Aihe: Mikä m.nettiä vaivaa?
1 2 3
poppamies
08.09.2003 08:34:23

Olen tullut siihen tulokseen että tätä m.nettiä vaivaa tuollainen pieni "wannabenappejapainavamiiteissäkäyväsisäpiiriteiniporukka". Niin kauan kun tuollainen meininki jatkuu niin tästä hommasta ei tule mitään vakavasti otettava eikä tänne eksy vakavasti musiikin parissa touhuavia.
Tämä m.net on muutoin hyvä idea ja teknisesti hyvin hoidettu. Menee vaan pikkuisen sisäsiittoiseksi ja pienmuotoiseksi.
"G-strings are for strippers"
Ossi
08.09.2003 08:41:57

... eikä tänne eksy vakavasti musiikin parissa touhuavia.

Olet pahasti väärässä.
"..ttu tästä mitää tuu. Saako muuten kaupunkialueella pitää siipikarjaa?"
M-Juhana
08.09.2003 09:02:38

Itse olen huomannut, että tänne on kirjautunut nimimerkkejä, jotka eivät esim. jäsenkuvauksessaan kerro mitään taustastaan musiikin harrastajana. Puhumattakaan jos on jonkin sortin ammattilainen. Joissakin jutuissa ollaan pirusti mieltä ja agressiivisiä, eikä ole sen verran pokkaa, että vähän valoittaisi taustaa millaisista housuista huutaa.
Koskaan ei ole myöhäistä......soittaa rokkia ...
karkki
08.09.2003 09:17:09

Itse olen huomannut, että tänne on kirjautunut nimimerkkejä, jotka eivät esim. jäsenkuvauksessaan kerro mitään taustastaan musiikin harrastajana. Puhumattakaan jos on jonkin sortin ammattilainen. Joissakin jutuissa ollaan pirusti mieltä ja agressiivisiä, eikä ole sen verran pokkaa, että vähän valoittaisi taustaa millaisista housuista huutaa.

Toisaalta jokainenhan voi säveltää mitä tahansa legendaa kuvaukseensa. Niin ettei vuolas kuvauskaan välttämättä auttaisi. Viisainta on ohittaa jyrkimmät mielipiteet ja aggressiivisemmat kannanotot, niiden takaa yleisimmin löytyy joku pätemishaluinen märkäkorva.
Jos jaksaa vähän vaivaa nähdä, haulla voi vilkaista minkälaisia kannanottoja kukin on heitellyt - paljastaa enemmän kuin esittelyteksti, jonka totuudenmukaisuudesta ei ole takeita.
Enkä nyt yritäkään väittää, että kuvauksissa olisi paljon satuilua, mainitsinpahan vain tämänkin mahdollisuuden.
Bonham
08.09.2003 09:18:31
Ei kai tuota "kaveristumista" voi välttää kun viettää näinkin paljon aikaa yhdessä...

Enemmän muakin tosiaan pelottaa lähes käsirysyyn asti menevät sanasodat. Niillä ei saavuteta mitään, mutta niitä on rasittavaa lukea ja varmasti ne pelottavat uusia jäseniä sanomasta yhtään mitään kun hyökkäykset ovat rajuja.

Palstan luonteen mukaan tälle ei kai voi oikein mitään, on vaan pakko katsoa peiliin.
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Villa
08.09.2003 09:21:36
R R for E:n kommentti oli aika hyvä. Olisi mukava lukea ihmisten taustoista edes jotakin. Nettikeskustelu on muutenkin usein niin hankalaa, kun ei näe toisen ilmeitä, kuule äänensävyjä ym. että kaikki tieto keskustelukaverista on tarpeen.

