Aihe: Thomann risteilyn kokemukset
1 2
Timo JM
06.10.2003 22:17:56

Moi,

Olisi kiva kuulla vähän osallistuneiden mielipiteitä. Eli mitä mieltä tuomaroinnista, puitteista ja kaikesta mahdollisesta.

Terveisin,
Timo

DIVARI/Kitaristi
Walrus
07.10.2003 03:00:35
Miksauksessa oli hieman moitittavaa ku kitarat ei tahtonu kuulua yhelläkään bändillä mutta eipä tuolla kai niin väliä ollut kun soundit olivat kaikkilla yhtä tasapuolisen huonot ja tuomaristo varmaan keskittyi kuuntelemaan biisien toimivuutta.

Melkonen krapula tolta reissulta kyllä jäi ku ei tahdo vieläkään olo helpottaa. Viinaa tuli kiskottua ihan kiitettävä määrä ja hauskaa oli vaikka oma bändimme (Seiväs) ei edes finaaliin päässytkään. Pääsipähän aloittamaan tehokkaan ryyppäämisen aikasemmin :)

Kovasti vaan onnea Kronikin pojille jos satutte tätä lukemaan.
Well - The house is a rockin' Don't bother knockin' Yeah - The house is a rockin' Don't bother come on in
Fortune
07.10.2003 10:16:49

Kovasti vaan onnea Kronikin pojille jos satutte tätä lukemaan.

Voittivatko ne perkeleet sen kisan?

Ei tuu mitään :)
Lennu
07.10.2003 10:20:08

Aivan, ja Hoho-mies rummuissa. Ei tu mitn.
Ces chaussettes sont ã vous?
Bonham
07.10.2003 10:20:46

En yhtään ihmettelis, hyvä bändi...
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Juhani
07.10.2003 10:24:08

Kuulin tosiaan eilen aamulla PRP:ltä tämän uutisen että Kronik voitti koko homman. Onneksi olkoon vain puolestani ja kiitokset bändille hauskasta operaatio-viikonlopusta.
Jokkeri
07.10.2003 10:29:58

Ei sinänsä mikään ihme että kronik kisan voitti.
Sen perusteella mitä mukana olleista bändeistä tunsin niin ehkä rutinoituneemmasta pääsät mukaan lähteneitä.
Kisan muoto ja aikataulu ei paljon jättänyt varaa "säätämiselle".

Onnitelut pojille, toivoa sopii että tästä on heille jotain hyötyä jatkossa.
Epämuusikko
07.10.2003 10:58:17
Joo, kyllä meni pääpotti oikeaan paikkaan. Meitä Katvelaisia ehkä harmitti oman bändin kohtalon lisäksi se, että Stamina ei noussut pokaalisijoille, nimittäin se bändi olisi aikakin pullakahvit ansainnut. Yleishäsläämisestä ja ihmeellisistä aivoituksista (mm. kitaristien efektikielto, lavavolyymin tarkkailu vs liian paksut pellit/rummut, miksauksen paska taso yms) Thomannille paljon pyyhkeitä ja halveksuntaa, olisi voinut nuo kekkerit vähän paremmin järkätä. Mutta hyvä yritys. Ensi kerralla paremmin.

Ja vielä off-topic-vastavetona julkaisuille, joita bändit kauppasivat kisojen lomassa: Oma promosinkkumme on kokonaan ladattavissa osoitteesta www.katve.net. Ei maksa mitään! (eli on siis hintansa väärti).
"Jos kaikki Suomen ammattimuusikot asetettaisiin Päiväntasaajalle metrin väleittäin, niin se olisi ihan hyvä".
Vilhelmus
07.10.2003 11:14:11

Vai niin kävi! Onnea vaan jätkille!
Timo JM
07.10.2003 11:54:08 (muokattu 07.10.2003 20:41:35)

Mulle itselle jäi tunne, että tiettyä ikärasismia oli havaittavissa tuomariston puolelta. No, ehkä me vähän vanhemmat jätkät ollaan sitten yhteistyökyvyttömämpiä ja vähemmän kehityskelpoisia (muokattavia) kuin nuoremmat. No, onneksi meidän radiopoppis riiti sentään loppukilpailuun saakka.

Mulla oli muuten omat paavot kitarassa. (Hähää!) Meillä kun oli se viulu, joka vei yhden styrkkarin ja kosketinsoittaja/kakkoskitaristi joka vei toisen. Onneksi mun systeemi on jo vuosia ollut sellainen, että se menee kokonaan linjaan. Styrkkareiden loputtua sain työntää piuhan (järkkäreiden nurinoiden jälkeen) suoraan DI boxiin. Enpä ollut miksaajan armoilla. Toisaalta me ei muutenkaan oltu tyytymättömiä miksaamisen tasoon. Kuten herra itsekin sanoi: "Se on bändi itse joka sen soundin luo."

Meidän leirissä diggailtiin mm. Uniklubia, jonka vikan biisin kertsi soi vieläkin päässä. Niillä oli sellaista tiettyä vakuuttavaa energiaa. Oltiin varmoja, että sijoittuvat, vaan eivät sittenkään.
Purpe
07.10.2003 12:59:56
Nuo edellämainutut tekniikkaan liittyvät ongelmat olivat tosiaan kaikilla vastassa, mutta väitän että ne olisi voinut hoitaa pykälää paremmin. Ainahan sitä on jotain parannettavaa, varsinkin kun ensimmäistä kertää väsäillään tuommosta. Hyvä bändi vei voiton, ja monia hyviä jäi ilman.
the jokke
07.10.2003 13:14:45 (muokattu 07.10.2003 13:15:36)
Meidän suosikki oli muuten Uniklubi, jonka vikan biisin kertsi soi vieläkin päässä. Niillä oli sellaista tiettyä vakuuttavuutta. Oltiin varmoja, että sijoittuvat, vaan eivät sittenkään. (Oliko kitarassa Jimi Pääkallo?)

no ei nyt aivan.. http://www.bitchsosweet.com/ tän bändin laulaja oli siinä kitarassa.
Myyn: Boss DS-1.
jukej
07.10.2003 14:52:52
BTW Jimmy Drain on mun isoveli.
JUKERULESOK!
Pieni rumpalipoika
07.10.2003 15:07:14

Joo kiitos onnitteluista. Ja pakko yhtyä kyllä Katveen poikiin, että järjestelyissä olisi ollut teknisessä mielessä hieman parantamisen varaa.

