Aihe: Moments with Kim Brown
1
musari
22.06.2005 15:35:32

Kun Renegades-yhtyeen solisti Kim Brown saapui yhtyeensä kanssa Suomeen 1964, kapinallisiin etelävaltioiden univormuihin pukeutunut joukko teki heti vallankumouksen tangon tahtiin tanssivan maamme musiikissa. Ehkä suurimmaksi ikivihreäksi jäi My Heart Must Do The Crying, josta tuli ykköshitti Dannyn levyttämänä vuonna 1966 nimellä Salattu suru - taustalla alkuperäinen Renegades. Kappale on tänäkin päivänä yksi soitetuimmista sävelmistä. Kimin musiikkia voi kuulla esimerkiksi Aki Kaurismäen elokuvassa Mies vailla menneisyyttä. Moments-albumilla tähtemme esittävät Kimin musiikkia, klassikoita sekä aivan uusia kappaleita. Lauluissa on omaelämäkerrallisuutta ja useat artistit käänsivät itse sanat lauluunsa. Mukana mm. Topi Sorsakoski, Pate Mustajärvi, Danny, Pepe Willberg, Anna Hanski, Pave Maijanen, Dave Lindholm, Pekka Myllykoski, Hasse Walli, Costello Hautamäki ja monta muuta..Any Comments?Onkos kukaan ehtinyt kuunnella vielä?
Music man is a working man!
Rajapatsas
23.06.2005 10:33:23

Voi vain kuvitella miten peräseinäjoet ja lemit ovat menneet sekaisin, kun sinitakkiset pitkätukat Brittein saarilta rantautuivat näille asteille 60-luvun kuohuissa.

Kun edelleen kuuntelee Cadillacia, niin on se niin rock kuin olla ja osaa. Rajua kamaa rosoisilla soundeilla.
poppamies
23.06.2005 11:14:36

Itse asiassa Renegades oli eka bändi minkä oon koskaan kuullut livenä. Se oli nimenomaan tuolla eka suomen kiertueella -64. Oli kova juttu, on kenties vaikuttanut läpi lopunelämää.
Muutama vuosi sitten olin kuuntelemassa kun Kim Brown veti "Cadillacin" melkein samassa paikassa mutta liki 40 vuotta myöhemmin.
Kim Brownille pitäisi myöntää Nobelin palkinto suomen musiikkielämän kehityksestä myönteisempään suuntaan, irti humpasta ja tangosta.
Myytävänä 2 kpl Rolandin pieniä passiivi monitoreja. Malli on Roland MS-30 (Roland Micromonitorin kokoiset)
Garri Hunes
23.06.2005 11:52:04
kyllähän se renegades on aika kesyä kamaa.minusta suht kaukana rokista vaikka sitä peruskaavaa cadillacissa vedetäänkin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)