Aihe: heavy-"angsti"-buumi??!!
1 2 3 4
tyttolapsi87
01.10.2004 21:21:32 (muokattu 01.10.2004 21:39:09)
hyvät kanssaihmiset sekä muusikkoveljet ja -sisaret!!

mistä johtuu, että kun lueskelen noita wanted-ilmoituksia tarkoituksenani hakea bändiä, joka tarvitsisi kitaristia/laulajaa, niin lähes kaikki soittavat heavya, death metallia ja blaa blaa, jne, etc..?? ja vaaditaan tietysti ikää, kun aina halutaan heti "isoille" keikoille..baareihin, klubeille..
mä olen kuitenkin jo päässyt ton mustanpuhuvan, synkän "angsti"-vaiheeni ohi ja olis kiva löytää porukkaa joka soittais pop/rock/blues yms. musaa, tykkäis tehdä tosissaan töitä mutta sen lisäksi myös fiilistellä aina välillä..
onko tässä maassa todellakin siis menossa jokin heavy-buumi vai mistä on kyse? mihin ovat tyylilajilleni omistautuneet, kaltaiseni ihmiset (yms) kadoneet? jos siis tykkäisit joskus fiilistellä "erilaisen" musiikin parissa niin.. vinkki*vinkki..
lopuksi haluaisin huomauttaa, etten suinkaan ole ahdasmielinen yhden tyylin ihminen, vaan kyllä se minäkin aina välillä innostun repimään vahvistimeni uumenista särö-ääniä.. ja soittelemaan muutaman HASSUN heavy-soolon..

jäänkö yksin? kertokaa!..
KTR
01.10.2004 21:27:06
Suomi on tämmönen hevi-maa.

Eikun en minä oikeasti tiedä mistä on kyse. Kyllä hyvää pop-musaa tarvitaan. Harmi vaan, ettei sitä kauheasti löydy nykyään.
mooch
01.10.2004 21:29:39
mistä johtuu, että kun lueskelen noita wanted-ilmoituksia tarkoituksenani hakea bändiä, joka tarvitsisi kitaristia/laulajaa, niin lähes kaikki soittavat heavya, death metallia ja blaa blaa, jne, etc..?? ...

Lue allekirjoitukseni ja huomaa että olen saman asian huomannut / siitä "kärsinyt" :-)
Härski
01.10.2004 21:41:45
Voi vittu, mulla on täysin sama tilanne! Vituttaa lukea noita "Deathkitaristideaathblackhomo-metallikitaristia soittavaan goottisiantappopaskansyöksentä bändiin raumalle!!1" Ei juuri yhtään Bles/Rock- bändiä, johon tarvittaisiin yhtään mitään! Tai jos on, niin ikää pitää olla vähintään 40. Vittu. Haistakaa lompakko väärinpäin!
Aerodactev
01.10.2004 21:42:14 (muokattu 01.10.2004 21:42:36)
Yleensä esimerkiksi me progeihmiset vain onnistumme osumaan samaan paikkaan varmaan Rick Wakemanin mulletin tms. vaikutuksesta ja sitten onkin bändi kasassa. Wantedia ei siis tarvita.

Luonnonlaki määrää myös, että suurin osa näistä, jotka ovat soittaneet vähän aikaa kitaraa, tiluttavat hevijä - itsekin siitä esimerkkinä. Sitä en tiedä, miksi näin on, ehkä ne kitarajutut on vähän rankempaa kuin poppibändien seurakuntakomppi. Kyllä varmaan muutamassa vuodessa suurimman osan näistä maku jalostuu ja sitten saattaa tärpätä.
Long = progressive = good
Jii
01.10.2004 21:59:06
Tosta soittajien hakemisesta...

Kasasin vuosi sitten jokapaikanhöylä-orkesteria. Muutamista miehistönvaihdoksistakin on selvitty helposti ja bändi on mitä mainioin. Rautalangasta kasariheviin soitamme ja homma taittuu helposti. Keikkaa teemme ja yleisö näyttää pitävän. Tilatkaa, ette pety.

Nyt keväällä ideoimme muutaman minua "paria" astetta paremman soittajan kanssa metallibändin. Homma lähti liikkeelle Stone-tribuuttina, eikä tätä puolta ole missään nimessä unohdettu. Omaa biisiäkin silti pukkaa...

Treeneissä on kiva käydä, koska yhteissoitto on hyvää ja lisäksi taso paranee. On se silti jumalauta kun osaavalle bändille ei löydy laulajaa...

