Deep Shadow 15.05.2005 12:24:44 | |
---|
Levyhyllyä penkoessani aloin miettimään mikä noista omista levyistäni on minulle kaikkein tärkein. Tätähän voi ajatella vaikka siltäkin kantilta, että jos syystä tai toisesta saisi vain pitää yhden omistamistaan levyistä, niin minkä jättäisi jäljelle? Minulle se olisi Nighwishin Once. Monella tapaa tärkeä kiekko minulle. Omasta mielestäni se on ensinnäkin Nightwishin paras albumi ja toisekseen siinä jotenkin kiteytyy sellainen ajatus unelmien saavuttamisesta. Uskoisin, että tuo levy on ollut Tuomas Holopaisellekin melkoisen tärkeä. Avausradan ensimmäiset sanat, "Once I had a dream and this is it", tuskin ovat ihan tuulesta temmattuja. Ja vaikka sitä kansikuvaa onkin jossain yhteyksissä haukuttu tylsäksi ja rumaksi, niin minusta se on helvetin koskettava kuva. Sopii tuohon levyyn. Kertakaikkiaan hieno kokonaisuus. Mutta mikä on sinulle se tärkein levy? "Televisio on kulttuurin vappunenä" -A.W. Yrjänä |
...And Justice For All 15.05.2005 12:28:04 | |
---|
Ehkäpä tätä nykyä Iron Maidenin Best Of The Beast. Varsinkin kakkoslevy. Biisit pelkkää juhlaa, hittejä suuri osa, mutta silti niin hyvä lätty. Copyright ...And Justice For All.
All Rights Reserved. |
Leper Messiah 15.05.2005 12:29:41 | |
---|
lienee Deep Purplen In Rock vinyyli. ja cd:istä uudemmista Stam1na. sitä tulee niin helvetisti kuunneltua. ja on se niin hyvä. maailmassa on ihan vitusti hyvää musiikkia. jos kuuntelisin kaikkea "hyvää" tulisi ylikuormitus. kuuntelen ainoastaan parasta musiikkia. - julmettu Punttisika #3 Runkku Monsteri #4 |
...And Justice For All 15.05.2005 12:30:54 | |
---|
lienee Deep Purplen In Rock vinyyli. ja cd:istä uudemmista Stam1na. sitä tulee niin helvetisti kuunneltua. ja on se niin hyvä. In rock on aika yleinen tärkein levy ihmisille. Onhan se toki loistava lätty. Bruce Dickinsonkin aloitti sillä... ;) Copyright ...And Justice For All.
All Rights Reserved. |
Aerodactev 15.05.2005 12:33:50 | |
---|
Levy, jota en vieläkään omista aitona: Jethro Tullin Thick as a Brick. Käsitys musiikista lähti ihan toisille raiteille, ja itse asiassa täytyy kyllä kornisti todeta että "muistoja ja hyviä aikoja liittyy tähän levyyn". Toinen on J.M.K.E.:n Külmale maale, hurja nuoruus kiteytyy siihen mäiskeeseen. Stratovariuksen Visionsia en enää omista, mutta se toimi ala-asteella eräänlaisena itseluottamuksen nostattajana. Nuo ovat niitä nostalgiatärkeitä, mutta tällä hetkellä Banco Del Mutuo Soccorson "Io Sono Nato Libero" on vähän samassa asemassa kuin nuo kolme levyä aikoinaan.
