Aihe: Bändejä kapakoihin ja rahaa niistä myös !!
1
steelin
08.10.2003 11:34:46
Olen jo pidemmän aikaa pähkäillyt miten saisi bändejä enemmän ravintoloihin keikalle. Suurin ongelma näyttäisi olevan se, että ravinteli haluaa keikasta kirjanpitokelpoisen
kuitin, ja päntri ei sitä pysty tekemään.

Tämähän ei koske pidempään keikkailleita (ohj.ststo, oma virma jne.) eikä aloittelijoita (2 tuoppia / soittaja + rumpalille 1), vaan niitä joille musiikki ei ole enään pelkkä harrastus, muttei kuitenkaan elinkeino.

Yritin taannoin myydä paikalliselle ELMUlle ajatusta, että ELMU laskuttaisi ravintolaa jäsenorkesterin keikasta saaden tästä palkkioiksi esim 10% keikkan hinnasta. Ei kiinnostanut.

Latokaapa ehdotuksia, mutta unohdetaan heti lippuriskikeikat, matkakorvaukset, äänentoistolaitteiden vuokrat jne. Eli miten saada ravintolalle ihan "laillinen" kuitti.

Vai onko joukossamme kirjanpidon taitava nero joka näkee tässä markkinaraon..
"They gonna plug You, Big River. And I´m gonna sit right here until I die."
Vilhelmus
08.10.2003 11:37:45

http://www.hasabros.com/ tohon tyyliin?

Eikä ole mitään hamppumeininkiä nimestään huolimatta (kai) :)
baron
08.10.2003 12:30:19

Olen jo pidemmän aikaa pähkäillyt miten saisi bändejä enemmän ravintoloihin keikalle. Suurin ongelma näyttäisi olevan se, että ravinteli haluaa keikasta kirjanpitokelpoisen
kuitin, ja päntri ei sitä pysty tekemään.

Tämähän ei koske pidempään keikkailleita (ohj.ststo, oma virma jne.) eikä aloittelijoita (2 tuoppia / soittaja + rumpalille 1), vaan niitä joille musiikki ei ole enään pelkkä harrastus, muttei kuitenkaan elinkeino.

Yritin taannoin myydä paikalliselle ELMUlle ajatusta, että ELMU laskuttaisi ravintolaa jäsenorkesterin keikasta saaden tästä palkkioiksi esim 10% keikkan hinnasta. Ei kiinnostanut.

Latokaapa ehdotuksia, mutta unohdetaan heti lippuriskikeikat, matkakorvaukset, äänentoistolaitteiden vuokrat jne. Eli miten saada ravintolalle ihan "laillinen" kuitti.

Vai onko joukossamme kirjanpidon taitava nero joka näkee tässä markkinaraon..

Mulla ei ole laskutusongelmaa, meidän bändillä on oma OY. Mä teen kuitenkin satunnaisesti soolokeikkaa ja yhteen pikku pubiin lähetettiin "virallinen" kirjanpitokelpoinen lasku.
Jätkä koki jotain ongelmia maksamisessa, liksa tuli kuitenkin tilille, mutta kysyi, sopisiko jatkokeikat käteisellä ja sen jälkeen on keikan jälkeen ottanut setelit kassastaan ja iskenyt mulle käteen.

Mä hirveästi ihmettelen logiikkaa, yleensä kai se on soittaja joka pyytää pimeänä, mutta tässä tapauksessa kapakka haluaa maksaa pimeänä.

En ymmärrä!
Ymmärtääkö joku?
M-Juhana
08.10.2003 12:41:20

Mä hirveästi ihmettelen logiikkaa, yleensä kai se on soittaja joka pyytää pimeänä, mutta tässä tapauksessa kapakka haluaa maksaa pimeänä.

En ymmärrä!
Ymmärtääkö joku?

Voihan sinne kassaan tulla rahaa ilman, että kassa raksuttaa ! Eli myydään juomaa kassan ohi.
Koskaan ei ole myöhäistä......soittaa rokkia ...
PL
08.10.2003 12:51:27 (muokattu 10.12.2003 09:55:25)
..................
Bonham
08.10.2003 12:55:24
Voihan sinne kassaan tulla rahaa ilman, että kassa raksuttaa ! Eli myydään juomaa kassan ohi.

