karkki 21.01.2005 14:08:43 | |
---|
Tuli yhden kaukomailta tilatun kirjasen mukana cd-rom, josta kone onnistu lukemaan vain puolet. Testailin muillakin asemilla, joista osa ei lukenut sitä lainkaan, piti vain karseeta kolinaa. Yritin romppua puhdistellakin tuloksetta, kunnes syy heikkoon luettavuuteen osui silmiin: se perhana on taipunut kieroksi, kun on ollut muovitaskussa pehmeäkantisen kirjan sisäkannessa. Ennen kuin ryhdyn palautusprosessiin, niin kysäisenpä onko kenelläkään kokemusta vääntyneiden romppujen (tai cd-lvyjen yleensä, tietysti) oikaisusta? Kyse nyt on kuitenkin vain 13 euron tavarasta, joten pilalle meno ei ole maailmanluokan katastrofi. Aivan umpikiero levy ei ole, vain sen verran, että luku ei onnistu. Eli paljon ei tarvitse suoristaa. Tarjoanko hiustenkuivaajaa vai silitysrautaa? Tarjoa King Crimson -vinyylejä! |
nahkalipsi 21.01.2005 14:10:37 | |
---|
mä lähtisin hiustenkuivaajalla tms. lämmittää sitä ja sen jälkee puristuksii kahen suoran pinnan väliin hetkeks aikaa. Mutta siis kokemusta ei ole, oottele ensin osaavien kommentteja :) roses are red, violets are blue, all my base are belong to you |
Tympee Huttunen 21.01.2005 14:13:34 | |
---|
Mä jättäisin sen taivutukseen vastakkaiseen suuntaan vähäksi aikaa. |
Jormaz 21.01.2005 15:07:05 | |
---|
Mä en lähtis taivuttelemaan vastakkaiseen suuntaan, yleensä tolleen kaikesta tulee vaan entistä kierompaa. Annan ääneni kevyelle lämmitykselle ja suorien pintojen väliin puristamisella. Antaa vaikka pari vuorokautta olla.. Dragonheros - Autumn in the Temporary Labyrinth |
Osmo 21.01.2005 15:41:34 | |
---|
Patterin päälle kovera puoli ylöspäin... Lämpö taivuttaa sen takaisin muottiinsa... Ehkä... Tämä oli siis vain arvailua, mutta voisi toimia. Pixies. |
FlatOutFucked 21.01.2005 15:48:27 (muokattu 21.01.2005 15:48:50) | |
---|
Eikö sen CD:n data ole jo paskana, jos se kerran on päässyt taipumaan. Nuo lämmitysjutut toimisi ehkä vinyylille. "We´ve been playing along and they´ve been the song we wanted to hear...
But the melody´s meaningless, it´s wasted on my ears.
Surprise, surprise...Surprise, surprise!
The government lies!" |
karkki 21.01.2005 20:30:52 | |
---|
Eikö sen CD:n data ole jo paskana, jos se kerran on päässyt taipumaan. Nuo lämmitysjutut toimisi ehkä vinyylille. Ei kai data mihinkään katoa sen takia, että levy menee hieman kieroksi. Pulmana on varmaan se, että lukupää ei pysty seuraamaan "bittijonoja" kun pyörivän levyn etäisyys lukupäästä (linssistä?) vaihtelee koko ajan. Silitysrauta ei muuten ole toistaiseksii auttanut, ei tunnu olevan lämmetessä pehmenevää muovia. Tällä hetkellä romppu on litistyksissä muutaman ensyklopedian välissä. Tarjoa King Crimson -vinyylejä! |
Sunna 04.02.2005 19:11:52 | |
---|
Mä en kyllä lähtis lämmittämään.. Kannattaa laittaa vaikka joidenkin tiiliskivikirjojen väliin painumaan. Miten cd:stä edes saa kieron? Säilyttäkäähän levyjänne nätisti. |
Juntunen 04.02.2005 19:21:48 | |
---|
CD muuten ei katkea nätisti keskeltä jos sen vääntää käsillä. Se RÄJÄHTÄÄ tuhannen ** päreiksi ja käsiinkin voi tulla haavoja. Ai mistäkö tiedän? |
JuniperThree 04.02.2005 19:24:07 | |
---|
CD muuten ei katkea nätisti keskeltä jos sen vääntää käsillä. Se RÄJÄHTÄÄ tuhannen ** päreiksi ja käsiinkin voi tulla haavoja. Ai mistäkö tiedän? Ja sitä hilettä on sitten aivan joka paikassa... |
MrFunk 04.02.2005 19:37:32 | |
---|
Ja sitä hilettä on sitten aivan joka paikassa... Näin on. Itse päätin kerran katkaista, ja vähän antoi periksi, mutta sitten se vain yksinkertaisesti katkesi ja meni pirstaleiksi ja sadoiksi hileiksi. En usko, että ilman KEVYTTÄ lämmittämistä menee suoraksi. Voit panna kirjojen väliin ja katsoa mitä tapahtuu, mutta luulen sen taas palautuvan vääntyneeseen malliin. "Ensin vedetään tää riffi hitaasti ja sitten sama grindillä" |
hirvoksi 04.02.2005 20:16:48 | |
---|
Ja sitä hilettä on sitten aivan joka paikassa... Joo, vähän offtopikkia mutta kerronpa silti: On tullut kerran putsattua romppuasema, joka oli täynnänsä tuota hilettä ja cd:n sirpaleita. Ai mitäkö tapahtui? Oli yhdessä Creativen 48x (muistaakseni) asemassa sellainen vika, että se saattoi ryhtyä aukomaan luukkua itsekseen levyn vielä pyöriessä. Kova räsähdys ja kiroiluahan siitä seurasi. Julkaisivat siihen kyllä sitten ihan korjauspatchinkin ... - Pete |
zepeteus 04.02.2005 23:19:45 | |
---|
|