Aihe: Valettujen Elacin-tulppien yhteistilaus PART II
1 2 3 4
Jimi Henri
08.11.2004 01:31:08 (muokattu 28.11.2004 19:45:29)
****Tietoa tulpista****

Tarkasti käyttäjänsä korvakäytävän mukaan valmistettu suojain on koettu keveytensä, hiostamattomuutensa ja huomaamattomuutensa ansiosta paitsi toimivaksi, myös miellyttäväksi tavaksi suojata kuuloa. ER-mallit vaimentavat tasaisesti kaikilla taajuuksilla (vaimennus valittavissa 9db/15dB/25dB, 125 - 8000 Hz). Tulppia käyttävät monet ammattimuusikot ja dj:t. Tulppien käyttöikä on vähintään neljä vuotta.

Vaimennus eri taajuuksilla:

125 250 500 1000 2000 4000 8000

Hifi EAR(ns. kuuset) 14.5 15.3 16.9 18.9 22.5 19.8 24.6 (vaimennus dB)
Elacin 15 17.5 17.6 18.0 16.3 17.3 15.8 20.8
Elacin 25 22.5 24.0 26.4 24.4 24.4 27.5 25.4

Taajuusvasteen tasaisuus:

125-4000 Hz 125-8000 Hz

Hifi EAR +-5.3 dB +-10.1 dB
Elacin 15 +-2.2 dB +-4.0 dB
Elacin 25 +-5.0 Bd +-5.0 dB

****Hinta****

Hinta on väännetty valmiiksi ML-Suojainpalvelun kanssa ja on 150e kun saadaan 10+ tilaajaa kasaan.

****Takuu****

Takuu alkaa suojainten ostopäivästä (2 v).

Lisätietoja

http://www.elacin.fi/

****Tilausajankohta****

Mahdollisimman nopeasti eli heti kun vähintään kymmenen on kasassa. Ketään ei odoteta enää useampia päiviä kun tuo kymmenen on täynnä.

****Tulppien hankkiminen****

1. Lähetä Pikaviesti nimen ja puhelinnumeron kera mulle. Pikaviesti toimii tilausvahvistuksena ja on SITOVA.

2. Seuraavaksi varataan kaksi aikaa eri päiviltä valosten ottamista varten (PK-seudulta). Valosten ottaminen kestää noin 30 minuuttia ja valutilaisuudessa tulee kertoa haluttu desibelivaimennus (9db, 15db tahi 25db). Huomioitavaa on, että vähintään kaksi vuorokautta ennen valosten ottamista olisi hyvä käydä tarkistuttamassa korvakäytävien puhtaus esim. terveyskeskuksessa. Liian vaikkuiset korvat ovat este valosten ottamiselle. Ensimmäinen erä, puolet suojainten hankintakustannuksista, maksetaan valosten oton yhteydessä.

3. Korvakäytävästä otettu valosmalli toimitetaan tehtaalle Hollantiin. Toimitusaika on noin kolme viikkoa. Tulppia ei tarvitse noutaa, ne tulevat postissa laskun, säilytystaskun, puhdistusvälineen ja liukuvoiteen (!!) kanssa.

Tulipa särmää tekstiä.

SITOVASTI Ilmoittautuneita:
Jimi Henri
mart-t
Edward
WilleK
tse
Talk Less Play More
Super-Jari
08.11.2004 02:24:28
Mukana olen jos rahaa tilaushetkellä on.
Teijo K.
08.11.2004 02:27:33

Myös. Viimeksi ei ollut.Nyt ehkä, jos priorisoisi.
Puun syistä? Arvan puhe alkaa näköjään vähitellen eriytyä omaksi kieliperheekseen... mullistava syntaksi!
-Ylläri.
Edward
08.11.2004 07:57:51

Minä myös.
I'm just asking - Olen vain persekuningas
Mase
08.11.2004 10:22:15
Tervehdys,

ajattelin alustavasti kysellä löytyykö innostusta kunnon valettujen tulppien yhteistilaukseen? Kerran ainakin näin on jo tehty, mutta itse olin ainakin siihen aikaan niin auki etten ehtinyt tilaukseen mukaan. Hintaa tulee varmaan samaa luokkaa kuin viimeksi eli n.150e. Voin soittaa firmaan ja kysellä asiasta tarkemmin jos kiinnostuneita löytyy sopivasti.