Mutta tuosta sisäpiiristä... Siitä on backstagella muistaakseni joskus jauhettukin, mutta onhan se selvä, että toisensa tavanneet ihmiset keskustelevat keskenään eri tavalla (ja saattavat jopa pitää toistensa puolta, tai ainakin vaieta, jos ovat eri mieltä tämän kanssa). Mutta en minä ainakaan ole tuntenut kärsineeni koskaan vääryyttä täällä käymissäni keskusteluissa, vaikka en ole koskaan tavannut ketään täältä. Ainoa juttu, joka täällä joskus ärsyttää on joidenkin keskustelijoiden turha aggressiivisuus. Asiat asioina ja mieluiten hyvässä hengessä...
M-Juhana
08.09.2003 09:21:57

Toisaalta jokainenhan voi säveltää mitä tahansa legendaa kuvaukseensa. Niin ettei vuolas kuvauskaan välttämättä auttaisi. Viisainta on ohittaa jyrkimmät mielipiteet ja aggressiivisemmat kannanotot, niiden takaa yleisimmin löytyy joku pätemishaluinen märkäkorva.
Jos jaksaa vähän vaivaa nähdä, haulla voi vilkaista minkälaisia kannanottoja kukin on heitellyt - paljastaa enemmän kuin esittelyteksti, jonka totuudenmukaisuudesta ei ole takeita.
Enkä nyt yritäkään väittää, että kuvauksissa olisi paljon satuilua, mainitsinpahan vain tämänkin mahdollisuuden.

Joo olet oikeassa..mutta minä olen Äidin kasvattama rehellinen turakainen ja oletan että jäsenkuvauksissa on ainakin 97% totta.
Jani The Rock
08.09.2003 10:30:09

Mun mielestä täällä on yllättävänkin hyvä meininki. Olisin luullut että tota piiri-pieni-pyörii -touhua olis huomattavasti enemmän. Provosointia ja siitä väistämättä seuraavia sanasotia on varmaan täysin mahdotonta kitkeä pois mistään foorumista. Mutta kyllä jotkut saisivat hiukan tarkemmin miettiä, mitä kirjoittavat ja miten kirjoittavat (allekirjoittanut mukaan lukien). Usein on helppo mennä suoraan vittuilun puolelle, kun asiallisella argumentoinnilla saisi varmasti viestinsä paremmin perille ilman itkua ja hammasten kiristystä. Mutta sitten on tietysti heitäkin, jotka vetävät heti herneen nenäänsä pienimmästäkin kuvitellusta "loukkauksesta". Henkilökohtaisesti minua ottavat eniten päähän nämä "todelliset taiteilijat" ja besserwisserit, jotka ovat liikkeellä jonkinmoisella opettaja-mentaliteetilla tyyliin "minä olen aina oikeassa". Mutta ei tätä touhua kannata niin kuolemanvakavasti ottaa! Itse yritän niin täällä kuin muussakin elämässä pitää mielessä että meitä on moneen junaan ja osa jää vielä asemallekin.

Niin ja semmoisten tyyppien mielipiteistä, joilla ei ole kanttia kertoa itsestään jäsenkuvauksessa joko mitään tai sitten pelkkiä valeita yms. elvistelyä ei kenenkään kannata välittää mitään.
"I`m a rockabilly MAADMAN!!" -Screaming Lord Sutch
Lonesome
08.09.2003 10:37:21
Täällähän oli keväällä muistaakseni (ja juuri rekisteröitymispakon jälkeen) keväällä tämä suuri keskustelu aiheesta: "missä kaikki vanhat ovat". Se oli mulle ainakin näin Andy McHulkon termiä käyttääkseni aikamoinen "downeri". Tuntui siltä, että olin tunkeutunut kerhoon josta olisi pitänyt älytä pysyä poissa, jos ei liittynyt jo pari vuotta sitten. Onkohan tämä sisäpiirin toivoma uusi keskustelukanava sittemmin syntynyt...

Onhan täällä monenlaista mielipidettä ja saa ollakin. Tietysti joskus hymyilyttää, kun esim. tuolla kitarakamapuolella saattaa sama asia kääntyä päälaelleen riippuen ajankohdasta. Näinhän se on. Ei ole yhtä totuutta, mutta paljon subjektiivisia mielipiteitä. Sanoo amatöörisosiologi.
"Cities on flame, with rock and roll; Marshall will buoy, but Fender control" (BÖC)
lxi
08.09.2003 10:46:16 (muokattu 08.09.2003 10:47:41)
Olen tullut siihen tulokseen että tätä m.nettiä vaivaa tuollainen pieni "wannabenappejapainavamiiteissäkäyväsisäpiiriteiniporukka".