Long = progressive = good
|
Wahi 15.05.2005 12:38:13 | |
---|
Varmaankin Led Zeppelin I. Siinä on ihan eri fiilis kuin muissa Zeppelinin levyissä. "Just take a deep breath and blast" -Jimmy Page |
Tupuna 15.05.2005 12:38:20 | |
---|
Tärkeimmät levyt ovat minulle sellaisia, jotka ovat aiheuttaneet pitkäaikaisen esteettisen kokemuksen - kokemus ei tavallaan hälvene koskaan eikä levyyn kyllästy. Tärkeiksi levyiksi itselleni koen nämä: - Wigwam: Being - David Bowie: Hunky Dory - Queen: A night at the opera - Liekki: Magio, Korppi + Rajan piirsin taa. ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT! |
cerulean 15.05.2005 12:57:14 | |
---|
Metallican Master of Puppets. Siitä kaikki alkoi ja sillä tiellä yhä ollaan... After Ruth left me, i´ve been ruthless. |
biibob 15.05.2005 13:02:16 | |
---|
Kyllä se on led zeppelin 2, joka oli minun ensimmäinen levy. Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page. |
McNulty 15.05.2005 13:03:36 | |
---|
Mutta mikä on sinulle se tärkein levy? Vaikea sanoa... on niin paljon erityylisiä ja loistavia lättyjä. Yhtä en osaa sanoa mutta ilman Panteran ja Kingston Wallin tuotantoa olisi oma elämä huomattavasti tylsempää ja köyhempää :) "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |
aksiom 15.05.2005 13:10:39 | |
---|
Kindston Wall - III Tri-Logy Tuo levy on muuttanut koko ajatusmaailmani ja elämänsuuntani. Paremminkin oli muutoksen alullepanija. Muita lähes yhtä tärkeitä: Wigwam - Being The Beatles - Abbey Road Yes - Close To The Edge Pekka Pohjola - Harakka Bialoipokku Frank Zappa - Hot Rats Pink Floyd - Live At Pompeii (DVD) Frank Zappa: Joe's Garage - Packard Goose (3:15 - 4:08) |
MK73 15.05.2005 13:16:09 | |
---|
Vaikea kysymys, jota olen joskus miettinyt. Liki 300:sta rakkaasta on paha valita. Ehkä ikimuistoisin hetki oli, kun vapisevin käsin asettelin Pekka Pohjolan Heavy Jazz liveä soittimeen kymmenen vuotta sitten. Mutta yhtä hyvin se voisi olla David Gilmourin About Face... tai ei, emmä tiiä. |
DJKaaos 15.05.2005 13:25:16 | |
---|
Topi Sorsakoski & Agents - In Beat Rock 'n' roll on tie, totuus ja elämä. |
heavy 15.05.2005 13:25:38 | |
---|
kyllähän tämä aika vaikea kysymys on mutta kyllä tärkeimmäksi levyksi nousee Metallican Master of puppets. "Naisia menee naisia tulee mut Rock 'n Roll forever" |
m_anna 15.05.2005 13:27:28 | |
---|
switchfootin the beautiful letdown,koska se tuo mieleen kaikki muistot kanadasta.... |
carlos 15.05.2005 13:28:22 | |
---|
Ei oo mikää helppo kysymys. Riippuu ihan kyllä mielialasta. Päällimmäisinä vaihtoehtoina ovat kuitenkin Hellacopters - High Visibility The Mars Volta - De Loused in the comatorium The Prisondream - Songs of falling apart Rahat pitää tuhlata, ennen kuin ne loppuvat. |
Jani The Rock 15.05.2005 13:38:16 | |
---|
SIGin Syke. Siihen liittyy niin paljon muistoja lapsuusajoilta. Älä lähesty minua, lakeija, haitari olalla. Bella Italia #1 |
taikakameli 15.05.2005 13:43:25 | |
---|
Led Zeppelin IV vinyyli. Siitä se kaikki lähti *nyyh* Turha koittaa, Matlock voittaa! |
kimmo 15.05.2005 13:52:54 | |
---|
Mahdoton kysymys, mutta juuri tällä hetkellä voinen vastata, että musiikilisesti Clashin London Calling. Kohta olen 25 vuotta sitä kuunnellut ja vielä sen musiikki luultavasti toisen mokoman kulumatta kestää. Ulkomusiikillisesti yksi tärkeimpiä on Elinan Surman Another Cold Day -EP:n koelevy. Tämä siksi, että laulajansa Ville Pirinen oli vääntänyt minun versiooni henkilökohtaisen ja aivan helvetin hienon kansitaiteen. Huomenna on uusi päivä ja sen mietteet. |
slipkorn 15.05.2005 14:05:43 | |
---|
En (enää) kuuntele, mutta The Offspringin Americana. Siitä lähti varsinainen musiikin kuuntelu, siksi tärkeä. |