Aihe: Musiikkiin liittyviä aloja
1 2
author
17.11.2004 18:54:15
Pulmana on mitä tekis lukion jälkeen. Lukiossa on pääaineena ollut Fysiikka ja Maantieto, lisäksi kielet ovat kiehtoneet. Haaveena olisi opiskelu ulkomailla mutta ala ei ole vielä niin varma.

Ja miksi ei ? Koska tällä hetkellä jos multa kysytään miksi mä haluan isona, vastaus on yksinkertaisesti Rocktähdeksi :)

Jos nyt kuitenkin ajatellaan realistisesti, ja lykätään sitä rocktähteyden haavetta hamaan tulevaisuuteen, niin mitä erilaisia musiikkialoja on olemassa muuta kuin soittaminen ja musiikinopettaja. Eli ammatteja jossa ollaan jollain tavalla musiikin kanssa tekemisissä.

Se olis plussaa jos sitä ammattia voisi harjoittaa myös kansainvälisesti eli pääsisi mahdollisesti kehittämään kielitaitoja.
Hohhoijaa
17.11.2004 19:08:18
Studiotyöskentely ja muu äänittely, perhaps?
Blend
17.11.2004 19:11:25
Pulmana on mitä tekis lukion jälkeen. Lukiossa on pääaineena ollut Fysiikka ja Maantieto, lisäksi kielet ovat kiehtoneet. Haaveena olisi opiskelu ulkomailla mutta ala ei ole vielä niin varma.

Ja miksi ei ? Koska tällä hetkellä jos multa kysytään miksi mä haluan isona, vastaus on yksinkertaisesti Rocktähdeksi :)

Jos nyt kuitenkin ajatellaan realistisesti, ja lykätään sitä rocktähteyden haavetta hamaan tulevaisuuteen, niin mitä erilaisia musiikkialoja on olemassa muuta kuin soittaminen ja musiikinopettaja. Eli ammatteja jossa ollaan jollain tavalla musiikin kanssa tekemisissä.

Se olis plussaa jos sitä ammattia voisi harjoittaa myös kansainvälisesti eli pääsisi mahdollisesti kehittämään kielitaitoja.

Nooh, tietty sitä voi opiskella ihan vaan säveltämistä tai sitte yliopistossa on musiikkitieteen linja. Siellä on tietääkseni plussaa jonkinlainen tietämys musiikin teoriasta ja kokemus jonkin instrumentin kanssa, mutta ei kuitenkaan niin jyrkkä pakko kuin esim AMK:n musiikkialalla. Suhteessa se on aika uusi tieteenala, joten varmasti pääse hyödyntämään kielitaitojaan tutkijana ja tietenkin ihan opiskelun ohella. Uusissa tieteenaloissa kun usein kirjat ovat englannin kielisiä.
Taikka sitten voi opiskella musateknologiaa pop/jazz konsus. Sieltä sitten valmistuu tietääkseni vaikkapa soittimien rakentajaksi. Soitinliikkeitten myyjät tietääkseni ovat usein käyneet kyseisen koulutuksen.

- Blend kuittaa
Dubbidubbiduu
author
17.11.2004 19:19:54 (muokattu 17.11.2004 19:25:06)
Studiotyöskentely ja muu äänittely, perhaps?

No kävi tuokin mielessä, mutta on sen verran vähän tietoa, että millä alalla tuota voi edes opiskella.

Taikka sitten voi opiskella musateknologiaa pop/jazz konsus

Tää tarkoittaa todennäköisesti sitä, että pitää pitää pop ja jazz musiikista.

Ja en tiedä tosta yliopiston musiikkitieteen linjasta, kun ei tuo tutkiminen kuulosta kovin mielekkäältä. Että mielummin jotain konkreettista ja käytännönläheistä toimintaa.
Valokaari
17.11.2004 19:33:34

ammatteja jossa ollaan jollain tavalla musiikin kanssa tekemisissä.

Ääni- ja valoteknikko, a.k.a roudari?

Mielenkiintoista puuhaa, mutta vastapainona työn fyysinen ja henkinen raskaus onkin sitten aivan omaa luokkaansa ja vaarana on loppuunpalaminen, jonka jälkeen voi sitten vaikka muistella "vanhoja hyviä aikoja" M.netissä.
Monet ovat kutsutut mutta harvat valitut...
Rok rok.
paranoid android
17.11.2004 19:35:22
Minulla on juuri sama ongelma. Enkä tiedä yhtään mitä tekisin, jotain musiikkiin liittyvää sen pitäisi olla.
Nahkaliivit paukkuu.
Prowleri
17.11.2004 19:42:12
Jyväskylän AMKlla on mielenkiintoinen uusi musiikkibisneksen linja missä sekoitellaan musiikin, musateknologian ja liiketalouden opintoja ja tutkinnon aikana suoritetaan opintoja Suomessa, Englannissa ja Hollannissa. Opiskelukieli englanti.
Njän njän njän njää, njän njää, njännä nää njännjännjää. -Absoluuttinen Nollapiste: Harhailua Maastossa
paranoid android
17.11.2004 19:43:26
Jyväskylän AMKlla on mielenkiintoinen uusi musiikkibisneksen linja missä sekoitellaan musiikin, musateknologian ja liiketalouden opintoja ja tutkinnon aikana suoritetaan opintoja Suomessa, Englannissa ja Hollannissa. Opiskelukieli englanti.

