Kerrohan toki miltä paikkakunnalta olet. Kuopio on ainakin suhtautunut musiikkiharrastuksen tukemiseen jotenkin ala-arvoisen huonosti. Tänne on minun elinaikana rakennettu jos jonkinnäköistä hyppyrimäkeä, kuopio-hallia, kupla-hallia, lämmitettävä tekonurmi, jne suunniteltu jalkapallostadionia.. Mutta vasta viime viikolla kuulin, että kaupunki on tekemässä 8 bändikämppää entisen pieneläinklinikan tiloihin. Nuorisotaloilla on jotain bändikämppiä tietty, mutta ei niitä kovin totiseen treenaamiseen voi käyttää jos soittoaikaa järjestyy muutama tunti viikossa. Olen vissiin katkera, kun en itse ole noita urheilumahdollisuuksia juurikaan käyttänyt hyväksi, mutta jos täällä on ennestään jo kolme hyppyrimäkeä, joista suurin k90 niin onko se k120 niin tärkeä, että yhtä ainoata bändikämppää ei tarvitse järjestää ennenkuin sellainen on olemassa? Tai joku lämmitettävä tekonurmi, joka jo kuulostaa ihan vitsiltä minun korvaan. EDIT: Olisko tässä päättäjillä sellainen ajatus takana, että kun pistetään hyppyrimäkeä ja tekonurmea ja saadaan jotkut kisatkin kenties tänne niin saadaan Kuopio töllöttimestäkin oikein näkymään ja julkisuutta jne kaikenmaailman mainostajia paikan päälle. "Ne kakarat jotka niiden kitaroidensa kanssa mölyävät, niin eihän niistä koskaan mitään tule". Nyt kun kuitenkin muutama suomalainenkin bändi on saanut nimeä ihan mukavasti, niin vissiin täälläkin aletaan herätä ja Kuopion päättäjät toivovat, että kohta saadaan oma Him täältä. Esim. Ruotsissahan tilanne on kokolailla toinen ja erittäin moni bändi joka sieltä ponnistaa on aloittanut nimenomaan valtion/kunnan tukemassa bändikämpässä. Mulla on pappatunturi. Sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään - sen sorttinen. |
Me ollaan väsätty meidän autotallista kämppä soittotarkoitukseen ja hyvin pelittää. Vähän akustiikkalevyä (sitäkö se oli) ja kennoa seinille ni hyvä tulee.. Lähteekö kovakin ääni? Mitenkäs naapurit? You say you want a revolution, well you know, we all want to change the world... |