Aihe: Kamojen vakuuttamisesta. 1 | |
---|---|
![]() 10.08.2003 15:57:26 | |
Tilanne olisi tämä, kamat pitäisi jättää bändikämpälle kun eihän niitä jaksa Halmekaan roudata eestaas.. Mutta yöunethan siinä menee, jos on tuhansien eurojen arvosta vakuuttamattomia kitarakamoja yksin pimeässä. Joku karhukopla saattaa aina saada hyvän idean keikata ne yön turvin (tai vaikka kirkkaassa päivänvalossa..=) Kysynkin oletteko te vakuuttaneet soittokamojanne? Jokainen bändin kaveri erikseen vai yhteisvakuutus koko orkesterille? Omat laitteeni pitäisi vakuuttaa n.3000eurosta. Onko kauhian kallista? HALUTAAN VUOKRATA: Treenikämppä Joensuusta!! | |
![]() 10.08.2003 16:06:36 | |
Meillä on kotivakuutus, jonka on luvattu kattavan myös kodin ulkopuolella olevan irtaimiston varastamisen, tuhoutumisen, tms. Vakuutusyhtiön kanssa asioidessasi et voi olla liian tarkka, kannattaa mennä paikan päälle keskustelemaan vakuutusvirkailijan kanssa niin selviää parhaiten. Sitten vielä: -ostokuitit talteen, jos ostit käytettynä, niin kauppakirjat -lista laitteista, merkit, mallit, kuvat ja sarjanumerot -kaiken pitää olla todistettavasti lukkojen takana. -kun "nussi" on käynyt, mihinkään ei saa koskea vaan on soitettava heti poliisille ja vakuutusyhtiöön. Em. asiat auttanevat kovasti selvittämisessä, kun rikos on tapahtunut. | |
![]() 10.08.2003 16:07:49 | |
Kämpillä olevat kamani kuuluu kotivakuutukseemme. Keikkakäyttöön ei ole toistaiseksi vakuutettu. Rokkia, Esa! | |
![]() 10.08.2003 18:37:39 | |
No, Treenikämpille kun soittimia vie niin ehdottomisti kannattaa vakuuttaa. Se kun on arkipäivää että kamat lähtee treenikämpältä. Ja avain kannattaa pitää silleen, että kukaan ulkopuolinen ei pääse sitä teettään tai ottaan itselleen. Meinaan jos treenikämpällä ei oo murtojälkiä ja kamat häviää niin harva vakuutusyhtiö korvaa. Ja sitten tosta vakuutuksesta. itelläni ei oo treenikämppää eli kamat on himassa. No, kummatkin noi mun les paulit menee yli sen rajan, että ne pitää erikseen vakuuttaa. Ja se raja oli jossain parissakymmenessä tuhannessa markassa. Eli ne ei sisälly mun normaaliin kotivakuutukseen. Niistä on erillinen maininta siellä vakuutuspapereissa. Ja se erillisen vakuutuksen hommaaminen niille oli mun muistaakseni tosi halpaa. En vaan muista yhtään paljon se makso mutta ei ollu kallista | |
![]() 11.08.2003 12:03:29 | |
Joo...pitänee käydä vakuutusviekkojen luona! Uudelleen laskettuani ne pitäis ehkä kuitenkin 4000:sta eurosta vakuuttaa, mutta parempi maksaa vähän kerrassaan vakuutusmaksuja kuin menettää kaikki kitarat ja kamat kerralla... dängjuu! HALUTAAN VUOKRATA: Treenikämppä Joensuusta!! | |
![]() 11.08.2003 15:50:26 | |
Mutta se erillisvakuutus tarvitaan käsittääkseni vain, jos yksittäisen tavaran arvo on yli sen rajan mikä oli sen jotain 20 000 markkaa | |
![]() 11.08.2003 16:00:38 | |
Mutta se erillisvakuutus tarvitaan käsittääkseni vain, jos yksittäisen tavaran arvo on yli sen rajan mikä oli sen jotain 20 000 markkaa Joo. Erillisvakuutukseen meni. Mutta on kalvotkin vakuutettu, että jos unohtuu jonnekin, niin... : ) Kun eivät kalvot enää nostaneet vakuutusmaksua. Hoho. Muistakaa että autosta vietyjä ei korvata, vaikka olis kuinka erillisvakuutus!! Humaltuminen ilman viinaa on teeskentelyä. | |
![]() 13.08.2003 17:24:11 | |
