Kapane 09.05.2004 12:43:12 | |
---|
Olin tässä pari päivään sitten Tukholmassa ja hämmästyin kuinka paljon enemmän soitinkauppoja ja muusikoita oli siellä oli. Oleilin Medborgarplatsenilla (ei ydin keskustaa) ja 500 metrin sisällä oli 4 musiikkikauppaa, joista 3 oli erikoistunut vain ja ainoastaan vintage kitaroihin ja yksi oli bändisoittimiin keskittynyt. Muusikoita(soittimen kanssa käveleviä ihmisiä) näin kahtena päivänä yli sata (jostain syystä aina lasken nämä ihmiset). Tulinkin miettineeksi, että onko ruotsissa "skene" paljon vahvempi kuin suomessa? yleistä keskustelua aiheesta. mua ei huvita enää yhtään mikään.
[Kyllä Lähtee] |
Torniojaws 09.05.2004 12:45:33 | |
---|
Kyllähän se. On siinä syykin miksi ruotsalaiset menestyvät niin hyvin kaiken maailman kisoissa, sekä yleensäkin musiikkimarkkinoilla. Suomessa muusikkokulttuuri ei ehkä ole niin vahva kuin Ruotsissa. Näppituntumalta epäilisin myös, että Ruotsissa on huomattavasti enemmän muusikoita kuin Suomessa, varsinkin ns. kotisoittajia. A boon I ask thee, mighty shade, within this circle I have made, make me a werewolf strong and bold, the terror alike of young and old. |
Fortune 09.05.2004 12:47:41 (muokattu 09.05.2004 12:47:52) | |
---|
Ruotsissahan musiikkiteollisuus on erittäin iso osa kokonaisviennistä ja valtion tuki ja panostuskin on sitten sen vaatimalla tasolla. Eli siellä soittaminen voi olla jopa kannattavaa taloudellisesti. "Look behind you, a three-necked guitar!" |
Härski 09.05.2004 12:54:20 | |
---|
Kertonee jotain, että Ruostista on tullut Abbat, maailman luokan Studiomuusikoita, tuottajia ym. ja aikamoinen nippu nyttemmin sitten näitä katurock bändejä. Kaikki maailmalle jne... eipä ole Suomesta paljoa kuulunut. Onneksi edes Him ja Rasmus yrittävät... |
Kapane 09.05.2004 12:59:58 | |
---|
Onneksi edes Him ja Rasmus yrittävät... mutta sekin myös kertonee jotain että joka toinen bändi paita ruotsissa oli suomalaisen bändin paita. eli kyllä meissä on perkeleesti potentiaalia. ja ruotsalaiset nuoret rankkas suomalaiset bändit tosi korkeelle. esim. Him, cob, rasmus, apocalyptica, nightwish ja negative oli monen suosikkeja. suositumpia ne on varmaan siellä kuin täällä. mutta meiltä puuttuu se jenkki markknoiden superhitti, niinkuin esim. abba oli ja ruotsalaiset nykytuottajat ovat. suomalaiset ovat taas ohjaamisessa paljon paremmin tunnettuja, kuin ruotsalaiset. mua ei huvita enää yhtään mikään.
[Kyllä Lähtee] |
Torniojaws 09.05.2004 13:04:55 | |
---|
Suomesta tosiaan tulee valtavia määriä maailmanluokan hevi/rock-bändejä, mutta ongelmana on markkinoiden pienuus. Japani, Saksa, Ruotsi ja Norja. Joissain tapauksissa Italia & Espanja, mutta siinäpä ne. A boon I ask thee, mighty shade, within this circle I have made, make me a werewolf strong and bold, the terror alike of young and old. |
Härski 09.05.2004 13:12:44 | |
---|
Suomesta tosiaan tulee valtavia määriä maailmanluokan hevi/rock-bändejä, mutta ongelmana on markkinoiden pienuus. Japani, Saksa, Ruotsi ja Norja. Joissain tapauksissa Italia & Espanja, mutta siinäpä ne. Juuri näin. Ei sitä hevillä mennä tärkeisiin maihin, UK:hon ja Jenkkeihin... |
Kapane 09.05.2004 13:31:03 | |
---|
Juuri näin. Ei sitä hevillä mennä tärkeisiin maihin, UK:hon ja Jenkkeihin... jenkkeihin pääsis joillain hevillä, mutta hyviä nu-metal bändejä ei suomessa ole, eikä myöskään uusio grunge. ja suomalainen myynti räppikin on vain kopiota jenkkiläisestä... konemusakin on aika onnetonta kun vertaa isoihin nimiin. mua ei huvita enää yhtään mikään.
