Aihe: Konserttien vaisuus Suomessa?
1 2 3
MV
05.06.2004 14:43:56
Niin eli minua on oikeastaan aina mietityttänyt tämä asia. En itse ole ollut muissa isoissa konserteissa kuin tuolla metallican keikalla mutta mutta. Esimerkiksi kun näin Slipknotin suomen konsertista left behindin niin meno näytti aika vaisulta. Ei pojat näyttänyt paljon jaksaa moshata toisin kuin disasterpieces live dvd:llä mikä on kuvattu Lontoossa. Voi toki olla että sen dvd takia on satsattu aika paljon esimerkiksi pyrotekniikkaa toisin kuin helsingissä. Haluisin todellakin tietää mitä mammuttiorkesterit pitävät suomen keikoistaan. Mulla on aina ollut semmonen mielikuva että kaikki isot bändit käy täällä väkisin. Voin olla väärässä mut tuntuu vähän siltä että isot bändit meinais että: "Voi perkele kun joutuu taas täällä Suomessa vetämään pienelle ylöisölle ja muutenkin pienillä puitteilla. Tämä on aika kärjistettyä mutta kyllä se mielestäni vähän näin on. Saatan puhua paskaa mutta mitä mieltä muut on?
mitä tähän pitäis laittaa perkele?
Flash
05.06.2004 15:02:25 (muokattu 05.06.2004 23:21:53)

Saatat olla osittain oikeassa. Yleisömääristä se ei ole kiinni, mutta suomalainen yleisö on keskimääri jäyhempää ja ujompaa kuin monissa muissa maissa, eli meininkiä ei ole siinä määrin ja se meininki mitä on, on laadultaan huonompaa (humalaisia öykkäreitä enemmän ja "oikeasti" hyvää meininkiä vähemmän). On täällä silti ollut monia stadion, areena ja klubikeikkoja, joilla on ollut oikeasti hirveän hyvä meininki, joka on ulottunut kaikkiin katsomo-osiin. Etenkin hevibändien (klubi ja areena) keikoilla on monesti hyvä tunnelma. Mistä isompi paikka, sen vaikeampi on saada koko porukka meininkiin mukaan. Esimerkkinä esim. Bruce Springsteen, joka yritti kaikin keinoin kahtena iltana täydelle stadionille, mutta porukka ei vaan lähtenyt kunnolla messiin (syinä varmaankin mm. kesäilla valoisuus, suht. kylmä ilma ja viinan puute :). En usko, että Springsteenille itselleen jäi keikoista kovin hyvä fiilis muuta kuin keikkapalkkion osalta.

En usko, että ulkomaisilla artisteilla/bändeillä on sinänsä mitään Suomea ja Suomessa soittamista vastaan vaikka tämä onkin pieni markkina-alue. Päinvastoin monet tuntuvat pitävän Suomea yhtenä parhaista paikoista soittaa.
Rock And Roll Can Never Die
Kapane
05.06.2004 15:28:23

Kolmella suuremmalla keikalla olen ollut, ja mun mielestä niissä on jengi ollut todella hyvin mukana. Parhaiten knotissa hartwallilla. Metallican keikan ja varsinkin Bossin keikan hiljasuuden ymmärtää siinä, että jengi on vanhempaa eikä jaksa/uskalla heittäytyä kunnolla mukaan menoon, kuin alkoholin voimalla ja sitähän ei tunnetusti saa noissa mestoissa(kallista ja heti loppu tarjoilu/viina).

Mua vituttaa se kaikista eniten, että varsinkin tuo Metallicassa oli hitosti sellasta jengiä, jokka oli toiminnallaan heti arvostelemassa ja vittuilemasa koko keikalle. Munkin takana istu pari kolme kymppistä setää, joista toinen vittuili koko ajan siitä kuinka huono tämä keikka on ja siitä, että minkä takia yleisö pomppii ja hyppii ja jne... Toinen oli taas sellanen, että kun nousin hetkeksi ylös hän tuli ja koputti selkään ja rupesi vittuilemaan siitä, kuinka hän ei näe. sen jälkeen ku se oli pari kertaa koputtanu seisoin koko loppu keikan... saatana. jos ei itse ole tunnelmassa mukana täytyykö se pilata toisiltakin?
Parempi kuin Bizkit. [Kyllä Lähtee] MEKKALA #1 http://irc-galleria.net/channel.php?channel_id=268439
MV
05.06.2004 15:49:25
Saatat olla osittain oikeassa. Yleisömääristä se ei ole kiinni, mutta suomalainen yleisö on keskimääri jäyhempää ja ujompaa kuin monissa muissa maissa, eli meinkiä ei ole siinä määrin ja se meininki mitä on, on laadultaan huonompaa (humalaisia öykkäreitä enemmän ja "oikeasti" hyvää meininkiä vähemmän). On täällä silti ollut monia stadion, areena ja klubikeikkoja, joilla on ollut oikeasti hirveän hyvä meininki, joka on ulottunut kaikkiin katsomo-osiin. Etenkin hevibändien (klubi ja areena) keikoilla on monesti hyvä tunnelma. Mistä isompi paikka, sen vaikeampi on saada koko porukka meininkiin mukaan. Esimerkkinä esim. Bruce Springsteen, joka yritti kaikin keinoin kahtena iltana täydelle stadionille, mutta porukka ei vaan lähtenyt kunnolla messiin (syinä varmaankin mm. kesäilla valoisuus, suht. kylmä ilma ja viinan puute :). En usko, että Springsteenille itselleen jäi keikoista kovin hyvä fiilis muuta kuin keikkapalkkion osalta.

