Preesus 17.11.2004 02:39:03 | |
---|
Mä olen tehnyt musaa iskelmässtä-blackiin, Kaikkea taivaan ja helvetin välliltä ja kuunellu!! Mulle musiikki on musiikkia, olkoon sitten mitä tahansa, Tottakain on huonoja ja hyviä biisejä! mutta ei paskoja mussiikki tyylejä!! Mitä mieltä olet?? |
_Petri_ 17.11.2004 04:37:08 | |
---|
Erittäin vapaamielinen olen nykyään. Kaikki hyvä kelpaa. Joskus ärsyttää sellaiset ihmiset, joiden eka kommentti jotain kuunnellessa on "ai tää on jotain {random-musiikkityyli}-paskaa, vittu laita pois hyi". Itse tykkään kuunnella, soittaa ja säveltää lähes kaikkea. Levyhyllyssäkin on esim. Bodomin, Absoluuttisen Nollapisteen, Pink Floydin, Plutonium 74:n, Yesin ja Leevi & the Leavingsin levyjä siististi sopusoinnussa keskenään. Tylsäähän se olisi rajoittaa musiikkimakunsa vain johonkin. Kyllä pitsaan ja kepattiinkin kyllästyy jos ei muuta syö. Ei se muoto vaan se sisältö. |
koera 17.11.2004 04:38:31 | |
---|
Jheps. Kunnon kännikirjoitukseen kunnon kännivastaus. Hälpätihämmää häpätihää. Se on huumori mikä naurattaa. |
MC JayD 17.11.2004 06:15:16 | |
---|
Virsistä heviin on soiteltu ja soitellaan. Semmosta se sitte tahtoo olla, sano. |
Bobana 17.11.2004 06:36:54 | |
---|
Ei ahista. Löytyy levyhyllystä JJ Cale:sta Deicide:en ja kaikkia kuunnellaan. Olen myös sitä mieltä että jos on tai luulee edes olevansa hyvä muusikko, on osattava soittaa kaikenlaista jazzista mättöön. Ja näistähän sekoittuu aina oma soppansa joka sitten kuulosta siltä omaperäisyydeltä kunkin soittajan tuotoksena. |
Phobophile 17.11.2004 07:43:46 | |
---|
Sadistik Exekutionista Joy Divisioniin. Periaatteenani olen yrittänyt pitää että kaikki mikä kuulostaa hyvältä on kuuntelussa. Eri asia sitten onkin että mikä kuulostaa minun korvaani hyvältä. Descanting the insalubrious |
Sertzo S 17.11.2004 08:30:54 (muokattu 17.11.2004 08:46:39) | |
---|
Oooperan suhteen myönnän ahdasmielisyyteni. Mikään muu taidemuoto ei ole niin tuettu(lue ylituettu) kuin se. Suomessa n. 600 ihmistä on vakituisessa työsuhteessa oopperassa, Ruotsissa 500 eli sata vähemmän, vaikka on väkirikkaampi maa -mikä epäsuhde. |
Von Härskiburg 17.11.2004 09:09:20 | |
---|
Vaikea sanoa. Kaikista musiikkityyleistä löytyy omat hyvät puolensa, mutta en silti kuuntele esim. örinämetallia, vaikka joillain sentyyppisillä bändeillä onkin esim. kovia rumpaleita. "Siellä on ja pysyy", sanoi spitaalinen kun bordellista tuli. |
Bee-äf 17.11.2004 09:19:16 | |
---|
On hyvin vähän musiikkia jota inhoan niin paljon, etten edes teknisluontoisesti niitä pysty kuuntelemaan - ehkä jotkut muoti-indiebändit. Hyvin suuri osa musiikista on sellaista ihan jees-osastoa, herättää hieman enempi tai hyvin vähän mielenkiintoa. Hyvin harvat bändit ja artistit sitten kolahtavat tosi lujaa. |
Agag 17.11.2004 09:43:18 | |
---|
Ennen olin erittäin ahdasmielinen. Nyt kun ikää on tullu lisää olen oppinut arvostamaan musiikkia laidasta laitaan. Ainoa musiikki mitä en voi sietää on tämä Toyota-amis-mullaonisoinsuppari-bassottäysille-tekno Suck my dick! -John Holmes- |
Mechanizm 17.11.2004 09:58:16 | |
---|
EI napaa: * Eurotekno/disko * Iskelmä (pääosittain) * Ooppera Muuten kyllä menee kaikenlaista Abbasta Zappaan. And if the band you're in starts playing different tunes
