Jani The Rock 23.10.2004 21:42:06 | |
---|
En oikein tienny mille palstalle olisin pistänyt joten pistin tänne. Elikäs. Nyt on jo pitemmän aikaa ollut tilanne se, että levyhyllyyn päin katsominenkin vituttaa. Sieltä ei kerta kaikkiaan löydy mitään mitä viitsisi kuunnella, vaikka levyjä on tuhoton määrä. Pistää soimaan sitten mitä vain, niin heti tulee semmonen olo että blahh. Bluussi, punkki, southern-rokki, rokabili, reggae, kaikki vaan kypsyttää. Jotain uutta siis varmaankin pitäisi löytää. Joku tommonen instrumentaalikama vois olla vaihteeksi ihan jees. Ei mitään rautalankaa, vaan pikemminkin jotain Tarantino-Morricone-Mehiko-henkistä kamaa, if you know what I mean. Eikä sen välttämättä tarvii olla instruakaan, vaan laulettukin käy. Löytyskö ehdotuksia? Yks bändi joka mun on jonkin aikaa pitänyt tsekata on Cadillac Hitmen - tietääkö joku tosta jotain? Entä tuleeko teille muille vastaavia totaalisen tympääntymisen kausia? Tuntuu vähän kummalta, kun tätä on kestänyt jo viikkotolkulla. Tottakai musan kuuntelu vaihtelee kausittain, mutta ei sen nyt näin pitäisi mennä. Eikä soittaminenkaan huvita sitten vähääkään. Oonkohan mä saanut yliannoksen musiikkia, vai lienenkö muuten sairas? Jos tuo uusiin juttuihin tutustuminen helpottais ja tois soittointoakin takaisin. Vai mikä lääke tähän tautiin nyt auttais? The road never ends for me, kid. |
Bonham 23.10.2004 21:44:49 (muokattu 23.10.2004 21:45:47) | |
---|
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
sub zero 23.10.2004 21:49:15 | |
---|
Entä tuleeko teille muille vastaavia totaalisen tympääntymisen kausia? Ei tule mitään tuollaista kun on niin laaja maku että ei voi kyllä kyllästyä kaikkeen samaan aikaan. What's there to live for? Who needs the peace corps? |
Härski 23.10.2004 22:12:16 | |
---|
Instrumeltaalimusasta voisin ehdottaa Sami Anttilan tekeleiden tsekkailua. Demostudiosta sitä löytynee myös. Eipä just nyt keksi muuta suositeltavaa. |
Feggy 23.10.2004 22:23:10 (muokattu 23.10.2004 22:35:12) | |
---|
En oikein tienny mille palstalle olisin pistänyt joten pistin tänne. Elikäs. Nyt on jo pitemmän aikaa ollut tilanne se, että levyhyllyyn päin katsominenkin vituttaa. Sieltä ei kerta kaikkiaan löydy mitään mitä viitsisi kuunnella, vaikka levyjä on tuhoton määrä. Pistää soimaan sitten mitä vain, niin heti tulee semmonen olo että blahh. Bluussi, punkki, southern-rokki, rokabili, reggae, kaikki vaan kypsyttää. Jotain uutta siis varmaankin pitäisi löytää. Joku tommonen instrumentaalikama vois olla vaihteeksi ihan jees. Ei mitään rautalankaa, vaan pikemminkin jotain Tarantino-Morricone-Mehiko-henkistä kamaa, if you know what I mean. Eikä sen välttämättä tarvii olla instruakaan, vaan laulettukin käy. Löytyskö ehdotuksia? Yks bändi joka mun on jonkin aikaa pitänyt tsekata on Cadillac Hitmen - tietääkö joku tosta jotain? Entä tuleeko teille muille vastaavia totaalisen tympääntymisen kausia? Tuntuu vähän kummalta, kun tätä on kestänyt jo viikkotolkulla. Tottakai musan kuuntelu vaihtelee kausittain, mutta ei sen nyt näin pitäisi mennä. Eikä soittaminenkaan huvita sitten vähääkään. Oonkohan mä saanut yliannoksen musiikkia, vai lienenkö muuten sairas? Jos tuo uusiin juttuihin tutustuminen helpottais ja tois soittointoakin takaisin. Vai mikä lääke tähän tautiin nyt auttais? Los Straitjackets, Link Wray ja Dick Dale. Less is more. |
