Keppis 16.04.2005 15:44:45 | |
---|
Oletteko saaneet laittoman musiikin lataajia/levittäjiä lopettamaan toimintansa? Miten olette saaneet sen loppumaan? Olin äsken bändinjäseniä(noloa) valistamassa lataamisesta ja hermothan siinä meni kaikilla. Miten voisi perustella parhaiten, että miksi laiton musiikki pitää koneelta poistaa ja niiden vastaanottaminen lopettaa, kun puolustus kuuluu "ei me paljon ladata, me niille sanoon, joilla on kokoajan levyllinen tulossa koneelle"? Virsissä on munaa! |
Moratoria 16.04.2005 16:13:43 | |
---|
Miten voisi perustella parhaiten, että miksi laiton musiikki pitää koneelta poistaa ja niiden vastaanottaminen lopettaa, kun puolustus kuuluu "ei me paljon ladata, me niille sanoon, joilla on kokoajan levyllinen tulossa koneelle"? Et ainakaan lakiin voi vedota sillä lataaminen on laillista, vaikka moraalisesti saattaakin ehkä olla arveluttavaa. |
Keppis 16.04.2005 16:19:49 | |
---|
Et ainakaan lakiin voi vedota sillä lataaminen on laillista, vaikka moraalisesti saattaakin ehkä olla arveluttavaa. Arveluttavaa? Oikeastaan lailla ei ole juuri väliä, koska tuo moraali ja periaate on se syy, miksi minäkään en lataile. Virsissä on munaa! |
Lego 16.04.2005 16:22:59 | |
---|
Arveluttavaa? Oikeastaan lailla ei ole juuri väliä, koska tuo moraali ja periaate on se syy, miksi minäkään en lataile. No miksi mainitsit aiemmin että "laiton musiikki"? Koska ei ole laitonta imuuttaa musaa koneelle. Mikäpä minä olen ketään käännyttämään, ei ole mun asia jos joku suonet lommolla imuroi musiikkia. "Minkä vanhana oppii, sitä ei nuorena osannut" |
Torniojaws 16.04.2005 16:37:10 | |
---|
Itse ostelen ja latailen aika tasaisessa suhteessa. Omasta mielestä ostan huomattavasti enemmän levyjä kun lataan niitä etukäteen, kuuntelen mitkä ovat parhaimpia ja ostan ne, kuin että arvaamalla ostaisin levyjä satunnaisesti, luultavasti menettäen paljon rahaa "turhiin" ostoksiin. So sweet the hour, so calm the time,
I feel it more than half a crime,
When Nature sleeps and stars are mute,
To mar the silence ev'n with lute. |
waihen84 16.04.2005 16:39:28 | |
---|
Itse ostelen ja latailen aika tasaisessa suhteessa. Omasta mielestä ostan huomattavasti enemmän levyjä kun lataan niitä etukäteen, kuuntelen mitkä ovat parhaimpia ja ostan ne, kuin että arvaamalla ostaisin levyjä satunnaisesti, luultavasti menettäen paljon rahaa "turhiin" ostoksiin. Komppaan! |
Gypsy 16.04.2005 16:51:28 (muokattu 16.04.2005 17:01:31) | |
---|
No miksi mainitsit aiemmin että "laiton musiikki"? Koska ei ole laitonta imuuttaa musaa koneelle. No, kai se muuttu laittomaks kun se laitetaan jakoon tai "jakoon" ja pitäähän se olla laitettuna sillon jos sitä voi joku muu imuuttaa. Tai ei tähän kohtaan sittenkään mitään. No menköön nyt kuitenkin kun kirjotin jo: Mutta, mites tää nyt näin menee, että lataaminen on laillista ja jakaminen tai "jakaminen" on laitonta? Kun aina verrataan tiedostoja oikeisiin levyihin, niin saanhan mä ottaa toripöydän vuokralle ja laittaa vaikka kaikki levyni ihmisten nähtäviks, jos joku tulee ja polttaa niitä niin eikös se oo se varas siinä? Miksen siis sais laittaa vaikka kaikkia levyjäni nettisivulle kieltojen kanssa? Miks mua syytettäs jos joku käy kopioimassa niitä? Ja syytettäis vaikkei käviskään. |
Lego 16.04.2005 17:20:37 | |
---|
No perkele, laissa ainakin toistaiseksi lukee että saat imata niin paljon kuin sielu sietää mutta et välittää sitä eteenpäin ja kun aloittaja mainitsi patistaneensa kavereitaan poistamaan "laittoman musiikin" joka on siis imattu koneelle niin miten se on laitonta? "Minkä vanhana oppii, sitä ei nuorena osannut" |
tillotson 16.04.2005 17:26:54 | |
---|
Oikea levy on eräänlainen tavara sinänsä ja näyttää paremmalta kokoelmassa. Onhan siinä myös kansilehtinen, mikä voi sisältää ties mitä. Kun cd:stä on maksanut, niin sitä ei unohda niin helposti.. Ei kiitos |
Gypsy 16.04.2005 17:31:51 | |
---|
ja kun aloittaja mainitsi patistaneensa kavereitaan poistamaan "laittoman musiikin" joka on siis imattu koneelle niin miten se on laitonta? Ai joo, tota kohtaa tarkotit. Totta. Ja oikeestaan, eihän edes ole mitään laitonta musiikkia vaan ehkä ennemminkin vaan laittomasti jaossa olevaa musiikkia. |
