JNM 12.01.2005 19:46:40 | |
---|
Tietääkö kukaan ammattilaista, joka on hoitanut muusikoiden käsiongelmia, jännetupin tulehduksia CTS:ssää jne. pääkaupunkiseudulla. Mulla on jotain oireita vasemmassa kädessä. |
Bluesmies 12.01.2005 19:59:13 | |
---|
Ortopedithan noita tutkii... joten ei muuta ku mehiläiseen mars!! Uusi musiikkinäyte profiilissa. |
M.i.k.key 12.01.2005 20:04:54 (muokattu 12.01.2005 20:07:22) | |
---|
Usein nuo vaivojen syyt saattavat johtua ihan muista asioista, kuten soittoasento, ryhti yms... Osteopaatti auttaa tuommoiseen hyvin. Suosittelen semmoista kuin Jarmo Siponen, en nyt muista klinikan nimeä eikä ole nyt yhteystietoja tässä. Mä lopetan nää hommat! |
Silvertown 12.01.2005 20:48:35 | |
---|
Itsekin suosittelen ortopedia. Jos oireet ovat lieviä, niin voi (ja toki muutenkin) käydä ensin tk-lääkärin vastaanotolla. Voittajat eivät luovuta, luovuttajat eivät voita. |
Tympee Huttunen 12.01.2005 20:56:05 | |
---|
Minullakin joskus ollut oireita oikeassa kädessä. En tiedä mistä on tullut, mutta ei soittamisesta ainakaan. Rippileirillä kivut olivat kovimmat. |
Fuzzy Boner 12.01.2005 22:45:58 | |
---|
Tiedän mitä teen ensi kesänä ehkä |
baron 12.01.2005 23:35:24 (muokattu 12.01.2005 23:37:18) | |
---|
Martti Vastamäki, Ortonin ortopedi, kirjoittaa Muusikko-lehteen sarjaa muusikkojen medisiinisistä ongelmista. Toisaalta normaali CTS:carpal tunnel syndrome, rannekanavaoireyhtymä ei välttämättä vaadi musiikkilääketieteellistä asiantuntemusta. Edit: Kyllä alustavat selvitykset voi tehdä muukin lääkäri, TK-lääkäri, työterveyslääkäri, neurologi, vasta jos tarvitaan leikkausta tarvitaan ortopedi tai käsikirurgi. Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
Gypsy 12.01.2005 23:53:16 | |
---|
Kyllä alustavat selvitykset voi tehdä muukin lääkäri, TK-lääkäri En sanois. Eihän noi tiedä mikä on vikana vaikka kävelis sisään vasen käsi oikeessa kädessä. |
baron 13.01.2005 00:16:30 | |
---|
En sanois. Eihän noi tiedä mikä on vikana vaikka kävelis sisään vasen käsi oikeessa kädessä. Tällä hetkellä tuossa naapurihuoneessa sattuu istumaan musiikkia (kuorolaulua) harrastava TK-lääkäri, joka ainakin mun soittamiseen liittyvät vaivat on osannut hoitaa. Mut mä kyllä kohtelen mun TK-lääkäriä aika hyvin. Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
Gypsy 13.01.2005 00:34:16 | |
---|
Mut mä kyllä kohtelen mun TK-lääkäriä aika hyvin. No kyllähän niitä varmasti löytyy hyviäkin. Mun kokemus niistä vaan on suoraan sanottuna perseestä. Kyllä mäkin kohtelias osaan olla. Kun menen sisälle, niin kättelen ja tervehdin ym... Ei se siitä ole kiinni. Voisin pistää listan niitten tyhmäilyistä, mutta en jaksa, sen verran sanon, että edes kipsiä ei osattu laittaa niin, että kipsiä poistavan lääkärin ei olis tarvinu kuolla nauruun. Sitä mä vaan tässä yritän sanoo, että tämmösissä vaivoissa pitäs saada hoitoo mahollisimman nopeesti, joten ehkä kannattaa suoraan mennä jonnekkin, missä porukalla on edes vähän järkee päässä. |
Heikki L. 13.01.2005 00:59:41 | |
---|
Harri Heliö, Diacor Jouko? Solonen, vissiin Mehiläisessä? Shack! |
Blasphemer 13.01.2005 10:02:32 | |
---|
Minulla on mennyt molemmista käsistä peukalo ja vasemman käden pikkusormi sijoiltaan.Itse olen takaisin paikalleen rusauttanut ja jättänyt käymättä lääkärissä,joka oli pienoinen virhe tämän viimeisen tapauksen kohdalla.Tapahtuneesta on kuukausi eikä peukalo ole vielä lähellekään entisensä(yleensä se on tapahtunut viikossa/kahdessa).Tuntuu siltä että jänteet ja rustot ovat lähteneet liikkeeseen.Mietin vain,onkohan jo liian myöhäistä mennä lääkäriin ja lieneekö siitä mitään hyötyä. "The new world is here to wipe out our lives
