Aihe: Mitä mieltä olette näytekappaleestani
1 2
Anonymous-jazz
25.05.2004 14:37:30

http://www.mikseri.net/www/play.php?type=hi&id=56942

Tämä kappale DEMO CD:llä haettaessa Orimattila-Instituutin musiikkiteknologian linjalle.

Itse olen koko kyseisen biisin soittanut ja tuottanut.

Vastauspäätös oli että:

21.5.2004

Kiitämme osoittamastanne mielenkiinnosta musiikkiteknologin koulutusta kohtaan. Valitettavasti jouduimme jättämään sinut haastattelujen jälkeen tekemissämme valinnoissa valittujen ulkopuolelle.
Teemujazz
ese
25.05.2004 14:41:50
Joo, kyllähän tuo iha asialliselta kuulosti, vaikken ehkä jazzizta paljoa ymmärräkää. Mutta ite tiedän pari tyyppiäjotka pääsivät sisälle. Demonauha sisälsi muutaman humppa coverin. En sitten tiedä mitä ne hakevat.
depe
25.05.2004 15:12:38
Menikö se haastattelu sitten perseelleen?
Ilman hauskaakin voi olla alkoholia.
Notefix
25.05.2004 15:29:28

Varmaan et sitten ollut sellanen tyyppi, jota he hakivat. Tuohon kai vaikuttaa aika monia asia ja esim. asenne ja luonne ovat ainakin omasta mielestäni aika tärkeitä ominaisuuksia.

Niin, tuo biisi. "illuminati", aika kompleksilta fuusiojazzilta kuulosti mun korvaan.
My name is Baron, Notefix Baron "
mr.muzak
25.05.2004 16:02:50
Varmaan et sitten ollut sellanen tyyppi, jota he hakivat. Tuohon kai vaikuttaa aika monia asia ja esim. asenne ja luonne ovat ainakin omasta mielestäni aika tärkeitä ominaisuuksia.

Puhut asiaa.. Omasta kokemuksesta tiedän että noille mus.tek.linjoille on vaikea päästä, ja vielä vaikeampi raadin valkata "sopivia" opiskelijoita. Joskus katkerana olisin voinut sanoa että melko fiilispohjalta nuo valinnat tehdään, mutta enpä ole edes katkera enää, joten en edes sano:)
oizo
25.05.2004 17:02:47
Tykkäsin kyllä tuosta vejättelystä. :)
Without music, life would be a mistake - Friedrich Nietzsche
J. Cool
25.05.2004 17:04:39

aika hmm mielenkiintonen biisi. oliko tota nopeutettu koneella? 1.24 alkaen on aika taipale-petrucciani -meininkiä. ja sit tos vähän myöhemmin uudelleen. noissa oli kyl ihan kivaa juttua. muuten tää on vähän ku olis pistetty liimalla aivan eri biisejä yhteen. kaipais mun mielestä jotain punasta lankaa.

toinen juttu sitten, että ei varmaankaan tarvi veivata kaikkein kryptisintä fuusioo kun tollaseen paikkaan hakee. uskosinpa että arvostavat enemmän hyvin kasaan pistettyä yksinkertasta pakettia, nythän tässä on kokoelma midiä ja pianoo ja kaikkea siltä väliltä aika lailla solmussa, myös balanssin puolelta. mut luulisin, että haastattelussa ei jutut napannu. ei kai noi muutenkaan kovin paljoo väkee ota sisään..
aivan hirrveetä menoa!
Jabbe
25.05.2004 17:15:07
Tällä varmaan pääsis paremmin sinne jazz-osastolle kuitenkin. ;)
Kaikenlainen turha dogmaattisuus on ehkä ainoo juttu joka on fundamentaalisesti perseestä. Ja jotta poikkeus vahvistaisi säännön kai sekin voi vaikuttaa lopputulokseen positiivisesti. Mut kuitenkin ne hyvät biisit on niitä parhaita.
ulina21
25.05.2004 17:29:33
Soundit kohillaan mutta ite biisistä ei saa kiinni millään.
Mako
25.05.2004 17:30:25 (muokattu 25.05.2004 17:34:30)

Eli, mitä mieltä olen näytekappaleestasi: mainiota. Jos ihan tuotantonäkökulmasta kuuntelee niin upeata, ihmettelen ettei "kelvannut", mutta toisaalta en tiedä mitä odottavat/mikä on yleinen taso, ja hakijoiden määrä.

Biisi (vai pitäisikö sanoa teos..) oli aika stanan monimutkainen, sisälsi mielenkiintoista rytmiikkaa kyllä, tuli mieleen positiivisesti varhaisempi lenni-kalle (ennen resettiä, en muista levyn nimeä..) ja sitten myös fuusiopuolta oli mukana, siitä en itse pidä joten ei tämä mahdottomasti kolahtanut. Liikaa osioiden vaihtelua ja suoritusta, vaatisi jotain 100 kuuntelukertaa näin hitaalta, että alkaisi tajuta tuota, jotenka: liian teknistä, upea luomus muttei kolahtanut ihan kympillä kuitenkaan. Olen turha arvostelemaan enempää kun en kerran tuon kaltaisesta pidä.
I must Create a System, or be enslav'd by another Mans. I will not Reason and Compare, my business is to Create -W.Blake
Mortal Jane
25.05.2004 17:33:10
Turha katkeruus pois.

