Aihe: kitaristit ja sit muut
1 2 3 4
lucbass
06.04.2005 16:09:12 (muokattu 10.04.2005 15:58:35)

nii miks noita kitaristeja on nii paljon ja esim meitä basisteja nii vähä? ja sit rumpaleja vielä vähemmän ja laulajia vielä vähemmän? rumpalit on melkeempä tärkeempiä ainaki rytmin kannalta ja samoin basistit. laulaja on muuten vaa tärkee. mut kyl se kitara on kans helkutin tärkee.. mut miks?

Edit: nii ja sama juttu noille syntikansoittajille.
god hates us all
jogo3000
06.04.2005 16:12:00

Voin vastata vain omalta kohdaltani, mutta: Kitaraa tuntui helpolta lähestyä siihen aikaan kun aloitin soittamisen. Tärkeintä musiikissa minulle siihen aikaan oli hienot heviriffit, joita pystyi soittamaan kitaralla. Bändiä ei ollut tiedossa, joten sekään ei motivoinut mihinkään muuhun soittimeen.

Ja on kai se totta että kitaristeja ihannoidaan jonkin verran. Itsekin opin kuuntelemaan muita soittimia vasta harrastettuani soittamista useita vuosia.
"Muut jutteli lepposia soffalla, Jogo tilutti sielä nurkassa synkkiä säveliä..." -Bonham
Lennu
06.04.2005 16:28:12

Muut soittimet on enemmän kutsumuksia. Kitaristiksi aletaan, kun ei mielikuvitus eikä osaaminen muuhun riitä.
<fat>Ärlä #014</fat>
spacemonkeyevolution
06.04.2005 16:29:05
Omistin joskus jannuna rummut, ja sanotaan näin: Ei niistä paljon iloa sillon irronnut kun ei ollu ketään kenen kanssa soittaa. Kitarasta tosin irtosi enemmän iloa yksikseen soittaessakin, kun on paljon biisejä, jotka toimii pelkästään kitaraakin rämpyttämällä. Osaksi tästä johtuen kitara on turvallisin soitin alottaa näistä kolmesta. Basso ja rummut vaatii ehkäpä sen bändin sitten... Monestikko joku on soittanut pelkästään bassoa tai rumpuja nuotion äärellä?
Don't worry, be heavy
mie
06.04.2005 16:40:51

Laulajia on vähän, koska laulaminen vaatii paljon enemmän uskallusta kun mikään soitin. Hyvin monet ovat epävarmoja omasta äänestään ja ajattelevat, että oma laulaminen kuulostaa niin kamalalta, ettei sitä edes ruveta kehittämään, vaikka potentiaalia olisi.
Kamakaavio

Älä ajattele. Pää sekoo.
Ozzman
06.04.2005 16:46:35
Muut soittimet on enemmän kutsumuksia. Kitaristiksi aletaan, kun ei mielikuvitus eikä osaaminen muuhun riitä.

Tai sitten joillekin kitaransoittaminen on kutsumus.
Onko yleensä metallikeikoilla semmosia hulluja remuleijonia, jotka tulevat ja hakkaavat toisiaan siellä. Oon kuullut, että eturivissä tulee aina ruumiita. -Linkinpark87
Lennu
06.04.2005 16:59:01

Tai sitten joillekin kitaransoittaminen on kutsumus.

Hehhehhe! Aika hyvä.
<fat>Ärlä #014</fat>
askomiko
06.04.2005 17:16:49 (muokattu 06.04.2005 17:18:01)
Kitaralla voi riesata lähimmäisiä leirinuotiolla. Syntikalla ei, rummuilla taasen leirinuotiolle roudaaminen on vaikeata, ja kännissä tulee kuitenkin kaadettua ne nuotioon. Rumpujen soitto on vaikeasti järjestettävissä kerrostalossa, ja basistiksi kukaan ei uskalla alkaa basistien synkeän maineen takia... Tai sitten vain bassoilu on yksin ankeampaa. Itse halusin basistiksi, mutta kaveri pakotti kitaraan, koska isällä oli hyllyn päällä 70-luvun Landola. Synkeää. Ja ihan ensin soitin pianoa ja rumpuja. Voi saakutti että on ollut tyhmiä valintoja, rumpalina olisi vientiä niin ettei raajat riitä!

Basson ja rumpujen soittelu yksinään tuntuu juurikin vähän puuduttavalta, kun kitara tuntuu rämisevän musiikissa päällimmäisenä.
"Helevetin nopia kairata kun on näin ohut jiä!"
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
...And Justice For All
06.04.2005 17:57:40
No kitaransoitto on monien mielestä helpoin aloittaa soittamaan.
Ja jokainen pikkujannu kuvittelee varmaan ittensä strato kädessä soittamassa isolla stagella.
Vaikka kitara ei ole mikään helpoin alottelijalle niin silti niin saatetaan luulla.
Jopa niinkin tyhmään juttuun olen törmännyt että kaverini äiti sanoi soittamista aloittevalle kaverilleni: "Jos haluat soittaa, soitin on kitara. Ainoo soitin minkä avulla voi tulla kuuluisaks!"