Eli nämä hommat voi nähdä suuntaan jos toiseen. 8-)
Birth, copulation, and death. Is this your life?
sub zero
01.10.2004 22:07:26
Itse olin 16-18 -vuotiaana (jolloin vielä haaveilin bändissä soittamisesta) kiinnostunut vain bluesista tai ehkä blues-rockista, enkä halunnut mennä kavereitten pop-bändeihin, joihin mua pyydettiin. Sittemmin ei ole jäänyt aikaa bändihommeleille, joten en ole koskaan soittanut missään julkisesti kitaraa (pianoa olen soittanut jossain yläasteen päättäreissä). Se tietysti otti päähän että muut eivät olleet kiinnostuneet bluesista mutta ei kai sille voi mitään. Myöhemmin olen innostunut muista tyyleistä, myös metallista... Ehkä ei kannata aloittaa genresotaa kuitenkaan. Kohta tänne tulee joku joka kuuntelee vain klassista ja sanoo että se on hienostuneempaa kuin proge.
What's there to live for? Who needs the peace corps?
Jani The Rock
01.10.2004 23:05:35

Aika hevipainotteistahan tää meininki tuntuu olevan. Hevin suosion syistä voisi esittää toinen toistaan shokeeraavampia teorioita, mutta annetaan niiden nyt kuitenkin olla. Turha se on sen kummempia sotia aloittaa. Jos ihan nätisti ja järjellä yrittää funtsia, niin nykynen maailmanmeno on varmaan sellasta, että tollanen raskaampi musiikki on monelle varmaan se paras väylä paitsi purkaa tunteitaan myös ilmaista itseään. Tai vitustako minä tiedän.

Olis se toisaalta vähän pirullista, jos blues, etelän rokki ja vanha kunnon hippi-happo-musa olis yhtä suosittua kuin hevi. Soittajia vois löytyä helpommin, mutta kovin individualistiseksi vois olla vaikeeta itteänsä tuntea. Kivampi se näin on. Saa tuntea ittensä erikoiseksi ja hihitellä tiluttelijahevisteille ja pomppumetallisteille. Vaikka ottaahan se varmasti pannuun, jos ei löydy samanmielistä sakkia. Mutta onpa täällä m.netissäkin meitä bluesin ja muun hyvän musiikin päälle ymmärtäjiä melkoinen liuta.
Don`t mess with the countryboys
Nazareth
01.10.2004 23:38:58
Elämä hakkaa joskus.

Mutta asiaan, tämän olen myös itse huomannut ja aika valitettava tilanne.
"Two witches watch watches, which witch watch which watch?"
Johannes_t
01.10.2004 23:48:56

Mikään buumi ole, tilanne on ollut samanlainen jo parikymmentä vuotta. Ihmekös tuo, heviporukka diggaa soittajista ja soittamisesta keskimääräistä (reilusti) enemmän. Vai oletteko kovinkaan usein nähneet vaikkapa The Rasmus fania ihmettelemässä, että milläs kamoilla se Eero pompottaa, tai plokkaamassa Akin rumpuraitaa treenikämpän hämyssä?

Välihuomautus: Hevi vaan paranee kun siitä angstista ja turhasta vakavuudesta pääsee yli.

Nuori kun olet, kannattaa pyrkiä lähimpään mahdolliseen musiikkiopistoon, löytyy helposti soittokaveria. Tai sitten treenata himassa niin perkeleesti ja odotella että eksyy piireihin jahka ikää rupeaa olemaan tarpeeksi. Ja kirjastojen ja musiikkiliikkeiden ilmoitustaulut täyteen lappuja.
Da Make
01.10.2004 23:58:35 (muokattu 02.10.2004 00:05:31)
Suomi on pakana maa. Ett förbannat folk.

