Bonham 10.02.2004 10:51:37 | |
---|
Tuli taas kerran mieleen tämä ikuisuuskysymys bändin tahi artistin imagosta kun luki uutisia Diablo-yhtyeen heebon sammumisesta TV-lähetyksessä. Ei kai nyt enää oikeasti voi olla niitä, joiden mielestä armoton ryyppääminen tekee esiintyjästä "rockia" ta "kovan"?? Kyllä mun on pakko todeta, että aika helposti jää bändi ostamatta, jos sillä on tuollainen maine. Ja sen maineenhan saa erittäin helposti, kun taas sen kumoaminen voi olla täysin mahdotonta. Nuoremmille bändiläisille siis pieni varoituksen sana, soittohommat on tarpeeksi vaikeita jo ilman sitä känniäkin. Ei kai muuta tällä kertaa:) Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
kid ego 10.02.2004 10:56:32 | |
---|
Yhtä typerää tosiaan on myydä bändiä viinan kanssa riehumisella kuin popparia tisseillä. Ihme juttu kun ei osata käyttäytyä. Haluan vaihtaa penikseni pienempään, hinnalla millä hyvänsä. |
steelin 10.02.2004 10:59:24 | |
---|
Samaa mieltä. Ei kukaan maksa sammumisesta. Mua kypsyttää bändit joita kehutaan mediassa, mutta mistään niiden tuotantoa ei kuule. Eli myydään ulkoista habitusta eikä musiikkia. Pöh. Just väärinpäin. "Opettele soittamaan, osta Lucky7" |
Teijo K. 10.02.2004 11:03:09 | |
---|
Samaa mieltä. Ei kukaan maksa sammumisesta. Mua kypsyttää bändit joita kehutaan mediassa, mutta mistään niiden tuotantoa ei kuule. Eli myydään ulkoista habitusta eikä musiikkia. Pöh. Just väärinpäin. Jotenkin näin sen itsekin näen. En näe sitä päänsekoittajien käyttöä mitenkään artistin arvoa nostavana aisana. Be regular and ordinary in your life so that you may be violent and original in your work.
-Gustave Flaubert |
Jaffe 10.02.2004 11:16:38 | |
---|
olen täysin samaa mieltä. mutta nykyään se vain on näin. musiikkia markkinoidaan enemmän kaikella muulla kuin sillä ittelään. - attekumioravavaroimuketta- |
salmivaara 10.02.2004 11:20:39 | |
---|
Tämä tempaus tekee metallista astetta "vaarallisemman" suuren yleisön silmissä. Ja sekös vain mulle passaa. Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain |
Teijo K. 10.02.2004 11:44:21 | |
---|
Tämä tempaus tekee metallista astetta "vaarallisemman" suuren yleisön silmissä. Ja sekös vain mulle passaa. Tuota, mitäs vaarallista on kännissä kuorsaavassa äijässä? Be regular and ordinary in your life so that you may be violent and original in your work.
-Gustave Flaubert |
salmivaara 10.02.2004 11:46:59 | |
---|
Tuota, mitäs vaarallista on kännissä kuorsaavassa äijässä? Vaarallinen noin niinku aikuisten mielestä ("ei meidän pikkunen Jorma kyllä tommosta mussiikkie saa kuunnella, sehä on humalassa ja varmana ottanu huumeitaki niin!"). Ja siitähän nuoriso innostuu. Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain |
Jani The Rock 10.02.2004 12:15:39 | |
---|
Tuntuu ne kaikki markkina-argumentit olevan yhtä typeriä. Mutta kyllä se on niin, että syytä on niin sysissä kuin sepissäkin... "Tää on vitun kova juttu, kun tällä on hyvä perse ja vitun isot hinkit. Ja eikös tää akka ollu jossain elokuvassakin". "Hei katos tätä. Täähän on se eukko, jota 400 000 suomalaista äänesti sillon kun telkkarissa oli se kisa... mikä sen nimi nyt olikaan. Mut ei voi olla huono". "Tsiikaa nyt näitä jätkiä. Ai että ne on lutusia. Että mä sitten diggaan miehiä jotka meikkaa ja pukeutuu mustaan. Mun on pakko saada tää levy". "Jumalauta mitä karjuja. Vittu mitkä niittikamat! Toikin jätkä nostaa varmaan penkistä 600 kiloa. Ja pentagrammit ja ristit väärinpäin on kaulassa. Niin ja Norjan lippu taustalla! Tää on paras bändi ikinä. En oo kyllä ikinä kuullu yhtään biisiä mut silti". "Onks tää se jätkä mikä on kuollu? No sillon joskus kakskytä vuotta sitten vai koska se oli. Pakko olla helvetin hyvä levy. Täytyy osottaa vähän riispektiä kun jätkä on kerta delannu". "Tämä yhtye tekee omaa juttuaan, on tyylilleen uskollinen ja ottaa yleisönsä huomioon. He tuntevat ylpeyttä itsestään eivätkä alistu markkinavoimien ja julkisuuden riepoteltavaksi. Siksi markkinoimmekin heitä näin asiallisesti. Ostakaa hyvä levy, tulkaa riehakkaille keikoille". No joo, myönnetään. Tuo viiminen oli ihan älytön. Antaisin itelleni miinusta jos se olis mahdollista. Rough and tough and plenty mean. |
Teijo K. 10.02.2004 12:19:25 | |
---|
"Tämä yhtye tekee omaa juttuaan, on tyylilleen uskollinen ja ottaa yleisönsä huomioon. He tuntevat ylpeyttä itsestään eivätkä alistu markkinavoimien ja julkisuuden riepoteltavaksi. Siksi markkinoimmekin heitä näin asiallisesti. Ostakaa hyvä levy, tulkaa riehakkaille keikoille". No joo, myönnetään. Tuo viiminen oli ihan älytön. Antaisin itelleni miinusta jos se olis mahdollista. Laitoin plussaa. Hyvin asiallinen ja hieno.