Karsinnoissa mä itse näytin ennen aloitusta miksaajalle, että laittaa mun laulua mun monitoriin. Kaveri nyökkäsi mutta eipä tullut laulua monitorista, tosin ei tullut mitään muutakaan. Myös kitaristimme Lasse monitori oli pimeenä koko vedon ajan vaikka sekin pyysi ekan biisin jälkeen siihen eloa.

Finaalissa sama meno jatkui.

Ja kyllä ne soundit ulospäinkin olivat kokolailla pientä viilausta vailla. Niin joo...ja karsinnoissa kuulemma meidän stemmalaulut eivät kuuluneet ollenkaan. Finaalissa kuulemma jo kuului.

Eli ei noiden teknisten seikkojen kritisoiminen voi ihan pelkästä katkeruudesta johtua, kun me nyt satuttiin toi voittamaankin.

Ja kuten sanottua, moni hyvä bändi jäi palkinnotta. Stamina ja Katve muun muassa.
"It´s amazing how often he´s right but never he admits he was wrong."
qfleax
07.10.2003 18:06:11
Mua kiinostaisi kuulla kanssa kommentteja bändikilpailun ulkopuolisesta ohjelmasta. Sitä ainakin ennakko-ohjelman mukaan piti olla rutkasti.
PasiB
07.10.2003 19:28:02
Ja vielä off-topic-vastavetona julkaisuille, joita bändit kauppasivat kisojen lomassa: Oma promosinkkumme on kokonaan ladattavissa osoitteesta www.katve.net. Ei maksa mitään! (eli on siis hintansa väärti).

Mukavan kuuloista musisointia näin vanhemmankin soittajan mielestä. Hiukan jäi Kontakti biisissä huiluosuus hiljaiselle, olikos siinä kuitenkin mukana oikea huilu?
Kitarassa on liikaa kieliä
Timo JM
07.10.2003 20:51:53

Siis tottakai äänentoistossa olisi ollut parantamisen varaa, mutta niinhän on aina. Mua itseäni häiritsi eniten se, ilmeisesti exiterilla viritetty, pirunmoinen kihinä joka väritti koko PA:n. Ja voishan noita epäkohtia listata muitakin, mutta ei taida kannattaa. Mitä taas tulee monitorointiin, niin meillä oli linja, ettei soiteta mitään ennen kuin kaikki kuuluu. (Tosin ekassa vedossa mulla jäi laulu silti aika pimentoon.) Pääasia kuitenkin oli, että pidettiin hauskaa!
Purpe
07.10.2003 22:00:31
Mukavan kuuloista musisointia näin vanhemmankin soittajan mielestä. Hiukan jäi Kontakti biisissä huiluosuus hiljaiselle, olikos siinä kuitenkin mukana oikea huilu?
Aiheesta poiketen edelleen, mutta kiitos kuitenkin. Onhan siinä oikea huilu. Ja onhan se aika pienellä, ajaen kuitenkin tarkoituksensa.
www.katve.net
nandu
07.10.2003 23:50:20
Isot onnittelut meikänki puolesta kisassa pärjänneille!! :) Paljonpuhutusta "kirjallisesta palautteesta" olisin ollut kiinnostunut, eli tietääkö joku tuolla laivalla olleista mihin se palaute on mennyt -onko sitä edes tulossa? Onko mahdollisesti Idols-tuomari vienyt kaiken mukanaan =D Sitä ainakin painotettiin ennen matkaa että KAIKKI saavata KIRJALLISEN KEHITTÄVÄN palautteen.

Meikä ei ainakaa osaa kehittyä ilman palautetta -no ei vaan, mutta siis oikeesti, olis niin kiva tietää että mistä palautteen saa. Jos saa.
Get your self a nerd and start doing the mambojambo.
Pieni rumpalipoika
08.10.2003 17:44:57

Isot onnittelut meikänki puolesta kisassa pärjänneille!! :) Paljonpuhutusta "kirjallisesta palautteesta" olisin ollut kiinnostunut, eli tietääkö joku tuolla laivalla olleista mihin se palaute on mennyt -onko sitä edes tulossa? Onko mahdollisesti Idols-tuomari vienyt kaiken mukanaan =D Sitä ainakin painotettiin ennen matkaa että KAIKKI saavata KIRJALLISEN KEHITTÄVÄN palautteen.

Meikä ei ainakaa osaa kehittyä ilman palautetta -no ei vaan, mutta siis oikeesti, olis niin kiva tietää että mistä palautteen saa. Jos saa.

Gary just äsken soitteli tuossa meikäläiselle ja kysyin sitten siitä palautteesta, kun huomasin, että täällä sitä oli tiedusteltu. Se sanoi, että ne ovat kyllä sähköpostilla tulossa kaikille, mutta sen kasaaminen vie hetken aikaa. Eli tulossa on kuitenkin.

Se palautehan oikeastaan tärkein anti mun mielestä tuontyylisissä tapahtumissa onkin.
"It´s amazing how often he´s right but never he admits he was wrong."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)