Anonymous-jazz 09.09.2004 01:31:49 (muokattu 09.09.2004 01:32:49) | |
---|
Omaa ääntä ei lasketa! Minun mielestäni se on rummut. Rumpalina on helppo sanoa kun rytmi on veressä niin ei tarvitse paljon melodioita etsiskellä vaikka pianoa ja koskettimia soitan sekä bassoa. Mikä instrumentti teidän mielestänne on helpoin soitin ? Klassisesti bassoa heitetään todella usein mutta basisteista kertynyt legenda bändin huonoimpana soittajana alkaa olla jo vanhentunutta kamaa. Teemujazz |
Mr.Babbit 09.09.2004 02:05:40 | |
---|
kukkopilli. |
VÄKIPÄÄ 09.09.2004 02:31:25 | |
---|
Tuomaripilli. Tämä on minun osuteeni mukanokkelien allekirjoitusten suohon. Paina tästä. |
Spiralmind 09.09.2004 04:23:47 | |
---|
Munniharppu. All Hail Discordia! |
jwalk 09.09.2004 08:34:18 | |
---|
ukulele |
mooch 09.09.2004 08:39:48 | |
---|
Helpoin soitin, just.... No vastataan, mikä tahansa soitin, riippuen mitä sillä soittaa. |
Listen 09.09.2004 08:47:04 | |
---|
Tamburiini, marakassi sun muut perkussiosoittimet (vaativat kyllä edes hieman rytmitajua). Huuliharppu (koska siitä ei oletussävellajissa saa ns. vääriä ääniä, eli perusduuriasteikkoon kuulumattomia nuotteja). "Viittä vaille villi ja vapaa." - Ismo Alanko |
Locrian 09.09.2004 08:52:15 | |
---|
Jokus lukioaikoina jengi kiros kun poikkihuilisteilla oli niin helppoa.Väittivät että on kovin helppo soitin.Tiedä sitte. -"I eat pieces of shit like you for breakfast!"
-"You eat pieces of shit for breakfast?"
-Happy Gilmour |
sub zero 09.09.2004 08:53:14 | |
---|
kazoo What's there to live for? Who needs the peace corps? |
Listen 09.09.2004 08:55:59 | |
---|
Jokus lukioaikoina jengi kiros kun poikkihuilisteilla oli niin helppoa.Väittivät että on kovin helppo soitin.Tiedä sitte. Nokkahuilu ja tinapilli ovat tosiaan helpoimmasta päästä, poikkihuilu ei niinkään, koska vaatii monilta uudenlaisen hengitystekniikan opettelemisen (palleahengitys). "Viittä vaille villi ja vapaa." - Ismo Alanko |
hörhö 09.09.2004 09:35:09 | |
---|
Mikä tahansa soitin. Kuten myös vaikein. Ei noita voi verrata, kun aina voi kehittyä. "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara |
Karlsson 09.09.2004 09:36:41 | |
---|
Rytmimuna. Säm = Kondrila |
Tupuna 09.09.2004 09:42:55 | |
---|
Jokus lukioaikoina jengi kiros kun poikkihuilisteilla oli niin helppoa.Väittivät että on kovin helppo soitin.Tiedä sitte. No ei sekään ole helppo soitin, jos sillä soittaa oikeasti hyvin. Hyvä ystäväni opiskelee huilunsoiton opettajaksi ja soittelee hyvin modernejakin, vaikeita teoksia. Siinä asetetaan jo tekniikalle vaikeutta. Mutta tosiaan, jos huilulla soitetaan pelkkää itkevän huilun melodiaa, niin ei kai se sormitukseltaan kovin vaikea ole. Huilussa on kuitenkin sen hengitystekniikan kanssa tekemistä, kuten joku täällä sanoi. ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT! |
sub zero 09.09.2004 09:56:44 | |
---|
Saisikohan helposti duunin jostain sinfonia -orkesterista jos ottais jonkun soittimen tyyliin fagotti ja treenais viis vuotta tunnin päivässä? Vai onko fagotinsoittajistakin ylitarjontaa? What's there to live for? Who needs the peace corps? |
