FlatOutFucked 25.04.2005 21:56:10 | |
---|
(Jo kysytty?) Kysymys kuuluu noin. Olen itse aina sillointällöin kasannut listoja niistä levyistä jotka "on pakko hommata seuraavaksi". Eivät ne kuitenkaan koskaan toimi, sillä tulee osteltua liikaa roinaa listojen ulkopuolelta, kun kerta halvalla saa ja ei varmaan tule toista yhtä hyvää tilaisuutta jne.. Tänä vuonna olen ostanut about pari-kolme plattaa viikossa, ja tuloksena onkin se että omistan yhden tai pari kiekkoa monelta eri bändiltä, mutta isompia kokonaisuuksia on vähemmän. Sitä tutustuu vain liian nopeasti liian moneen porukkaan. Näin täällä. Entäs siellä? Pyritkö keskittymään tietyn bändin diskografiaan kerrallaan vai ostatko mitä sattuu aina kun tilaisuus koittaa? It´s making me sick, I want no part of it. Stop waving that flag. |
KTR 25.04.2005 22:01:32 | |
---|
No joo. On mullakin noi "must-have"-listat, mutta eipä niiden mukaan ikinä levyjä ostella. Yleensä ennestään tuttujen bändien tuotantoa ei kauheesti jaksa ostella, jos on mahdollisuus tutustua uuteen bändiin. |
Angus 25.04.2005 22:07:16 | |
---|
Kyllä mä aika spontaanisti ostelen, eli jos joku mielenkiintoinen levy esim. löytyy levykaupasta sopivaan hintaan, tarttuu sellainen usein mukaan kauempaa harkitsematta vaikka ei levyn sisällöstä välttämättä olisi pätkääkään aiemmin kuullut. "It has been a great day though, you know, a nice piece of crumpet in the admin and a great piece of cake in the hut." - Moxey |
Timesby 25.04.2005 22:08:02 (muokattu 25.04.2005 22:08:36) | |
---|
Ostan levyjä äärimmäisen harkiten, sillä haluan hyviä levyjä. Joskus ostan levyn yhtyeeltä, jonka tyylin tiedän ja juuri kyseistä levyä on kehuttu. Harvemmin tulee pettymyksiä. Toisaalta myös ostovauhti on suhteellisen hidas. Kerkeän ainakin perehtymään levyihin paremmin, sillä en ole sellaista tyyppiä, jolla on korvalaput kokoajan korvilla. "Vain pikkukaloilla on charmantti ote elämään." |
slip 25.04.2005 22:10:26 | |
---|
(Jo kysytty?) Kysymys kuuluu noin. Olen itse aina sillointällöin kasannut listoja niistä levyistä jotka "on pakko hommata seuraavaksi". Eivät ne kuitenkaan koskaan toimi, sillä tulee osteltua liikaa roinaa listojen ulkopuolelta, kun kerta halvalla saa ja ei varmaan tule toista yhtä hyvää tilaisuutta jne.. Tänä vuonna olen ostanut about pari-kolme plattaa viikossa, ja tuloksena onkin se että omistan yhden tai pari kiekkoa monelta eri bändiltä, mutta isompia kokonaisuuksia on vähemmän. Sitä tutustuu vain liian nopeasti liian moneen porukkaan. Näin täällä. Entäs siellä? Pyritkö keskittymään tietyn bändin diskografiaan kerrallaan vai ostatko mitä sattuu aina kun tilaisuus koittaa? kun sopivasti rahaa hollilla niin saatan "kokeilla" jotain levyä tai bändiä ihan mielenkiinnosta jos ei uutuus ja täysihintainen. uudet ja ne "kalliit" levyt yleensä pyrin jotain kautta toteamaan "varmaksi tapaukseksi" ennen ostoa. usein ihan bändin tietäminen riittää tuohon, jos edellinen levy oli hiuksia nostattava ei seuraava voi olla ainakaan ihan täyttä paskaa. jaa-a. vastataan että kyllä ja ei. soittamaan oppii vaan soittamalla |
Aerodactev 25.04.2005 22:16:11 | |
---|
Jotain kertoo se, että ostan levyt ainoastaan levykaupoista ilman sen kummempia ostoslistoja. Yritän nyt ehkä ruveta hankkimaan levyjä tilaamalla ja tarkkaan harkiten, on sen verran piereskelykamaa välillä tarttunut haaviin.
