Aihe: bändistä.. 1 2 | |
---|---|
![]() 10.05.2005 10:51:38 | |
Miksiköhän se on niin vaikeeta saada bändiä kasaan/päästä johonkin toiseen bändiin? Oon ainakin omasta mielestäni ihan ok kitaristi alottelevaan bändiin. Mulle menee soolot tyyliin Enter sandman, Unforgiven yms.. joten mun pointti on et haluisin tietää kuinka taitavia te olitte kun pääsitte bändiin? | |
![]() 10.05.2005 11:05:41 | |
Mulle menee soolot tyyliin Enter sandman, Unforgiven yms.. joten mun pointti on et haluisin tietää kuinka taitavia te olitte kun pääsitte bändiin? Ei noilla vielä kuuhun mennä... =) Vakavasti puhuen... ei se bändiin pääsy ole taidoista aina kiinni. Kaikki ovat varmaan aloittaneet yhtä heikkotasoisena. Samanhenkisyys ja yhteinen kemia on se mikä merkkaa helvetisti bändissä. Jos se ei toimi niin ei toimi soittokaan vaikka jotain osais. Kato vaikka Sex Pistolsia.... kukaan heistä ei ns. teknisesti osannut soittaa paskan vertaa mutta kovin olivat suosittuja. Kyllä lapset mukavia on, mutta tekotapa on ihan YÄK! | |
![]() 10.05.2005 11:13:52 | |
Joo siis en mä pidä itteeni minään mahtavana kitaristina, tiiän kyl et mun taidot on aika vähissä, mut on toikin sentään jotain, Siks haluunkin alottelevaan bändiin mut se ei vaan tunnu onnistuvan, Tiiän muutaman tyypin ketä on bändis vaiks taidot on vähäsemmät ku mulla eikä oikeen kemiatkaan toimi, ja muusikkoja tuntuu löytyvän joka puolelta paitsi Raumalla.. | |
![]() 10.05.2005 11:19:58 | |
Aika pitkälti tuuristahan se on kiinni, että löytyykö juuri se oikea porukka. Raumalta tosin nyt varmasti ei löydy mitään porukkaa jos ei oikein hyvä tuuri käy, itselläni sen verran hyvä tuuri on käynyt, että parhaiden kavereiden kanssa ollaan pistetty bändi pystyyn. Itse olin kitaraa vuoden verran aiemmin soitellut ja kaveri (nyk. rumpali) myös kitaraa soitellut suunnilleen saman verran, mutta häntä oli ruvennut rummut enemmän kiinnostamaan (ongelmana oli vain, että ei ollut paikkaa minne rummut saisi). Jossain vaiheessa sitä sitten hommasi rupesi vain etenemään ja tajuttiin, että saadaan kaverin autotallista treenikämppä ja toinen kaveri innostui hommaamaan basson kun taas toinen sitten hommasi ne rummut. Siitä sitten liikkeelle lähdettiin, eli kun hyvä tuuri käy niin noin se homma etenee. "It has been a great day though, you know, a nice piece of crumpet in the admin and a great piece of cake in the hut." - Moxey | |
![]() 10.05.2005 11:28:06 (muokattu 10.05.2005 11:28:19) | |
Joo siis en mä pidä itteeni minään mahtavana kitaristina, tiiän kyl et mun taidot on aika vähissä, mut on toikin sentään jotain, Siks haluunkin alottelevaan bändiin mut se ei vaan tunnu onnistuvan, Tiiän muutaman tyypin ketä on bändis vaiks taidot on vähäsemmät ku mulla eikä oikeen kemiatkaan toimi, ja muusikkoja tuntuu löytyvän joka puolelta paitsi Raumalla.. Ota kolme parasta kaveriasi, ja lyö näille soittimet käteen. Kymmenen vuoden päästä valloitatte maailman. Jos bändin pohjana on kaveruus ja yhdessä kasvaminen, sillä on jotain mitä muilla ei ole. Tuon takia pikkupaikkakunnilta ponnistavat bändit ovat lopulta todella tiukkoja - ei ole vaihdettu soittajia fiiliksen mukaan, kun ei ole koko kylässä kuin se yksi basisti. "This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba) | |
![]() 10.05.2005 12:04:08 | |
