Aihe: Gallup: muovi- vai pahvikannet?
1 2 3 4
Jenka
03.01.2005 19:59:54 (muokattu 03.01.2005 20:00:45)

Sama (cd-)levy, mutta kannet saat valita,
kummat valitset? Mitä pahvikantisia levyjä omistat?

Itse valitsisin pahvikannet. Yllätyksekseni huomasin tänään, että tarjouksessa oli Ville Leinosen Suudelmitar-levy, pahvikantinen, 5 euroa. Sama levy muovikansilla 10 euroa.

Tuon lisäksi sitten omistan HIMin ensimmäisen ja Musen Hullaballoon. Sekä muutamat Soundit. Ja Waltarin, ilman itse levyä. Muutamissa on myös pahvipäälliset.

(Sarjassamme turhat gallupit?)
Mako
03.01.2005 20:05:19

Paffeissa on tunnelmaa. Älpeen tuntua. Ne sitten ennemmin, vaikka harvoinpa saa valita.

On Himiä, Crashia ja Moonspellia pahvisina + jotain mainosläpsyköitä kuten noita Soundeja. Ongelma paffeissa on, että saan ne muovisisukset tai levyn rikottua.
"I must create a system or be enslaved by another man's; I will not reason and compare: my business is to create."
-William Blake
BaariMikko
03.01.2005 20:23:18 (muokattu 03.01.2005 20:24:43)

Digipack ehdottomasti. Ainoana miinuksena astetta kovempi reissussa rähjääntyminen.

Ja mitähän noita löytyy... ainakin Coltranea, Eero Koivistoisen "Wahoo!", Harrisonin Brainwashed taisi olla myös... onhan noita.
My brain hurts!
Tympee Huttunen
03.01.2005 20:29:44
Digipack saa minunkin ääneni. Paljon kestävämpi mitä muovikantinen, vaikka ei heti uskoisi. Tyylikkyyttä parhaimmillaan tässä muodossa Nick Caven uutukainen.
mathias
03.01.2005 20:30:10 (muokattu 03.01.2005 20:31:18)
Sama (cd-)levy, mutta kannet saat valita,
kummat valitset? Mitä pahvikantisia levyjä omistat?

Kyllä minä valitsisin pahvikantiset. Ovat paljon tyylikkäämmät kuin normaalit muovikantiset.

Soundi-levyjen lisäksi pahvikantisina löytyy Sentencediä, Sepulturaa, Led Zeppeliniä ja pari Metallican levyä.
Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer. -Homer Simpson-
Hohhoijaa
03.01.2005 20:30:14 (muokattu 03.01.2005 20:31:30)
Pahvikannet on aina pahvikannet. Ne on minun valintani, jos sellaiset on saatavana.
En valitettavasti vielä omista mitään muita pahvikantisia levyjä kuin Soundi-CD:t '03, '04 ja '05.
"Aika paska jätkä oot! ootko vielä hevari no VITTU"
Tauvo
03.01.2005 20:31:47 (muokattu 03.01.2005 20:33:03)
jewel case

digipäkit on saatanasta. Kuluvat ja paskaantuvat paljon helpommin.

Tyylikkyyttä parhaimmillaan tässä muodossa Nick Caven uutukainen.

Ootahan vuosi ehkä kaks, niin nuo nyt niin komeet kannet on ihan paskaset ja hirveät ja haisee virtsalle. Ei. Ne levyt tippuu sieltä sivulta.
Johnny Buzz
03.01.2005 20:32:43 (muokattu 03.01.2005 20:33:40)

On pahvissa oma viehätyksensä, se käytössä kuluukin helpommin. Itsellä pahvikantisina mm. Sigur Rósia, Machine Headia, Spirtual Beggarsia, Solutionia, RinneRadiota, Soundgardenia, Turbonegroa...