http://www.elacin.fi/

Tilaus koskee varmaan vain helsingin porukkaa tai henkilöitä, jotka ovat valmiita hesaan matkustamaan? Jos joku on samanmoista kimppaa tampereelle päin suunnitelemassa, niin olen mukana ;) Elacin+junaliput helsinkiin tulee maksamaan enemmän kuin tulpat tampereen kuo-medistä haettuna ilman kimppa-alennuksia...
Myydään: Inssiopiskelijalle kirjoja. Katso tori/muut.
Super-Jari
08.11.2004 11:36:05
Tilaus koskee varmaan vain helsingin porukkaa tai henkilöitä, jotka ovat valmiita hesaan matkustamaan? Jos joku on samanmoista kimppaa tampereelle päin suunnitelemassa, niin olen mukana ;) Elacin+junaliput helsinkiin tulee maksamaan enemmän kuin tulpat tampereen kuo-medistä haettuna ilman kimppa-alennuksia...

Ai jahas. No sitten perun aikomukseni.
-Q-
08.11.2004 12:25:19
... Hintaa tulee varmaan samaa luokkaa kuin viimeksi eli n.150e.

Toisella boardilla oli samaa hanketta ja hintatietojakin ehdittiin kysyä:

*3-4 paria kerralla => 165 €/pari
*5-10 paria kerralla => 160 €/pari
*yli 10 paria => 150 €/pari

Lähtöhintahan taitaa vaihdella aavistuksen eri mallien välillä, että saattaa nämäkin heittää saman verran. Normihinta noille "muusikkomalleille" ER, oli 189.-
MV
08.11.2004 17:44:05
Mitenköhän helvetissä voi korvatulpat maksaa noin helvetisti. No joo toi valaaminen tietysti mutta onko se tosiaankin sadan viidenkympin arvoista?
mitä tähän pitäis laittaa perkele?
Viceroy
08.11.2004 18:07:09

Jos maksaa saa 25. 11. jälkeen, niin OK!
Ja suo mulle hauta pohjassa meren, kun vanhuuden peikko mun hyytävi veren!
gheisari
08.11.2004 18:13:06
Mitenköhän helvetissä voi korvatulpat maksaa noin helvetisti. No joo toi valaaminen tietysti mutta onko se tosiaankin sadan viidenkympin arvoista?

Ne kestää isältä pojalle.
Mase
08.11.2004 19:06:59

Vaimennuskapselit maksaa about 80e ja muotin teko siihen päälle...
Myydään: Inssiopiskelijalle kirjoja. Katso tori/muut.
-Q-
08.11.2004 23:46:39

En hetkeäkään epäile etteikö myyjä niillä voittoakin tekisi, mutta ei ne tosiaan ihan ilmaiset ole valmistaakkaan. Kuinka paljon sitten on valmis maksamaan tulppien helppokäyttöisyydestä, kestävyydestä ja tasaisesta 15 tai 25 db:n vaimennuksesta koko taajuusalueella on varmaan jokaisen oma asia.
magnetman 004
09.11.2004 00:05:25

On, jos niitä pitää päässä ja kuulo pysyy tallella. 15db:n vaimennus on jo aika raju, joten unohtakaa se 25. Itse vaihtaisin pienempään vaimennukseen keikkafiiliksen takia ja käyttäisin peltoreita lisänä silloin, kun pitää työntää pää kovempaan meteliin.
Amerikkalaiset ne onkin ihmeväkeä!
Wiitala
09.11.2004 00:33:55
Ottakaa hyvät ihmiset Finfonicin vastaavat. Tämä ei ole mainos, tämä on vahva mielipide. Ottakaa edes asioista selvää ennen valintaa...

http://www.finfonic.fi/
Elämälläkin on viimeinen käyttöpäivä.
Exhausted
09.11.2004 00:44:50

Jos joku on samanmoista kimppaa tampereelle päin suunnitelemassa, niin olen mukana ;)

sama!
mart-t
09.11.2004 01:07:20
Myös. Viimeksi ei ollut.Nyt ehkä, jos priorisoisi.

Joo. Mä oon messissä ja mä priorisoin tota kuuloani kanssa. Jos en priorisoisi, niin korvat soisi.
Sanokaa mulle ihan suoraan - oonko mä liian lyhyt?
-Q-
09.11.2004 10:09:44
Ottakaa hyvät ihmiset Finfonicin vastaavat...

