Aihe: Verovähennyksistä
1
Olli S.
16.05.2005 22:42:05

Näyttäisi siltä, että ensi vuonna menisi musiikkipuolella hommat niin, että joudun tuloveroa maksamaan. Tänä vuonna on tullut hankittua perheeseen pari sähkökitaraa, kaksi akustista ja sähköbasso. Olen saanut käsityksen, että tulonhankintavälineenä käytetyistä tavaroista saa verovähennykset myös takautuvasti. Eli kysyisin tällä alalla työskenteleviltä, kuinka nihkeästi niistä saa vähennyksiä? Enhän minä hirveitä joudu maksamaan veroa, mutta eurokin on kotiinpäin. Jos pistän tämän vuoden veroilmoitukseen hankitut laitteet, mutta veroa ei menekään vielä tältä vuodelta, niin saanko vähennettyä sitä ensi vuodelta? Kiitoksia jo etukäteen, muutakin tietoa aiheen tiimoilta otan mielelläni vastaan.
"Tehdään nyt neljä ryhmää ja molemmissa pitää olla molempia sukupuolia" -Liikunnanopettajani.
M.i.k.key
16.05.2005 23:19:20 (muokattu 16.05.2005 23:20:50)
Musalaitteitteet menevät niin sanoittuihin poistoihin joita voi vähentää muistaakseni 5vuoden ajan, näin ollen se onnistuu myös takautuvasti. Muusikkojen liiton lehdessä tulee liitteenä joka vuosi veroilmoitusten aikaa kätevä opas ja lomake-paketti, tuo saattaa löytyä netistäkin.

EDIT: Ei nyt ensisilmäyksellä löytynyt... Suosittelen kirjanpitäjän palveluita jos itse ei jaksa selvittää... Ei maksa montaa kymppiä ja on sen väärtti.
Mä lopetan nää hommat!
Olli S.
16.05.2005 23:57:35

Musalaitteitteet menevät niin sanoittuihin poistoihin joita voi vähentää muistaakseni 5vuoden ajan, näin ollen se onnistuu myös takautuvasti. Muusikkojen liiton lehdessä tulee liitteenä joka vuosi veroilmoitusten aikaa kätevä opas ja lomake-paketti, tuo saattaa löytyä netistäkin.

EDIT: Ei nyt ensisilmäyksellä löytynyt... Suosittelen kirjanpitäjän palveluita jos itse ei jaksa selvittää... Ei maksa montaa kymppiä ja on sen väärtti.

Varmasti on, mutta luulen, että saamani vähennykset jäävät muutamaan kymppiin, joten takkiin tulisi. Mitenkähän on, saisinko viime vuonna ostamani kitaran vielä takautuviin vähennyksiin?
"Tehdään nyt neljä ryhmää ja molemmissa pitää olla molempia sukupuolia" -Liikunnanopettajani.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)