Jos "sisäpiirillä" tarkoitetaan ihmisiä, jotka tuntevat toisensa ihan tosielämässä miittien ja yhteistyön kautta, niin sellaisen muodostumista on aika lailla mahdotonta -- ja mielestäni täysin tarpeetonta -- estää. Eikä siitä ketään suljeta ulkopuolelle tieten tahtoen, joten kyse ei ole mistään salaisesta veljeskunnasta tai "sisäpiiristä" sanan varsinaisessa merkityksessä.

Nappeja saa ihan kuka tahansa painaa tai olla painamatta oman elämänkatsomuksensa ja mielihalunsa mukaan. Miten tämä siis liittyisi mihinkään "sisäpiiriporukkaan"?

Mitä joukon keski-ikään tulee, "teiniporukka" on nähdäkseni erittäin väärä sana sitä kuvaamaan. Tietäisit jos tietäisit.

Eikä tämä erityisen pienimuotoiselta touhulta vaikuta ainakaan rekisteröityneiden käyttäjien määrän perusteella.

Lonesome:
Onkohan tämä sisäpiirin toivoma uusi keskustelukanava sittemmin syntynyt...

Ei ole. Sen sijaan mainitsemasi ketjun aloittaja kyllästyi, otti ja häipyi.
Mainostilaa vuokrattavana
Juhani
08.09.2003 10:50:08

Olen tullut siihen tulokseen että tätä m.nettiä vaivaa tuollainen pieni "wannabenappejapainavamiiteissäkäyväsisäpiiriteiniporukka".

Teiniporukka? Miiteissä ikähaarukka on 17-50. Teini-ikäisiä ei todellakaan monta. Jos olisit paikalla kuulisit myös että osaamista, tietoa ja taitoa löytyy.

+ ja - nappien alkuperäinen tarkoitus on ollut nostaa tiettyjä mielenkiintosia aiheita esille kymmeninen tuhanten aiheiden joukosta. Ideana ei siis ole ajaa ketään ulos tai määrittää kirjoittajan "tasoa". Miinusnappi tullaankin poistamaan myöhemmin kokonaan.

X nappi puolestaan kehitettiin ylläpitoa helpottamaan, niin että höiriköinti huomataan nopeammin. Nyt kuka tahansa voi ilmoittaa ylläpidolle häiriköinnistä, joka muuten ehkä olisi jäänyt huomaamatta. Muut napit ovat kotisivuja, musiikkinäytteitä, pikaviestejä ym. varten.

Niin kauan kun tuollainen meininki jatkuu niin tästä hommasta ei tule mitään vakavasti otettava eikä tänne eksy vakavasti musiikin parissa touhuavia.

Eikö Wated palsta ole vakavasti otettava? Eikö Tori ole vakavastsi otettava? Onko keskustelu vain ei-vakavasti otettavaa? Vertaa piruttaan vaikka muihin suomenkielisiin muihin samaa aihetta käsitteleviin foorumeihin. Ei todellakaan ole itsestään selvä juttu pitää julkista palstaa asiallisena. Jos aletaan karsia kovalla kädellä viestejä niin taas syytetään jostain sisäpiirimäisyydestä.

Muusikoiden.net:in osalta on kuitenkin menty parempaan suuntaan, jos vaikka vertaa vuoteen 2002, jolloin ei ollut rekisteröintiäkään pakollisena.

Kyllä tätäkin palstaa selaa vakavasti musiikin parissa touhuavia, eri asia on kuinka suuret intressit on osallistua julkiseen keskusteluun omalla nimellään netissä, jossa voi kuka tahansa kasvottomasti alkaa haukkua. Heillä on omat oikeat sisäpiirifooruminsa niitä asioita varten.