Be regular and ordinary in your life so that you may be violent and original in your work.
-Gustave Flaubert |
Notefix 10.02.2004 12:27:58 | |
---|
Samaa mieltä. Ei kukaan maksa sammumisesta. Mua kypsyttää bändit joita kehutaan mediassa, mutta mistään niiden tuotantoa ei kuule. Toihan on yleistä varsinkin sisäsiittoisessa rock-lehdistössä. 5-sivun artikkeleita bändeistä joita kukaan ei kuule tai tule kuulemaan. Sitten on vielä tämä tuttujen "piireihin kuuluvien" artistien tolkuton hypettäminen, jota näkee aika usein. Mutta niin se vaan on. Mutta, noista rokkikliseistä: Mä olen nähnyt monen hauskan bailutyypin muuttuvan aika säälittäväksi olioksi juuri noiden rokkikliseiden vuoksi. Se mikä on nuorena hauskaa, muuttuu usein vanhemmiten aika painajaiseksi. Kuka sitä nyt nuorena ajattelee, että vanhempana olisi tulevaisuus haisevana densona. MUTTA, jokainen tehkööt mitä huvittaa. Aikuiset ihmiset ovat vastuussa teoistaan ja urastaan. Jos joku sammuu tv-lähetyksessä, niin omapahan on häpeänsä. Ehkä tuollaisellekin on sitten tilauksensa. My name is Baron, Notefix Baron- "mä oon meshissä" |
Danny s 10.02.2004 17:57:55 | |
---|
Eikös se ole perinteisesti mennyt jotenkin näin: 1)tisseillä, jos on naislaulaja 2)ahterilla, jos on naislaulaja 3)maineella,viinasekoiluilla ja tymyyksillä, jos on sellaiset muusikot että aineista tykkäävät 4)musiikilla..ei ole vielä kyllä yhtään yhtyettä, joka olisi vain musiikilla myynyt..No ehkä Leevi and the Leavings, josta kukaan ei oikein tiennyt mitään, eikä ko. pumppu edes keikkaillut.. |
Teijo K. 10.02.2004 20:47:23 | |
---|
Eikös se ole perinteisesti mennyt jotenkin näin: 1)tisseillä, jos on naislaulaja 2)ahterilla, jos on naislaulaja 3)maineella,viinasekoiluilla ja tymyyksillä, jos on sellaiset muusikot että aineista tykkäävät 4)musiikilla..ei ole vielä kyllä yhtään yhtyettä, joka olisi vain musiikilla myynyt..No ehkä Leevi and the Leavings, josta kukaan ei oikein tiennyt mitään, eikä ko. pumppu edes keikkaillut.. 5)Suomessa suomenkielisen musiikin kohdalla hassuilla sanoilla. Mielellään pikkutuhmilla. Be regular and ordinary in your life so that you may be violent and original in your work.
