Aihe: Artistit jotka on olleet aina yhtä hyviä
1 2 3 4
Juhani
11.05.2019 15:11:55

Katselin YouTubesta Apple Musicin tekemän Smashing Pumpkins Renunion haastattelua. Siinä toimittaja Zane Lowe toteaa että: "Kuinka monta artistia uransa aikana ei ole koskaan aiheuttanut kuulijoilleen pettymystä?" Johon Billy Corgan toteaa vain että "Mielestäni kaikki tekevät niin".

https://www.youtube.com/watch?v=3Xt … DxJYg&feature=youtu.be&t=35

Aloin miettimään, että onko tosiaan näin? Tuleeko yhtään artistia mieleen joka on ollut aina hyvä?

On tietenkin makuasioita, mutta jos vaikka multa kysytään niin ainakin Tool tulee mieleen. Niillä on vielä tietty uudella levyllä mahdollisuus muuttaa sekin. Tai vaikka Rammstein. On myös artisteja joiden elämä on loppunut juuri huipulla eikä ehkä sen takia ole tullut mitään huonoa materiaalia tehtyä.
carnation
11.05.2019 15:36:46
Juhani: On tietenkin makuasioita, mutta jos vaikka multa kysytään niin ainakin Tool tulee mieleen. Niillä on vielä tietty uudella levyllä mahdollisuus muuttaa sekin. Tai vaikka Rammstein.

Onhan se helppoa, kun levyjen julkaisuväli on semmoset kymmenen vuotta.
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
Kalmo
11.05.2019 15:58:31
Hmmm. Kysymys on mahdoton vastata, koska kaikkihan riippuu kuulijasta.
Voiko artisti olla "yhtä hyvä", vaikka kuulija ei pidä uudesta levystä :o)

Tarkoittaako "aina/yhtä hyvä" sitä, ettei uran aikana kehity? Kun vertaa David Bowien uran levytyksiä, on itsestään selvää, etteivät kaikki voi pitää kaikesta, monet eivät kertakaikkiaan siedä hänen kokeellisempia tuotoksiaan.

Minun korvissani "artisti ei koskaan petä" tarkoittaa helposti samaa, kuin "ei koskaan muutu", ja sellaistahan ei artistilta voi vaatia.
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Lunnu
11.05.2019 17:19:55
Niin. Esim tuosta Rammsteinista puhuttaessa en oikein sanoisi että bändi on aina hyvä mutta aina kyllä yhtä hyvä
Nostalgy is not what it used to be
Pop Corn
11.05.2019 17:50:24
Kalmo: Hmmm. Kysymys on mahdoton vastata, koska kaikkihan riippuu kuulijasta.

Niin, koska makuasioista on kysymys, niin vastaus kysymykseen on tietysti vahvasti subjektiivinen, ei kai se muuta voi ollakaan. Toinen asia mikä tästä seuraa on se, että voiko ja tarvitseeko edes erottaa oma ns. fanittaminen omasta "objektiivisesta" näkökulmasta? En tiedä. Ei kai.

Itselle tulee heti mieleen 2 pitkän uran tehnyttä artistia, jotka ovat mulle olleet aina yhtä hyviä. Ensimmäisenä Mark Knopfler ja toisena Gordon Sumner alias Sting. Molemmat tehneet monenlaisia juttuja uransa aikana, ja mulle on aina toiminut. Ovat olleet siis aina yhtä hyviä.
"Mä olen ihan vakuuttunut, että undergroundia on edelleen, mutta koska se on undergroundia, sitä ei ole missään näkyvillä." -Pedro
Juhani
11.05.2019 19:35:52

carnation: Onhan se helppoa, kun levyjen julkaisuväli on semmoset kymmenen vuotta.

Luulisi että on paljon vaikeampaa tehdä juttuja samalla palolla 10 vuotta vanhempana kuin 10 vuotta nuorempana. En usko että on helppoa. Varmaan menee koko ajan vaan vaikeammaksi ja siksi julkaisuvälitkin kasvaa kun rima ja yleisön odotukset on korkealla.
Tinnittus
11.05.2019 20:12:50
Minusta, jos joku artisti on "aina hyvä", niin silloin fanitus on siirtynyt johonkin henkilöpalvonnan puolelle ja sitä musiikkia ei välttämättä enää kuuntele ns. järki päässä.
Pop Corn
11.05.2019 20:26:53
Tinnittus: Minusta, jos joku artisti on "aina hyvä", niin silloin fanitus on siirtynyt johonkin henkilöpalvonnan puolelle ja sitä musiikkia ei välttämättä enää kuuntele ns. järki päässä.

Mahdollisesti näin.

Tosin sitten on artisteja, joita on aikaisemmin fanittanut, mutta "huonontuneen tuotannon" vuoksi fanitus on loppunut. Olivat joskus hyviä, eivät ole enää.
"Mä olen ihan vakuuttunut, että undergroundia on edelleen, mutta koska se on undergroundia, sitä ei ole missään näkyvillä." -Pedro
RipperRoo
11.05.2019 22:43:30
Ensimmäisenä ja oikeastaan ainoana tulee mieleen Kate Bush. Luulen että aika moni ylipäätään hänen musiikkiaan fanittavista lienee samaa mieltä, ilman että menisi sokaisevan henkilöpalvonnan puolelle. Toki julkaisutahti on ollut aika verkkaista etenkin viime vuosikymmeninä, mutta toisaalta sen myötä odotuksetkin ovat paisuneet aikamoisiksi. Siltikään en ole kuullut kovin monen pitävän Bushin julkaisuja pettymyksinä.
Jucciz
12.05.2019 02:54:35
Mamba on mun mielestä ollut hyvin pitkälti koko ajan yhtä hyvä.
Dave Dangerous
12.05.2019 07:27:44
Jucciz: Mamba on mun mielestä ollut hyvin pitkälti koko ajan yhtä hyvä.