Minä olen juuri hommaamassa vakuutusta omille kamoilleni. Pohjolassa ei kyllä oikein oltu perillä kitarakamojen vakuuttamisista, mutta kun meidän kotivakuutuskin on Pohjolassa niin sieltä se kai tulee sitten otettua. Rompetta on tulossa vakuutuksen piiriin sen verran paljon (ja suuren summan edestä), että niille on tehtävä oma vakuutuksensa, kotivakuutus ei riitä. Outo juttu on se, että pedaalit pitää laittaa joko yhden tai useamman kitaran lisälaitteiksi, ei erillisiksi lisälaitteiksi. En tiedä, koskeeko vahvistimia sama juttu, mutta epäilisin. Kaipa ne nyt sen edes tajuavat, että sähkökitara kaipaa useinmiten kaverikseen myös vahvistimen! Oudoksuttaa kyllä tuo pedaalien liittäminen jonkun tietyn kitaran lisälaitteiksi kun onhan ne kuitenkin kaikkien kitaroiden yhteisiä lisälaitteita! | |
![]() 13.08.2003 17:39:04 | |
No me ei olla vakuutettu kun ulkomaan keikoille. Silloin ollaan tehty sellainen könttä vakuutus, eli lueteltu kaikki kitarat ja vehkeet ja keksitty hinta kaikelle. Sen loppusumman perusteella määräytyy sitten vakuutusmaksu. Viime kerrasta on jo joku vuosi joten en muista takkaan hintaa mutta olisiko silloi ollut jotain 200 mk parista viikosta bändin silloisilla kamoilla. Kuvittelisin että treenikämppä vakuutuksen saattasi saada huomattavasti halvemmalla. "G-strings are for strippers" | |
![]() 13.08.2003 18:49:36 (muokattu 13.08.2003 18:54:50) | |
Kaipa ne nyt sen edes tajuavat, että sähkökitara kaipaa useinmiten kaverikseen myös vahvistimen! Hm. Tajuavat mitä tajuavat, mulla on pöytälaatikossa mun vanhoja Pohjolan bändivakuutuslistoja ajalta jolloin meillä oli kaikki kamat yritysvakuutuksessa, ja siellä mainitaan mm: "Gibson Thunderbird erityisehto - ei korvata kuvaputken vaurioita" ja "Fender Jag Var 1963" "This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba) | |
![]() 13.08.2003 21:18:02 | |
Mullakin kuuluu kämpällä olevat kamat kotivakuutuksen piiriin muistaakseni 14000mk:n asti. Sitten pitää kai erikseen vakuuttaa. Vakuutusyhtiö vaatii yhden lukollisen oven. Siinä kai se. Kyllähän se vähän aluksi jännitti, mutta nyt kun treenis muutti kellarihuoneistoon, jossa ei ikkunoita ole (edellisessä, kun oli salpaikkuna, joiden alla paloportaat) eikä ääni kantaudu kovinkaan kauas.. Sitä paitsi, kun suunnilleen tuntee kaikki paikalliset ei kovin suurta pelkoa varkaista ole. Neuvoa antaisin sen verran, että ei kannata levitellä treenikämpän sijaintia kovin monelle taholle, mikäli ei ole pakko, koska sana saattaa kantautua myös vorojen korviin. "-Har du en cigarett komppis? -Not for you." | |
![]() 14.08.2003 10:56:38 | |
Outo juttu on se, että pedaalit pitää laittaa joko yhden tai useamman kitaran lisälaitteiksi, ei erillisiksi lisälaitteiksi. En tiedä, koskeeko vahvistimia sama juttu, mutta epäilisin. Kaipa ne nyt sen edes tajuavat, että sähkökitara kaipaa useinmiten kaverikseen myös vahvistimen! Oudoksuttaa kyllä tuo pedaalien liittäminen jonkun tietyn kitaran lisälaitteiksi kun onhan ne kuitenkin kaikkien kitaroiden yhteisiä lisälaitteita! Mulla on Turvassa vakuutukset ja siellä pedaalit voi vakuuttaa ihan erillisinä laitteina. Muutenkin asiantuntemusta riitti ainakin niin paljon ettei kitaran kuvaputkista sentään puhuttu. Paras basso on kaikenvara-vakuutettu ja lopuilla on perus palo, ilkivalta ja varkaus vakuutukset. Ei ne mitään mahdottoman hintaisia ole, muistaakseni. Vaati vain kotivakuutuksen ottamisen siihen lisäksi, mutta Pohjolassa aikanaan piti ottaa henkivakuutuskin, että sai soittimet vakuutettua. Eli kannattaa kysellä noita vakuutusehtoja muiltakin kuin Pohjolasta. Todennäköisesti saa paremmilla ehdoilla muualta. "You have to give some skin to get some tone.": Will Lee | |
![]() 14.08.2003 11:11:14 | |