-Gustave Flaubert |
saturnzreturn 11.02.2004 14:10:45 | |
---|
Tuli taas kerran mieleen tämä ikuisuuskysymys bändin tahi artistin imagosta kun luki uutisia Diablo-yhtyeen heebon sammumisesta TV-lähetyksessä. eiköhän tämän voi vetää manserock pelleilyn piikkiin... nim.tamperelainen sattuu olemaan sillälailla,että toisilla on millä mällätä ja toisilla se on rahasta kiinni, juu.... |
Vanalkar 11.02.2004 14:18:47 | |
---|
4)musiikilla..ei ole vielä kyllä yhtään yhtyettä, joka olisi vain musiikilla myynyt..No ehkä Leevi and the Leavings, josta kukaan ei oikein tiennyt mitään, eikä ko. pumppu edes keikkaillut.. Eipä ole Bathorykaan keikkaa juuri heittänyt... Oppi Fjellet |
Leikari 11.02.2004 14:19:38 (muokattu 11.02.2004 14:20:28) | |
---|
No joo, myönnetään. Tuo viiminen oli ihan älytön. Antaisin itelleni miinusta jos se olis mahdollista. Ensin minä ajattelin, että minkä hienon markkinoijan musiikkibisnes on Jani the Rock´ssa menettänyt, mutta se viimeinen osoitti, että hän ei uskokaan tuotteeseensa kuten oikea myyntitykki tekee. Tosi markkinoija ei epäile työntää tuotettaan läpi vaikka tulisi kiviseinä vastaan. Kunnon markkinoija on periksiantamaton. Perisielultaan sellaisen sisäisen tilan saavuttanut, että sitä ei heilauta mikään. Sillä uskolla siirtää vaikka vuoria. Sorry vaan, viimeisen musiikkituotteen brändäys oli niin metsässä, että en v..senikaan anna miinusta. |
blastoff 11.02.2004 14:38:34 | |
---|
Nykyään tuntuu, että se kuva, mikä jostain bändistä mediassa annetaan on paljon tärkeämpää kuin se millaista musiikkia bändi soittaa. Aina pitää löytää joku täysin ulkomusiikillisiin seikkoihin perustuva näkökulma (levymyynti, henkilökohtaiset toilailut, plastiikkakirurgia jne), jota sitten toistellaan suunnilleen joka haastattelussa ja lehtijutussa. Ihmeellisintä tässä kaikessa on se, että tuollainen markkinoitistrategia tuntuu todella toimivan. |
Pluto 11.02.2004 14:47:23 | |
---|
Millä bändiä/artistia myydään? Videolla. Minä uskon ihan vakaasti näin. MTV on mielestäni musiikkimaailman suurin perkele, ei siksi että se soittaa pyllynpyöritysmusiikkia päivästä toiseen, vaan siksi että MTV:n myötä musiikki on sidottu esittäjän ulkonäköön. Musiikkia ei enää kuunnella, sitä nähdään. Ja tämä on mielestäni jo aivan käsittämätöntä. Suomessa tilanne ei tietenkään ole ihan niin "paha", koska musiikkivideokulttuuri on aika vähäistä suureen maailmaan verrattuna. Mutta ylipäätään se, että bändeistä/artisteista on tullut monimediaalisia tuotteita (kuvaa, ääntä, videota, nettisivuja jne...) on kaiken kaikkiaan vienyt yleisön huomiota pois siitä itse musiikista. Ja tämä koskee mielestäni niin räppäreitä, rokkareita, metallimiehiä kuin kaikkia muitakin. KOROSTAN: Yllä olevat kirjoitukset ovat omia mielipiteitäni, joten älkää kukaan tulko sanomaan että olen väärässä. Saatan sitä ollakin, mutta tiedän sen jo itsekin. Tästä tuli aika negatiivnen kirjoitus. On taas ne päivät kai... Suomen Vox V810 Valve-Tone -keräilijät & soittajat RY:n jäsen. |
Leikari 11.02.2004 15:24:09 | |
---|
Videolla. Minä uskon ihan vakaasti näin. MTV on mielestäni musiikkimaailman suurin perkele, ei siksi että se soittaa pyllynpyöritysmusiikkia päivästä toiseen, vaan siksi että MTV:n myötä musiikki on sidottu esittäjän ulkonäköön. Musiikkia ei enää kuunnella, sitä nähdään. Ja tämä on mielestäni jo aivan käsittämätöntä. Eikös Levyraati -ohjelma telkussakin ole joku videoraati nykyään. Siellä missit ja idolsnaiset arvioivat esityksiä sen mukaan ,että pitivätkö kulloisenkin esiintyjän asusteista. |
Blue Moon 11.02.2004 20:01:06 (muokattu 11.02.2004 20:01:24) | |
---|
Leikari: Levyraati ---- videoraati Off-topicia mutta tuosta tuli mieleen, että onko tallenne - oli se sitten video tai levy - sittenkään se musiikin perimmäinen ja luonnollisin olomuoto? - It's been a long time coming - |