Tämä m.net on muutoin hyvä idea ja teknisesti hyvin hoidettu. Menee vaan pikkuisen sisäsiittoiseksi ja pienmuotoiseksi.

Tämänhetkinen Muusikoiden.net syntyy yli 12000 jäsenen osallistumisestä. Jatkuvassa muutostilassahan tässä ollaan ja parhaamme yritetään. Kaikki mielipiteet ja ehdotukset miten tätä voitaisiin parantaa ovat tervetulleita. Pääosin näistä sivustoon koskevista aiheista keskustelellaan tuolla backstage alueella.
M-Juhana
08.09.2003 11:02:46

Kyllä tätäkin palstaa selaa vakavasti musiikin parissa touhuavia, eri asia on kuinka suuret intressit on osallistua julkiseen keskusteluun omalla nimellään netissä, jossa voi kuka tahansa kasvottomasti alkaa haukkua. Heillä on omat oikeat sisäpiirifooruminsa niitä asioita varten.

Tämä on totta !

Ei omalla nimellä, nimimerkillä, vähän taustaa esim. keikkaillut työkseen 20 v. tai vaikka musiikki jounalismia eri foorumeilla 10v. tai vaikka harrastaja, soittanut pan-huilua 5kk, jne.. Kyllä kai täällä pysyy anonyymina, vaikka pikkaisen esirippua raottaakin.
herb
08.09.2003 11:06:05
Muusikoiden.netin keskustelu on ehdottomasti korkeatasoisin musiikkiin profiloitunut kotimainen keskustelupalsta mihin olen netissä törmännyt. Muutamat turbomaheperskärpäset ovat välillä kiusana, mutta ei pidä hänestäkään/heistäkään/whatever stressata liikaa. Jo pelkästään se, että täällä ei ole söpöjä gif-hymiöitä, tai muita turhanpäiväisiä keskustelupalstojen tunnusmerkkejä tekee tästä uskottavamman. Hieno palsta, vaikka en plus- ja miinunappien naputtelusta ole innostunutkaan.

Niin, ja tuo "sisäpiiri":kin tuntuu enemmän olevan tuollainen kaikille avoin ystävällinen porukka, eikä mikään snobbaileva eliitti, joka ei suostu ottamaan "sisäpiirin" ulkopuolisia vakavasti.
Vilhelmus
08.09.2003 11:12:44

Mulle tuottaa vaikeuksia ymmärtää, miksi arvon herra Poppamies on ottanut nokkaansa siitä, että asiaton "Suomessa on paskoja bändejä" -kirjoitus lukittiin bänditoimintapalstalta.

Minä en ymmärrä myöskään, miksi joku insidesisäpiiri-ihminen painelisi kaikkien käytössä olevia nappuloita enemmän kuin joku muu.
HS
08.09.2003 11:13:38
Terve

Ei siitä kannata suuttua, jos joku "mielenkiintoinen" keskustelu on lukittu tai poistettu :)
hirvi paloi poroksi
jogo3000
08.09.2003 11:15:31

Minä kyllä äänestän M.netin puolesta. Mitä se haittaa jos porukka tulee tutuksi? Ei täällä mitään sisäpiirieliittiä tietääkseni ole, joka jotenkin sulkisi muut ulkopuolelle. Viestejä poistetaan, jos ne ovat asiattomia. Mielestäni välillä on hyvinkin ymmärtäväistä ollut suhtautuminen mm. armeija- ja uskontokeskusteluihin.
Talvella olen iloinen.
Fortune
08.09.2003 11:40:00
Mulle tuottaa vaikeuksia ymmärtää, miksi arvon herra Poppamies on ottanut nokkaansa siitä, että asiaton "Suomessa on paskoja bändejä" -kirjoitus lukittiin bänditoimintapalstalta.

Sen kun tietäisi. Ja ilmeisesti herra pitää sitä minun vikanani vielä. Ihan vain vinkiksi, minä en painele nappeja enkä omista moderaattorioikeuksia, piste.

