Aihe: Lasse Mårtensson 70v.
1
Mikael
16.11.2004 17:32:38 (muokattu 16.11.2004 17:33:14)

Lasse Mårtenson -fanit koolle Tampereelle!

Säveltäjä-muusikko Lasse Mårtensonin syntymän 70. juhlavuotta vietetään lauantaina (20.11.)tamperelaisella klubilla. Nuorehko artistikaarti esittää suomalaisen loungemusiikin kummisedän musiikkia tämän kunniaksi.

Tampereen Telakalla esiintyy Hypnomen-yhtye instrumentaaliohjelmiston sekä solistivieraansa Ville Leinosen kera. Lisäksi lavalle astelevat urku- ja
rumpuduo Nieminen & Litmanen sekä Bällarby Singers -yhtye. Illan tiskijukkina häärivät DJ Limon sekä DJ Limonero.

Myrskyluodon Maijan isä täytti 70 vuotta 24. syyskuuta. Fani-illan teema Miltä meno maistuu keskittyy eritoten Mårtensonin 1960–70-lukujen
pop-iskelmäkauteen.

LASSE MÅRTENSON - ILTA:
NIEMINEN & LITMANEN
HYPNOMEN
BALLARBY SINGERS
VILLE LEINONEN ..

Sorry nyt jos jollekin menee herne nenään mainostuksesta, mutta näitä on nyt kaks kertaa järkätty helsingissä muutaman vuoden välein ja bileet ovat olleet aivan huippua. Ekalla kertaa Lasse oli itse paikan päällä, saa nähdä saapuuko herra nyt paikalle. Kandee tulla!!
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
kivi
16.11.2004 17:38:46
Soittakaa 'Piippumiesten kilta'!

:-)
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Mikael
16.11.2004 19:16:12 (muokattu 16.11.2004 19:30:43)

Soittakaa 'Piippumiesten kilta'!

:-)

On muuten meidän biisilistalla. Jos nimittäin meinaat sitä Amerille tehtyä Clan piipputupakkamainos-biisiä (Piippu ja Minä). Harmittaa ettei ollut aikaa treenata "Sä tulit Tampereelta" -kappaletta joka olis hyvin sopinut esitettäväksi nimenomaan Tampereella : D
Mikael
16.11.2004 19:32:39

Kuinhan paljon täällä on ylipäätään Mårtsikka-faneja? Mulle ainakin Lasse on yksi merkittävimmistä suomalaisista musiikin tekijöistä.
Kimmo72
16.11.2004 20:43:13
..näitä on nyt kaks kertaa järkätty helsingissä muutaman vuoden välein ja bileet ovat olleet aivan huippua. Ekalla kertaa Lasse oli itse paikan päällä, saa nähdä saapuuko herra nyt paikalle

Montas kertaa se Lasse 70 vuotta oikeen täyttää?
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan
Mikael
16.11.2004 22:20:22 (muokattu 16.11.2004 22:21:35)

Montas kertaa se Lasse 70 vuotta oikeen täyttää?

Hoho!
Eiku noi edelliset tais olla Lasse 65v ja sit 50-vuotis taitelijajuhlan kunniaks tai jotain sinne päin... Ei siis virallisia, vaan Lassen kunniaksi fanien järkkäämiä bileitä.
kivi
16.11.2004 23:40:24 (muokattu 16.11.2004 23:41:13)
On muuten meidän biisilistalla. Jos nimittäin meinaat sitä Amerille tehtyä Clan piipputupakkamainos-biisiä (Piippu ja Minä).

Kilta oli toinen Amerin piipputupakkamerkki. En nyt muista tarkemmin, mutta mulla on kutina, että tuo Kilta oli ihan oma biisinsä, joka levisi ainakin painettuna nuottina piipputupakan kääreessä. Piippu ja Minä on myös tuttu.