Jake24-25 23.10.2004 22:41:29 (muokattu 23.10.2004 22:42:32) | |
---|
En oikein tienny mille palstalle olisin pistänyt joten pistin tänne. Elikäs. Nyt on jo pitemmän aikaa ollut tilanne se, että levyhyllyyn päin katsominenkin vituttaa. Sieltä ei kerta kaikkiaan löydy mitään mitä viitsisi kuunnella, vaikka levyjä on tuhoton määrä. Pistää soimaan sitten mitä vain, niin heti tulee semmonen olo että blahh. Bluussi, punkki, southern-rokki, rokabili, reggae, kaikki vaan kypsyttää. Jotain uutta siis varmaankin pitäisi löytää. Joku tommonen instrumentaalikama vois olla vaihteeksi ihan jees. Ei mitään rautalankaa, vaan pikemminkin jotain Tarantino-Morricone-Mehiko-henkistä kamaa, if you know what I mean. Eikä sen välttämättä tarvii olla instruakaan, vaan laulettukin käy. Löytyskö ehdotuksia? Yks bändi joka mun on jonkin aikaa pitänyt tsekata on Cadillac Hitmen - tietääkö joku tosta jotain? Entä tuleeko teille muille vastaavia totaalisen tympääntymisen kausia? Tuntuu vähän kummalta, kun tätä on kestänyt jo viikkotolkulla. Tottakai musan kuuntelu vaihtelee kausittain, mutta ei sen nyt näin pitäisi mennä. Eikä soittaminenkaan huvita sitten vähääkään. Oonkohan mä saanut yliannoksen musiikkia, vai lienenkö muuten sairas? Jos tuo uusiin juttuihin tutustuminen helpottais ja tois soittointoakin takaisin. Vai mikä lääke tähän tautiin nyt auttais? Tiedän kyllä täsmälleen tilanteesi. Minullakin on toisinaan ollut vastaavanlaisia useimpiin levyihini kyllästymisiä. Hyvä lääke tähän oli minun tapauksessani jazz, koska sitä en kuuntele niin usein kuin rockia. Oletkos Jani kokeillut jazzin kuuntelua? Viimeksi kun itselläni oli tympääntymisen kausi, laitoin soittimeen jonkin Duke Ellingtonin levyn ja soitin sitä pari päivää putkeen. Ellingtonin kuuntelu auttoi ja kun hieman sen jälkeen aloin taas kuunnella normaalisti rock ja blues levyjä olo oli aivan toisenlainen. Ehdottaisin, että laitat jonkin jazz levysi tai jonkin muun harvemmin soivan levysi soimaan. Kannattaa myös käydä kirjastossa lainaamassa jotakin sellaista musaa jota ei muuten kuuntelisi. Älä vaivu epätoivoon, Jani. Uskon, että toivut vielä. Tällaisia lempimusaan tympääntymisen kausia tulee kaikille. Hyvää syksyn jatkoa! "Rock´n Roll is Cool!" Jake T |
gheisari 23.10.2004 23:18:41 | |
---|
Tsekkaa ulos uus Avril Lavigne! |
Jani The Rock 24.10.2004 09:44:29 | |
---|
Kiitoksia ideoista. Los Straitjackets onkin jo pitkään ollut "bändejä joihin pitäisi tutustua" -listalla. Link Wrayta mulla on ollutkin, mutta tällä hetkellä ei olekaan yhtään levyä. Gov`t Mulen uutta levyä olen jonkin verran kuullut eikä huono ole sekään. Dzäässiajatus ei myöskään ollut kehno, mutta sen pitäisi sitten kyllä olla jotain bluespohjaista juttua. Avril Lavigne saa kyllä olla ihan rauhassa. Perrhana, kai tässä pitää ottaa itseään niskasta kiinni ja lähteä surffailemaan noiden surffibändien sivuille tutustumaan tuotantoon. Goofin` Recordsissa onkin hyvin tota surf-osastoa. Ja tilata levykaupasta Link Wrayta ja vaikka Crampsia. Niin ja ne Julee Cruisen puuttuvat levyt. Ja jotain leffasoundtrackeja voisi kanssa hommata lisää. Ei muuta kuin haku päälle joo. Ja Morriconen A Fistful of sounds -levy soimaan. Kais se siittä. Lisääkin idiksiä saa laittaa. The road never ends for me, kid. |