Noista hommeleista kannattaa kyllä pysyä erossa, ei verottaja mikään tyhmä ole ja käry käy ja nalli napsahtaa ikävästi...
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Danny s
08.10.2003 14:42:09
Sori nyt menee vähän aiheen vierestä, mutta otaa ihan helvetisti päähän kun kaiken maailman kuppiloissa (mikä on sinänsä hienoa) on ihan asiansa osaaviakin bändejä, jotka on miksannu keikan IHAN päin laskevaa aurinkoa..Yleensä kuulee pelkät rummut ja silloin tällöin jonkun hassun lyriikan pätkän.

Eikö orkesterit kertakaikkiaan osaa hommaansa, vai onko se joku periaate että sen täytyy kuulostaa kauhealta..Ja siis todella arvostan livemusiikkia, mutta en minä pelkkiä tomeja jaksa koko ilta kuunnella..sitten menen teinidiskoon ;)
steelin
08.10.2003 14:53:21
Ajoin lähinnä takaa ajatusta, kun oman kylän pojat soittavat lähistön anniskeluliikkeissä, ja hinta olisi 200 - 300 eukkaa.

Hasa bros näytti hyvältä, mutta vaatii jo ammatillisempaa keikkailua; ekan keikan kulut 5-miehiseltä orkesterilta n 90,-

Otetaanpa ajatusleikki: Läänisi alueella toimii Harrastemuusikon Ystävä ry, jonka kautta laskutus kulkee, ja HaMY ry jakaa bändillesi 80%:n stipendin tuomistasi varoista yhdistykselle. Tällöin käteen jäisi 250,- keikasta
200 eukkaa. (vrt. Hasa Bros).
Keikkojen, -liksojen ja fanilaumojen kasvaessa yhtiöittäminen olisi kuitenkin edullisempaa. Tällöin kuitenkin ravintoloitsijoiden "Mä saan kuule karaoken koko illaksi ja paljon halvemmalla"-lauseet ehkä hivenen vähenisivät.

Korjatkaa toki jos yhdistyslaki tai joku muu tämän estää.

(Mä hirveästi ihmettelen logiikkaa, yleensä kai se on soittaja joka pyytää pimeänä, mutta tässä tapauksessa kapakka haluaa maksaa pimeänä.)

Minäpäs ymmärrän kapakkaa, jos olit verokirjalla soittamassa. Kirjanpitäjä on pitänyt kaverille puhuttelun TAelista ja omista kasvaneesta työstä, josta kirj.pitäjä veloittaa lisää.

Mutta prk. Se paikka jossa myydään itärajan takaa tullutta viinaa pitää polttaa!!! Minä en halua pelätä, että napanderille lähdettäessä saattaakin mennä tajun sijasta näkö tai henki.
"They gonna plug You, Big River. And I´m gonna sit right here until I die."
baron
08.10.2003 15:14:20

Minäpäs ymmärrän kapakkaa, jos olit verokirjalla soittamassa. Kirjanpitäjä on pitänyt kaverille puhuttelun TAelista ja omista kasvaneesta työstä, josta kirj.pitäjä veloittaa lisää.

Mutta prk. Se paikka jossa myydään itärajan takaa tullutta viinaa pitää polttaa!!! Minä en halua pelätä, että napanderille lähdettäessä saattaakin mennä tajun sijasta näkö tai henki.

En verokirjalla, joka tietäisikin lisäduunia vaan meidän OY laskutti ja ennakkoverorekisterissä (tai mikä se on, kai kaikki oy:t ovat) oleva lafka voi vastaanottaa bruttosumman ja hoitaa sisällään mitä hoitaa eli se on kuin minkä tahansa laskun maksaminen.

Itäviinasta mä en tiedä mitään, paikalla on vain B-oikeudet ja kalja maistui samalta kuin kaikkialla muualla.