En usko, että ulkomaisilla artisteilla/bändeillä on sinänsä mitään Suomea ja Suomessa soittamista vastaan vaikka tämä onkin pieni markkina-alue. Päinvastoin monet tuntuvat pitävän Suomea yhtenä parhaista paikoista soittaa.

toi muaki vituttaa ku yleisö ei oo kunnolla mukana. Kyl mäki sen verran ujo oon et vois olettaa että en riehu ihan täysillä noissa konserteissa mutta yleensä oon aina ihan edessä ja siellähän se suurin meteli on ja siellä on aina melkeen kaikki messissä eikä siellä tarvii ujostella tai hävetä. Se onkin vähän eri asia jos on vaikka stadionkeikalla yleisössä istumassa niin ei siellä oikeen kehtaa niin paljon huutaa ku siellä ollaan kuitenkin sen verran hiljempaa.
ercciman
05.06.2004 15:55:08
klubikeikoilla on yleensä paljon parempi tunnelma kuin isoilla areenoilla
xoxoxoxo
aivokuolio
05.06.2004 16:14:36
täytyy myös tähän lisätä se, että aika moni näyttää televisiossa ja omilla konserttitallenteillaa selvästi vauhdikkaammalta ja "rankemmalta" mitä oikeasti on. editointi, nopeat leikkaukset ja ainoastaan parhaiden pätkien käyttäminen saa helposti aikaan illuusion, että nonii nyt siellä on nyt ollut varsinainen maanpäällinen helvetti. tottakai konsertti näyttä vaisummalta jos sitä tarkkailee itse paikan päällä.

ja tämä teksti tarkoitti nimenomaan noita rankempia akteja, slipknot & metallica.
Härski
05.06.2004 16:23:22
Käsittääkseni Iron Maidenilla ei ole tätä ongelmaa. Jengi on kuulemma messissä oikein tosissaan.
_teme
05.06.2004 16:59:16
Käsittääkseni Iron Maidenilla ei ole tätä ongelmaa. Jengi on kuulemma messissä oikein tosissaan.

Jahas. Ainakin viime joulun keikalla meno oli ihan normaalia.
Ei mitenkään ihmeellistä.
Tympee Huttunen
05.06.2004 17:07:12
Riippuu ihan paikasta ja porukasta. Esim. Dyecrestin ja Dragonforcen mukaan W.A.S.P. (aka. A.M.P.I.A.I.N.E.N.) oli paljon paremmassa vedossa nimenomaan Suomen keikoilla, kuin aiemmissa keikkapaikoissa. Eipä se tietenkään yllätys ole, kun 2500 ihmistä huutaa ja riehuu loppuunmyydyllä Caribialla.
"Macro, sillä on huonot vitsit ja se näyttää Jeesukselta."
Tee
05.06.2004 17:12:52
Suomessahan on paljon tätä ongelmaa että yritykset ostavat satamäärin lippuja ja sinne pääsee sitten jonkun vitun yrityksien kautta katsomaan jotain mikä ei heitä oikeasti edes kiinnosta.
:K
Teijo K.
05.06.2004 17:18:50

Suomessahan on paljon tätä ongelmaa että yritykset ostavat satamäärin lippuja ja sinne pääsee sitten jonkun vitun yrityksien kautta katsomaan jotain mikä ei heitä oikeasti edes kiinnosta.

Kuinkahan paljon nuo yritysten sponssiliput mahdollistavat isompien bändien tulon näille raukoille rajoille ylipäänsä? Sehän on varmaa tuloa bändille.
Hurjasa noiruudessani poltin tupakkia. En enää.
Bee-äf
05.06.2004 18:43:46
Suomeen tuleminen on ylivoimaisesti kalleinta Euroopassa kun on pakko ylittää itämeri - eli luulis että ne jotka tänne tulee niin myös haluavat soittaa myös täällä.
Myös ajattelis että kun bändi tietää keikastaan tehtävän videon niin he ehkä pistävät sitten viimesen päälle?
MV
05.06.2004 19:18:03
Suomeen tuleminen on ylivoimaisesti kalleinta Euroopassa kun on pakko ylittää itämeri - eli luulis että ne jotka tänne tulee niin myös haluavat soittaa myös täällä.
Myös ajattelis että kun bändi tietää keikastaan tehtävän videon niin he ehkä pistävät sitten viimesen päälle?