Niin tuo tosiaan olisi mielenkiintoinen mutta minä ainakin haluaisin tehdä opiskeluni suomeksi.
Nahkaliivit paukkuu.
author
17.11.2004 19:43:36 (muokattu 17.11.2004 20:38:09)

Tää kuulostaa jo ihan lupaavalta.

edit. Paitsi että sinne on varmaan melko vaikea päästä. Annual Intake : 10.
Mule
17.11.2004 19:47:24

Tule mun kanssa Turun Konservatorioon, valmistutaan musiikkiterapeuteiksi. Ei, oikeasti jokin musiikin ala kiinnostais.
Pastilli?
Prowleri
17.11.2004 19:49:22 (muokattu 17.11.2004 19:51:27)
Tää kuulostaa jo ihan lupaavalta.

On ilo olla avuksi. Olen harkinnut itsekin mutta en kyllä varsinaisesti vielä kauhean vakavissani, yksi tutkinto tässä jo tekemistä vailla :)
Njän njän njän njää, njän njää, njännä nää njännjännjää. -Absoluuttinen Nollapiste: Harhailua Maastossa
author
17.11.2004 19:50:28
Tule mun kanssa Turun Konservatorioon, valmistutaan musiikkiterapeuteiksi.

Mitä se terapeutti noin käytännössä tekee ? Soittaa potilaille musiikkia ?
Spiralmind
17.11.2004 19:50:58

Itsekin tuota just oon miettinyt. Lukiosta valmistuin 2003. Menin sitten Lappeenrannan teknilliseen lukemaan tietotekniikkaa, mutta tajusin ettei kiinnosta oikeestaan pätkääkään, niin jätin sitten kesken.
Nyt on niinkun välivuosi ja loisin täällä kotona. Ens keväänä pitäis johonkin hakea, kun vaan keksis minne. Ikaalisten soitinrakennuslinjaa oon ainakin harkinnut.
Sanity is just the majority of lunatics setting the standard.
author
17.11.2004 19:57:21 (muokattu 17.11.2004 19:57:56)
Itsekin tuota just oon miettinyt. Lukiosta valmistuin 2003. Menin sitten Lappeenrannan teknilliseen lukemaan tietotekniikkaa, mutta tajusin ettei kiinnosta oikeestaan pätkääkään, niin jätin sitten kesken.
Nyt on niinkun välivuosi ja loisin täällä kotona. Ens keväänä pitäis johonkin hakea, kun vaan keksis minne. Ikaalisten soitinrakennuslinjaa oon ainakin harkinnut.

Aluksi mullakin oli aikomus mennä rakennusteknilliseen mutta kun miettii jaksaako sitä koko loppuelämänsä olla tekemisissä matikan ja fysiikan kanssa. No eihän toi nyt ainoastaan mitään laskemista ole mutta kuitenkin.

Tota soitinrakentajankin ammattia olen haaveillut, mutta kun viimeksi on veistä käyttänyt seiskalla niin ei taida oikein meikäläisellä rahkeet riittää.
Mule
17.11.2004 20:03:27

Mitä se terapeutti noin käytännössä tekee ? Soittaa potilaille musiikkia ?

Mun ymmärtääkseni siihen kuuluu työskentely kehitysvammaisten kanssa, soittaa ja laulaa. Voi myös olla, että mielikuva meni ohi kaukaa takavasemmalta..
Pastilli?
Bonham
17.11.2004 20:05:11
Aiheesta tulisi loistava FAQ... listaa opinahjoista, linjoista ja paikkakunnista...
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Härski
17.11.2004 20:11:10
Aiheesta tulisi loistava FAQ... listaa opinahjoista, linjoista ja paikkakunnista...

Totta. Asiantuntijat, hoi! Listailkaapas.
Tupuna
17.11.2004 20:32:41
Nooh, tietty sitä voi opiskella ihan vaan säveltämistä tai sitte yliopistossa on musiikkitieteen linja. Siellä on tietääkseni plussaa jonkinlainen tietämys musiikin teoriasta ja kokemus jonkin instrumentin kanssa, mutta ei kuitenkaan niin jyrkkä pakko kuin esim AMK:n musiikkialalla. Suhteessa se on aika uusi tieteenala, joten varmasti pääse hyödyntämään kielitaitojaan tutkijana ja tietenkin ihan opiskelun ohella. Uusissa tieteenaloissa kun usein kirjat ovat englannin kielisiä.

?? Millä perusteella sanot musiikkitieteen olevan uusi tieteenala? Miten perustelet uutuuden?

Jaahans. Noh, jos tekee opinnäytetyötä musiikkitieteeseen tai mihin tahansa tieteenalaan "uutuudesta" riippumatta, joutuu menemään aina ensisijaisiin lähteisiin, ja usein nämä ovat vieraskielisiä. Yliopistossa luetaan paljon englanninkielistä tekstiä opinnoissa ja opinnäytetöihin, ja englanniksi luetaan KAIKKIALLA, ei riipu tieteenalan uutuudesta tai vanhuudesta. Olen lukenut filosofian opintoihinikin vaikka kuinka monta englanninkielistä kirjaa ihan approbatur-tasolla, joten niin - miten sen tieteenalan uutuuden kanssa sitten? :D

T. musiikkitieteilijä
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
Spiralmind
17.11.2004 21:25:57

Sanity is just the majority of lunatics setting the standard.
Aminohappo
17.11.2004 22:21:00
Onhan olemassa näitä musiikkiterapeutteja.
Totally Addicted To Bass
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)