Olen ite musiikkiteknologialinjalla ja tänne ainakin valittiin motivaation perusteella. Tarkoitan siis sitä, että taitavalla soittamisella ei pääsemisen kanssa ole mitään tekemistä.
Beware The Furious Kissa.
Teijo K.
25.05.2004 18:28:06

Turha katkeruus pois.

Olen ite musiikkiteknologialinjalla ja tänne ainakin valittiin motivaation perusteella. Tarkoitan siis sitä, että taitavalla soittamisella ei pääsemisen kanssa ole mitään tekemistä.

Mitä tuo musiikkiteknologia pitää sisällään? Hämmentävä termi näin basistille. Jotain hienoa kenties? Tulee miksauspöytä mieleen. :)

Ja näytebiisi, niin. Ei vain pysy perässä. Välillä tuntui kuin olisin eksynyt yleisurheilukisojen katsomoon, miesten 100m juoksun finaaliin. Ehkä en vain osaa. Todennäköisesti.
Hurjasa noiruudessani poltin tupakkia. En enää.
Bilharzia
25.05.2004 18:55:04
Pidin tästä.. Tuli mieleen Zappa ny ainaskin tossa alussa.

Saundit oli hyvät mutta jokseenkin muoviset.. johtuen noista konesaundeista.
www.LifeofDebauchery.Com
Vilhelmus
25.05.2004 19:33:45

Mitä tuo musiikkiteknologia pitää sisällään? Hämmentävä termi näin basistille. Jotain hienoa kenties? Tulee miksauspöytä mieleen. :)

Samalla linjalla hää ku minäkin, jos niinko tosissas kysyit.
mr.muzak
25.05.2004 20:05:05
Niin vielä itse biisistä... Sävellyksellisestihän tuossa on paljon näppärää fuusiojazz -juttua. Mutta ehkä se juttu mikä tässä eniten mättää on se, että raadin on mahdoton sanoa tästä sinun "oikeaa" osaamistasi. Ts. tämä kuulostaa soitannollisesti ajatellen jollakin tasolla "liian hyvältä ollakseen totta". Itse en uskaltaisi sanoa onko tämä hiirellä piirrettyä vai itse soitettua.. Ja myöskin tulee mieleen että jos vedät tähän tyyliin pianoa (jos se oli heille ilmoittamasi pääsoitin) niin ehkä se oikea opiskelupaikka olisi joku ihan joku muu kuin hakemasi opiskelupaikka.

Ja vielä itse kokonaisuudesta.. Musaa jota pitäisi soittaa oikeilla soittimilla akustisesti: pno+bass+drms.. varmasti olisi noussut pisteet jos olisit esim. äänittänyt nämä akustiset soittimet livenä _hyvällä_ soundilla jossain studiossa. Mulle ei tulisi mieleenkään pistää jotain midi-filee menemään tuollaiseen paikkaan (oli sitten soundit jopa Motif:sta:)). Jos tekee konepohjaista musaa, niin kaipa sitten voisi tehdä myös _konesoundeilla_, etsiä jotain mielenkiintoista soundimaailmaa tms. eikä imitoida akustisia soittimia (huonosti synan preseteillä). Mus.tek.linjoilla tuskin haetaan general midi:llä fuusiotiluja tekeviä tyyppejä, vaan jotain ihan muuta...

Mut mun musanäytekappaleen tilut jää kyllä kauas taakse, että pisteet sulle tiluista:)
Mouhi
25.05.2004 21:15:19

Näppärää soittoa, jossa ei ollut päätä eikä häntää.
Enpäkyllä jatsista mitään tajuakaan.
It's not the speed that kills you.
Nazareth
25.05.2004 22:34:18
en ymmärrä jazzista mitään oikeen mutta tuo kuulosti oikein hienolta :)
"Yks kalja ja yks lapin kulta."
Ville81
26.05.2004 15:49:29 (muokattu 26.05.2004 17:01:17)
"Opiskelu instrumenteissa on saanut jäädä koska olen jo muusikko"

"Opetusrepertuaari sisältää aivan kaiken mitä halutaan rockista jazziin. Jazz/Fuusio/Samba, sekä lattarirytmit ovat myös erikoisalaani."

"tiedän kyllä tämän rankan ammatin varjopuolet kun olen jo ollut puolivuotisen keikkaurani aikana cover/partybändin kosketinsoittaja 1.8.2003-1.3.2004 välisenä aikana"

GALLUP: "Pidätkö itseäsi bändissä parhaana? Oletko muiden yläpuolella?"
"Pidän, kukaan muu ei koskaan tajua mitään."

Jospa ongelma on asenteessa, nöyryyden puute? Ei pahalla, mutta kattelin noita artistisivujasi/kotisivujasi ihan Muusikoiden.netin ulkopuoleltakin ja vahva omahyväisyyden leima leimahtelee joka puolelta. Olet ihan hyvä pianisti käsittääkseni, mutta huonolla englannilla itsekirjoittamasi "Teemu is a great musician..." ja "Teemu has a great future in music business" ja muut tuontyyliset kehut itsestäsi menevät jo yli.

T. Ville (syksyllä 2004 toisella asteella)
*wink wink*
J. Cool
26.05.2004 20:30:09

ville sanoi asian fiksuiten. pointsit kotiin.
aivan hirrveetä menoa!
vanttera
26.05.2004 20:50:21
Luulen että meillä on tässä KMT:n ilkeä kaksoisveli. Ei millään hyvällä tietenkään.
Käy kattoon Poirot/Poiertin uuret sivuut. Viaraskirija kans.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)