Kride2 14.07.2004 10:44:14 | |
---|
Ostin kannettavan mp3 soittimen ja ohjeissa sanottiin että laite soittaa videocd:itä.Mukaan tuli johdot joilla sai laitteen televisioon kiinni.Poltetaanko videocd itse vai ostetaanko ne jostain? Onko videocd:ssä kuvaa, musiikkia vai kumpaakin? |
Warlon 14.07.2004 10:56:15 | |
---|
VideoCD on nimensä mukaan cd-levy joka sisältää videota. Eräänlainen DVD:n esiaste, mutta videokuva on suuremman pakkauksen takia huonompaa. Levyjä voi polttaa itse, esim. Nero osaa sen tehdä. Myynnissä videocd:itä ei varmaan enää kovin paljoa ole kun dvd on syrjäyttänyt ne. Kehittyneempi versio vcd:stä on svcd, eli super videocd jossa kuvanlaatu on parempi, mutta videota levylle mahtuu vähemmän. Tässä ei lue mitään |
Kride2 14.07.2004 11:22:42 | |
---|
Elikä pystyykö mp3 soittimeni näyttää kuvaa kun se on kytkettynä televisioon? |
Warlon 14.07.2004 11:47:04 | |
---|
Elikä pystyykö mp3 soittimeni näyttää kuvaa kun se on kytkettynä televisioon? Kyllähän tuo siltä vaikuttaisi jos siinä tuki sille ilmoitetaan ja johdotkin on mukana. Tässä ei lue mitään |
kivi 14.07.2004 12:39:56 | |
---|
Myynnissä videocd:itä ei varmaan enää kovin paljoa ole kun dvd on syrjäyttänyt ne. Afrikassa ja monissa Aasian osissa video-cd pitää pintansa. Pikkubroidi toi mulle vastikään orjarannikon tän hetken suosituimman leffahitin "Baby Police" tuliaisiksi. Video-cd on hyvä formaatti, jos kehitysmaiden leffat kiinnostaa... |
Rock n 15.07.2004 13:01:08 | |
---|
Monissa CD -levyssä on bonuksena videotallenteita - artistihaastatteluja ja musiikkia. Näitä ei aina ole edes merkitty levykanteen. |
kivi 15.07.2004 13:43:51 | |
---|
Monissa CD -levyssä on bonuksena videotallenteita - artistihaastatteluja ja musiikkia. Näitä ei aina ole edes merkitty levykanteen. Joo, mutta ne ovat yleensä mpeg3-formaatissa, eli VCD:stä ei oo kysymys. |
Warlon 16.07.2004 13:19:46 | |
---|
Joo, mutta ne ovat yleensä mpeg3-formaatissa, eli VCD:stä ei oo kysymys. Sellainen pieni tarkennus tähän että mpeg3 -formaattia ei ole olemassakaan (tai on, mutta ei käytössä missään). VCD käyttää MPEG1 pakkausta ja nuo äänilevyjen bonusmateriaalit on yleensä myös pakattu tällä kodekilla vaikka eivät varsinaisia videocd:itä olisikaan. Luultavasti kiven ajatus kuitenkin vain sotkeutui mp3 -formaattiin joka sekin on itseasiassa MPEG1 Layer3 pakkausta. Tsekkaa: www.whitefrost.cjb.net |