Aivan ja jos yleisö on tietoinen tästä niin kyllä siinä saattaa innostua ihan perkeleesti kun tietää että on itse mukana jonkun bändin live dvd:llä
kingdom
05.06.2004 23:46:08

Mutta vuosi sitten kesällä. Huhhuh mikä meininki. Mahtavaa suoraan sanoen, kavereiden kanssa oltiin istumapaikoilla mutta silti oli aivan uskomaton meininki päällä. Suurin osa istumakatsomoistakin seisoi, lukuunottamatta muutamaa pukuihmistä.

Ja tuosta Slipknotista, kuinka suuri osa porukkaa oli varsinaisesti tullut Slipknotia katsomaan? Oli se tosin itsellenikin aika uusi bändi, mutta silti olin menossa mukana. Konserttiyleisöä on monenlaista, suurin osa vanhemmista ei kai jaksa riehua hirveästi. Tämä ei tosin tarkoita sitä ettei muut lähelläolijat saisi niin tehdä.
You say you want a revolution, well you know, we all want to change the world...
ReBeat
05.06.2004 23:59:26

Suomeen tuleminen on ylivoimaisesti kalleinta Euroopassa kun on pakko ylittää itämeri...

Maksavatko isot bändit tosiaan itse Suomeen tulemisensa? Jotenkin kuvittelin, että joku Bruce Springsteenin kokoonpanon rahtaaminen tänne maksetaan kyllä järjestäjän puolesta ja järjestäjä on tyytyväinen, jos Bruce vain suostuu/ehtii keikkarundilla myös tänne.
Tekemällä ei synny musiikkia.
MV
06.06.2004 00:03:52
Mutta vuosi sitten kesällä. Huhhuh mikä meininki. Mahtavaa suoraan sanoen, kavereiden kanssa oltiin istumapaikoilla mutta silti oli aivan uskomaton meininki päällä. Suurin osa istumakatsomoistakin seisoi, lukuunottamatta muutamaa pukuihmistä.

Ja tuosta Slipknotista, kuinka suuri osa porukkaa oli varsinaisesti tullut Slipknotia katsomaan? Oli se tosin itsellenikin aika uusi bändi, mutta silti olin menossa mukana. Konserttiyleisöä on monenlaista, suurin osa vanhemmista ei kai jaksa riehua hirveästi. Tämä ei tosin tarkoita sitä ettei muut lähelläolijat saisi niin tehdä.

Hmm. Tarkoitin kyllä sitä Hartwall Areenan keikkaa vuonna 2002. Etippä jostain netistä sen keikan left behind.
kingdom
06.06.2004 00:24:08
Hmm. Tarkoitin kyllä sitä Hartwall Areenan keikkaa vuonna 2002. Etippä jostain netistä sen keikan left behind.

Ai sori. Uskon sanaasi, olen liian väsynyt etsimään mitään.
You say you want a revolution, well you know, we all want to change the world...
Jäsen X
06.06.2004 10:05:06
Kyllä se on vaan niin että tollasilla hämyisillä sisäkeikoilla yleisö vaan syttyy paremmin.. eli jäähallissa tms..
"Working on a sex farm, Trying to raise some hard love, Getting out my pitch fork, Poking your hay"
Dumb
06.06.2004 11:19:39

Esimerkiksi kun näin Slipknotin suomen konsertista left behindin niin meno näytti aika vaisulta. Ei pojat näyttänyt paljon jaksaa moshata toisin kuin disasterpieces live dvd:llä mikä on kuvattu Lontoossa. Voi toki olla että sen dvd takia on satsattu aika paljon esimerkiksi pyrotekniikkaa toisin kuin helsingissä.

Jos nyt tarkoitat tuota Slipknotin vetoa Metallican keikan yhteydessä, niin voisin olettaa, että yksi syy tuohon vaisuuteen on ollut myös se, ettei kyseessä ollut "heidän keikkansa" (siis, etteivät olleet pääaktina).
MV
06.06.2004 11:58:18
Jos nyt tarkoitat tuota Slipknotin vetoa Metallican keikan yhteydessä, niin voisin olettaa, että yksi syy tuohon vaisuuteen on ollut myös se, ettei kyseessä ollut "heidän keikkansa" (siis, etteivät olleet pääaktina).

Niinkuin sanoin kyse oli Hartwall Areenan keikasta vuonna 2002.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)