Aihe: Radiossa soivien kappaleiden uudet versiot?
1
Tomtom
04.10.2017 12:22:24
Pahoittelen sekavaa otsikkoa, avataanpa tätä hieman lisää..

Kuuntelen radiota aika paljon, sekä töissä että autossa, useimmiten eri kanavia joista kuulee monipuolisesti eri musiikkityylejä laidasta laitaan.

Heräsin tässä jossain vaiheessa kuuntelemaan jotain kasarihittiä että eihän tässä ole tällaista outroa koskaan ole ollut? Seuraavassa biisissä satavarmasti uusia soittimia ja puhtaammat soundit. Tämän katalan salaliiton vahvistuksena äsken radiosta tullut J.Karjalaisen "sekaisin"- biisi, missä mm. slidekitaraa ja uusia kitarointeja säkeistössä. Esimerkkikappaleet siis sekä ulko- että kotimaisia

Mistäs tässä nyt on kysymys, miksataanko tai re-masteroidaanko näitä jotenkin uudestaan ja onko taustalla ansaintalogiikkaa vai pelkästään rakkautta lajia kohtaan??

Foliohattu kiristää ja tähän(kin) on saatava valaistusta!
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
HaloOfFlies
04.10.2017 15:18:50

Tomtom: Pahoittelen sekavaa otsikkoa, avataanpa tätä hieman lisää..

Kuuntelen radiota aika paljon, sekä töissä että autossa, useimmiten eri kanavia joista kuulee monipuolisesti eri musiikkityylejä laidasta laitaan.

Heräsin tässä jossain vaiheessa kuuntelemaan jotain kasarihittiä että eihän tässä ole tällaista outroa koskaan ole ollut? Seuraavassa biisissä satavarmasti uusia soittimia ja puhtaammat soundit. Tämän katalan salaliiton vahvistuksena äsken radiosta tullut J.Karjalaisen "sekaisin"- biisi, missä mm. slidekitaraa ja uusia kitarointeja säkeistössä. Esimerkkikappaleet siis sekä ulko- että kotimaisia

Mistäs tässä nyt on kysymys, miksataanko tai re-masteroidaanko näitä jotenkin uudestaan ja onko taustalla ansaintalogiikkaa vai pelkästään rakkautta lajia kohtaan??

Foliohattu kiristää ja tähän(kin) on saatava valaistusta!

Välillä kun Pearl Jamin Even Flow on tullut radiosta, olen ihmetellyt että missäs vaiheessa tästä näin modernin kuuloinen on tullut. Ei alkuperäisessä versiossa ole mitään Vedderin äännähdyksiä introriffissä.
Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb.
ituvirtanen
04.10.2017 16:25:44

Huomasin saman joku aika sitten. Olisivatko perusradiomiksausten sijaan mahdollisesti jotain pitempiä levyraitoja?
Tomtom
05.10.2017 09:21:17 (muokattu 05.10.2017 15:03:24)
Jumalauta, en olekaan tulossa hulluksi. Epäilen levyversioteoriaa, koska noita on selkeästi peukaloitu soundien puolelta, putsailtu ja lisäilty juttuja.. pitänee kerätä oikeita esimerkkejä jotta pystyy arvioimaan paremmin.

Listatkaamme näitä joukolla ja paljastakaamme salaliitto!

E: Maikkel Jäksonin Smooth Criminal. Kaikenlaista uutta lisätty.
PJS
05.10.2017 10:03:07

Tomtom: Jumalauta, en olekaan tulossa hulluksi. Epäilen levyversioteoriaa, koska noita on selkeästi peukaloitu soundien puolelta, putsailtu ja lisäilty juttuja.. pitänee kerätä oikeita esimerkkejä jotta pystyy arvioimaan paremmin.

Listatkaamme näitä joukolla ja paljastakaamme salaliitto!

Ai salaliitto jossa artistit tekee omia biisejään? Perkeleellistä on kyllä moinen peukalointi.
"Constantly choosing the lesser of two evils is still choosing evil."
mrk
05.10.2017 10:08:50
HaloOfFlies: Välillä kun Pearl Jamin Even Flow on tullut radiosta, olen ihmetellyt että missäs vaiheessa tästä näin modernin kuuloinen on tullut. Ei alkuperäisessä versiossa ole mitään Vedderin äännähdyksiä introriffissä.

Siitä on kaksi eri versiota olemassa, toinen albumilla ja toinen hieman myöhemmin äänitetty:

https://en.wikipedia.org/wiki/Even_Flow

An alternate version of the song was recorded with drummer Dave Abbruzzese in 1992 while the band was recording songs for the soundtrack for the 1992 film, Singles.5 This version was used for the music video,6 and was used in single releases in the United Kingdom. This version can also be found on Pearl Jam's 2004 greatest hits album, rearviewmirror (Greatest Hits 19912003).
"Short On Long Term Goals"
Tomtom
05.10.2017 11:38:56
PJS: Ai salaliitto jossa artistit tekee omia biisejään? Perkeleellistä on kyllä moinen peukalointi.

emmie sillä, mutta veikkaan että näitä uusia versiota tekee joku muu kuin artisti itse.
Bullitt
05.10.2017 14:04:30
Tomtom: emmie sillä, mutta veikkaan että näitä uusia versiota tekee joku muu kuin artisti itse.

Tuli vain tästä mieleen, että onhan noita uusia versioita tehty myös ainakin osittain bändin voimin, esimerkiksi Deep Purplen Roger Glover -remixit, joissa on lisäilty ties mitä introja ja jotain kitarajuttuja ihan keskelle kappaleitakin. Tiedä sitten ovatko jotain alunperin poisjätettyjä juttuja vai onko Glover itse nuo jälkikäteen soittanut. Radiossa vain en muista näitä versioita koskaan kuulleeni.
"Yhdistelmä nyt voitolla kakka" - haitaripartio
StJerky
05.10.2017 14:18:07
Tomtom: emmie sillä, mutta veikkaan että näitä uusia versiota tekee joku muu kuin artisti itse.

Varmaan vanhoilta huoltoasemakaseteilta tutut Käntty & Kojootit ja Nummisuutarit tehneet kertakorvauksella uudet versiot, ettei tarvitse maksaa alkuperäisille soittajille rahhaa.
PJS
05.10.2017 15:38:47

Minkä tyyppisessä kuviossa sä arvelet että esim. J Karjalaisen levytyksiä, ilman herran omaa suostumusta, pääsee kaupallisesti julkaisemaan ellei herra oo siihen itse antanut lupaa? Biisit kirjoittanut artisti kuitenkin omistaa teoksen kaikki tekijänoikeudet.

Ja jos artisti itse hyväksyy muutokset niin hommahan menee just niinku pitääkin.
Tomtom
05.10.2017 15:41:29
En tiedä, levy-yhtiö esimerkiksi? Kuka tekee esim M. Jacksonin biiseistä uusia versiota, tuskin artisti itse?

Ei tää nyt niin vakavaa ole, että pastillia vaan sullekin.
PJS
05.10.2017 15:45:00

Tomtom: En tiedä, levy-yhtiö esimerkiksi? Kuka tekee esim M. Jacksonin biiseistä uusia versiota, tuskin artisti itse?

Ei tää nyt niin vakavaa ole, että pastillia vaan sullekin.

Ei se levy-yhtiökään ilman oikeudenomistajan lupaa mitään saa julkaista.

Kiitti pastillista ja sori jos suhtaudun liian realistisesti jengin salaliittohöyryämiseen ja false-factismiin. Mielikuvitusmaailmassa olisi varmasti jännittävämpää.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)