[Kyllä Lähtee] |
Härski 09.05.2004 15:00:43 (muokattu 09.05.2004 15:01:20) | |
---|
jenkkeihin pääsis joillain hevillä, mutta hyviä nu-metal bändejä ei suomessa ole, eikä myöskään uusio grunge. Aivan, jenkit eivät pidä oikeasta metallista, vaan just nu-metallista ja muusta paskasta. ja suomalainen myynti räppikin on vain kopiota jenkkiläisestä... Suomiräppi hyvä jos Suomessa myy. Jenkkeihin ei oo mitään toivoa menä, vähän niinkuin Suomikantria on sinne turha mennä tyrkyttämään. konemusakin on aika onnetonta kun vertaa isoihin nimiin. Niin, olihan se Darude kova sana noin vuoden. Siihen se jäikin. |
Kapane 09.05.2004 15:10:35 | |
---|
Suomiräppi hyvä jos Suomessa myy. Jenkkeihin ei oo mitään toivoa menä, vähän niinkuin Suomikantria on sinne turha mennä tyrkyttämään. toi ei kyllä oo ihan noinkaan. suomessa on kyllä kovia artisteja, mutta ne vetää suomeksi, ilman mitään kiinnostusta. rokindanortit ja fintelikensit vois kyllä heittää sinne syvimpään. mutta asiaan on tulossa muutos. Redrama oli jo piristävä poikkeus ja lisää on tulossa. mua ei huvita enää yhtään mikään.
[Kyllä Lähtee] |
Notefix 09.05.2004 16:24:46 | |
---|
Nooo, onhan Suomi ns. vakavassa musassa pidemmällä kuin Ruotsi. Se pitää aina muistaa vaikka poppiksessa hävitäänkin. My name is Baron, Notefix Baron " |
slowdive 09.05.2004 16:39:22 | |
---|
Nooo, onhan Suomi ns. vakavassa musassa pidemmällä kuin Ruotsi. Se pitää aina muistaa vaikka poppiksessa hävitäänkin. Ei kyllä pidä ihan paikaansa. Ruotsissa palkintoja pokkaa ja listoilla viihtyy mm. sellaiset singer/songwriterit kuin Jose Gonzalez, Nicolai Dunger ja Sophie Zelmani; näkisi sen päivän kun Suomessa nousisi hitiksi niinkin "vaikea" ja "vaihtoehtoinen" biisi kuin Jose Gonzalezin Crosses. |
Notefix 09.05.2004 16:49:50 (muokattu 09.05.2004 16:52:46) | |
---|
Ei kyllä pidä ihan paikaansa. Ruotsissa palkintoja pokkaa ja listoilla viihtyy mm. sellaiset singer/songwriterit kuin Jose Gonzalez, Nicolai Dunger ja Sophie Zelmani; näkisi sen päivän kun Suomessa nousisi hitiksi niinkin "vaikea" ja "vaihtoehtoinen" biisi kuin Jose Gonzalezin Crosses. Mä tarkoitin vakavalla ns. klassista musiikkia. My name is Baron, Notefix Baron " |
slowdive 09.05.2004 16:51:04 | |
---|
Mä tärkoitin vakavalla ns. klassista musiikkia. OK, no siitä en sitten tiedäkään mitään. |
M.i.k.key 09.05.2004 16:57:44 (muokattu 09.05.2004 17:01:06) | |
---|
OK, no siitä en sitten tiedäkään mitään. Ok. Nyt tiedät ainakin että se on vakavaa :) My name is Baron, M.i.k.key Baron.
Oho, melkein musiikkia!? |
Kapane 09.05.2004 21:45:19 | |
---|
Mä tarkoitin vakavalla ns. klassista musiikkia. ruotsilta kyllä puuttuu oma sibelius mua ei huvita enää yhtään mikään.
[Kyllä Lähtee] |
Degas 09.05.2004 22:17:34 | |
---|
Suomessa on 5.2milj asukasta Ruotsissa melkein 10milj asukasta Ehkä se jotenkin littyy tähän, |
Notefix 09.05.2004 22:18:53 | |
---|
ruotsilta kyllä puuttuu oma sibelius Ei niillä ole myöskään Rautavaaraa, eikä E.P. Salosta, joka on säveltäjänäkin mun mielestä erinomainen! My name is Baron, Notefix Baron " |
Härski 09.05.2004 22:23:33 | |
---|
Ei niillä ole myöskään Rautavaaraa, eikä E.P. Salosta, joka on säveltäjänäkin mun mielestä erinomainen! Ei olekaan, mutta jotain ihmeen syystä niillä menee silti aika saatanan paljon paremmin, kuin meillä täällä. Siinä ei paljoa Sibeliuskaan auta. |
Notefix 09.05.2004 22:35:03 | |
---|
Ei olekaan, mutta jotain ihmeen syystä niillä menee silti aika saatanan paljon paremmin, kuin meillä täällä. Siinä ei paljoa Sibeliuskaan auta. Toi nyt oikeastaan riippuu siitä, mitä arvottaa! jos vakavasti puhutaan, niin kyllä mä arvotan aika helvetisti sitä että meillä on esim Rautavaara ja Sibelius, riippumatta siitä että kaupalliset pikavoitot meneekin Ruotsiin! My name is Baron, Notefix Baron " |