2003 19:08:45
Jos suht simppelejä tekstejä ja sävellyksiä väsäävä Zen Café on tekotaiteellista paskaa, mitenköhän syvältä pitää Liimatan tuotantoa kaivaa?

En nyt aikonut viritellä väittelyä mielipidekysymyksistä, kuten Liimatan ja Putron paremmuudesta,
saati sitten tekotaiteellisen paskan määritelmistä.

Omasta mielestäni Zen Cafe on vain pirun tylsä, simppelit tekstit ja savällykset taisitkin jo mainita. Sen sijaan Absoluuttinen Nollapiste onnistuu yllättämään positiivisesti aina kerta toisensa jälkeen.

Niin että, "kaiva, kaiva poika vaan..."
Kyllä se sieltä löytyy. :D
Halutaan ostaa rumpali. Miel. hyväkunt. ja sisäsiisti.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)