(Tykkäävät hyvästä musiikista enkä pidä sitä suurena syntinä)
pimp
08.10.2003 16:12:13

Eihän sitä tarvi kassan ohi myydä kuin kaupan tai alkon tuotteita, niin että siitä on hyötyä.
hyvää kesää, anna pesää Perustakaa joku mun kanssa bändi, pliis!
baron
08.10.2003 16:33:47

Eihän sitä tarvi kassan ohi myydä kuin kaupan tai alkon tuotteita, niin että siitä on hyötyä.

Nythän mä keksin! Silloin kun mä oon siellä keikalla, siellä on poikkeavan paljon asiakkaita ja poikkeavan hyvä myynti ja jos sen kirjaisi oikein, muitten päivien huono myynti ei tuntuisi uskottavalta :-)
baron
08.10.2003 16:51:15

Noista hommeleista kannattaa kyllä pysyä erossa, ei verottaja mikään tyhmä ole ja käry käy ja nalli napsahtaa ikävästi...

Ymmärtääkseni minä en ole tehnyt mitään väärää, kunhan
1. "Muistan" ilmoittaa rahat veroilmoituksessani
2. Kiikutan rahat Oy:lle, joka kirjaa ne "katusoittotuloksi" tai miksi kirjanpitäjä keksiikään.

(PS Olen muuten itsekin ennakkoverorekisterissä eli kirjanpitovelvollinen)
Bonham
08.10.2003 16:55:26
2. Kiikutan rahat Oy:lle, joka kirjaa ne "katusoittotuloksi" tai miksi kirjanpitäjä keksiikään.

Tarkoitin noita baareja, jotka eivät suostu antamaan edes kuittia tms.
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Jarkko.
08.10.2003 17:23:03
Ajoin lähinnä takaa ajatusta, kun oman kylän pojat soittavat lähistön anniskeluliikkeissä, ja hinta olisi 200 - 300 eukkaa.

Hasa bros näytti hyvältä, mutta vaatii jo ammatillisempaa keikkailua; ekan keikan kulut 5-miehiseltä orkesterilta n 90,-

Niinkö? Ei kai tuosta tule kuin laskutuskomissio 4% eli 8-12 e. Loppusumman HB maksaa kullekin soittajalle palkkana, josta sitten normaalit ennakonpidätykset ja verot, mutta ne nyt menevät mitä tahansa rehellistä tietä käyttäen kuitenkin. Kerryttävätpähän eläkettä, jos jotain positiivista pitää hakea. Jos km-korvaukset tai päiväraha tulevat kymysykseen, niin nehän ovat verottomia, tosin HB vie 1,50 e käsittelykuluina per lasku.

Kovasti kiinnostaa, kun meinaan laskutuksen hoitaa tuolla ihan lähipäivinä.
http://kuoppamaki.cjb.net/
M-Juhana
08.10.2003 21:30:42

Kommentoin sitä kun ihmettelit miksi baari haluaa maksaa ilman kuittia. En missään nimessä kohdistanut aihetta sinuun.

En osoita enkä syytä mutta kyllä kassan ohi myyntiä on, paljonko, who knows ?
Koskaan ei ole myöhäistä......soittaa rokkia ...
baron
09.10.2003 00:02:49

Kommentoin sitä kun ihmettelit miksi baari haluaa maksaa ilman kuittia. En missään nimessä kohdistanut aihetta sinuun.

En osoita enkä syytä mutta kyllä kassan ohi myyntiä on, paljonko, who knows ?

Musta on todella kivaa, että mulla paikka, johon on "pysyvä" keikkapyyntö, olen tervetullut soittelemaan aina kun huvittaa/ehdin.
Maksavat sen verran, että riittäisi mulle ihan "laillisesti" kaikkine velvollisuuksineen, en kaipaa enkä ole pyytänyt liksaa pimeänä.

Mutta mähän olen vaan soittaja ("älkää ampuko pianistia"), ei kai mun tarvitse tietää eikä ymmärtää ja jos olisin fiksu, en edes ihmettelisi (ainakaan julkisesti)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)