The new world we can't survive
The new world left God in everything and everyone
The new world does not include us" - Peter Tägtgren - |
MrShaft 13.01.2005 15:48:09 | |
---|
Martti Vastamäki, Ortonin ortopedi - - Olen juossut muutamia vuosia sitten läpi noin puolet Suomen käsikirurgeista soittoon liittyvien käsiongelmien vuoksi. Kaikki olivat päteviä, mutta Vastamäki oli ainoa joka osasi katsoa asiaa muusikon näkökulmasta, ja antoi suorat neuvot/päätökset mitä kannattaa tehdä. Hämärä tyyppi (vastaanotto kannattaa ottaa huumorilla), mutta ehdottomasti huippu. Suosittelen. Jos tarvetta jatkossa käsikirurgin palveluksiin tulee, suuntaan itse suoraan hänen vastaanotolleen. Orton löytyy Ruskeasuolta Hkistä... MrS Try not to become a man of success but rather try to become a man of value. - Albert Einstein |
JNM 13.01.2005 16:13:00 | |
---|
Kiitoksia hyvistä ehdotuksista! Toi Vastamäki tuntuu olevan aika Hardcore-kaveri. Mitähän tällaisesta huvista joutuu maksamaan jos ei mitää toimenpiteitä tehdä? Onko normaalit lääkäripalkkiot? En oo kyllä varma mistä ongelmat ranteeseen on tullut. En oo soittanu mitenkään erityisen paljon viimeaikoina. Nostelen kyllä puntteja aika paljon että ehkä sieltä on tullu joku vamma, joka on nyt vaivannu jo noin pari kuukautta. Kipu on tosi vähäistä mutta koska se on jatkunu jo näin kauan aattelin että jotain siellä on paskaks menny. |
baron 14.01.2005 00:17:45 | |
---|
Hämärä tyyppi (vastaanotto kannattaa ottaa huumorilla), mutta ehdottomasti huippu. Suosittelen. Paskat, mikään hämärä! Se on itsekin muusikko! Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
JNM 23.01.2005 16:54:22 | |
---|
Terve taas, Pelkkä lepo ei tunnu auttavan käsivaivaani. Ajattelin siis käydä näyttämässä sitä lääkärille ja ajattelin suoraan mennä jollekin, joka asiasta tietää. Ne, jotka on ollut tolla Martti Vastamäellä, onko vastaanoton hinnat normaalierikoislääkärin hintoja? Katoin ortonin netsivuilta että Vastamäki on ylilääkäri ja dosentti, että voiko tällaiset "special forces-äijät" laskuttaa jotain tähtitieteellisiä summia pelkästä käynnistä? Siinä tapauksessa joutuu harkitsemaan jotain peruslääkäriä. Ja mitä ortopedit yleensä tekee kun niille valittelee käsioireita. Ottaako ne heti jotkut röntgenkuvat tai jotain? Kiitos avusta |
Bluesmies 23.01.2005 17:48:45 | |
---|
Ja mitä ortopedit yleensä tekee kun niille valittelee käsioireita. Ottaako ne heti jotkut röntgenkuvat tai jotain? Kiitos avusta Todennäkösesti saattaa otattaa röngenin, mutta siis ortopedihän on kirurgi. Joten mikäli vaatii leikkausta, niin ortopedi sen sitten leikkaa. Uusi musiikkinäyte profiilissa. |
Bluesmies 23.01.2005 17:50:19 | |
---|
Voisin pistää listan niitten tyhmäilyistä, mutta en jaksa, sen verran sanon, että edes kipsiä ei osattu laittaa niin, että kipsiä poistavan lääkärin ei olis tarvinu kuolla nauruun.. Eikös yleensä lääkintävahtimestari laita ja ota pois kipsit? Uusi musiikkinäyte profiilissa. |
Gypsy 23.01.2005 18:35:00 | |
---|
Eikös yleensä lääkintävahtimestari laita ja ota pois kipsit? jaa a. En mä yleisistä käytännöistä tiedä mitään. Koskaan en noilla arvaustohtoreilla kävis jos fyrkkaa olis. Ei ne nimeensä tyhjästä ole saanu. |
Bluesmies 23.01.2005 22:26:29 | |
---|
Koskaan en noilla arvaustohtoreilla kävis jos fyrkkaa olis. Ei ne nimeensä tyhjästä ole saanu. Nyt meni kyllä sun pointti hieman ohi... Uusi musiikkinäyte profiilissa. |