Minä en ymmärrä myöskään, miksi joku insidesisäpiiri-ihminen painelisi kaikkien käytössä olevia nappuloita enemmän kuin joku muu.

No, joitakin ärsyttää se, että ihmiset tuntevat toisensa ja tulevat toimeen keskenään.
Uforomeo
08.09.2003 11:56:03
Otetaanhan vähän tuoretta näkökulmaa mukaan tähän. Itse olen ollut helvetin vähän aikaa liittyneenä tänne ja en kylllä tätä sisäpiirieliitti -juttua näe minään ongelmana. Päinvastoin mielestäni nämä "sisäpiirieliitti" -heput ovat niitä tyyppejä kellä on paljon tietoa ja apua niille ketkä sitä tarvitset eikä sillää nyt ole mitään väliä jos heillä jotain "sisäpiiri" juttuja jossain onkin. Ei täällä kukaan kuitenkaan ole tökkimässä kepillä että "painu helvettiin täältä", jos käytös on sääntöjen mukaista. Uuden jäsenen täytyy vaan itse tajuta oma tilanteensa. Tekstit täytyy olla asiallisia ja hyvin perusteltuja. Säännöt on samat kaikille.
Candyass hairboy out to get me it’s the year of payin’ back
fox
08.09.2003 12:50:56

Otsikon kysymykseen vastaus:
m.nettiä ei vaivaa mikään, joskus -harvoin tosin, kuitenkin.. - saattaa jollakin keskusteluun osallistujalla olla ns. "huono päivä" tms. Tässä jonkun aikaa mukana kulkeneena uskoisin, että tämä tosiaan on erittäin laadukas foorumi jossa en ainakaan ole huomannut mitään syrjimistä iän, rekisteröintipäivämäärän tahi musiikillisen suuntautumisen eikä muunkaan syyn takia. Toki 12000:n sopii aina kourallinen joilla on ongelmia, esmes egolla on oma postinumero tms., puhumattakaan meidän mainetta niittäneestä "topikkisankarista".
Mitä tulee napinpainelukäytäntöön en voi kantaa ottaa kuin omasta puolestani. En ole kuin todella harvoin noita vekkuleita lisätoimenpidenappuloita käyttänyt, plussaakin ehkä liian harvoin, sillä syytä kyllä olisi ollut. Ei ole vaan tullu painettua.
Nettituttuja on vuosien mittaan tullu monia, face-to-face tuttuja muutama, osan tunnen entuudestaan "in real life" mutta vaikutusta m.net-keskustelukäyttäytymiseen tuolla ei liiemmin ole, toki tulee katsottua vähän tarkemmin että "tuon kaverin kitaraan mä tein sen-ja-sen jutun, mitähän se nyt tuohonkin kommentoi.."
Eli jos joku m.nettiä vaivaa (mielestäni ei mikään) niin eihän se ole sivuston vika, se on loistava.. vaan käyttäjien, sillä juurikin me tehdään m.netin keskustelu.
Pidetään se jokainen omalta osaltamme tasapuolisena, toisen huomioonottavana ym. ym. Toki hyvän keskustelukulttuurin puitteissa oma mielipide on puolustamisen arvoinen, mutta sitä ei liene viisasta pukea muotoon "xxxx on aivan p-ka" ...=)
Hammer Of The Gods
08.09.2003 13:36:03

Tuli sellainen mieleen, että saisiko tuohon jäsenkuvauksen yhteyteen värkättyä sellaisen systeemin, josta näkisi kyseisen kirjoittaja vaikkapa 5 edellistä viestiä. Noiden avulla selviäisi mielestäni aika hyvin minkälaisesta kirjoittajasta on kyse. Eikä tuollaisen järjestely aiheuttaisi häpeää kuin niille jotka ovat sen itselleen järjestäneet! Vaikka ei jäsenkuvauksessa mitään lukisikaan, niin aina voisi tsekata edellisiä viestejä nopeasti ja näppärästi ja sitä kautta saada selville, minkälaisesta kirjoittajasta on kyse!

Toimisikohan tuollainen?
Mitä helpommin, sitä helpommin!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)