I'll see you on the dark side of the moon |
Tellervo 17.11.2004 10:00:28 | |
---|
Ahdasmielisyyteni on varmaan aika suhteellista, riippuu mihin vertaa. En ole yhden lajin tyyppi, enkä kahden tai kolmenkaan, mutta omat ennakkoluuloni ne on minullakin. Tai sanotaanko että kaikki musiikki saa puolestani olla vapaasti olemassa, mutta ihan kaikkea en jaksa itse kuunnella. Lähinnä listakonehumppa ja äärimusta metalli ovat ensimmäiseksi mieleentulevat, joita en kotistereoissani soita. Jazzia en vierasta, mutta omissa levyissäni sitä ei ole, klassista sen sijaan jonkun verran on vaikka kauhean usein sitäkään ei tule kuunneltua. Vielä tästä olisi varaa avartua, paljon. Turhanpäiväinen älykkyys syö ihmistä rotan lailla. – Dave Lindholm |
Jani The Rock 17.11.2004 10:12:27 | |
---|
En ole järin ahdasmielinen. Sitä kyllä poden, että kuuntelen eri genreistä vain muutamaa bändiä/artistia ja loput ovat täysin yhdentekeviä. Levykokoelmakin on laaja, mutta sisältää yllättävän harvojen esittäjien tuotantoa. Ajattelu kulkee vähän siihen tyyliin, että miksi kuunnella muutakin kantria, kun Johnny Cash on kerran ykkönen. Ahdasmielisyys tulee esiin lähinnä siinä, että ikävänä tapanani on pakonomaisesti pilkata lähimmäisteni musiikillisia mieltymyksiä, jos ne poikkeavat omistani. Huono tai muuten minulle aukeamaton musiikki on henkilökohtainen loukkaus, joka sumentaa arvostelukyvyn ja ajatustoiminnan. Isän maan puollustajien kuolemattomaksi tekemän fraasin mukaan voisi sanoa, että "hyi vittu semmosta hinttarien paska musaa mistä mä en tykkää ei ees sais olla olemassa"!! The road never ends for me, kid. |
Torniojaws 17.11.2004 10:37:12 (muokattu 17.11.2004 10:43:28) | |
---|
Kaikkea mahdollista kuuntelen. Rajan vedän populaarimusiikkiin ja tuotteisiin (MTV, numetal, rap). Black/death/thrash/speed/heavy/industrial/progressive jne. metalli Jazz Blues Funk Klassinen Industrial Hard rock Rock 60-luvun rock & pop 70-luvun rock & pop Proge Grind Ambient Avantgarde jne. Yksittäisessä genressä pitäytyminen: • "Metallia vain perkele!" • "Hyi helvetti, ei tuommoista örinäpaskaa" • "En minä nykymusiikista välitä, vain 60-lukulaiset on oikeaa musiikia" Vain ahdistaa ja lopulta rajaa omaa musiikkituotantoa tiettyyn genreen - ja normaaligenret on kaikki jo nykyään luuhun asti kaluttuja. Jos haluaa tosissaan tehdä uutta, niin pitää ennakkoluulottomasti yhdistää eri tyylejä. Vähitellen alan kyllä välttämään "suoraa" musiikkia, jossa ei ole jotain uutta. Onneksi uranuurtajia löytyy edelleen. "No! This face is only a mask, a wicked ornament, Illuminated by an exquisite grimace, Look and see, atrociously contorted, The real head and the sincere face turned back under the shadow of the face which lies"
- Charles Baudelaire |
Tupuna 17.11.2004 10:38:36 | |
---|