Pohjolasta saa arvotavara vakuutuksen jonka pystyy "liittämään" kotivakuutukseen. Siihen arvotavara vakuutukseen pystyy laittamaan melkeenmitätahansa, ja vakuutusmaksu on näiden vakuutettujen tavaroiden vakuutetusta arvosta 34%. (promilleä). Eli oma bassoni on vakuuttettu 2500£ arvosta, ja 34%. on n. 84£ vuodessa. Ja tähän samaan vakuutukseen nyt pystyn liittämään muitakin laitteita. Itelläni oli ainakin suht. helppo saada, ne vain kokoajan sano "Murto jäljet pitää sitten olla jos se katoo". Ainiin ja LUOTTOTIEDOT pitää olla kunnossa jos haluut saada tämän kyseisen vakuutuksen. | |
![]() 14.08.2003 14:00:04 | |
Soitan tänään uudelleen sinne ja väännän lisää kättä asiasta. Pääasia nyt kuitenkin on, että saa jonkinlaisen vakuutuksen kamoille. | |
![]() 14.08.2003 14:17:28 | |
Vakuutus on hyvä olla. Josku vuosia sitten treenikämpälleni murtauduttiin ja sieltä vietiin bassonuppi ja kaverini kitaranuppi. Polliisit paikalle ja rikosilmoitus, sekä yhteys vakuutusyhtiöön niin hopla vaan! Rahat tilille ja uutta vahvaria ostoon. Pääsin eroon huonosta pelistä ja hommasin paremman tilalle. Nice. Omavastuukaan ei ollut ihan kamala. Kaverin kitaranuppi ei ollut muuten vakuutettu, mutta se onneksi löytyi paikallisesta musaliikkeestä parin viikon päästä. Niin ja mulla on toi Pohjolan kotivakuutus laajennettuna tai miten se termi kuuluu... Elämä on riffii! | |
![]() 14.08.2003 16:11:13 | |
Nyt on sitten tilanne se, että Arvotavaravakuutuksen piikkiin menee vain yli 250€:n tavarat (eli suurin osa kitaroista ja vahvistimista ja muutama pedaalikin) ja loput pitäisi kai laittaa kotivakuutuksen yhteyteen. Tyhmää on vain se, että kotivakuutuksen omavastuu on 150€, joten esim. 100€:n BOSSin säröjä ei käytännössä voisi tai kannattaisi vakuttaa ollenkaan! Tarkoitus olisi kuitenkin saada sellainen vakuutus aikaiseksi, joka kattaisi koko laitearsenaalin, eikä vain arvotavaroiksi luokiteltavia laitteita. Huomenna jatkuu asian puiminen (vittumaista asioida puhelimen välityksellä, mutta kun ei ole Pohjolan konttoria kovin lähellä). Hetken näytti jo siltä, että nuo kaikki mun laitteet voisi vakuuttaa yhtenä könttänä, mutta sitten tieto muuttui takaisin siihen, että kitarat on päätavararoita ja loput laitteet täytyy yhdistää pienempinä ryhminä eri kitaroiden kanssa! Eli vaikka niin, että Jag-Stangin lisälaitteita olisi Line6 pedaalimallintajat sekä Mesan Studio Pre ja RG7-421 #1:sen lisälaitteita olisi Digitechin pedaalit sekä Line6-vahvistimet. Tolta pohjalta. Kuulostaa tyhmältä. | |
![]() 14.08.2003 16:13:06 | |
Tässäpä olisi jollain vakuutusyhtiöllä hyvä kehitellä vakuutukset soittokamoille. Nuo muut jutut ei oikein mukaudu aina soittajien tarpeisiin. I'm a whiskey rock'n'roller. | |
![]() 14.08.2003 16:17:04 | |
Tyhmää on vain se, että kotivakuutuksen omavastuu on 150€, joten esim. 100€:n BOSSin säröjä ei käytännössä voisi tai kannattaisi vakuttaa ollenkaan! Niin, mutta minä ymmärsin omavastuu asian sillä tavalla, että jos vain yksi n.100e bossin pedaali pöllitään niin sen joutuu kärsimään nahoissaan mutta jos sulta varastetaan niitä koko laatikollinen niin kyllä vakuutusyhtiö sen silloin korvaa! Outoa, että minun ei tarvinnut tapella mitään lisälaitejuttuja ollenkaan vaan annoin vain listan tavaroista ja yhteenlasketun arvon. (ovh tietenkin!) Tosin minä asioin lähivakuutuksessa. HALUTAAN VUOKRATA: Treenikämppä Joensuusta!! | |
![]() 14.08.2003 20:28:43 | |
Outoa, että minun ei tarvinnut tapella mitään lisälaitejuttuja ollenkaan vaan annoin vain listan tavaroista ja yhteenlasketun arvon. (ovh tietenkin!) Tosin minä asioin lähivakuutuksessa. Ei munkaan tarvinu millekkään muille laitteille hommata erillisvakuutusta paitsi kitaroille. Ne kun meni kappalehinnaltaan yli 20 000 markkaa vai mitä se raja olikaan. Kaikki muu, pedaalit vahvistimet sun muut skeidat menee normaaliin kotivakuutukseen | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)