Jani The Rock 09.04.2004 23:49:15 | |
---|
Suosikkibiisejä ja hyvän tuulen levyjä on kyselty, mutta pistetääs välillä toisinpäin. Eli mikä biisi välittää aivoosi negatiivista feng shuita tai ahistaa muuten vain? Onko tähän kenties joku konkreettinen syy? Mua itseä ahistaa pirusti Leevi and the Leavingsin biisi Pölyä ja tuhkaa. Se soi automankassa kun rattijuoppo törmäsi täysillä meidän auton perään. Olin silloin kai 7-vuotias. Toinen vastaava, tai oikeastaan vielä pahempi, on Adamskin 90-luvun alun jonkinsorttinen diskohitti Killer. Sen musavideo tuli TV:stä samaan aikaan kun luin pirun pelottavaa kirjaa. Jotenkin mä yhdistän ne edelleen, enkä kestä kuulla sitä biisiä ollenkaan. Rough and tough and plenty mean. |
Stain 10.04.2004 00:05:41 | |
---|
Joku karsea biisi joltain "hittilevyltä" jota kuuntelin pienempänä kun automme pyörähti pari kertaa ympäri ja suoraan ojaan. En ole onneksi sitä biisiä kuullut moneen vuoteen. Onhan niitä paskoja biisejä aika paljonkin mitä ei kestä kuunnella. Leevi and the leavingsillä oli joitain, en muista enää nimiä. Planned a show
Treasoned my roots
Ice cream snow
See you in June |
Mia 10.04.2004 01:13:36 | |
---|
Näköjään tuo autolla töytäily aiheuttaa helposti huonoja assosiaatioita. Itselläni tuollainen nimenomainen kolarointibiisi on Ultra Bran Kaunis ja ylpee. Vieläkin menee kylmät väreet kun kuulee sen alkuriffin. In the world where you can be anything-be yourself. |
Nazareth 10.04.2004 08:22:47 | |
---|
miä näin kaksvuotiaana telkkarista Nina Hagenin Zarah-biisin ja siitä jäi aikamoiset traumat.. edelleenki menee kylmät väreet selkäpiissä ku sitä vähäki matkaa kuulee.. jännä juttu tosin että ainut Hagenin kappale jota en vapaaehtosesti kuuntele "Yks kalja ja yks lapin kulta." |
6 Feet Under 10.04.2004 11:44:57 | |
---|
Yleensä noista hittitrancehumppadance-kokoelmista. Mental health and emotional balance have got nothing to do with me. |
sub zero 10.04.2004 12:12:27 | |
---|
Kaikki suomalainen iskelmä ahdistaa hiivatisti, niin 2000- kuin 1950-luvun. Se symbolisoi sellaista kalseaa tyhmyyttä, mauttomuutta ja ei-mihinkään-menoa. Tosin Veikko Lavin "ota löysin rantein" on aika rento |
rap1ds 10.04.2004 12:18:29 | |
---|
Onhan noita kasaribiisejä, joista tulee kyllä niin helvettillinen..... kävin m.netis markkinoimas sitä torin standardii ettei kukaa vie k-pajan classiccii |
rooster 10.04.2004 13:03:23 | |
---|
Peer Güntin Fuck The Jazz soi, kun sain tietää erään erittäin läheisen ihmisen kuolleen juuri. En tajunnut pysäyttää biisiä kun kelasin mielessäni äitipuoleni kuolemaa. Kuoleman olen jo hyväksynyt, mutta tuon biisin kuuleminen tuo mieleen sen hetkisen hirveän tuskan. En kertakaikkiaan pysty kuuntelemaan sitä. |
Lennu 10.04.2004 13:11:53 | |
---|
Lynyrd Skynyrdin Freebird soi, kun kuulin kaverin kuolleen lääkeyliannostukseen. Siinä tilanteessa putosin aika täysin, enkä ole kyllä biisiäkään kuunnellu sen jälkeen. Nyt kyllä vois, hyvähän se on. Varsinkin se loppurevitys. |
Torniojaws 10.04.2004 13:16:15 | |
---|
Ei nyt yksittäinen biisi, mutta kyllä jotkin biisit joissa on semmonen 4/4 jumputusbasso tekee kyllä heti oksetusreaktion ja mikäli biisi on muuten kuunneltava (Industrial) niin käsi kyllä hakeutuu samantien EQ:lle leikkaamaan matalimmat bassot pois. A boon I ask thee, mighty shade, within this circle I have made, make me a werewolf strong and bold, the terror alike of young and old. |
Lennu 10.04.2004 14:20:09 | |
---|
Ei nyt yksittäinen biisi, mutta kyllä jotkin biisit joissa on semmonen 4/4 jumputusbasso tekee kyllä heti oksetusreaktion ja mikäli biisi on muuten kuunneltava (Industrial) niin käsi kyllä hakeutuu samantien EQ:lle leikkaamaan matalimmat bassot pois. Ihanaa ku hifiä. |