Tyhmää.
Copyright ...And Justice For All. All Rights Reserved.
Mikko/DE
06.04.2005 18:16:01

Ja on kai se totta että kitaristeja ihannoidaan jonkin verran.
Luulet vaan.
konehes
06.04.2005 18:23:25
Pillun takia kai sitä kitaraa aletaan soittaa. Kukaan ei tosin kertonut minulle, että kyllä sitä komeaa ulkonäköäkin tarvitaan jonkin verran.
Musiikki on parhaimmillaankin paskaa.
Pluto
06.04.2005 18:31:38
Römpsäähän sitä tosiaan ollaan hakemassa.
Dillon, you son of a bitch!
Ozzman
06.04.2005 18:33:17
Hehhehhe! Aika hyvä.

Myönnän, huono oli.
Onko yleensä metallikeikoilla semmosia hulluja remuleijonia, jotka tulevat ja hakkaavat toisiaan siellä. Oon kuullut, että eturivissä tulee aina ruumiita. -Linkinpark87
Kimmo72
06.04.2005 18:50:07
nii miks noita kitaristeja on nii paljon ja esim meitä basisteja nii vähä? ja sit rumpaleja vielä vähemmän ja laulajia vielä vähemmän? rumpalit on melkeempä tärkeempiä ainaki rytmin kannalta ja samoin basistit. laulaja on muuten vaa tärkee. mut kyl se kitara on kans helkutin tärkee.. mut miks?

Mä olen noita kaikkia :o)
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
peetu
06.04.2005 19:20:54
Eiköhän se johdu ihan siitäkin että kitaran soittaminen on ihan hienoa yksikseen. Rumpuja on hankala sijoittaa esim. kerrostaloasuntoon, joten se rajoittaa. Basson soittelu yksikseen on vähän tylsää, bändisoittaminen on aina vallattoman kivaa. Ja kitaroita saa halvalla ja soveltuu monenlaiseen musaan, siinä varmaan syitä.
...And Justice For All
06.04.2005 19:46:19
Pillun takia kai sitä kitaraa aletaan soittaa. Kukaan ei tosin kertonut minulle, että kyllä sitä komeaa ulkonäköäkin tarvitaan jonkin verran.

Hoho! :)
Kumminkin jätkä on Qasimodon näkönen, soittaa skittaa 20 vuotta. Sitten huomaa karun totuuden, ei tuukkaan römpsää soittamalla!
Copyright ...And Justice For All. All Rights Reserved.
Tempura
06.04.2005 19:47:50
No, kun itseä ajattelee, niin kai siihen on syitä.

- Kitara on kätevä. Sitä voi roudata mihin vaan jokseenkin vähäisellä vaivalla. Akustinen varsinkin jyrää tällaisessa.
- Kitaralla voi soittaa lauluja enemmän kokonaisina. Sointukulku, riffit, lickit....eli periaatteessa ollaan ehkä lähimpänä biisin ydintä tämän soittimen kanssa. Noin niinkuin useimpien biisien kanssa.
- Kitara on periaatteessa perkeleen coolin näköinen soitin yleensä.
- Kaikki meikäläisen idolit soitti kitaraa.
- Kuuntelemani musiikki oli 89% kitaravetoista (ihme).
- Kun kitaransoittoon yhdistää laulun, se on äijää.
- Käsittääkseni kohtalaisen kitaran saa halvemmalla kuin kohtalaisen rumpusetin. Korjatkaa jos olen väärässä.

Ja tällähän en sitten dissaa mitään muita soittimia yhtään. Päinvastoin, nautin suunnattomasti kunnon rummuttelusta, bassotuksesta, pianoinnista, huuliharpisimista yms. Kaikki nämä ns.perussoittimet on aivan kurkoja vekottimia, ja arvostan kaikkia jotka osaa jotain niistä soittaa.

Pimppiä en ole käsittääkseni pelkästään kitaran takia saanut koskaan, mutta voi olla että siinä jotain vaikuttimia on ehkä saattanut olla. Viimeksi kyllä emäntä saattoi katsoa kiihottunesti kun soitin (huonosti, mutta ei se sitä tajunnut), mutta en ehkä juuri silloin katsonut takaisin.
EADG
06.04.2005 19:56:40
Basson soittelu yksikseen on vähä tylsää.
Basso ja rummut vaatii ehkäpä sen bändin sitten.

Väärässä ootte. Basson soittaminen yksin on joka kerta erittäin hauskaa. Kehtaa slappailla ja kaikkee mitä treeniksellä ei kehtaa.

nimim. kotibasismi kunniaan.
Deathmetal
Dacatch
06.04.2005 20:07:54
Väärässä ootte. Basson soittaminen yksin on joka kerta erittäin hauskaa.
Pääsis jo kotia...
Naama-amis
06.04.2005 20:29:55

Olen samaa mieltä. Kitaraa soitetaan myös siksi, että se takaa helpon sosiaalisen lähestyttävyyden soittajalleen. Kuka tahansa voi näet helposti huutaa kitaraa soittavalle henkilölle, että buu olet aivan täysi paska, lopeta. Tai vaihtoehtoisesti "soita paranoid".
"They are not silly cars" - BMW designer Chris Bangle
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)