Ota kolme parasta kaveriasi, ja lyö näille soittimet käteen. Kymmenen vuoden päästä valloitatte maailman. Jos bändin pohjana on kaveruus ja yhdessä kasvaminen, sillä on jotain mitä muilla ei ole. Tuon takia pikkupaikkakunnilta ponnistavat bändit ovat lopulta todella tiukkoja - ei ole vaihdettu soittajia fiiliksen mukaan, kun ei ole koko kylässä kuin se yksi basisti. Juu, näinhän se menee. Parhaat ja kestävimmät bändit on kasattu kaveripiireistä, tai jopa perhepiireistä. Väkisin väännetyt kokoonpanot ei välttämättä ole niitä pitkäikäisimpiä. Bändihommat on aika pitkälle samaa kuin seurustelu toisen sukupuolen kanssa, mukana on samoja piirteitä mustasukkaisuuksineen jne. esim. jos joku "huoraa" monen kanssa yhtäaikaa. | |
![]() 10.05.2005 13:19:57 | |
Ota kolme parasta kaveriasi, ja lyö näille soittimet käteen. Kymmenen vuoden päästä valloitatte maailman. Jos bändin pohjana on kaveruus ja yhdessä kasvaminen, sillä on jotain mitä muilla ei ole. Tuon takia pikkupaikkakunnilta ponnistavat bändit ovat lopulta todella tiukkoja - ei ole vaihdettu soittajia fiiliksen mukaan, kun ei ole koko kylässä kuin se yksi basisti. Kaveri pohjalla sen haluisint tehäkin joo, Raumal on vaan sen verran sisä siittosta porukkaa et heti ku tulee jotain eri laista/uutta ni ruvetaan syrjimään (esim mä) Tunnen yhen basistin ja yhen rumpalin, basistin kaa ollaan soiteltu meil pari kertaa, kerrostalos ei vaan kauheest voi revitellä, ja rumpali.. on just Perus Raumalainen, vittuilee mulle sen takia miltä näytän (nahkatakki ja tummat vaatteet), se on vaan vetäny johtopäätöksen et ku näytän tältä ni oon täys kusipää, mut sit taas, se onkin just sellanen rikas kakara ketä on saanu kaiken :) noit rikkaita riittää Raumal, tuntuu ettei tääl muit olekaan. Basisiti on kiva hemmo kyl, se lupas tul bändiin jos saisin jostain rumpalin, basisti vois hoitaa laulun kans. | |
![]() 10.05.2005 15:17:18 | |
Ota kolme parasta kaveriasi, ja lyö näille soittimet käteen. Kymmenen vuoden päästä valloitatte maailman. Jos bändin pohjana on kaveruus ja yhdessä kasvaminen, sillä on jotain mitä muilla ei ole. Tuon takia pikkupaikkakunnilta ponnistavat bändit ovat lopulta todella tiukkoja - ei ole vaihdettu soittajia fiiliksen mukaan, kun ei ole koko kylässä kuin se yksi basisti. Tässä on ehkä ainoa syy, mikä harmittaa siinä, että tuli lähdettyä sieltä helvetin susirajalta liikkeeseen. Tosin eipä siellä ole enää ketään muitakaan. Kaikki kaverit on muualla. Uusien kaverisuhteiden luominen on persiistä ja täten on hankala saada varmasti kemioiltaan toimivaa kokoonpanoa aikaiseksi. Ja eikä siinä ole sitä samaa kuin silloin kun soitteli niiden tyyppien kanssa kenen kanssa tuli kasvettuakin. No, jospa nämä pari nykyistä kokoonpanoa tulee joskus tuntumaan täysin "omilta". "The new world is here to wipe out our lives
The new world we can't survive
The new world left God in everything and everyone
The new world does not include us" - Peter Tägtgren - | |
![]() 10.05.2005 15:27:53 (muokattu 10.05.2005 15:33:12) | |
en ollut soittanut pätkääkään kun mut otettiin bändiin..melkeen 1,5 vuotta sitten... et sillee.... meiänkin bändiin otettiin toinen kitaristi täs iha vähän aikaa sitten mut ei se toiminu koska oltiin totuttu toimimaan kolmestaan (kitaristi, rumpali ja minä)..nyt soitetaan taas kolmestaan ja hyvin toimii!! kun ei ole koko kylässä kuin se yksi basisti. olen juuri SE basisti ;) "Prima Nocta" - the right to sleep with any new bride on their wedding night. | |
![]() 10.05.2005 18:13:51 | |
