saturnzreturn 03.10.2003 17:13:57 | |
---|
en tiedä kuinka yleinen ongelma tämä yleisesti on mutta minua se on koskettanut koko soittourani aikana.. eli kun soitat eri bändeissä, musikaaleissa ja vielä päälle projekteja on joka sormelle, niin aika usein tulee muille soittajille lainailtua omia soittotarvikkeita. yleensähän nämä ovat pitkäaikaisia lainailuja, joka käytännössä tarkoittaa sitä ettet tule välttämättä näkemään lainaamaasi tarviketta ikinä. yleensä lainailtavia tavaroita ovat efektit ja ne olen aina saanut takaisin, mutta efektin mukanahan pitää antaa lainaan vielä virtalähde eli muuntaja ja mahdollisesti vielä piuha että sen saa jonoon kytkettyä.. no efektit tulee siis takaisin mutta virtalähde on yleensä eri kuin se minkä annoit ja "piuhaa mä en sulta lainannu". tämä on varsin kiusallinen ja epämiellyttävä ongelma kun on kyse omista kamoista ja omista kavereista. ja enitenhän kamaa häviää keikalla missä on joku muukin bändi soittamassa ja lainaillaan eri vehkeitä settien toimivuuden vuoksi varsinkin jos lavan koko ei ole mikään maailmaa mullistava. itseltäni on nyt jo kadonnut kitaranhihna jossa oli kiinni kalliit lukitsimet, piuhoja vaikka millä mitalla, ja kaverillani jota en ole nähnyt 3:een vuoteen, (eikä kännykännumero ole enää sama), on kalliit fender stratocaster mikrofonit. ei naiset käy paskalla |
Tapani L 03.10.2003 17:16:41 | |
---|
Kannattaa pistää oma nimi kaikkeen mihin pystyy. Anteeksi häiriö... ...ja vielä enemmän anteeksi tämä... |
Ukko 03.10.2003 17:17:42 | |
---|
en tiedä kuinka yleinen ongelma tämä yleisesti on mutta minua se on koskettanut koko soittourani aikana... Etkö tiedä että naisille,rahalle ja soittokamoille on yhteistä se että niitä ei lainailla muille. Oppia ikä ja kaikki. |
saturnzreturn 03.10.2003 19:26:37 | |
---|
Etkö tiedä että naisille,rahalle ja soittokamoille on yhteistä se että niitä ei lainailla muille. Oppia ikä ja kaikki. tätä haluaisinkin ehdottomasti noudattaa, mutta kun kaverille on niin vaikee kieltäytyä....(soittokamojen suhteen siis) ei naiset käy paskalla |
Beowulf 04.10.2003 11:05:38 | |
---|
Sopikaa takaraja, milloin tavara pitää olla palautettu. Eihän sitä nyt voi ikuisuuksiin lainata tavaraa. Ostakoot omat vehkeet. Pieni korvaus olisi kai myös paikallaan. Tai tarjoaa vuokraksi vaikka kahvin/kaljan. Ja omiin tavaroihin jokin tunniste olisi kai hyvä (pitäis itsekin laittaa). I´ve been locked in a cage, created by myself... |
poppamies 04.10.2003 11:36:41 | |
---|
ja enitenhän kamaa häviää keikalla missä on joku muukin bändi soittamassa ja lainaillaan eri vehkeitä .... No tuollaisilla keikoilla mulla on tavoitteena että mulla olisi vähintään yksi piuha enemmän pois lähtiessä . Ai jaa, sekö oli se sinulta puuttuva... Täytyy vaan pitää puoliaan. "G-strings are for strippers" |
lapio 04.10.2003 23:25:27 | |
---|
Stana ei piä lainata mitään. Eikä antaa edes kenekään koskea aarteisiinsa. meidän arrrre.sss |
valje 05.10.2003 10:07:07 | |
---|
Ehkä voisi sitten pyytää pantiksi jotain. Ystäväni lainasi henkilölle, jota ei kovin hyvin tuntenut, 20e. Kun lainaa ei sitten alkanut kuulua takaisin antoi velkaa jääneen tyypin kaveri ystävälleni hänen autonsa avaimet pantiksi, että laina tulee kyllä maksettua takaisin. Ihan kivasti, auto panttina 20 eepistä. Laina tuli maksettua. *dancing in the graves* |
Leikari 06.10.2003 10:41:41 | |
---|
Ehkä voisi sitten pyytää pantiksi jotain. Ystäväni lainasi henkilölle, jota ei kovin hyvin tuntenut, 20e. Kun lainaa ei sitten alkanut kuulua takaisin antoi velkaa jääneen tyypin kaveri ystävälleni hänen autonsa avaimet pantiksi, että laina tulee kyllä maksettua takaisin. - rahan lainauksessa olen pitänyt periaatteena, että lainaan aina niin paljon, että kehtaa muistuttaa/pyytää takaisin ilman että tulee "pikkumaisen nipottajan" tunnetta - pikkuvipit unohtaa itsekin (siis annetut) - tavaraa en lainaa toisen matkaan - tulee vaan turhaa probleemaa jos on tullut kolhuja, naarmuja tai vaikka vaan muuten selvää käytöstä aiheutunnutta kulumista. Samalla keikalla tms. voi toki yhteisesti käyttää, mutta matkaan en anna. Pysyy kaveritkin kavereina. |
baron 06.10.2003 11:14:49 | |
---|
tätä haluaisinkin ehdottomasti noudattaa, mutta kun kaverille on niin vaikee kieltäytyä....(soittokamojen suhteen siis) Sano vain ei (ilman perusteluja) Jos perustelet sen jollain, siihen voi puuttua, pelkkään "eihin" on vaikeampi. |
Leikari 06.10.2003 11:20:18 | |
---|
Sano vain ei (ilman perusteluja) Jos perustelet sen jollain, siihen voi puuttua, pelkkään "eihin" on vaikeampi. just noin - pyyntö kiellon jälkeen on jo vänkäämistä & vielä vahvempi "Ei":n paikka. |