Oliko Lasse M aikoinaan suomenmestari radiosähköttäjänä hämmästyttävällä 200 merkin lähetys- ja vastaanottonopeudellaan? Tällaista legendaa olen kuullut. Ammattilaistutkintoon taidetaan vaatia joku 85 merkkiä tms. - Ossi varmaan tietäisi?

Kysypä, jos sulle sattuu bileissä ettet tiedä mistä keskustelisit sankarin kanssa.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Sertzo S
17.11.2004 08:12:13 (muokattu 17.11.2004 08:33:42)
"Oliko Lasse M aikoinaan suomenmestari radiosähköttäjänä hämmästyttävällä 200 merkin lähetys- ja vastaanottonopeudellaan? Tällaista legendaa olen kuullut. Ammattilaistutkintoon taidetaan vaatia joku 85 merkkiä tms. - Ossi varmaan tietäisi?"

Epäilen hieman tuota sähkötystasoa noin suureksi itsekin titarikoulutuksen saaneena, mutta ennätys on kuitenkin hänen ja muistaakseni Riihimäellä suoritettu. Itselläni tasot olivat 100/90- siis anto ja otto. Olin samaisella paikkakunnalla varusmiespalvelusta suorittamassa aikonani ja koulutukseltani sissiradisti. Miettikääpä, montako morsemerkkiä tulisi noilla tasoilla (200)sekuntia kohti.
Veikkaisin Mårtennennsonin tasojen olleen n. 140 merkkiä minuutissa, joka on jo huipputasoa.
Ossi
17.11.2004 09:33:07

Tällaista legendaa olen kuullut. Ammattilaistutkintoon taidetaan vaatia joku 85 merkkiä tms. - Ossi varmaan tietäisi?

Muistaakseni, omista loppukokeista on n. 30 vuotta, laivaradiosähköttäjien osalta vaatimustaso oli po. lukuihin verrattuna melko vaatimattomat 80 merkkiä/min. virheettömästi vastaanotettuna ja lähetettynä. Käytännön duunissa "keskinopeus" oli ehkä n. 100-120 merkkiä/min.
"..ttu tästä mitää tuu. Saako muuten kaupunkialueella pitää siipikarjaa?"
Tellervo
17.11.2004 10:02:25
Se vähä mitä olen kuullut, Lasse on hieno mies. Maukkaita bileitä!
Turhanpäiväinen älykkyys syö ihmistä rotan lailla. – Dave Lindholm
AP
17.11.2004 11:34:40
Kuinhan paljon täällä on ylipäätään Mårtsikka-faneja? Mulle ainakin Lasse on yksi merkittävimmistä suomalaisista musiikin tekijöistä.

No, ei faniudesta voi puhua mutta muutaman levyn omistan ja mieluusti kuuntelen, jos mies jossain on esillä.
Sympaattinen mies, kaunista ja omannäköistään musiikkia tehnyt. Myrskyluodon Maija on kyllä aivan uskomattoman hieno teos.
K100 #7
Mikael
17.11.2004 12:35:45 (muokattu 17.11.2004 12:43:16)

Myrskyluodon Maija on kyllä aivan uskomattoman hieno teos.
Joo-o ja yllättäen vei äijältä duuneja kun sitä alettiin pitään ns. vakavasti otettavana säveltäjänä ja iskelmähommia ei enää kehdattu pyytää. Mulle ainakin toi 60-70-lukujen iskelmätuotanto on kuumaa kamaa. Kallein ostamani levy on muuten Lassen ekan levyn alkuperäispainos.

Ja noista säkötysnopeuksista en tiiä muuta kuin että ennätys on ollut Lassen nimissä tosi pitkään. Nykytilanteesta ei oo tietoa.

mulla on kutina, että tuo Kilta oli ihan oma biisinsä

Ainakaan ylen tietokannasta ei löydy tohon viittaavaa, mut enpä tiiä sen enempää.
http://www.yle.fi/aanilevysto/firs2/nimi.php?Id=M%E5rtenson+Lasse
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)