Moi Onko joku opiskellut Keski Pohjanmaan konservatoriossa Kokkolassa tai Porissa Palmgren konservatoriossa? Millaisia kokemuksia teillä on? En ole mikään virtuoosi mutta unelmani on opiskella musiikkia, ehkä lähinnä sävellystä juuri edellämainitun takia, mutta soiton opetuksen taso kouluissa kiinnostaa paljon. Soittimeni on kitara, mutta laulukin kiinnostaa. Entä Kotkassa sijaitseva Kymen konservatorio? Entä Turun konsa? Onko tuttuja paikkoja? Miten vaikea näihin kouluihin on päästä verrattuna esim pop-jazz konservatorio on? Onko hyvät opettajat? Todella kiitollinen vastauksista Reppu |
Uschovejte: Moi Onko joku opiskellut Keski Pohjanmaan konservatoriossa Kokkolassa tai Porissa Palmgren konservatoriossa? Millaisia kokemuksia teillä on? En ole mikään virtuoosi mutta unelmani on opiskella musiikkia, ehkä lähinnä sävellystä juuri edellämainitun takia, mutta soiton opetuksen taso kouluissa kiinnostaa paljon. Soittimeni on kitara, mutta laulukin kiinnostaa. Entä Kotkassa sijaitseva Kymen konservatorio? Entä Turun konsa? Onko tuttuja paikkoja? Miten vaikea näihin kouluihin on päästä verrattuna esim pop-jazz konservatorio on? Onko hyvät opettajat? Todella kiitollinen vastauksista Reppu Mä opiskelin Porissa 2011-14, en tiedä millainen meininki siellä nykyään on mutta toivottavasti parempi kuin mun aikoina. Soitonopetus oli sinänsä ihan asiallista, joskin sen jazzin pakottamisen ois voinut jättää vähän vähemmälle. Teoriaopetus sit oli taas lähinnä sitä osastoa, että jos halus jotain oppia niin sen sai opettaa itse itselleen. Sit taas noin niinku hallinnollisesti kaikilla käytännön asioilla oli taipumus mennä jonkinasteiseksi sähläämiseksi. Jos siinä koulussa nyt jotain hyvää oli, niin se, että studio oli teknologiopiskelijoiden käytettävissä 24/7. Vertailemaan en sinänsä osaa lähteä, mutta kaipa PJK:lle on eniten hakijoita joten sikäli vois olettaa, että mihin tahansa muualle pääseminen on helpompaa. Riippuu tietysti soittimestakin, sillon kun mä hain niin meitä oli kaks basistia pääsykokeissa ja molemmat päästiin. Bullitt: Sama kai se olisi sulkea tämä sivustokin tai ainakin potkia kaikki Vessajonoa ja Anssi Kelaa lukuunottamatta vittuun, kokolailla kaikki muut kun täällä taitavat olla amatöörejä. |
Vessajono: Mä opiskelin Porissa 2011-14, en tiedä millainen meininki siellä nykyään on mutta toivottavasti parempi kuin mun aikoina. Soitonopetus oli sinänsä ihan asiallista, joskin sen jazzin pakottamisen ois voinut jättää vähän vähemmälle. Teoriaopetus sit oli taas lähinnä sitä osastoa, että jos halus jotain oppia niin sen sai opettaa itse itselleen. Sit taas noin niinku hallinnollisesti kaikilla käytännön asioilla oli taipumus mennä jonkinasteiseksi sähläämiseksi. Jos siinä koulussa nyt jotain hyvää oli, niin se, että studio oli teknologiopiskelijoiden käytettävissä 24/7. Vertailemaan en sinänsä osaa lähteä, mutta kaipa PJK:lle on eniten hakijoita joten sikäli vois olettaa, että mihin tahansa muualle pääseminen on helpompaa. Riippuu tietysti soittimestakin, sillon kun mä hain niin meitä oli kaks basistia pääsykokeissa ja molemmat päästiin. Kiitos vastauksesta! Teoria on tärkeää ja sählääminen tylsää. Jazzin pakottaminen ei musta kuulosta niin pahalta :) |