Aihe: Varkauksien varalle
1
Bonham
23.07.2004 18:11:31
Ei näytä soittopeleihin kohdistuvat varkaudet loppuvan..

Olisko järkeä laittaa pystyyn pysyvä ketju vinkeistä ja kokemuksista vakuutusyhtiöiden ja pollareiden kanssa asioimisesta?
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Beowulf
23.07.2004 21:28:08

Olisko järkeä laittaa pystyyn pysyvä ketju vinkeistä ja kokemuksista vakuutusyhtiöiden ja pollareiden kanssa asioimisesta?

Tässä olisi ideaa.

Kärkeen olisi kysymys minulla aiheesta: Eli onko olemassa keinoa merkitä esim. kitaravahvistin vakuutusyhtiöissä/poliisilla? Eli siis vähän samaan tapaan kuin autojen etulasiin voi laitatuttaa sellaiset tunnisteet. Ymmärsikö kukaan tätä höpötystä?

Miten muut merkitsee omat laitteensa?
I´ve been locked in a cage, created by myself...
JuniperThree
24.07.2004 11:12:47
Tässä olisi ideaa.

Kärkeen olisi kysymys minulla aiheesta: Eli onko olemassa keinoa merkitä esim. kitaravahvistin vakuutusyhtiöissä/poliisilla? Eli siis vähän samaan tapaan kuin autojen etulasiin voi laitatuttaa sellaiset tunnisteet. Ymmärsikö kukaan tätä höpötystä?

Miten muut merkitsee omat laitteensa?

Pikkupoikana kun sain uuden pyörän niin sinne jonnekin piiloon kaiverrettiin oma sosiaaliturvatunnus... Vakuutusyhtiöiltä olen ainakin minä saanut sellasia UV-kyniä, näkyy siis vain UV-valossa kirjoitus... Mut kyllä sellanen kunnon kaiverrusmerkintä(ei pientä raapustelua, vaan oikein kunnon kaiverruskoneella/pikkuvingulla) kannattaa tehdä vahvistimeen... Hyvä paikka on elektroniikkaa suojaava metallikuori...
Jake24-25
24.07.2004 11:59:56

Olisi loistava idea laittaa pystyyn kuvailemasi pysyvä ketju. Itsekin olen hämmästyneenä ja erittäin tuohtuneena huomannut kuinka paljon viime aikoina on ollut soittokamoihin kohdistuneita varkauksia. Voimia kaikille soittimensa menettäneille ja toivottavasti saatte omaisuutenne takaisin sekä toivottavasti syylliset saadaan kiinni ja he saavat ansaitsemansa rangaistuksensa. Mielestäni soitinvarkausten rangaistuksissa voisi soveltaa aivan hyvin samaa asteikkoa kuin Villissä Lännessä hevosvarkaiden kohdalla - lynkkaustuomio!
"Rock´n Roll is Cool!" Jake T
Epämuusikko
24.07.2004 13:46:33
eikö voitaisi piilottaa kamoihin (elektroniikkakoloon kitarassa, rummuissa telineiden/lugien sisään, vahvistimissa johonkin kätköihin) jotain minikokoisia gps- lähettimiä? näkis sitte missä omat kamat sijaitsee. Oisko mahd? nimim. jos noita jostain sais niin ostaisin heti tusinan.
Svengi on vain tehokeino
Karlsson
24.07.2004 15:28:48
Vakuutuksista:

Kun itse olen näitä viimeksi pähkäillyt niin kotivakuutus korvasi soittovehkeitä 10000 mk asti eli oisko euroissa hieman alta 2000 €. Sehän ei välttämättä ole kovin kummoinen summa jos sattuu hieman arvokkaampia soittimia omistamaan. Laajennettu kotivakuutus korvaa muistaakseni jonnekin 83 000€:n asti sitten soittimia. Ja vaikka ne pöllittäisiin siis treenikämpältä. Käytännöt ja summat tietysti vaihtelevat vakuutusyhtiöissä.

Itseltäni on varastettu ainoastaan kerran yksi bassonuppi ja vielä tilasta jossa ei ollut kovin kummoinen lukitus. Poliisi teki raportin vakuutusyhtiölle, jossa mainittiin myös huonohko lukitus tilassa, mutta silti sain rahat korvaukseksi. Laitteen arvonkin sain itse arvioida, mitään kuitteja ei pyydelty. Tietysti näissä on aina joku omavastuu, joka pitää omasta pussista maksaa.
Yes ma´am, you can call me Sam!
JCM
24.07.2004 15:37:05

eikö voitaisi piilottaa kamoihin (elektroniikkakoloon kitarassa, rummuissa telineiden/lugien sisään, vahvistimissa johonkin kätköihin) jotain minikokoisia gps- lähettimiä? näkis sitte missä omat kamat sijaitsee. Oisko mahd? nimim. jos noita jostain sais niin ostaisin heti tusinan.

Nerokasta tekstiä. Tuohan olisi suorastaan loistava juttu!
Shun saturday iltoja, those having me nolostumaan.
Lubrication Midsummer Page kädenväännössä and can better tulitikkutempunkin,
what is naturally as Page allege canning appropriation combination sormella tulitikkuaskista röökin and firing its.
Bonham
24.07.2004 20:22:13
Nonni, tuolla ylhäällä seisoo... sinne siis kaikkea neuvoa yms.
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Jack Dude
24.07.2004 21:39:35 (muokattu 24.07.2004 21:41:13)
Aina kannattaa tutustua (koti)vakuutuksen ehtoihin, korvaako se treenikämpältä/autosta/keikalla viedyt kamat. Näissä on kuitenkin eroja vakuutusyhtiöiden välillä.

Kunnon lukitus oveen, soitinten sarjanumerot talteen ja vielä kuva vakuutusyhtiölle niin uskoisin että ainakin korvaukset varkauden sattuessa järjestyy. Tunnearvolle ei kuitenkaan vakuutusta saa, joten kamoja ei ainakaan esille kannata jättää yöksi autoon. Maalaisjärki onneksi toimii useimmilla :)

Aina välillä myös kuulee juttuja, että autosta/kämpältä on viety se ainoa kopio masterlevystä tai demosta. Näitä ei mikään vakuutus pysty korvaamaan, kaksin+ kappalein jäljennökset näistä tuotoksista.

Nämä nyt tulivat mieleen, tähän mennessä omat kamat ovat saaneet olla rauhassa. Onneksi. Viisaammat kertokoot lisää.

EDIT: No olinpa hidas ja vielä väärässä osoitteessa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)