Ja Bluesista kun puhuttiin niin voisin sanoa että itse aloitin musikaalisen urani deltablyys kappaleita blokkailemalla. Sitten kaikki "isot nimet", Muddy Waters, BB King, Albert King...
Vieläkin tulee usein jamiteltua setäni kanssa, ja olen jopa slide soittoa opiskellut hieman. Yksinkertaista ja fiilis pohjalta esim. perjantai illan lopuksi terassilla vedetyt kahden kitaristin jamit ovat niin hienoja! Blues ei vaan toimi suurelle yleisölle, he haluavat nähdä isoja nimejä tms.
Kaveri porukassa se on niiiin jees.
Cräx, Change, Ötöm!? Katso omat plussasi täältä! [Can you feel what you've done to me?]
Mark-Ken
02.10.2004 00:11:48
Ei ainakaan minua ole haitannut. Soittakoon mitä tahtoo.
Heart Of Steel
02.10.2004 02:31:51

Ottaa muuten päähän kun kaikki blues/jazz/whatever-tyypit aina pitää heviä jonain vitun välivaiheena kitaristin kuoppaisella tiellä omien kokemuksiensa perusteella. Toiset ihmiset nyt vain tykkäävät hevistä ja haluavat sitä myös soittaa katkeraan loppuun asti.
"Nobody tells a Man how to play." http:/www.mikseri.net/hmb
trih
02.10.2004 02:57:19
Viitsisikö joku "ei-hevi" kertoa mikä on hevi? Pelkään soittavani sitä (suurta turhaa teinimusaa) koska pidän tymäkästä särökitaravallista sekä 'villeistä' sovituksista&soundeista popmusiikissa vaikka olen jo vanha pappa?!
"I remember when I told my parents that I was quitting my job to build a life-size Millenium Falcon. My parents were pissed and I remember my Dad saying, how are you going to build a falcon. You don't even know how to use any tools." - Dennis Ward
Exhausted
02.10.2004 03:16:34

se, että wantedissa haetaan paljon hevisoittajia ei tarkoita sitä että hevi olisi suositumpaa. sehän voi myös tarkoittaa että hevibändien on vaikeampi löytää soittajia, ehkä pop/rock-bändit syntyvät niin luonnostaan ettei tarvitse hakea soittajia. Tai ehkä juuri m.net on hevarien suosiossa, poprockmiehet hakevat soittajia eri kautta. Tai ylipäätään varttuneemmat soittajat. Ei voi kuitenkaan yleistää että hevi on suositumpaa. Olen itsekin kyllä huomannut saman jutun, olen ilmoituksen kanssa hakenut laulajaa alternativetyyliseen bändiin mutta ei vastauksia tullut, eikä omasta kaupungista ole ollut myöskään ilmoituksia...toisaalta jos et itse ole hevimusiikin kuuntelija, saatat yleistää kaikki hevarit yhteen nippuun. tosiasiassa heviin kuuluu sadoittain alalajeja. powermetal-kitaristia ei kaivat death-bändiin ja black-laulaja ei haluaisi edes laulaa trash-bändissä.
Pelsi
02.10.2004 03:56:56
Voihan heviä nyt tehdä ilman angstiakin. Ei aina ole pakko tappaa, kiduttaa tai antaa ruoskaa. Voipi kertoilla vaikka Smurffeista, verhoista tai hyvistä sienistä...

I'll get my coat.
Rekkamies on pyöreä, rekkamies on soikea, rekkamies on ukko ihan oikea!
Chemo
02.10.2004 09:20:05

jäänkö yksin? kertokaa!..

Ajattele asiaa mieluummin näin päin: hevikitaristeja on tarjolla ihan pilvin pimein, mutta muiden tyylien vähemmän - eli kun sinulle sopiva bändi sattuu hakemaan kitaristia, hyvin suuri osa vapailla markkinoilla olevista soittajista ei tämän takia ole kiinnostavia.

Kyllä se bändi löytyy, ennemmin tai myöhemmin. Tsemppiä vaan.
...ja jos uskot tuon, uskot mitä vain!
shagriml
02.10.2004 09:35:49

empä ole ikinä mäkää päässyt kenenkään kanssa soittamaan. olen vaan niin vitun vastenmielinen ihminen. on kyllä wanteddii yritetty käyttää ja kyselty jengeiltä mut ei vaa ketää kiinnosta. mulle ois ihan sama mitä soittas, vaikka veneläistä humppaa tai jugoslavialaista poppia tahi sit heviörvellystä........
Hohhoijaa
02.10.2004 09:52:48
Kyllä bluesia ja poppiakin tarvitaan.
I didn't lie to you! I just... I just talked bullshit!
IMIK #17/IHKK #17/Pastilli
pakokauhu
02.10.2004 10:13:23
En noista tiedä, miksi ois näin tai noin, mut sen tiiän et heviä on kivempi soittaa ku kuunnella. Se paljon poruttu angsti taitaa löytyä jokaisen "vakavaa" musiikkia vääntävän tyypin komerosta. tai jotain.
"Perfectionist" is mostly an eufemism for a pain in the ass.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)