Aihe: Hyvät kuulosuojaimet
1
KNud
03.10.2004 22:36:13
Onko jotain yleisesti hyväksi todettuja kuulosuojaimia bänditreenejä ajatellen?

Ite käytän korvatulppia mutta kun ne on suht hankalat jos aina välillä joutuu ottamaan ne pois. Sellaset kuppisuojaimet olis paremmat, mut toisaalta taas kerran testasin sellasia ja niiden kanssa se soitto ei kuulostanu yhtään siltä miltä sen olis pitäny. Ne tosin oli jotku ihan paskat.

Suositelkaa jotain hyviä kuppisuojaimia mitkä ootte ite hyviks todennu.
Nazareth
03.10.2004 23:53:17
Miä oon käyttäny Peltorin kuulosuojaimia ja ne on miusta ainaki iha hyvät.
"Two witches watch watches, which witch watch which watch?"
Jormaz
04.10.2004 00:04:50
Mä käytän aina ihan peruspeltoreita, semmoset aika isot tummanvihreet kupit. Jotkut halvat paskat puolalaiset kuppisuojaimet muuttaa bassot kumisevaksi muhjuksi jolloin soitosta ei tuu mitään. Mutta mutta, osta perushyvät Peltorit.
So the second guitar maestro turned out to be Andrey Pastilli?
Eemil
04.10.2004 00:50:17
Mä käytän myös treeniksellä Peltorin rumia ja vihreitä kuppisuojaimia kun korvakäytävät ei kestä käyttää tulppia pitkään.

On hyvä pitää mielessä, että normaalit kuulonsuojaimet, niin tulpat kuin myös kupusuojaimet on suunniteltu sellaisiksi että ne estävät käyttäjäänsä saamasta kuulovaurioita. Tämän takia ne leikkaavat pois suurimmaksi osaksi korkeita taajuuksia, jotka kuulon helpoiten vievät. Siksi myös esim. nämä rumat vihreät Peltorit saavat basson kuulostamaan pätkimättömältä mössöltä.

Treeniksellä ja keikoilla olisi taas optimaalista, että taajuuksia leikataan tasaisemmin joka alueelta, jotta korviin kantautuvat äänet kuulostaisivat edelleen siltä miltä niiden kuuluisikin, mutta silti kuulo ei vaurioituisi. Tätä tarkoitusta varten on tehty muusikoille ja kuuntelijoille omanlaisia kuulosuojaimia. Musiikkiliikkeistä löytyy.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)