Aihe: Hetkiä jolloin musiikki ei vain tunnu toimivan?
1
Jester44
22.03.2020 23:58:12
Tuleeko juuri sinulle joskus hetkiä jolloin tuntuu että musiikki ei vaan kolahda tai toimi? Vaikka kuinka paljon tykkäisit joistain kappaleista, mikään niistä ei oikein tunnu osuvan? Tuli mieleeni kysyä kun tämän tyylinen juttu kävi tänään ja joskus on käynyt ennenkin, vanhat suosikit ei vaan toimineet kunnolla. Enkai ole kyllästymässä suosikkeihin, huiiii. No, kenties väliaikainen tila kuten aiemminkin, mietimpähän että onko muille käynyt näin. Ei ole ollut paras mahdollinen fiiliskään viimepäivinä, ehkä sekin vaikuttaa.. Lisätään sellainen huomio että suosikki musiikkityyli on metalli, esim. Metallica, Pantera ja semmosia.
Dave Dangerous
23.03.2020 07:01:11
Musiikki ei tunnu miltään aamulla ennen lounasta ei kiinnosta muu kuin taustalla radio , jos sieltä tulee siedettävää musiikki , mikä nyt sitten on sellaista, vanhempi musa mieluummin.
Levyjä ja suoratoistoa en kuuntele koskaan ennen iltaa. Yöllä on myös hyvä kuunnella lempparimusaa.
hiljaisuus on näkymätöntä liimaa
Basifisti
23.03.2020 11:32:30
Dave Dangerous: Musiikki ei tunnu miltään aamulla ennen lounasta ei kiinnosta muu kuin taustalla radio , jos sieltä tulee siedettävää musiikki , mikä nyt sitten on sellaista, vanhempi musa mieluummin.
Levyjä ja suoratoistoa en kuuntele koskaan ennen iltaa. Yöllä on myös hyvä kuunnella lempparimusaa.

Tosiaan - näin minullakin usein on kun nyt tarkemmin mietin. Myös treenien tai keikan jälkeen korvat on usein niin väsyneet että autoradiokin saa olla hiljaa. Samaten joskus kun töissä on ollut oikein hektistä niin hiljainen kotimatka tuntuu rauhoittavalta.

Mutta on itsellä välillä ollut myös aloittajan kuvaamaa kyllästymistä vanhoihin lemppareihin. Kai se vähän kuuluu vanhenemiseenkin. Jotkut vanhat jutut tulee myöhemmin takaisin, mutta on niitäkin jotka sitten ovat jääneet kokonaan pois. Joskus tällainen aika on toiminut vähän niin kuin irtiravisteluna ja antanut tilaa uusille tuttavuuksille. Juuri nyt jostain syystä uppoaa tosi vanhat jutut - ne joista soittaminenkin aikoinaan alkoi. Saas nähdä mitä seuraavaksi :)
Kalmo
23.03.2020 12:10:06
Tässä voi olla sellainenkin pelottava aspekti, että musiikkimakusi hiljalleen muuttuu - parempaan vai huonompaan, en tiedä.
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Muovinen
24.03.2020 14:23:45

Mulla on pitkiä pätkiä, että en jaksa kuunnella mitään musaa, eikä mikään nappaa. Sitten taas ahmitaan hetki ja ollaan kylläisiä. Yleensä tämä menee vastakkaisena aallokkona oman musan tekemisen kanssa. Vanhat suosikit on siitä hyviä, että niitä voi poimia kuunteluun sellaisina täsmäaseina kulloiseenkin mielenlaatuun.
Henri Henri Olavi
24.03.2020 15:17:17
Itselläni menee niin yleensä, että jos on työprojekteja päällä, joihin teen musaa ja/tai äänisuunnittelua, silloin en kuuntele mitään musiikkia. Kaikki muu musa alkaa nopeasti ärsyttämään. Tätä saattaa jatkua vielä pari viikkoa senkin jälkeen kun työt on tehty, eikä uusia sävellysduuneja ole päällä. Teen myös ääniteknikon hommia toisinaan, jolloin sitä musaa kuulee niin paljon, että kotiin tullessa on ähky, vaikka se musa olisi ollut todella hyvääkin. Ei vain jaksa. Hiljaisuus on oikeastaan parasta, vaikka tällä alalla olenkin :).
Kiimassa kontrapunktiseen satsiin.
Dirtyh
24.03.2020 15:27:59

Mä en siedä mitään musiikkia jollen voi keskittyä sen kuuntelemiseen. Taustalla tapettina oleva musiikki on yksi raivostuttavimpia asioita mitä tiedän.
Veksi
24.03.2020 15:39:26 (muokattu 24.03.2020 15:41:14)
Tämä on se hetki! sano Rauno Lehtinen
WolleForever
31.03.2020 19:13:19
-sekstailu
-tenttiin luku
-läksyjen teko
jukkajylli
31.03.2020 21:49:54
Mä oon freelancer ja kuuntelen musiikkia enimmäkseen viranpuolesta. Nyt kun keikat on jäissä, mä olen huomannut kuuntelevani musiikkia jopa huvikseni. Muutoin mä enimmäkseen vihaan musaa. Paitsi John Lee Hookeria. Sitä mä voisin kuunnella aamusta iltaan.
Stidi alla.
Jucciz
31.03.2020 22:49:25
Musiikki ei ittellä toimi ikinä, jos pitää lukea, ajatella tai ylipäätään tehdä jotain keskittymistä vaativaa. Käy nimittäin niin, että jos musiikki soi, huomio menee sinne musiikkiin, eikä muista asioista tuu mitään.

Eli sanomattakin selvää: mulle ei ole olemassa taustamusiikkia. Kaupassakin jos jotain musaa soi, ajatukset harhautuu helposti ja saattaa jäädä asioita ostamatta, kun huomio on biisissä.
jukkajylli
01.04.2020 03:03:20
Jucciz: mulle ei ole olemassa taustamusiikkia.

En minäkään kyllä sitä mihinkään tarvitse. Mikään ei ole turhempaa kuin taustamusa, jonka takia täytyy korottaa ääntä pystyäkseen keskustelemaan. Yksi tilanne jossa en ymmärrä (ainakaan kovin äänekästä) taustamusiikkia ollenkaan on, kun bändi on settien välillä tauolla, tai kun lämppäri lopettaa ja pääbändiä odotetaan. Olen täysin vakuuttunut, että olisi paljon mielekkäämpää antaa yleisön korvien levätä sen vartin verran. Alkunauhat yms. ovat toki asia erikseen.
Stidi alla.
Jucciz
01.04.2020 03:40:55
jukkajylli: En minäkään kyllä sitä mihinkään tarvitse. Mikään ei ole turhempaa kuin taustamusa, jonka takia täytyy korottaa ääntä pystyäkseen keskustelemaan. Yksi tilanne jossa en ymmärrä (ainakaan kovin äänekästä) taustamusiikkia ollenkaan on, kun bändi on settien välillä tauolla, tai kun lämppäri lopettaa ja pääbändiä odotetaan. Olen täysin vakuuttunut, että olisi paljon mielekkäämpää antaa yleisön korvien levätä sen vartin verran. Alkunauhat yms. ovat toki asia erikseen.

Viisauden sanoja kaimalta! Korvat nimenomaan kaipaavat myös lepoa, ja jotenkin tuntuu, että päivä päivältä enemmän.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)