el Bastardo 10.04.2004 14:21:39 (muokattu 12.05.2004 10:40:11) | |
---|
Eurovision tunnari on jotakin aivan kammottavaa mitä en oikein vieläkään pysty kuuntelemaan tai katselemaan ilman väristyksiä. Kammo em. tunnusta kohtaan on ollut tosi monta vuotta. Ihmettelin, miksi näin on, ja mutsi kertoi sitten että joskus tosi pienenä olin mummolla ja papalla hoidossa ja olin herännyt tuohon tunnusmusiikkiin ja säikähtänyt missä olin. Lisäksi Leevin Teuvo ja Blackin Its a wonderful world (tjsp) aiheuttaa väristyksiä. Liittynee niihin hetkiin, kun pienenä ymmärtää että tässähän loppujen lopuksi onkin tosi rajallisesti aikaa. |
Chemo 10.04.2004 14:40:38 (muokattu 10.04.2004 14:45:47) | |
---|
Eric Clapton - Tears in Heaven. Tuosta tulee liikaa mieleen oman elämäni suuret surukokemukset. Vaikkei se mihinkään tiettyyn hetkeen liitykään; tai yhdessä erityisessä muistotilaisuudessa ajattelin esittää tuon instrumentaalina, mutta valitsin tilalle viime hetkellä jotain muuta. Pelkäsin tosissani ettei olis pystynyt. Mä en vieläkään tajua miten Clapton pystyy. Noin muuten pahaa vibaa ei mulle yleensä tule sellaisesta musasta, josta en pidä. Kaikenlaiset ihmisten manipulointiin tähtäävät kappaleet - kuten esim. poliittiset, uskonnolliset, fasistiset, saatananpalvonnalliset yms tekeleet - voisivat ehkä tuodakin niitä. Ramalamadingdong. |
Anri8000 10.04.2004 14:44:35 | |
---|
No kylä skinny puppy on mulle yleensä aika karmivaa kamaa.outoa sinänsä,koska downloadista diggaan.. CMXn sametinpehmeä on kans jäänyt vähän ahdistavaksi kipaleeksi jostain teiniangsti vuosilta....hrrrr.... Elämä on vain osa jalkapalloa. |
ozz3 10.04.2004 15:08:13 | |
---|
No T.A.T.U.n Not Gonna Get Us aiheuttaa uskomattoman ikäviä kylmiä väreitä. Onneksi ei enää kuule juuri missään. Kyyneleihin kirvoittaa Eino Leinon Kaikk' On Niin Hiljaa Mun Ympärilläin (lausuttuna tai laulettuna), sekä Ismo Alangon esittämä Karjalan Kunnailla. Johtuen henkilökohtaisista syistä. SoiLa sanoo:
ja minä en oo mikään teini!!
TuPe sanoo:
etpä
Dog sanoo:
oot sinä |
Xebeche 10.04.2004 15:20:01 | |
---|
Suoranaisia traumaattisiin muistoihin perustuvia musiikista aiheutuvia ahdistustiloja en koe, mutta tietyt levyt onnistuvat kyllä kultivoimaan sellaisen ilmapiirin että alkaa pahemman kerran hirvittää. Esim. Diamanda Galásin performanssi "Schrei X", jossa Galásin kirkuminen on ainoa käytetty instrumentti. Eristyneisyyden ja paniikin tunne välittyy karmivan hyvin. Toinen vastaava on Akercocken "Goat of Mendes", joka saatanallisuudessaan pieksee kaikki bläkkisyrittelijät. (Onko tämä hyvä asia on tietysti vähintäänkin kyseenalaista, mutta voimakas levy se kuitenkin on.) Puhu vertauksin sokeille / Kivin, kepein kopeille / Sanoin suorin sioille / Pienin muodoin suurisuille. |
KMT 10.04.2004 15:32:56 | |
---|
Popeda- Kun mies unelmoi Ne sanat on melkein kuin viime vuodelta elämässäni... Passosooloa ei voi pistää pizzan päälle. |
oulukyllosa 10.04.2004 15:48:29 | |
---|
Leevi & the Leavings - Pimeä tie, hyvää matkaa ---"play some skynyrd,man!"--- |
KTR 10.04.2004 16:22:02 | |
---|
Kaikki eurodance-humppa ja Yön biisit tuo niin ahdistavan amis-fiiliksen, että oksettaa. Epämiellyttävyyttä to the maximum. |
Mr.Babbit 10.04.2004 16:33:23 | |
---|
varpunen jouluaamuna, tykkään laulaa ja soitella sitä huilulla, mutta nousee aina pala kurkkuun ja tulee huono olo, oma pikkuveli kun meinasi kuolla muutama vuosi sitten joulun aikaan.. muuten erittäin pahat vibat saan edelleen aikakoneen nti. groove-kappaleesta. siinä kiteytyy kaikki tyhjäpäisyys ja pinnallisuus, jota teininä vihasin ja vastustin ankarasti... |