Kitaravirtuaali 24.10.2004 09:53:24 | |
---|
Jos instrua haluat, niin koeajapa irkku- ja kelttifolkki. Saa myös hyviä uusia ideoita sävelkulkuihin. |
Feggy 24.10.2004 09:56:08 | |
---|
Ai niin! Tää ei ole instrua, mutta Bellbottom recordsista saa vihdoin cd:llä julkaistua The Gun Clubin Miami-klassikkoa. Siinäkin on mehikolaista värinää. Less is more. |
author 24.10.2004 16:27:31 | |
---|
Hiljaisuus on myös tärkeä osa musiikin kuuntelussa. Koitappa olla viikko tai kaksi kuuntelematta mitään. Bugger. |
Kitarajeesus 24.10.2004 21:33:43 | |
---|
Ei tule mitään tuollaista kun on niin laaja maku että ei voi kyllä kyllästyä kaikkeen samaan aikaan. Mä oon kans tässä onnellisessa asemassa. Aina hyvä fiilis. Kuuntele Herbie Hancockin ja Miles Davisin fuusiotuotantoa, Eternal erectionia, Opethia, Magyar possea, Sigur rosia, Einojuhani Rautavaaraa, Sergei Rachmaninovia, ATB:ta, Claude Debussya tai vaikka Sonata arctican uutta. Ei helvetti tähän hienon musiikin paljouteen voi kyllästyä. Musiikki on elämä. |
Stain 24.10.2004 21:56:13 | |
---|
En osaa sanoa, mutta kannattaa tutustua välillä erilaiseen musiikkiin, vaikka olisikin ennakkoluuloja. Samantyylinen musa alkaa pidemmän päälle tympimään. Myytävänä iso pino lukion oppikirjoja Kuopiossa! Laita pikaviestiä jos tarvitset jonkun kirjan. |
Jani The Rock 24.10.2004 22:04:57 | |
---|
En osaa sanoa, mutta kannattaa tutustua välillä erilaiseen musiikkiin, vaikka olisikin ennakkoluuloja. Samantyylinen musa alkaa pidemmän päälle tympimään. Näinhän se on. Joskin kyllä mulla mielestäni on suhteellisen laaja musiikkimaku, vaikka tota rokkiosastoa tulee yleensä hehkutettua. Pistin muuten Los Straitjacketsia tilaukseen. Ja laitoin Jungle Recordsiin kyselyn tosta Cadillac Hitmenistä, kun kävin niiden sivuilla ja siellä oli näytepätkiä biiseistä. Ihan saatanan asiallisen kuuloista länkkäri-instrua. The road never ends for me, kid. |
jogo3000 24.10.2004 22:06:57 | |
---|
Hiljaisuus on myös tärkeä osa musiikin kuuntelussa. Koitappa olla viikko tai kaksi kuuntelematta mitään. Kyllä. Hiljaisuus auttaa todella paljon. Tämä on tullut todettua monta kertaa. "Et ole mikään seuramies." -Guderian |
Margarita 24.10.2004 22:09:40 | |
---|
The Mutants. Garagemamborokkenrollia. Ei mitään rautalankaa. |
Lauri M 09.11.2004 20:30:48 | |
---|
An Evening With John Petrucci & Jordan Rudess |
Chemo 09.11.2004 21:15:41 | |
---|
Löytyskö ehdotuksia? Kappas. Mähän olen missannut tämän Janin ketjun. Mulla todellakin olisi ehdotus. Olen tätä kyllä hehkuttanut täälläkin: Ry Cooder & Manuel Galban - Mambo Sinuendo Jos Kuuba kelpaisi Mehikon sijaan? ...ja jos uskot tuon, uskot mitä vain! |
Jani The Rock 09.11.2004 21:30:35 | |
---|
Jos Kuuba kelpaisi Mehikon sijaan? Miksipä ei. Tota Los Straitjacketsia tuli nyt hankittua ja sepäs kyllä kannatti. Kolisee tosiaankin. Lisäksi kaivelin levyhyllystä intiaanimusiikkia, Mano Negraa ja muuta vastaavaa. Kyllä taas musa soi, mutta aika vähästä on ollut tommosen rokkenrollimman ulkomaisen musan kuuntelu viime aikoina. Taitaa olla joku yliannostus. The road never ends for me, kid. |
Kimmo72 09.11.2004 22:41:31 | |
---|
An Evening With John Petrucci & Jordan Rudess Konpaten Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan |