Aihe: Vinyylisoittimista ym.
1
HC-Audio
28.02.2005 16:05:30

Joo elikkä meni sitte vanhasta Akain levarista neulavarsi poikki ja pitäs vissiin hommata uus äänirasia sillä tohon ei tietääkseni pelkkää neulaa saa vaihdettua. Osaisko joku sanoa mistä sais halvalla laatua? (Ei siis kruunuradiosta :))

Vai olisitteko sitämieltä että sitte uusiksi koko laitos? Onko markkinoilla esim. jossain teknisillä jotain kohtalaista?
Levysoitin tulisi siis vanhemmilleni, jotka eivät ole mitään "High-end" -vaatimustason porukkaa.

Itse hommaan Regan P2 tai Goldring 1,2 sitte ku rahaa jostain siunaantuu

Rupesi vaan sapettamaan ku justiin tuli kunnon läjä tilaamiani vinyyleitä postissa..
Käytiin kattoon Troija ja just ku posset tuli ulos hevosesta, takaa kuuluu naisääni: "Mää arvasin". Kalamies #18 < b > >-)))> < /b >
Jani The Rock
28.02.2005 16:48:25 (muokattu 28.02.2005 16:55:24)

Mulla on myös vähän sama pulma tuon oman, vanhan JVC-levarini kanssa. Vaihtaako äänirasia vai pistääkö koko hoito uusiksi?

Olen kyllä päätynyt siihen että koko systeemi menee vaihtoon. Aika sitten näyttää, tuleeko levariksi Rega P7, Michell, Clearaudio Champion vai mikä.

Pro-jectin Debut vois olla ihan jees noista halvemmista. Kaverilla on suht uusi Technicsin hihnavetoinen puoliautomaatti, ostettiin se sille lahjaksi kun sen vanha Dual hajosi. Se on ollut siihen tosi tyytyväinen, mutta en tiedä valmistetaanko tota mallia enää. Hinta oli silloin reilusti alle 300 euroa. Sittenhän on tietysti Thorens, mutta jostain syystä mä en ole niistä kauhean innostunut.

Edit: Jos päädyt tohon äänirasian vaihtoon, niin Ortofonilla ja Sumikolla ainakin on ihan hyviä edullisia äänirasioita.
The road never ends for me, kid.
HC-Audio
28.02.2005 17:04:00

Edit: Jos päädyt tohon äänirasian vaihtoon, niin Ortofonilla ja Sumikolla ainakin on ihan hyviä edullisia äänirasioita.

joo kyllä taitaa pelkkä rasia mennä vaihtoon. Tuo on silti muuten tosi hyvä tuo Akai näin perhekäyttöön.

Mistä noita saisi? Asun Lapualla, että pitääkö lähteä kauemmaksikin hifistelemään
Käytiin kattoon Troija ja just ku posset tuli ulos hevosesta, takaa kuuluu naisääni: "Mää arvasin". Kalamies #18 < b > >-)))> < /b >
krushing
28.02.2005 17:05:46

Mulla on tommonen Pro-Ject Debut, hyvin on skulannut (ja näyttää kivalta). Neula pitäis tosin itekkin vaihtaa...
Jani The Rock
28.02.2005 17:15:18

Ortofonin maahantuoja www.avkomponentti.fi

Tonarin neulat löytyvät samasta mestasta.
shagriml
28.02.2005 19:01:16 (muokattu 28.02.2005 19:02:53)

ittellä on Dual CS 505-4. ihan hyvä peruslevari mutta tuo äänirasiakin on kyllä aika perushalpismalli myös...

mikä tuohon ois hyvä sellanen kuitenkin kohtuuhintainen* mutta sellainen jota ei ihan heti tartteis vaihtaa äänirasia ?

(*sanotaa hintahaitariks nyt sit vaikka 100-400 eur)

muu laitteisto on Harman/Kardon AVR505 viritinvahvistin, Nad PP2 riaa korjain ja Amphionin Helium II kajarit....

et noihin ja tohon levariin nähden mikä ois sellanen äänirasia ettei paremmasta väliä....
Jani The Rock
28.02.2005 19:08:18

et noihin ja tohon levariin nähden mikä ois sellanen äänirasia ettei paremmasta väliä....

Sumiko tai Clearaudion Aurum-sarja? Regan rasiat on tietenkin myös hyviä.
vjvesa
28.02.2005 21:58:42
Itse hommasin vähän aikaa sitten juuri ton Project Debut Mk3:sen. Hinta-laatusuhteeltaan varsin kohtalainen soitin. Mukana tulevasta ortofonin rasiasta en osaa paljon sanoa, koska lp-soittimen käyttöhistorianin on melko lyhyt. 230e:llä tollanen uutena lähti.
Drink or Die
PepeAngst
28.02.2005 22:01:34
Eikö kellään ole halua ostaa dj levaria. Itse päädyin sellaiseen viime vuonna, kun vanha levysoitin sanoi kaput. Dj levarin, jossa on tosi hyvä äänirasia saa normaaliin levysoittimeen verrattuna paljon halvemmalla.
ILMAPALLI
HC-Audio
01.03.2005 00:02:23

Eikö kellään ole halua ostaa dj levaria. Itse päädyin sellaiseen viime vuonna, kun vanha levysoitin sanoi kaput. Dj levarin, jossa on tosi hyvä äänirasia saa normaaliin levysoittimeen verrattuna paljon halvemmalla.

Noissa DJ -levareissahan käytetään ihan eri tekniikkaa, esim. neulapainojen suhteen. Äänirasioiden laatu ei ole yleensä lähellekkään samaa tasoa
PL
01.03.2005 09:07:46

Halvalla ja halvalla

Technics 1200 maksoi syksyllä hiukka alle 900€, siihen kunnon äänirasia ja neula niin ollaan 1000€ paremmalla puolella.

Shurella on äänirasioita sekä DJ, että kotikäyttöön.
Karlsson
01.03.2005 09:14:40
Noissa DJ -levareissahan käytetään ihan eri tekniikkaa, esim. neulapainojen suhteen. Äänirasioiden laatu ei ole yleensä lähellekkään samaa tasoa

Pitää erottaa kuitenkin käyttötarkoitus. Kyllä teknari on oikein säädettynä ihan oiva hifi-levari, mutta jos nyt on ihan pakko säätää se tommoseen DJ-käyttöön (eli lähinnä neulapainon osalta tosi painavaksi), niin levythän siinä ei kauaa kunnossa pysy.

Tosin hieman hämäräksi on jäänyt että kuinkahan nämä lukuisat teknarin kopiot toimivat hifi-käytössä. Jos ne siis säätää kunnolla ja hommaa kunnollisen äänirasian...
"Sä oot ihan kiva" -Säveltämestari
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)