superfly 16.04.2005 17:47:10 | |
---|
Itse ostelen ja latailen aika tasaisessa suhteessa. Omasta mielestä ostan huomattavasti enemmän levyjä kun lataan niitä etukäteen, kuuntelen mitkä ovat parhaimpia ja ostan ne, kuin että arvaamalla ostaisin levyjä satunnaisesti, luultavasti menettäen paljon rahaa "turhiin" ostoksiin. Sama täällä. Levyjen ostelu on lisääntynyt mulla melkoisesti juurikin tämän loistavan ennakkokuuntelumahdollisuuden takia. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
carlos 16.04.2005 17:55:15 | |
---|
Sama täällä. Levyjen ostelu on lisääntynyt mulla melkoisesti juurikin tämän loistavan ennakkokuuntelumahdollisuuden takia. Näin juuri. Asun vielä sellaisessa paikkaa, että lähin "levykauppa" sijaitsee 25km päässä ja sekin on Anttila. Moni hyvä bändi/levy olis jääny löytämättä ja ostamatta, jos en olis niitä netin kautta ekana kuullut. I can't hide but I can run for miles |
slipkorn 16.04.2005 18:51:22 (muokattu 16.04.2005 18:52:35) | |
---|
Itse ostelen ja latailen aika tasaisessa suhteessa. Omasta mielestä ostan huomattavasti enemmän levyjä kun lataan niitä etukäteen, kuuntelen mitkä ovat parhaimpia ja ostan ne, kuin että arvaamalla ostaisin levyjä satunnaisesti, luultavasti menettäen paljon rahaa "turhiin" ostoksiin. Näin se menee, eikä ole kotipaikkakunnallakaan enää yhtään levykauppaa. |
Mr. Mustard 16.04.2005 19:13:02 | |
---|
On tekopyhää ainakin väittää, että se joka jakaa musiikkia verkossa on rikollinen ja se joka imuroi tämän rikollisen jakamaa musaa ei ole rikollinen. Kun hankkii musiikkia kannattaa miettiä saako artisti/vähittäismyyjä siitä osansa. Jos ei, niin kyse on varastamisesta. Itse ainakin arvostan kuuntelemiani artisteja sen verran, että en varasta heiltä. Jos ei ole varaa hankkia levyjä laillisesti, niin se ei silti oikeuta varastamiseen. "Safe sex, safe music, safe clothing, safe hair spray, safe ozone layer. Too late! Everything that´s been achieved in the history of mankind has been achieved by NOT being safe..."
- Lemmy Kilmister |
carlos 16.04.2005 19:38:10 | |
---|
On tekopyhää ainakin väittää, että se joka jakaa musiikkia verkossa on rikollinen ja se joka imuroi tämän rikollisen jakamaa musaa ei ole rikollinen. No Suomen lain mukaan näin se menee. Luulis artisteille olevan tärkeää sekin, että mahdollisimman moni kuulee heistä. Eikä pelkästään se, että levy-yhtiö kuittaa hyvät rahat jokaisesta myydystä levystä. I can't hide but I can run for miles |
zorro 16.04.2005 19:38:18 | |
---|
ite en ole ostanut levyn levyä moneen vuoteen, sillä yhden levyn hinnalla saa jo muunmuassa hyvät kitaran kielet. mutta en ole asiasta ylpeä, minun taloudellinen tilanne ei vaan anna vaihtoehtoja. offtopikkihan tuo oli muttajoo. ostetaan:danelectro tuna melt tremolo myydään: |
etnopoju 16.04.2005 19:41:57 | |
---|
imutan eka levyn ja jos pidän siitä, ostan sen. mp3 kuulostaa muutenkin niin paskalle, että ei niitä paljon tule kuunneltua. hyh. |
Starlia 16.04.2005 19:50:47 | |
---|
imutan eka levyn ja jos pidän siitä, ostan sen. mp3 kuulostaa muutenkin niin paskalle, että ei niitä paljon tule kuunneltua. hyh. Pystyyköhän tämä meidän hifisti erottamaan CD:ltä tulevan musiikin ja esim mp3-tiedoston 320k laadulla? Tai edes 256k. |
Torniojaws 16.04.2005 19:55:05 | |
---|
Pystyyköhän tämä meidän hifisti erottamaan CD:ltä tulevan musiikin ja esim mp3-tiedoston 320k laadulla? Tai edes 256k. Tai keskivertopurkeilla edes 192 kbit. So sweet the hour, so calm the time,
I feel it more than half a crime,
When Nature sleeps and stars are mute,
To mar the silence ev'n with lute. |
carlos 16.04.2005 19:55:41 (muokattu 16.04.2005 19:56:04) | |
---|
Pystyyköhän tämä meidän hifisti erottamaan CD:ltä tulevan musiikin ja esim mp3-tiedoston 320k laadulla? Tai edes 256k. Hahaha + ! Samaa olen naureskellut: "MP3 on niin paska." Pakkoko sitten ladata niitä alle 100 kbps kipaleita. I can't hide but I can run for miles |