hörhö 09.09.2004 10:02:04 | |
---|
Saisikohan helposti duunin jostain sinfonia -orkesterista jos ottais jonkun soittimen tyyliin fagotti ja treenais viis vuotta tunnin päivässä? Vai onko fagotinsoittajistakin ylitarjontaa? Melko vähän niitä kuulemma pyörii, mutta en usko, että kaupunginorkesteritasolle 5 vuotta tunti päivässä mitenkään voisi riittää. Sitten olen myös kuullut, että fagotti on melkoisen hankala. "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara |
shagriml 09.09.2004 10:07:35 | |
---|
rummut on mustakin helpoimmat. ei tartte miettiä eikä kikkailla eikä opetella, senkus pistää vaan menemään :) syntikka/urut on vaikein, ei vaan tahdo sormet kulkea ja etenkin ajoitukset kusee jostain syystä. kitara menee köykäisesti mutta sekin on kyllä vaikea soitin..... rummut taitaa muutenkin olla ainoa soitin jossa kuulee suoraan aina miten soitto menee. ainakaan mulla ei sävelkorva kerro että mistä kohti pitäs kitaralla lähtee soittamaan jos kuulen jonkun biisin kertaalleen mutta rummut jää monesti päähän ja siitä vaa voi ruveta paukuttaa. |
Karlsson 09.09.2004 10:09:20 | |
---|
Saisikohan helposti duunin jostain sinfonia -orkesterista jos ottais jonkun soittimen tyyliin fagotti ja treenais viis vuotta tunnin päivässä? Vai onko fagotinsoittajistakin ylitarjontaa? Tunti päivässä ei ole paljon. Mä treenaan kontrabassoa sen verran ja mä oon iha paska. Klasariopsikelija soittelee soitintaan vähintään 4 tuntia päivässä mutta usein enemmän ja silloinkaan ei se laatu ole mitenkään taattu. Säm = Kondrila |
Kanjonit 09.09.2004 10:16:46 | |
---|
Öh, no jos ideana ei ole soittaa kovin tasokkaasti, niin melko moni soitin on helppo oppia. (Kuten yllä mainittiin antaa mennä vaan.) Joku mainitsi joitain perkussioitakin. Niiden soittaminen (hyvin) saattaakin osoittautua kuviteltua vaikeammaksi, nimim. "Soitanpa tähän biisiin spontaanisti vaan hiekkaputkea" Ei ole olemassa hyviä genrejä. On vain hyviä biisejä. |
N_Bates 09.09.2004 10:17:59 | |
---|
heh. tulee ihan mieleen jotkut ala-asteen musatunnilla paukuttavat raivopäiset rumpalit noista teidän "rummut on helppo. sen kun hakkaa vaan" kommenteista. Mä kyllä melkein sanoisin että rummut on paljon vaikeampi soitin kuin esim kitara. Rumpalilla kun pitää se rytmi olla ihan oikeasti hyvin hallussa, sillä bändisoitossa rummut on se ylin auktoriteetti rytmin osalta. Jos kitaristilla vähän taimi heittelee niin ei se ketään kiinnosta, mutta jos rumpalilla homma kusee niin koko homma menee ihan metsään. Ja jos rummut kerta on niin helppo soitin, niin miksi hyviä rumpaleita on niin saakelin harvassa? Stein und Brötchen! |
Kanjonit 09.09.2004 10:27:56 | |
---|
Jos kitaristilla vähän taimi heittelee niin ei se ketään kiinnosta, mutta jos rumpalilla homma kusee niin koko homma menee ihan metsään. Jep, eräs ammattirumpali kerran sanoi, että jos muun bändin taimi heittää ja rumpali soittaa taimissa, ei se häiritse kuulijaa niin paljon, mutta jos muu bändi soittaa taimissa, ja rumpali ei, koko bändin soitto kuulostaa huonolta. Olet nyt yhden ala-arvoisen lukukokemuksen lähempänä kuolemaa. |