Mulle menee soolot tyyliin Enter sandman, Unforgiven yms.. Minkä takia pitää osata sooloja ennen kuin voi ruveta soittamaan bändissä? Edelleen vahvasti sitä mieltä että taitava komppaus ja muun bändin kanssa hyvin yhteensoittaminen on paljon tärkeämpää kuin niitten miljoona nuottia sekunnissa soolojen osaaminen. Kauko Säädin yhtyeineen esittää kappaleen Remote Control | |
![]() 10.05.2005 18:45:34 | |
Minkä takia pitää osata sooloja ennen kuin voi ruveta soittamaan bändissä? Edelleen vahvasti sitä mieltä että taitava komppaus ja muun bändin kanssa hyvin yhteensoittaminen on paljon tärkeämpää kuin niitten miljoona nuottia sekunnissa soolojen osaaminen. Oon samaa mieltä, aattelin vaan treenata ku en o päässy bändiin, en viittiny lopettaakaan skitan soittoa.. Ei niiden soolojen ossamisest mitään haittakaan ole.. | |
![]() 10.05.2005 21:22:44 | |
Miksiköhän se on niin vaikeeta saada bändiä kasaan/päästä johonkin toiseen bändiin? Oon ainakin omasta mielestäni ihan ok kitaristi alottelevaan bändiin. Mulle menee soolot tyyliin Enter sandman, Unforgiven yms.. joten mun pointti on et haluisin tietää kuinka taitavia te olitte kun pääsitte bändiin? Jos haluut bändiin.. perusta sellainen. Kyselet sellasiltakin kavereilta ketkä ei oo ennen soittanu... Jos niitä kiinnostaa nii kyl ne oppii nopeemmin ku uskotkaan.. Ota kolme parasta kaveriasi, ja lyö näille soittimet käteen. JUURI NÄIN!! ____ niin ku sanoin jo.. itekki alotin vast alle puoltoista vuotta sitten bändissä jossa muut olivat soittaneet jo jonkun aikaa...nykyisin soittelen saman bändin kitaristin kanssa ja uuden rumpalin kanssa..eikä mitään hirveitä taso eroja ole, tosin olen vieläkin se paskin soittaja ;).. mutta mukana pysyn kuitenki aivan mainiosti... Ja jos sul on on jo basisti tiedossa nii soittele vaik sen kanssa.. "Prima Nocta" - the right to sleep with any new bride on their wedding night. | |
![]() 10.05.2005 21:51:46 | |
Tanssibändiin voi päästä helpommin mm. omistamalla kuomullisen peräkärryn, pakettiauton tai vaikka reenikämpän. Kokeile näitä ;) X | |
![]() 10.05.2005 22:05:41 | |
Tanssibändiin voi päästä helpommin mm. omistamalla kuomullisen peräkärryn, pakettiauton tai vaikka reenikämpän. Kokeile näitä ;) paras yhdistelmä olis basisti (tai runpali) joka osaa laulaa, jolla on pa-kamat ja iso keikkamobiili, siihen vaadittava kortti ja reenikämppä. :D [i hear voices but at least they're on tune] | |
![]() 10.05.2005 22:17:44 | |
Joskus 100v. sitten mua pyydettiin ekaa kertaa bändiin. Kysyin että millaista musaa soitatte? Pojat sanoivat että BTO:ta, Purplea ja sellaista. Ei hirveesti kiinnostanut mutta ajattelin että vau oikee bändi, minä menen. Kun menin reeneihin niin kundit ei osanneet soittaa mitään muuta kuin Sliippareiden Väinön! | |
![]() 10.05.2005 22:22:08 | |
Kaveri pohjalla sen haluisint tehäkin joo, Raumal on vaan sen verran sisä siittosta porukkaa et heti ku tulee jotain eri laista/uutta ni ruvetaan syrjimään (esim mä) Tunnen yhen basistin ja yhen rumpalin, basistin kaa ollaan soiteltu meil pari kertaa, kerrostalos ei vaan kauheest voi revitellä, ja rumpali.. on just Perus Raumalainen, vittuilee mulle sen takia miltä näytän (nahkatakki ja tummat vaatteet), se on vaan vetäny johtopäätöksen et ku näytän tältä ni oon täys kusipää, mut sit taas, se onkin just sellanen rikas kakara ketä on saanu kaiken :) noit rikkaita riittää Raumal, tuntuu ettei tääl muit olekaan. Basisiti on kiva hemmo kyl, se lupas tul bändiin jos saisin jostain rumpalin, basisti vois hoitaa laulun kans. Tällä saralla mulla on kyllä ollut järjettömän hyvä bändi, että parhaiden kavereiden kanssa on jo aiemmin ollut sama innostus musiikkiin (keikoilla