En ole järin ahdasmielinen. Sitä kyllä poden, että kuuntelen eri genreistä vain muutamaa bändiä/artistia ja loput ovat täysin yhdentekeviä. Levykokoelmakin on laaja, mutta sisältää yllättävän harvojen esittäjien tuotantoa. Ajattelu kulkee vähän siihen tyyliin, että miksi kuunnella muutakin kantria, kun Johnny Cash on kerran ykkönen. Niin mäkin ajattelen, että jokaisessa sateenvarjogenressä on 5 % erinomaista ja 95% paskaa matskua. Kyllä mä joitakin ala-ala-genrejä vihaan ihan sellaisinaan, mutta jos vihaan nu- ja skeittipunkkia, niin se ei tarkoita että vihaisin koko punkin genreä sateenvarjogenrenä. Mutta juu, tossa tulikin sanottua yksi ala-ala-genre, minkä hienoutta en ymmärrä. Eli nu- ja skeittipunk. Mikä nyt nimitys onkaan. Kaikkea olen valmis kokeilemaan, mutta kaikesta minun ei tarvitse pitää. Jotkut musiikinlajit/bändit vain yksinkertaisesti kyllästyttävät minut kuoliaaksi. Tuokaa minun eteeni vielä yksi Green Day, Sum41, Blink 182 tai Good Charlotte, niin turpiin tulee! Minua myös ällöttää tietynlaisen 90-lukuvetoisen rockin soundimaailma aika paljon... sellainen ahdistava, synkkä, rämisevä. Erityisesti inhoan Smashing Pumpkinsia ja Placeboa. Noh, Smashareilla on pari ihan hyvää biisiä biisinä (kuten 1979 tai Tonight, Tonight), mutta Placebolla eivät biisit edes paskaa bändiä pelasta. Minä en tajua, mikä minua yleisesti tuollaisessa soundimaailmassa ärsyttää. Kaikesta ei voi näköjään pitää, vaikka kuinka yrittäisi. ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT! |
Jzci 17.11.2004 10:45:39 (muokattu 17.11.2004 10:52:56) | |
---|
Ahdasmielisyys tulee esiin lähinnä siinä, että ikävänä tapanani on pakonomaisesti pilkata lähimmäisteni musiikillisia mieltymyksiä, jos ne poikkeavat omistani. Huono tai muuten minulle aukeamaton musiikki on henkilökohtainen loukkaus, joka sumentaa arvostelukyvyn ja ajatustoiminnan. Isän maan puollustajien kuolemattomaksi tekemän fraasin mukaan voisi sanoa, että "hyi vittu semmosta hinttarien paska musaa mistä mä en tykkää ei ees sais olla olemassa"!! Mullakin on välillä vähän tän kaltaisia ongelmia. Ihan pelkästään sen takia että oon niin itsepäinen kaikkeen musiikkiin liittyvän suhteen, niin on ihan pakko olla eri mieltä asioista vaikka itsekkin pitäisin ko. musiikista. Erityisesti tyttökaverin kanssa on pakko olla jokaisesta musiikkiin liittyvästä asiasta ihan eri mieltä :) Ja mitä tuohon musiikin kuunteluun tulee niin kaikenlaista tulee kuunneltua ihan kunnon mätöstä jazz temppuiluihin. En voi kyllä suoraan sanoen väittää pitäväni oikeasti kaikesta kuuntelemastani, mutta kaiken näköisiä ideoita tulee blokkailtua kaikista musiikkityyleistä. Avartaa kummasti näkemystä kun kuuntelee kaikkea mitä ei normaalisti kuunteleisi. Ja vielä sen verran että kyllä melkeenpä kaikista mahdollisista musiikkityyleistä löytyy hyvää jos vaivautuu tutustumaan muuhunkin kuin johonkin yhteen kuuluisaan bändiin/artistiin/säveltäjään. |
MC JayD 17.11.2004 10:46:18 | |
---|
Suhtauden melko ahdasmielisesti ahdasmielisiin musiikinharrastajiin. Semmosta se sitte tahtoo olla, sano. |
leka 17.11.2004 10:49:26 | |
---|
Mä oon tosi ahdasmielinen, tykkään vain hyvästä musiikista. JAZZ OUT WITH YOUR ASS OUT! |
krushing 17.11.2004 10:50:22 | |
---|
Mä kuuntelen hyvää musiikkia. Genrestä viis. |
JKantonen 17.11.2004 10:54:42 | |
---|
Mä kuuntelen hyvää musiikkia. Genrestä viis. Jep samoin, kaikkea tulee kuunneltua ja mielellään tutustun uusiin bändeihin. Aika nopeasti sen sitten huomaa kolahtaako vai ei. |