EDIT: Mistä muuten sana Digipack? Jotenkin ei kuvaa pakkausformaattia ollenkaan.
www.soulstab.com
Soulstab live @ Turkoosi 14.1.2005 w/ the Booby Prize
l6mp6l6
03.01.2005 20:45:36 (muokattu 03.01.2005 21:13:38)
EDIT: Mistä muuten sana Digipack? Jotenkin ei kuvaa pakkausformaattia ollenkaan.

http://www.digipak.com/

EDIT:
Mielummin pahvikantinen, mikäli mahdollista. Miellyttää omaa silmää enemmän ja onhan ne yleensä harvinaisempiakin. Bonusbiisejäkin sisältävät aina silloin tällöin. Tahtoohan ne aina reissussa rähjääntyä, mutta ei voi mitään.

Viimeksi ostamani digipak taitaa olla Porcupine Treen The Sky Moves Sideways 2cd-versio. Soon aika tyylikäs paketti.

Sentencedin Frozen digipak-versio on paska ihmeellisen biisijärjestyksen vuoksi.
"oon ehkä psykonautti mutta sen verran herrasmies, etten tahdo tässä vaiheessa olla tässä maailmassa" -eräs ystäväni
Rakkikoira
03.01.2005 20:48:25 (muokattu 03.01.2005 21:46:21)
Muovia muovia. Vaikka hajoaa, niin saa ainakin vaihdettua. Pahvista kulmat menee helposti.

Pahvisia vain:

Pelle Miljoona & Rockers - Brooklyn-dakar
Pelle Miljoona & Ylivoima - Todistaja
Soul Captain Band - Jokaiselle tulta
W.A.S.P. - The best of the best

Ja tästä on varmasti ennenkin ollut puhetta. En itse kyllä löytänyt. Tai sitten se oli jollain toisella palstalla.
Jenka
03.01.2005 20:57:23

Muovia muovia. Vaikka hajoaa, niin saa ainakin vaihdettua. Pahvista kulmat menee helposti.

Ja tästä on varmasti ennenkin ollut puhetta. En itse kyllä löytänyt.

Tänne vain linkkiä jos joku vain löytää ja sitten voi kaikki olla ihan hiljaa ja lukita tämän. ja päivittää sinne mielipiteensä/ levynsä. KIITOS.
Schnowotski
03.01.2005 21:09:48
Pahviset on hienoja ja tunnelmallisia, mutta se on tuskaa seurata niiden riutumista ja purkautumista. Tietenkin voisi vaihtaa muoviset kannet ja laittaa pahvin säilöön ilmatiiviseen tyhjiöön.

Trio niskalaukauksen Kuilun partaalla ja CMX:n Dinosaurus stereophonicus löytyvät paffisina.

Tuo CMX on ollut kestävämpi kun sen pinta on hieman vahamaisempi. Tai ainakin se tuntuu tuollaiselta liukastetulta. Onko tämä harhaa?

Niin ja se vastaus...en osaa päättää. Kummasakin on puolensa. Pahvikantisen levyn ehkäpä ottaisin, mutta sydämeni särkyisi kun seuraisin sen hidasta kuolemaa.
Jos katsoo silmiin tietää mitä se merkitsee. Mutta mitä tarkoittaa niskaan tuijottaminen?
Rakastitko minua kun katsoit minua silmiin, kun pidit minua kädestä, kun tulit puhumaan minulle? - elämä yksin ei ole vaikeaa, mutta elämä ilman sinua...
Torniojaws
03.01.2005 21:10:26 (muokattu 03.01.2005 22:37:01)

http://www.digipak.com/

Periaatteessa kaksi eri asiaa. Digipack-sanaa käyttää Roadrunner Records kuvaamaan CD-pakkausta, jossa on bonusmateriaalia, kun taas Digipak (ilman c'tä) on tuo Hollantilainen firma, joka tekee niitä pahvipakkauksia.