Tarkoitat kai samalla että aina yhtä keskinkertainen ?
Aina yhtä hyvä ei minulle ole kyllä mikään bändi.
King Crimsonkin on tehnyt välillä aika puuduttavia studiotöitä, puhumattakaan
Yes yhtyeestä joka on tehnyt aivan järkyttävän huonot
Keystudio , Ladder ja Magnification. Union on ihan siinä ja siinä että pystyy
kuunteleen kuin myös Big Generator .
hiljaisuus on näkymätöntä liimaa
morfin_mafer
12.05.2019 09:33:47
Techno-osastolla AnGy KoRe ja muut julkaisee paljon ja niiden biisit ovat niin hyviä joka kerta, että ostaan ne kaikki jos vain varat riitää.
Funkånaut
12.05.2019 11:15:15

King Crimson tuli ensimmäisenä mieleeni. Toiset teokset ovat erilaisia kuin toiset, mutta aina toimii.

Toisena Jeff Beck, paranee vain vanhetessaan entisestään. Muita ei äkkiseltä pompsahda mieleen.
"Music is enough for a lifetime, but a lifetime is not enough for music." - Sergei Rachmaninov
Vessajono
12.05.2019 12:17:20
Dave Dangerous: King Crimsonkin on tehnyt välillä aika puuduttavia studiotöitä, puhumattakaan
Yes yhtyeestä joka on tehnyt aivan järkyttävän huonot
Keystudio , Ladder ja Magnification. Union on ihan siinä ja siinä että pystyy
kuunteleen kuin myös Big Generator .

Eihän noi oo vielä mitään verrattuna Tales from Topographic Oceansiin, joka on Yesin ylivoimaisesti surkein mahalasku. Täysin käsittämätöntä miten niin hyvä bändi voi epäonnistua niin täydellisesti vieläpä kahden niin hyvän levyn kuin Close to the Edge ja Relayer välissä.

Mut joo, itse aiheesta tulee mieleen lähinnä King Crimson ja Tool. Myös Rushin katalogissa on huteja melko vähänlaisesti.
Bullitt: Sama kai se olisi sulkea tämä sivustokin tai ainakin potkia kaikki Vessajonoa ja Anssi Kelaa lukuunottamatta vittuun, kokolailla kaikki muut kun täällä taitavat olla amatöörejä.
Alfons Åberg
12.05.2019 12:22:02
Funkånaut:
Toisena Jeff Beck, paranee vain vanhetessaan entisestään. Muita ei äkkiseltä pompsahda mieleen.

Jeff Beckin hienous on vielä siinä, että on oikeasti kehittynyt soitossaan vielä ikämiehenä. Ei pelkkää samaa Train Kept-a-Rollin'-osastoa kehdosta hautaan.
"Kysyt nyt dataa kaverilta, joka luulee että jenkeissä kaikki asuu omakotitalossa koska Yksin kotonassakin se poika asu." -elon arska
jukkajylli
12.05.2019 13:49:51 (muokattu 12.05.2019 13:50:30)
Funkånaut: Toisena Jeff Beck, paranee vain vanhetessaan entisestään. Muita ei äkkiseltä pompsahda mieleen.

No eihän se ole silloin aina yhtä hyvä, jos se paranee vanhetessaan. Aina yhtä hyvä on itseasiassa aika tasapaksu tapaus. Mä en tiedä yhtään. En mä tiedä aina yhtä huonoakaan, koska sellaisten tuotantoon en yleensä tutustu tarkemmin.
Stidi alla.
Pop Corn
12.05.2019 14:03:14
Ehkä nyt takerrutaan liiaksi tuohon "aina yhtä hyvän" tarkkaan merkitykseen, kun eihän siitä varsinaisesti ollut kysymys, vaan lähinnä siitä, että onko artisteja, jotka eivät ole koskaan "pettäneet" kuulijaansa.

Varmasti voi olla niin, että on odottanut ihan jotain muuta, kuin mitä artistilta on sitten tullut, mutta jos siitä on sitten hetkellisen hämäännyksen jälkeen kuitenkin alkanut pitämään, niin eihän artisti ole silloinkaan pettänyt kuulijaansa.
seppo69
12.05.2019 14:22:01
Pantera.

Ei virhettä.
Welho-77: Noi sun tyhmä fantasiat on sairaita.
Jucciz
12.05.2019 14:31:41
seppo69: Pantera.

Ei virhettä.

80-luvun tukkabändiajoista hamaan loppuun saakka yhtä hyvää?
Lautuma
12.05.2019 17:12:30 (muokattu 12.05.2019 17:13:34)
Jeff Buckley sopisi tähän. Moni artisti on hukkunut vuosien saatossa historian hyisiin vesiin, mutta kun laittaa Buckleyn debyyttialbumin, Gracen, soimaan, huomaa sen olevan aina yhtä hyvä. Buckley pysyy pinnalla totta kai hienon äänensä ja biisintekotaitojensa ansiosta, kuin myös herkän kitarointinsa avulla. Ei häneltä parempiakaan studioalbumeita tullut, joten väittäisin, että Jeff Buckley on artisti, joka on aina yhtä hyvä.
I'm sorry to differ with you sir, but you are the caretaker. You've always been the caretaker. I should know sir - I've always been here.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)