Long = progressive = good
|
hörhö 25.04.2005 22:16:32 | |
---|
Sekä että. Välillä tosin ärsyttää, jos ostaa kuntelematta jonkin levyn ja tulee tulokseen, että olisi sittenkin pitäny hankkia jotain, minkä tietää hyväksi. "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara,
myy mulle halpa av-etunen |
la m quina 25.04.2005 22:19:34 | |
---|
En osta enää yhtään sikaa säkissä. Kaikki ostamani levyt on ennakkokuunneltu ja analysoitu tarkaan. No joo. Supersuosikkien levyt ostan suoraan, turhia kyselemättä, ilman paineita ja kauniisti. |
Jani The Rock 25.04.2005 22:22:20 | |
---|
Harkitun spontaanisti. The road never ends for me, kid.
Bella Italia #1 |
Silvio Dante 25.04.2005 22:28:26 | |
---|
Sekä ja että. Pääasia että pizza herkullinen ja kuuma. |
mie 25.04.2005 22:31:59 | |
---|
Siltä väliltä. Nyt ostoslistalla on 4 levyä, mutta ne ovat olleet siinä jo pari viikkoa eli saa nähdä tuleeko niitä ikinä ostettua. Heräteostokset on kivempia, mutta tulee helpommin huonoja valintoja. |
Mako 25.04.2005 22:42:22 | |
---|
Paha kyssäri, taitaa mennä aika 50/50. Juuri ostin Hanoi Rocksin uuden josta en ollut kuullut ainoatakaan biisiä, ja toisaalta Joss Stonen ekan lätyn jonka olin jo kuunnellut miljuuna kertaa läpi.. "Ollaann hilja!!!1"
-unkarilaissyntyinen musiikkiopettajani ala-asteella |
tommijk 25.04.2005 23:21:07 | |
---|
Spontaanisti.. joskus jopa käy niin että joku kauan odotettu levy jää ostamatta koska sitä ei ollutkaan kaupassa ilmestymispäivänä ja otan jonkun muun tilalle. usein myös tulee mentyä levykauppaan ostamaan "joku levy" joka selviää vasta kaupassa. Lock 'n' Loll |
McNulty 25.04.2005 23:24:06 | |
---|
ostan aika usein harkitusti... mutta kyllä ihan "herätteitäkin" tulee tehtyä. Ehkä enemmän kuitenkin vinyylien puolella. Viimeksi ostin spontaanisti pari Mountainin levyä ilman että suuremmin olisin sitä harkinnut. Hyviä ovat :) "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |
Pelsi 25.04.2005 23:28:26 (muokattu 25.04.2005 23:28:49) | |
---|
Spontaanisti, mutta nekin harkitusti. EDIT: Jaha, JTR kerkesinkin jo tiivistää. Kalamies #3 >-)))> |
Ussr 26.04.2005 09:42:18 | |
---|
Harkitun spontaanisti. Tähän olin juuri tulossa. |
aikavaikea 26.04.2005 09:52:32 | |
---|
Harkitun spontaanisti. Näinhän se pääasiassa menee. Tapauskohtaisesti. Ikisuosikkien levyt yleensä ilman minkäänlaista ennakkokuuntelua heti kun ne ilmestyvät. Oudompien bändien levyt sitten kun on kuullut radiosta tarpeeksi monta hyvää rallia (joihinkin riittää yksikin hyvä soitto radiosta, kuten Kometa tässä vähän aikaa sitten). Netin kautta en käytännössä tutustu mihinkään. Poislukien M.net. Jos täällä joku, jonka musiikkimaun tiedän olevan jotakuinkin omaani lähellä, suosittelee ja suitsuttaa jotain artistia, on se hyvä lähtökohta tarkempaan tutustumiseen. I like to raise my glass. I like to praise the past. Some things go on forever. Some things never last. (Darrell Sweet, 1947-1999) |
Nimismies 26.04.2005 10:00:00 | |
---|
Ei näillä tuloilla spontaanisti ostella mitään, ellei satuta saamaan halvalla. Jokainen levy on pitkällisen harkinnan ja tuuminnan tulos. Ja kyllä ne sitten mukavilta kuulostavatkin. "Life is only about fucking and staying online." - Jim Goldworth |
Bonham 26.04.2005 10:18:06 | |
---|
Niitä tulee ostettua, mitä sattuu saamaan... levykauppojen tarjonta aika rajallista. Vanhoja suosikkeja, jotka joskus ollut vinyyleinä, jos muuta ei tarjolla. Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
miscage 26.04.2005 10:39:02 | |
---|
Yleisesti ottaen kehuttuja levyjä. Jos löytyy fanitusbändi, niin kyllä ne kaikki levyt yleensä tulee hankittua, vaikka olisi hieman heikompaakin seassa. Osta! |