Näköjään listataan noita Digipak-levyjäkin. Itsellä:

Amorphis - Story: 10th Anniversary
Black Sabbath - Reunion
Devin Townsend - Accelerated Evolution
Diablerie - Seraphyde
Fear Factory - Demanufacture
Fear Factory - Obsolete
Fear Factory - Digimortal
Fear Factory - Archetype
Front Line Assembly - Epitaph
Gamma Ray - Blast From the Past
In Flames - The Tokyo Showdown
Jon Spencer Blues Explosion - Extra Width / Mo' Width
Jon Spencer Blues Explosion - Acme
Machine Head - Supercharger
Meshuggah - Contradictions Collapse / None
Opeth - Still Life
Rammstein - Reise, Reise
Sentenced - Crimson
Soilwork - Natural Born Chaos
Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus - Kuilun Partaalla
"No! This face is only a mask, a wicked ornament, Illuminated by an exquisite grimace, Look and see, atrociously contorted, The real head and the sincere face turned back under the shadow of the face which lies" - Charles Baudelaire
noir
03.01.2005 21:16:27
Vastaukseni kattaa ainoastaan CD-levyt. Kaikki vinyylini ovat pahveissa.

Paketti on osa levyä. Joissakin tapauksissa pahvikannet tarjoavat muovikuorta enemmän, jolloin ne ovat tietysti houkuttelevammat. Ovatpa samalla hieman eksoottisemmat. Haittana vain tuo kuluminen ja korvattamattomuus.

Itseltä löytyy pahvikuorissa ainakin Anathemaa ja Guano Apesia, mutta niitä ei ole niinkään valittu - sattuivat vaan olemaan pahviin verhottuina.
Mä haluun sua - sulta ei kysytä.
pehko
03.01.2005 21:16:29
noh, pahvikannethan on hienommat, mutta se vituttaa, jos ne menee paskaks, ni ne kans sit on paskana, eikä sille mitää voi...

itellä on nämä:

Faithless - Sunday 8pm
Jarmo Saari - Solu
Return Of Jedi OST
Linkin Park - Meteora
Metallica - St. Anger
PAPRIKA KORPS - Przede Wszystkim Muzyki
Pearl Jam - Yield
Shadows Fall - The Art Of Balance
Shadows Fall - The War Within
Soulfly - 3
Soulfly - Prophecy
The Chemical Brothers - Come With Us
Waltari - Radium Round
Anders Fridéniä lainaten, "Jos et tykkää, älä kuuntele"
Leper Messiah
03.01.2005 21:19:38
pahvikantisia mullei oo ku muutama soundi cd ja cannibal corpsen butchered at birth jonka ostin kaveriltani
Hyvää uuttavuotta!! Mä rakastan teitä!! Elämä on ihanaa! Ja humala on hieno asia. M-net on mahtava asia! Kiitos teille kaikile. Mä rakastan teita. - jussiohman
armadillo
03.01.2005 21:26:02
Ihan hienojahan nuo pahviset ovat, mutta suosin silti muovikuorisia, koska ne pysyvät paremmassa kunnossa. Pahvikantisia löytyy nopean laskutoimituksen perusteella yli 40.
Life is a vacuum cleaner, it sucks.
Mr. Mustard
03.01.2005 21:28:32
Muovikannet.
"Life is what happens to you when you´re busy making other plans" - John Lennon.
Steve McBeach
03.01.2005 21:38:28
Pahvikantisista pidän enemmän.

Pikainen vilkaus levyhyllyn suuntaan osoittaa, että muutama pahvikantinen löytyy:

Motörhead -Inferno
Black Sabbath -Master Of Reality
Black Sabbath -Vol 4
Alice Cooper -Billion Dollar Babies
Hanoi Rocks -Twelve Shots On The Rocks (nojoo, pahvin sisällä muovikansi)
I'm living on Chinese Rock , all my best things are in hock.
punkygirl
03.01.2005 22:07:42 (muokattu 03.01.2005 22:09:22)
pahvikantiset on parhaita. distillers, him, black sabbath.
seems like love no longer can turn me on. i gave my heart to rock'n'roll.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)