käymistä, levyjen keräilyä jne.). Siinä sitten rupesi puheeksi tulemaan enemmän ja enemmän, että olisi mahtavaa perustaa bändi. Niin hyvä tuuri tosiaankin kävi, että basistilla (tuolla hetkellä siis tuleva basisti) oli autotalli josta saisimme bändikämpän. Siitä homma sitten lähti ensin autotallin kunnostamisella jonka jälkeen rumpali hommasi vihdoin rumpunsa ja basisti taas bassokamat ja siitä se lähti. Eli ihan nollilta ollaan lähdetty (tosin siellä taidamme vieläkin olla, mutta pääasia että on mukavaa). Osaan kyllä kuvitella, että täältä on vaikea soittokavereita löytää jos kaveripiiri ei jaa samanlaista innostusta musiikkiin kuin sinä. Tosin jos basisti olisi jo valmiina, niin se on jo askel eteenpäin. Kannattaa miettiä jos sinulla tai basistilla olisi mitään paikkaa jossa soittamaan voisi aloittaa tai vaihtoehtoisesti yrittää kysellä jos kaveripiiristä löytyisi joku kenellä olisi innostusta laulamiseen, rumpuihin tai kitaraan ja josko heillä olisi jokin paikka missä voisi soittamisen aloittaa. Tietenkin voi myös yrittää jos koulun musiikkiluokassa saisi joskus soittaa, tärkeintä olisi kuitenkin päästä alkuun. vittuilee mulle sen takia miltä näytän (nahkatakki ja tummat vaatteet), se on vaan vetäny johtopäätöksen et ku näytän tältä ni oon täys kusipää Onhan tää aika tuttu juttu varsinkin Rauman kaltaisessa kaupungissa, mutta et toki aivan "ulkopuolinen" täällä ole. Jos joskus kadulla näet kolme kaveria farkkurotsit päällä täynnä merkkejä niin kyseessä on Rauman kovin punkbändi :). Tsemppiä. "It has been a great day though, you know, a nice piece of crumpet in the admin and a great piece of cake in the hut." - Moxey | |
![]() 11.05.2005 00:28:22 | |
Miksiköhän se on niin vaikeeta saada bändiä kasaan/päästä johonkin toiseen bändiin? Oon ainakin omasta mielestäni ihan ok kitaristi alottelevaan bändiin. Mulle menee soolot tyyliin Enter sandman, Unforgiven yms.. joten mun pointti on et haluisin tietää kuinka taitavia te olitte kun pääsitte bändiin? ite en osannu soittaa kitaraa ennenku menin pändiin. pändissä sitten toisen kitaristin soittoa seuraamalla opin itekkin ostetaan:danelectro tuna melt tremolo myydään: | |
![]() 11.05.2005 03:57:06 | |
Tosiaalta, ottamatta kantaa aloittajan huoleen, olishan se kauheata jos kaikki halukkaat pääsis johonkin bändiin. "miksi Pepe Ahlqvist soittaa bluesia?" "koska se syntyi yksin kotonaan 14-vuotiaana". | |
![]() 11.05.2005 08:38:02 | |
Joskus vaan käy niin, että kohtalo vie. Kun kahdelle bändille tulee yhtäaikaa polttava tarve basistille, kannattaa kaivaa se basso esiin ja ilmoittautua vapaaehtoiseksi ;) Siperia sitten opettaa loput... (näin siis amatööritasolla) Suurin ongelma yleisesti ei varmaankaan ole soittotaito, vaan se, että (musikaaliset) ambitiot ja tavoitteet osuvat yksiin. | |
![]() 11.05.2005 13:19:32 | |
Onhan tää aika tuttu juttu varsinkin Rauman kaltaisessa kaupungissa, mutta et toki aivan "ulkopuolinen" täällä ole. Jos joskus kadulla näet kolme kaveria farkkurotsit päällä täynnä merkkejä niin kyseessä on Rauman kovin punkbändi :). Tsemppiä. et sattuis kauppikses opiskelee? Oon jutellu yhen Ac/dc hemmon kaa välil siel, farkkurotsi pääl ja merkkei ihan mukava määrä. Rauma on p*ska paikka musan harrastamiseen,ens vuon yritän muutta Poriin, siel ois pari projektii mihin voisin päästä, ainoo mikä nyt mättää on etten pääse läheskään kaikkiin treeneihin.. prkl.. if you´re a new god, then show me a miracle! | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)