Ovat kuulemma hyvät myös. Ne on tuommoset all-in-one -mallit jotka sopii myös kypärän alle (mulle tärkeää) mutta ovat silti tasaisella vaimennuksella. Elacilla nuo pienemmät motoristimallit ei ole ihan niin tasaisella vaimennuksella, joten sopivat huonommin musakäyttöön. Finfoniciltahan saa myös lisähintaan kuulokkeet ympättyä noihin. Hinta tosin pompsahtaa sinne 350€ tienoille. Käyttävät samaa kapselia kuin Shure omissa korvamonitoreissaan, mutta näitä voi käyttää myös pelkkänä suojaimena vaihtamalla kuulokkeen tilalle sen filtterin takaisin. Ja filttereitä voi myös hankkia eri vaimennusasteella ja vaihtaa tarpeen mukaan.

.. Tässä kun ymppäsin ajatuksen kanssa kaikki tietoni noista, niin taitavat olla Elacia paremmat kaikin puolin :)

Halvemmalla hyvää, ei niin tasaista vaimennusta haluavien kannattaa kääntyä kuulonhuoltoliiton puoleen. Tekevät yksilölliset suojaimet hintaan 40€. Näissä ei siis ole mitään vaimennuskapseleita, vaan vastaavat ominaisuuksiltaan perus-Eareja. Yläpää häviää ja bassot möyryää, mutta varmasti vaimentaa tarpeeksi ettei tule vammoja.
MattiAuer
09.11.2004 10:42:12 (muokattu 09.11.2004 10:44:18)

15db:n vaimennus on jo aika raju, joten unohtakaa se 25.

Siinä se totuus taas tuli.

Tai sitten vaihtoehtoisesti voitte tehdä oman päätöksenne omista lähtökohdistanne ja ymmärtää sen, että nämä ovat hyvin henkilökohtaisia asioita. Jos tietää olevansa herkkäkorvainen tai käyttää kuusitulppia tyytyväisenä, -25dB ei välttämättä ole liioittelua.

Vaimennus on kokemuksen pohjalta EARin kuusitulppien luokkaa, mutta saundi potenssiin kymmenen parempi - tulpat siis tuntuvat yhtä hiljaisilta, mutta musiikki kuuluu paremmin, koska ylä-äänetkin erottuvat. Ja se ei se fiilis ole kadonnut mihinkään. Lähinnä parantunut, kun kuulee kaiken selkeästi ja sopivalla tasolla.

Terveisin -25dB ja erittäin tyytyväinen.
"Uniikki unikorni olikin korni koni"

DISCLAIMER: en tiedä tästä asiasta mitään.
drumm
09.11.2004 11:03:14
Ottakaa hyvät ihmiset Finfonicin vastaavat. Tämä ei ole mainos, tämä on vahva mielipide. Ottakaa edes asioista selvää ennen valintaa...

http://www.finfonic.fi/

Mun mielestä nuo on kyllä ihan samat tulpat. Vai tarkoititko hintojen olevan edullisempia Finfonicilla?
Wiitala
09.11.2004 11:24:01
Mun mielestä nuo on kyllä ihan samat tulpat. Vai tarkoititko hintojen olevan edullisempia Finfonicilla?

Finfonic on tehnyt patentin jostain "vulkanoinnista", joka on jonkinlainen käsittely sille valetulle osalle joka tekee siitä paljon kestävämmän. Kenelläkään useista tuttavistani jotka nuo tulpat ovat FinFonicilta ostaneet ei ole ollut pahaa sanottavaa.

Oriveden Opiston musiikkilinja, Jyväskylän yliopiston musiikin laitos sekä Jyväskylän Ammattikorkean musiikkipuoli ovat kaikki kääntyneet Finfonicin puoleen, vaikka aluksi pitikin hommata juuri elacinit. Kaiken lisäksi suuret porukat saavan Finfonicilta reippaammat alennukset (ainakin me saimme), takuu pelaa paremmin, ja tyyppi tulee valamaan tulpat vaikka kotiisi. Tietenkin olettaen että paikalla on pieni ryhmä jotka tulpat haluavat. Suosittelen... Palvelu pelaa, ja maksuajan saa sovittua TODELLA hyvin.
Elämälläkin on viimeinen käyttöpäivä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)